ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، درمان گیاهی لخته شدن خون در پا و درمان لخته خون در پا با طب سنتی و درمان خانگی لخته شدن خون در پا و داروی از بین بردن لخته خون و درمان لخته خون در پا با زالو و درمان لخته شدن خون در پا و درمان خانگی لخته شدن خون در سر و درمان لخته خون در سر با طب سنتی و درمان لخته خون در قلب در نم نمک.

درمان گیاهی لخته شدن خون در پا

لخته شدن خون یک فرایند ضروری و حیاتی در بدن است که در هنگام جراحت و خونریزی مانع از دست دادن خون بیشتر می شود اما این لخته ها همیشه باقی نمانده و پس از بند آمدن خونریزی از بین می رود.درمان گیاهی لخته شدن خون در پا در طب سنتیدرمان گیاهی لخته شدن خون در پا در طب سنتی

درمان گیاهی لخته شدن خون در پا

آمبولی چیست؟

آمبولی (DeepVein Thrombosis) یا لخته شدن خون در رگ های عمقی پا یک بیماری خطرناک است که به علت تشکیل شدن لخته خون درون یکی از سیاهرگ های عمیق بدن به وجود می آید. این توده خونی منجر به تورم ، گرفتگی ماهیچه و تغییر رنگ پوست می شود و در صورت عدم درمان لخته خون ، لخته ایجاد شده از دیواره رگ ها جدا و وارد جریان خون می شود و مشکلاتی جدی را برای فرد به وجود می آورد. اگر لخته های خونی به ریه ها برسند فرد را دچار آمبولی ریه می کنند.

نشانه های آمبولی (DVT) که باید جدی بگیریم

لخته شدن خون در پا ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد و تشخیص آن مشکل می باشد. آمبولی پا و ریه یک بیماری اورژانسی است که در بیشتر موارد به مرگ فرد منجر می شود. به همین دلیل اگر هر کدام از نشانه های زیر را داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا اقدام درمانی جدی برای شما لازم خواهد بود :

  • درد و تورم در پا های
  • تغییر رنگ پوست
  • تغییر دمای پوست
  • خارش ، سوزش ، مورمور شدن پاها
  • احساس گیجی شدید یا بیهوش شدن
  • افزایش ضربان قلب
  • حساسیت پاها به لمس
  • تب
  • سرفه ناگهانی و بالا آوردن خون
  • درد زیاد در قفسه سینه و تنگی نفس

درمان گیاهی لخته شدن خون در پا

درمان گیاهی لخته شدن خون در پا

مواد غذایی زیادی وجود دارند که می توانند اثرات ضد انعقادی و ضد التهابی داشته باشند. مانند :

1- زنجبیل : زنجبیل با داشتن خاصیت ضد پلاکتی و شکستن فیبرین می تواند گردش خون در عروق را افزایش دهد. جهت درمان خانگی لخته شدن خون در پا می توانید 3 تا 4 بار در روز چای زنجبیل بنوشید و یا از پودر زنجبیل در داخل غذاهایتان استفاده کنید.

2- سرکه سیب : سرکه سیب نیز با افزایش جریان خون تاثیر بسزایی در درمان ترومبوز ورید عمقی دارد و از لخته شدن ، تورم و درد پا جلوگیری می کند. می توانید 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل کرده و روزی دو بار بنوشید.

3- چای سبز : برخی از انواع چای سبز حاوی کومارین هستند. مشتقات کومارین ، آنتاگونیست های قوی ویتامین K هستند و برای جلوگیری از لخته های وریدی و شریانی بسیار مناسب هستند.

4- روغن ماهی : روغن ماهی به دلیل اسیدهای چرب امگا3 خواص آنتی بادی دارد. سطح کلسترول و فشار خون را پایین می آورد و در جلوگیری از ایجاد لخته خون موثر است

5-فلفل قرمز : فلفل قرمز سطح تری گلیسیرید و کلسترول در خون را کاهش می دهد. از تجمع پلاکت جلوگیری می کند ، سیستم عصبی مرکزی را تحریک کند و عملکرد قلب را بهبود بخشد و یک رقیق کننده طبیعی خون به شمار می رود که رگ های خونی و سیستم گردش خون را تقویت می کند. اما زنان باردار و مادران شیرده باید از مصرف زیاد فلفل قرمز اجتناب کنند.

6- زردچوبه : زرچوبه خون را رقیق می کند و به دلیل داشتن خواص ضد التهابی درد و تورم را نیز کاهش می دهد. می توانید روزانه یک یا دو بار زردچوبه را به همراه شیر یا عسل برای کاهش درد لخته خون پا میل نمایید.

7- سیر : سیر مزایای بسیاری دارد. هم ضد پلاکتی و هم کاهش دهنده فشار خون می باشد و از ایجاد لخته خونی در پا هم پیشگیری می کند.

8- خوراکی های سرشار از ویتامین E : ویتامین E خواص ضد انعقادی دارد. خوراکی هایی مانند : گردو ، فندق ، روغن زیتون ، دانه آفتابگردان ، آووکادو کلم بروکلی و اسفناج حاوی ویتامین E هستند.

9- مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C : توت ها نظیر تمشک و توت فرنگی و مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت از منابع غنی ویتامین C هستند که به حفظ انعطاف پذیری عروق خونی کمک می کنند.

10- زالو درمانی : بر اساس دیدگاه طب سنتی ، لخته شدن خون در پا به خاطر تجمع سودا در سیاهرگها است. در بزاق دهان زالو آنزیمی وجود دارد که سبب رفع لخته شدن خون و کاهش درد ساق پا می شود.

درمان گیاهی لخته شدن خون در پا

چگونه از آمبولی پا پیشگیری کنیم؟

برای پیشگیری از تشکیل لخته های خون و آمبولی در پاهای خود همیشه به موارد زیر توجه داشته باشید :

  • به سلامت خود اهمیت دهید. وزن خود را کم کنید و سیگار را کنار بگذارید.
  • غذاهای چرب و کلسترول دار را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  • برنامه منظمی برای ورزش و پیاده روی روزانه داشته باشید
  • پس از جراحی ، بیماری یا تصادف ، زودتر بلند شوید و راه رفتن را آغاز کنید.
  • اگر در معرض خطر لخته خون هستید ، جوراب های ضد آمبولی دوست خوبی برای شما خواهند بود.
  • از نشستن به مدت طولانی خودداری کنید. اما اگر ناچارید برای مدتی طولانی در حالت نشسته بمانید ، مثلا در سفرهایی که بیش از 4 ساعت به طول می انجامند ، هر 2 تا 3 ساعت یک بار ، بلند شوید و اندکی راه بروید. یا در همان حالت نشسته ، پاهای خود را کمی ورزش دهید.
  • به اندازه کافی آب بنوشید و از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. در صورتیکه به اندازه کافی آب نخورید عروق خونی شما تنگ می شوند و ریسک تشکیل لخته خونی افزایش می یابد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(6 رای)
46.6%

نظر دادن