ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خواص زالزالک و فواید چای زالزالک و خواص برگ زالزالک و فواید گل زالزالک و مضرات هسته زالزالک و فواید زالزالک و مزایای خوردن زالزالک و خواص زالزالک در طب سنتی و خواص زالزالک برای سلامتی و فواید زالزالک برای پوست و خواص زالزالک برای تقویت مو و زالزالک برای زیبایی و مصرف زالزالک در بارداری و حاملگی و خواص درمانی زالزالک و طبع زالزالک و ارزش غذایی زالزالک و عوارض زالزالک و مضرات زالزالک و زالزالک برای لاغری و کاهش وزن در نم نمک.

خواص تمام قسمتهای گیاه زالزالک

زالزالک یکی از میوه هایی است که شاید کمتر از دیگر میوه ها مورد توجه مردم قرار گیرد اما این محصول مناطق گرمسیری علاوه بر طعم دلپذیر ، دارای ریزمغذی های فراوانی است که فواید بی شماری را به بدن می رساند.خواص زالزالک [چای ، برگ و گل] + مضرات هسته زالزالکخواص زالزالک [چای ، برگ و گل] + مضرات هسته زالزالک

زالزالک بومی مناطق آسیایی ، اروپایی و آفریقایی است و علاوه بر مصارف گوناگونی که در صنعت غذا دارد به تازگی چای آن نیز بسیار استفاده می شود.

درخت زالزالک در برخی از شهرهای کشور ما مانند ایلام تا 8 متر ارتفاع دارد و میوه آن عموما زردرنگ است. زالزالک دارای تانن ، مازو ، اسید تارتریک و اسید مالیک است و میوه تازه آن دارای روغن چرب ، قندهای گلوکز ، فروکتوز ، مواد معدنی گوناگون مانند کلسیم و نیز ویتامین «C» است. زالزالک همچنین مقداری پکتین دارد.

خواص چای زالزالک

* چای زالزالک آرام بخش است؛ بنابراین افرادی که از بی خوابی رنج می برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند.

* این دم نوش خوش عطر ، کمترین خطر را برای مصرف کنندگان دارد و برای افرادی که از افزایش فشارخون رنج می برند ، مفید است.

* مصرف منظم چای زالزالک برای افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند نیز مفید است و به بهبود خون رسانی به قلب کمک می کند.

* پژوهش ها بیانگر این است که چای زالزالک تقویت کننده موثری برای قلب است ، از همین رو به بهبود بی نظمی های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می کند.

* تقویت عضلات عروق ، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی از دیگر خواص این میوه است که به دم کرده زالزالک نسبت داده می شود.

*مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی ها کمک می کند.

* چای زالزالک در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز موثر است و علاوه بر تنظیم میزان کلسترول خون ، به کاهش علائم بیماری اسهال کمک می کند؛ در واقع میوه زالزالک بسیار قابض است.

* آنتی اکسیدان های فراوان موجود در چای زالزالک ، بدن را در برابر رادیکال های آزاد مقاوم کرده و احتمال آسیب در برابر سموم محیطی از جمله دود سیگار ، آلودگی هوا ، اشعه ماوراءبنفش خورشید و دیگر اشعه های مضر کاهش می دهد.

* زالزالک ضد اسکلروز است و مصرف آن برای تقویت معده بسیار مفید است.

خواص درمانی چای زالزالک ، برگ و هسته زالزالک

خواص درمانی چای زالزالک ، برگ و مضرات هسته زالزالک

چای زالزالک در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش موثر است

خواص گل زالزالک

گل زالزالک اندکی معطر است و قبل از آن که غنچه اش کاملا باز شود ، برای مصرف داروسازی ، می چینند. این گل ضد تشنج است و حرکات نامنظم قلب را تنظیم می کند و داروی مفید و خاصی برای ضد تپش قلب و ضربان شدید آن است.

روش تهیه چای زالزالک

اگر چه در بسیاری از مناطق ، چای زالزالک به صورت کیسه ای و آماده در دسترس مردم قرار دارد ، اما تهیه این نوشیدنی از میوه تازه همراه با طعم خوش ، خواص بیشتری دارد؛ به این ترتیب که با افزودن یک تا دو قاشق غذاخوری میوه خرد شده زالزالک به یک فنجان آب جوش ، پس از 10 تا 15 دقیقه ، این دم کرده گیاهی آماده مصرف است. از آنجا که گل و برگ های این میوه نیز خواص فراوانی دارد ، افزودن یک قاشق برگ و گل خشک شده زالزالک به چای آن توصیه می شود.

هسته زالزالک

در هسته زالزالک ، ماده آمیگدالین است که اثر سمی دارد و باید از خوردن آن دوری گزید.

مضرات زالزالک در بارداری

مصرف زیاد زالزالک سمی است و زنان نباید در دوران بارداری و شیردهی آن را مصرف کنند.

استفاده از زالزالک همزمان با مصرف داروهای قلبی ، فشارخون و گوارشی باعث تشدید بیماری می شود. همچنین مصرف زیاد این گیاه باعث بروز عوارضی مانند سرگیجه ، سردرد ، تهوع ، خواب آلودگی و تپش قلب در افراد می شود. مصرف زالزالک در دوران بارداری و شیردهی بایستی با احتیاط همراه باشد و استفاده از هسته این میوه به دلیل سمی بودن و بروز آسیب جدی به بدن ، بایستی زیر نظر پزشک باشد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
60%

نظر دادن