ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، دندانپزشک و تخصص های دندانپزشکی و فوق تخصص دندانپزشکی و انواع دندانپزشکی و انواع دندانپزشکی زیبایی و مدل های دندانپزشکی و دندانپزشک مناسب و دندانپزشک خانواده و دندانپزشک عمومی در نم نمک ببینید.

کدام متخصص دندانپزشک مناسب مشکل منه؟

نوع دندانپزشکی که هر فرد به آن نیاز دارد ، بستگی به سن و وضعیت دهان و دندانی او دارد. رایج ترین انواع دندانپزشکی ها شامل دندانپزشکی عمومی ، دندانپزشکی خانواده ، دندانپزشکی زیبایی ، دندان پزشکی اطفال ، ارتودنتیست و دندانپزشکان متخصص است. برای این که مطمئن شوید شما به چه نوع دندانپزشکی نیازمند هستید ، این قسمت از بهداشت و سلامت نم نمک را تا انتها مطالعه کنید تا با انواع دندانپزشک ها آشنا شوید.کدام متخصص دندانپزشک مناسب مشکل منه؟کدام متخصص دندانپزشک مناسب مشکل منه؟

دندانپزشک عمومی

8 درصد از دندان پزشکان ، دندانپزشک عمومی هستند که به سلامت کلی دهان و دندان رسیدگی می کنند. آنها به جای این که در یک حوزه دندانپزشکی تخصص داشته باشند ، معمولا روی سلامت کلی دهان و دندان تمرکز می کنند . اقدامات آن ها معمولا شامل موارد زیر است :

معرفی دندانپزشک عمومی

دندانپزشک زیبایی و کار این متخصصان زیبایی لبخند

دندانپزشک زیبایی به دنبال افزایش اعتماد به نفس و زیبایی لبخند شماست. بسیاری از اقدامات دندانپزشک عمومی را هم انجام می دهد و در کنار آن درمان های اضافه تر برای افزایش زیبایی دهان و دندان را اعمال می کند. دندانپزشک زیبایی معمولا مشهور تر و محبوب تر از دندانپزشک های دیگر است زیرا قادر است یک لبخند زیبا به شما هدیه دهد. درمان هایی که دندانپزشک زیبایی انجام می دهد ، شامل موارد زیر است :

  • بلیچینگ و سفید کردن دندان
  • ونیر کامپوزیت ها
  • کانتورینگ لثه
  • لیمنت
  • روکش و بریج
  • باندینگ
  • تراشیدن و شکل دادن مینای دندان
  • استفاده از براکت ها که خیلی جزء درمان زیبایی محسوب نمی شوند اما نتایج خوبی را در چهره ایجاد می کنند ، زیرا باعث تعادل فک ، قرینگی صورت و دندان ها می شوند و استفاده از نخ دندان و مسواک را راحت تر می کنند.

معرفی دندانپزشک زیبایی

دندان پزشکان متخصص

علاوه بر همه مواردی که نام بردیم ، 6 مورد تخصص جداگانه از دندان پزشکی وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می دهند و در این قسمت آن ها را به شما معرفی می کنیم :

پریودنتیست

این دندانپزشک متخصص بیشتر روی پریودنشیوم تمرکز می کند. پریودنشیوم بافت نرمی است که در اطراف دندان در قسمت بالا و پایین قرار گرفته است. این متخصص روی جلوگیری ، تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با ساختار دندان تمرکز می کند و می تواند عملکرد طبیعی ، سلامت کلی و زیبایی شناختی ساختار بافت اطراف دندان را برای شما ایجاد کند.

معرفی دندانپزشک پریودنتیست

پروستودنتیست

نقش اصلی این متخصص ، تشخیص و بازیابی دندان از دست رفته یا بافت آسیب دیده است تا عملکرد صحیح دهان و دندان را دوباره برگرداند و معمولا روی خرابی های دندان تمرکز می کند. دندان های آسیب دیده را دوباره بازیابی می کند ، دندان های پوسیده را بهبود می بخشد و تقریبا 20 درصد از زمان دندانپزشکی عمومی ، صرف انجام خدمات پروستتیک می شود.

معرفی پروستودنتیست

جراح دهان و ماگزیلا فیشیال

جراحان دندان مسئول درمان ویژگی های زیبایی و عملکردی دهان و ناحیه ماگزیلا فیشیال هستند. این جراحان عموما اقدامات مختلفی را انجام می دهند. این جراح ، آسیب دیدگی بر اثر تصادف ، ضربه ، بیماری ، دفرمگی یا مشکلات پریودنتال یا لثه و مشکلات از دست دادن دندان و غیره را درمان می کند.

اندودنتیست

اندودنتیست با پالپ دندانی و بافت های پریودیکولار سر و کار دارد که رگ های خونی و بافت عصبی در اطراف ریشه دندان هستند. او کانال های ریشه را ارزیابی می کند و بیماری پالپ دندان را جراحی می کند. دندان پزشکان عمومی در هفته دو کانال ریشه را ارزیابی می کنند که اندودنتیست ها بیست و پنج مورد از آن ها را در هفته انجام می دهند.

ارتودنتیست ها

ارتودنتیست دهان و دندان را بهبود می بخشند و هنگامی که دندان ها چه در قسمت بالا و چه در قسمت پایینی ، شکل مناسبی داشته باشند ، باید به ارتودنتیست مراجعه کرد زیرا نامنظمی دندان می تواند مشکلات جویدن یا مشکلاتی از جمله اوربایت یا آندربایت ایجاد کند. ارتودنتیست می تواند با استفاده از تجهیزاتی که دارد ، محل جویدن یا بایت فرد را بهبود ببخشد و دوباره دندان هایش را منظم کند.

معرفی پزشک ارتودنتیست

درمان های ارتودنتیست معمولا شامل موارد زیر است :

  • اعمال براکت ها
  • استفاده از الاینرهای شفاف
  • نگهدارنده های دندانی برای ایجاد فضای مناسب
  • ریتینر ها
  • گسترش دهنده های پالت یا سقف دهان

دندانپزشک اطفال

دندانپزشک کودکان به درمان مشکلات دهان و دندانی نوزادان ، کودکان و بعضی از نوجوانان می پردازد و مشکلات آن ها را در سن کودکی درمان می کند و از بسیاری از مشکلات از جمله به هم ریختگی های دندانی جلوگیری می کند.

معرفی انواع دندانپزشک

دندان پزشک خانواده

دندانپزشک خانواده شباهت زیادی به دندانپزشک عمومی دارد و بر روی سلامت و بهداشت دهان و دندان تمرکز می کند. معمولا درمان های او شامل پر کردن دندان ، استفاده از چسب های مخصوص ، تمیز کردن یا جرم گیری دندان و اقدامات مربوط به بیماری های لثه است. دندان پزشک خانواده معمولا افراد را در همه سنین درمان می کند. از آنجایی که انسان ها در طول زندگی نیاز به مراقبت های متفاوتی در دهان و دندان خود دارند ، به همین دلیل دندان پزشک خانواده می تواند راهنما و درمانگر خوبی باشد و اقدامات او معمولا شامل موارد زیر است :

  • مراقبت از دندان خانم های باردار و فرزندانشان
  • مراقبت از دندان کودکان و نوجوانان
  • مراقبت از دندان افراد میان سال
  • مراقبت از دندان افراد 65 سال به بالا و یا سال خوردگان

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن