ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در این مقاله سعی داریم راهکارهایی را به شما آموزش دهیم که که می توانید بهترین کفش برای دویدن انتخاب کنید اما قبل از هر چیز باید اطلاعات لازم در مورد آنها را به دست بیاورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکات انتخاب و خرید کفش مخصوص و مناسب دویدن

اگر تا به حال برای مسابقه های دو به باشگاه و یا کلاس نرفته اید و اکنون قصد دارید که این کار را انجام دهید ، باید در وهله اول یک کفش مناسب انتخاب کنید که فشار زیادی به پا وارد نکند. برند های مختلفی در بازار وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید اما قبل از هر چیز باید اطلاعات لازم در مورد آنها را به دست بیاورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.نکات انتخاب و خرید کفش مخصوص و مناسب دویدننکات انتخاب و خرید کفش مخصوص و مناسب دویدن

بسیاری از فروشگاه ها که محصول های مربوط به ورزش های مختلف و کفش های مناسب دویدن را به فروش می رسانند ، می توانند بهترین جفت کفش را به شما پیشنهاد کنند که در این مقاله سعی داریم راهکارهایی را به شما آموزش دهیم که این کار برای شما راحت تر باشد.

کفش دو میدانی استقامت

چه کفشی برای دویدن مناسب است؟

تکنیک های مهم و اصلی خرید کفش مناسب دویدن

بخش اول : یک نوع کفش مناسب دو انتخاب کنید

1. به دنبال یک جفت کفشی بروید که بتوانید با آن تا هر وقت که خواستید پیاده روی کنید. انتخاب یک کفش با محلی که قرار است در آنجا بدوید بسیار مرتبط است و کار را برای شما راحت تر می کند.

کفش های مخصوص جاده با کفش هایی که مخصوص روی تردمیل می باشند ، متفاوت هستند و باعث می شود که به راحتی از موانع جاده عبور کنید. اگر به یک فروشگاه تخصصی بروید ، خواهید دید که بیشتر کفش ها برای دو همین کفش های جاده ای می باشد و آن ها همچنین انتخاب خوبی برای تازه کاران نیز هستند.

2. اگر مکانی که برای دو انتخاب می کنید ، بسیار طولانی است باید کفش های مناسبی را برای این موضوع در نظر بگیرید.

کفش های بلندتر و به اصطلاح دنباله دار می تواند راه رفتن را برای شما آسان تر کند. این کفش ها معمولا در پا احساس راحتی به فرد می دهند اما برای پیاده روی های معمولی مناسب نیستند و باید کمی واقع بین باشید و کمی از موضوع زیبایی فاصله بگیرید و به دنبال کفش راحت تر باشید.

3. اگر خواهان سرعت هستید ، حتما از کفش های سرعتی استفاده کنید

این کفش ها برای استفاده منظم طراحی نشده اند و به جای آن بسیار سبک هستند و باعث می شود عملکرد شما در سرعت های بالا بیش از همیشه افزایش پیدا کند ، مگر اینکه فرد آنقدر مهارت داشته باشد که بتواند با کفش های جاده ای یا دنباله دار هم سرعت بالایی داشته باشد و اگر قصد رقابت در یک مسابقه سرعتی دارید و کفش جداگانه ای برای آن ندارید نگران نباشید.بسیاری از افراد دونده ماراتون ها با همین کفش های معمولی دو را انجام می دهند و برنده می شود.

4. می توانید از دو جفت کفش مخصوص فوتبال استفاده کنید ، مخصوصا اگر خواهان سرعت بالا هستید. این کفش ها برای سرعت بالا بسیار مناسب می باشند اما ممکن است هنگام پیاده روی به پای شما آسیب بزند. بیشتر دونده هایی که در کشورهای مختلف مسابقه می دهند ، برای زمان های سرعتی از این کفش های فوتبالی استفاده می کنند.

کفش مخصوص دو سرعت

راهنمای خرید کفش مناسب دویدن

نکاتی مهم برای انتخاب کفش مناسب دویدن

بخش دوم : انتخاب ویژگی های کفش

1. کفش هایی با ویژگی های استقامتی و قوس مناسب انتخاب کنید که بیش از حد بالا یا پایین نباشد. ویژگی های استقامتی شامل ساختار حمایتی کفش می باشد که باعث می شود پا در حالت معمولی قرار بگیرد.

این ویژگی ها می تواند تمام پای شما را بپوشاند و همچنین باعث می شود که که راحت تر با دویدن کنار بیایید و ویژگی های استقامتی برای افرادی طراحی شده اند که هنگام دویدن توانایی کامل پا های خود را حفظ کنند و دچار ساق درد نشوند.

2. اگر قوس پای شما زیاد است ، از کفش هایی با ویژگی های خنثی استفاده کنید.

این ویژگی های خنثی باعث می شود که بیشترین میزان تعادل را به شما ببخشد و باعث می شود که ساق پای شما هنگام دو ثبات بیشتری داشته باشد. به کفش هایی خنثی می گوییم که قسمت میانی آن ها معمولی باشد و لبه های آن بیرون زده باشد.

3. کفشی انتخاب کنید که ویژگی های کنترل حرکتی را به شما می بخشد.

مخصوصا اگر قوس پای شما کم و یا کف پای صافی دارید ، از این کفش استفاده کنید. این کفش مخصوصا برای کسانی طراحی شده اند که قوس پای آن ها کمی مشکل دارد و می تواند هنگام دویدن از امنیت پاها حفاظت کند و چون که پاهای با قوس کم ممکن است هنگام دویدن با چرخش روبرو شود.

ویژگی های کنترل حرکتی شامل قوس میانی مناسب می باشد که طول پا را در حالت مناسبی افزایش می دهد و از چرخش پا هنگام دویدن جلوگیری می کند.

4. کفشی را انتخاب کنید که جنس آن ها از تنفس پای شما جلوگیری نکنند و بیش از حد گرما را به خود جذب نکند.

بعضی از کفش ها هستند که گرما را در داخل خود حبس می کند و باعث می شود که پای شما به شدت عرق کند و بو بگیرد و بدتر از همه این که ممکن است به قارچ های پا مبتلا شوید ، جورابی که می پوشید ، نقش زیادی به هنگام دویدن دارد و همیشه تاثیر بسیار مهمی بر روی توانایی کاری شما دارد تا بتوانید جریان هوا را انتقال دهید.

ویژگی کفش مخصوص دویدن

خصوصیات و ویژگی های کفش مناسب دویدن

کفش مناسب برای علاقمندان به دویدن

5. اگر قرار است در مکان های بارانی بدوید از کفش های ضد آب استفاده کنید.

کفش های شما اغلب قابل تنفس نیستند اما می توانید کاری کنید که پاهای تان درون آن خشک بماند و اگر در جایی زندگی می کنید که بیشتر سال هوا بارانی است ، باید از کفش های ضد آب استفاده کنید زیرا باعث می شود که هنگام باران ، آب به داخل آن نفوذ نکند.

6. اگر می خواهید که پای تان نفس بکشد ، از کفش هایی استفاده کنید که پنجه پهنی دارد.

چنین کفشی به انگشتان پای شما اجازه تنفس می دهند و باعث می شود احساس بهتری پیدا کنید. بارها در ورزش و تناسب اندام نم نمک اشاره کرده ایم که امتحان کردن این ویژگی برای افرادی که پنجه پای بزرگی دارند ، هم بسیار مناسب می باشد و می توانند به راحتی در خیابان و یا هنگام دویدن از این کفش ها استفاده کنند.

بخش سوم : انتخاب کفش مناسب پای شما

1. از یک وسیله برای اندازه گیری استفاده کنید تا بهترین سایز و پهنای مناسب با پای خود را پیدا کنید. بسیاری از افراد سایز دقیق پای خود را می دانند ، ولی ممکن است کفش هایی بخرند که برای آن ها بزرگ یا کوچک باشد .

این اتفاق زمانی می افتد که به درستی پای خود را اندازه نگرفته باشید و همچنین می توانید از لوازم اندازه گیری در فروشگاه تخصصی کفش استفاده کنید اما باید سعی کنید قبل از هر چیزی طول و پهنای پای خود را در منزل با خودکار یادداشت کنید و ممکن است پاهای شما نیز با هم تفاوت داشته باشد که این موضوع کاملا طبیعی است و باید برای هر کدام از آن ها سایز کاملا مناسب را انتخاب کنید.

2. اگر مایل به خرید کفش هستید ، باید کفش های زیادی را امتحان کنید.

شاید این موضوع برای شما کاملا واضح باشد اما تنها راهی که می توانید کفش مناسب پای خود را پیدا کنید ، این است که کفش های زیادی را امتحان کنید.

اگر در حال خرید آنلاین هستید ، حتما مرور هایی در مورد این محصول و مطالعه کنید تا نظرات افراد در مورد سایز و اندازه پای شان بعد از تحویل گرفتن محصول را ببینید و همچنین می توانید با یک فروشگاه مرکزی تماس بگیرید و ببینید آیا می توانید کفش ها را در منزل امتحان کنید یا خیر.

مشخصات کفش دویدن

کفش مناسب دویدن چه کفشی است؟

کفش مناسب و استاندارد برای دویدن

3. فاصله بین انگشت بزرگ پا و انگشت کوچک را اندازه بگیرید.

معمولا فاصله بین این دو قسمت حدود 0.95 سانتیمتر می باشد و حداکثر آن 1.3 سانتیمتر است و برای افرادی است که شصت پای بسیار بزرگی دارند و این فاصله برای اندازه صحیح کفش بسیار مهم می باشد. کمپانی های مختلف استاندارد های سایز متفاوتی دارند پس باید این فاصله را به دقت بدانید تا بتوانید مناسب ترین کفش را انتخاب کنید.

4. می توانید برای تست کردن کفش ها روی تردمیل بدوید و راحتی آن را بسنجید.

نباید فقط کفش را پا کنید و روی صندلی در فروشگاه بنشینید و نهایتا خودتان را در آینه ببینید. این کار باعث می شود که راحتی کفش را بسنجید و بهترین کار این است که چند دقیقه ای با کفش روی تردمیل راه بروید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن