ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، مراقبت و تقویت ناخن و لوسیون تقویت ناخن و برای تقویت ناخن چه بخوریم و بهترین تقویت ناخن و ماسک تقویت ناخن و تقویت ناخن با ژلوفن و تقویت ناخن با ابلیمو و قرص تقویت ناخن و بهترین روغن برای تقویت ناخن و راه های مراقبت از ناخن و بهداشت ناخن و روش خانگی تقویت ناخن و تقویت کننده ناخن گیاهی را در نم نمک بخوانید.

روشهای طب سنتی مراقبت و تقویت ناخن

راه های مراقبت از ناخن و روش تقویت ناخن را بشناسید و با رعایت آنها ناخن هایی محکم و زیبا داشته باشید. برای داشتن ناخن هایی زیبا بایستی عادات غذایی و بهداشتی خاصی را رعایت کنید. برای مراقبت از ناخن های خود مانیکور کردن تنها گزینه موجود بر روی میز نیست در واقع ، مراقبت از ناخن باید به طور روزانه انجام گیرد. راههای مراقبت از ناخن شامل بخش های مختلفی همچون آشنایی و استفاده از مواد غذایی مفید برای رشد و استحکام ناخن ها و رعایت اصول بهداشتی صحیح می شود که در این قسمت از نم نمک به ارائه آنها خواهیم پرداخت با نم نمک همراه باشید.روش های مراقبت و تقویت ناخن با طب سنتیروش های مراقبت و تقویت ناخن با طب سنتی

1. ناخن های خود را خشک و تمیز نگه دارید

معمولا همه مشکلات ناخن از میکروب ها و باکتری ها شروع می شوند. برای بلند کردن ناخن های خود باید مرتبا به آن ها رسیدگی کنید . روزانه ناخن های خود را تمیز کنید و پس از شستشو دست هایتان حتما ناخن هایتان را کاملا خشک کنید.

این امر همچنین از تجمع خاک و باکتری ها در زیر ناخن هایتان جلوگیری می کند اما با این حال نباید در انجام این کار افراط بورزید. ناخن هایی که دائما با آب شستشو داده می شوند ، به راحتی قابل شکستن هستند .

برای مثال بهتر است برای شستشوی ظروف خود از دستکش استفاده کنید و همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پوست اطراف ناخن هایتان تمیز و بدون هیچ گونه گرد و غباری باشند.

2. از جویدن ناخن هایتان خودداری کنید

جویدن ناخن ها آسیب زیادی به آن ها وارد می کند و علاوه بر این زمانی که ناخن ها دائما در تماس با بزاق دهان قرار می گیرند ، ضعیف و شکننده تر خواهند شد و این کار همچنین منجر به آسیب رسیدن به کوتیکول های ناخن می شود. با قرار دادن ناخن ها درون دهان ، خاک و میکروب های موجود در زیر ناخن به دهان شما منتقل خواهند شد.

با مالیدن ماده ای تلخ بر سر انگشتان خود که مخصوص ترک عادت جویدن ناخن ها است ، قادر به جلوگیری از این کار خواهید بود.

رعایت بهداشت ناخن

3. از پوست اطراف ناخن های خود مراقبت کنید

پوست اطراف ناخن (کوتیکول) ها بسیار ضعیف اند و به راحتی پاره می شوند پس مراقبت مناسب از کوتیکول ها نقش مهمی در مراقبت از ناخن ها دارد.

اگر پوست اطراف ناخنتان بلند شده ، با دقت از آن مراقبت کنید تا کشیده نشده و منجر به سوزش ناحیه مورد نظر نشود و همچنین لازم است از جویدن و یا کندن پوست اطراف ناخن های خود بپرهیزید.

پوست اطراف ناخن های خود را مرطوب کنید و با مالیدن روغن نارگیل و یا بادام در اطراف ناخن های خود به راحتی قادر به تغذیه کردن آن ها خواهید بود.

4. بهداشت را رعایت کنید

ناخن های خود را مرتبا تمیز کنید و به طور مرتب وسیله های مربوط به مراقبت از ناخن های خود را شستشو دهید و از بلند کردن بیش از حد ناخن هایتان اجتناب کنید زیرا در غیر اینصورت ، در زیر ناخن هایتان آلودگی ایجاد خواهد شد .

برای میکروب زدایی ناخن های خود به روش طبیعی می توانید از روغن درخت چای استفاده کنید و این روغن را بر روی ناخن های خود بمالید تا باکتری های موجود بر روی آن ها از بین بروند .

5. از مرطوب کننده استفاده کنید

خشکی به همان اندازه که برای پوست مضر است ، برای ناخن ها نیز هست. از آنجایی که ناخن ها بسیار ظریفند ، باید به طور مرتب مرطوب شوند . برای مرطوب کردن ناخن های خود می توانید از روغن ها و کرم های مرطوب کننده مختلف استفاده کنید . این کار همچنین موجب براق تر شدن ظاهر ناخن های شما نیز می شود .

6. ناخن هایتان را به طور منظم مرتب کنید

همانطور که موها برای سالم ماندن نیاز به مرتب شدن منظم دارند ، ناخن ها نیز باید به طور منظم مرتب شوند. برای انجام این کار می توانید به آرایشگاه بروید و نوبت مانیکور بگیرید و یا خودتان با استفاده از وسایل مختلف از جمله ناخن گیر و سوهان ناخن هایتان را به طور منظم مرتب کنید.

7. برای محافظت از ناخن های خود می توانید آن ها را ژلیش کنید

ژلیش یک لایه محافظ بر روی ناخن های شماست که باعث مراقبت از ناخن های تان شده و از ایجاد هرگونه آسیب به آن جلوگیری می کند که این کار باعث ضخیم تر شدن ناخن های شما شده و همچنین ظاهر زیبایی به آن خواهد بخشید.

همچنین بهتر است برای انجام این کار از نوع ژلیشی استفاده کنید که دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به سایر انواع آن دارد.

8. برای پاک کردن لاک ، ناخن های خود را خراش ندهید

خراشیدن ناخن ها بدترین کاری است که می توانید در حق آن ها انجام دهید که این کار باعث زبر و پوسته پوسته شدن سطح ناخن هایتان شده و لایه بالایی ناخن ها را از بین خواهد برد . بارها در بخش های سلامت و دنیای مد نم نمک عنوان شده است که برای پاک کردن لاک ناخن خود از پد های پاک کننده لاک استفاده کنید و همچنین هنگام زدن لاک بر روی ناخن هایتان ، از تمدید لاک آن ها در دفعات متعدد خودداری کرده و ناخن هایتان را تنها با لایه نازکی از لاک بپوشانید. به این ترتیب لاک به راحتی پاک خواهد شد .

9. دستکش بپوشید

بسیاری از مواد شوینده صنعتی حاوی مواد شیمیایی هستند که در صورت تماس با ناخن ها به آن ها آسیب وارد می کنند. برای جلوگیری از رسیدن هرگونه آسیب به ناخن هایتان بهتر است هنگام انجام کارهای منزل دستکش دست خود کنید و همچنین باید دقت کنید که بعد از اتمام کار لازم است تا دستکش های خود را شسته و در آفتاب آویزان کنید تا به طور کامل ضدعفونی شوند .

10. از کاشت ناخن خودداری کنید

کاشت ناخن بدون شک از زیبایی خاصی برخوردار است اما متاسفانه باعث ایجاد صدمات زیادی به ناخن هایتان می شود. بنابراین بهتر است از انجام این کار خودداری کنید که این مواد حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند و به ناخن ها آسیب زیادی وارد می کنند. مکانیسم خشک کردن این مواد بر روی ناخن نیز صدمات زیادی به اطراف ناخن های شما وارد می کند.

اگر از ظاهر ناخن های خود راضی نیستید بهتر است از برچسب های مختلفی که باعث زیبایی آن ها می شوند استفاده کنید.

کاشت از عوامل آسیب به ناخن

11. به ناخن های خود شکل خاصی بدهید

به آرامی و با استفاده از سوهان به ناخن های خود شکل دهید و همه آن ها را به شکلی خاص مرتب کنید. از سوهان کشیدن ناخن ها خود با حرکات تند و خشن خودداری کنید؛ زیرا این امر باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود.

12. از انجام مانیکور های مبتنی بر آب خودداری کنید

مانیکور های مبتنی بر آب باعث ضعیف و شکننده شدن ناخن ها و در نهایت از بین رفتن آن ها می شوند پس در عوض بهتر است به دنبال انجام مانیکور های مبتنی بر روغن باشید تا ناخن های شما تغذیه شوند.

13. تا جای ممکن از استفاده از لاک ناخن بپرهیزید

پارابن و سولفات موجود در لاک ناخن سبب ضعیف شدن ناخن های شما می شوند. همچنین ، هنگام تهیه غذا با انگشتان لاک زده شده ، ممکن است تکه لاک وارد غذا و در نهایت وارد بدن شما شوند؛ و این امر برای سلامتی شما مضر است. در عوض می توانید از مواد طبیعی برای رنگ بخشیدن به ناخن های خود استفاده کنید که شیمایی نبوده و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند .

14 به جای استفاده از لاک از براق کننده ناخن استفاده کنید

براق کننده ها در عین حال که ظاهر طبیعی ناخن شما را حفظ می کنند ، آن ها را زیبا و درخشان نیز خواهند کرد و همچنین برای استفاده از براق کننده های ناخن لازم نیست که آن ها را در دفعات متعدد به ناخن خود بمالید و تنها مالیدن یک لایه از آن ها بر روی ناخن کافیست و این امر به سلامت بیشتر ناخن های شما کمک خواهد کرد.

15. از شکننده شدن ناخن های خود جلوگیری کنید

برای مراقبت از ناخن های خود باید از ضعیف و شکننده شدن آن ها جلوگیری کنید که یکی از راه های مناسب برای این کار این است که دو یا سه بار در هفته ناخن های خود را به مدت چند دقیقه درون آب نمک بخیسانید و سپس آن ها را با حوله خشک کنید و بعد از اتمام کار ، ناخن های تان را با کرم مرطوب کننده تغذیه کنید.

16. لاک ناخن های خود را ماندگار تر کنید

برای این کار باید یک سری مراحل را دنبال کنید و ابتدا ناخن های خود را به سرکه آغشته کرده و سپس در آب بخیسانید و دو لایه لاک بر روی آن مالیده و سپس یک لایه برق ناخن بر روی آن بمالید و سپس اجازه دهید تا ناخن هایتان خشک شوند و برای مراقبت بیشتر از لاک خود بهتر است روزی یکبار بر روی آن برق ناخن بمالید.

17. از خمیده شدن ظاهر ناخن های خود جلوگیری کنید

ناخن های خود را به طور مرتب کوتاه کنید تا از رشد بیش از حد آن ها جلوگیری شود که به این ترتیب ناخن ها ظاهر مرتب تری نیز خواهند داشت . رشد بیش از حد ناخن ها موجب خمیده شدن آن ها و پوسته پوسته شدن پوست اطراف آن ها می شود.

18. نوع مناسبی از پاک کننده های لاک ناخن را انتخاب کنید

مواد پاک کننده لاکی را انتخاب کنید که حاوی مقادیر کمتری مواد شیمیایی باشند و از مارک های مناسب و شناخته شده تر استفاده کنید.

 بهترین روش پاک کردن لاک ناخن

19. از مواد طبیعی استفاده کنید

برای تقویت ناخن هایتان از مواد طبیعی که خاصیت آب رسانی دارند استفاده کنید که این مواد ناخن های شما را سالم و محکم نگه خواهند داشت .

20. غذا های مقوی بخورید

خوردن غذا های مقوی تا حد زیادی از بروز مشکلات ناخن جلوگیری می کند و بسیاری از مشکلات ایجاد شده برای ناخن ناشی از رژیم غذایی نا مناسب و فاقد مقادیر مناسب ویتامین ها و مواد مغذی از جمله کلسیم است.

با قرار دادن آجیل ، چغندر ، سویا ، لوبیا ، عدس ، غلات ، سبزیجات و غیره قادر به تامین ویتامین های مورد نیاز بدن خود از جمله ویتامین E ، ویتامین D ، پروتئین ، آهن ، روی و منیزیم هستید و ناخن های محکم و سالم تری خواهید داشت.

21. از سفت کننده های شیمیایی ناخن اجتناب کنید

این مواد حاوی مقادیر بالای فرمالدئید هستند که باعث شکننده شدن و آسیب رسیدن به ناخن های شما می شوند.

22. از استفاده از استون بپرهیزید

همیشه از پاک کننده لاک فاقد استون استفاده کنید . استون ناخن ها و پوست شما را ضعیف ، خشک و شکننده می کند و باعث شکستن آن ها می شود.

23. از سوهان های زبر استفاده نکنید

از سوهانی استفاده کنید که دارای بافتی نرم باشد تا به ناخن هایتان آسیب وارد نکند که سوهان های زبر باعث شکستن و زشت شدن ظاهر ناخن ها می شوند.

24. بعد از لاک زدن ، اطراف ناخن خود را تمیز کنید

معمولا هنگام لاک زدن ناخن ها پوست اطراف ناخن نیز کمی رنگی خواهد شد . با تمیز کردن این قسمت ها با پاک کننده لاک مناسب به راحتی قادر به زیباتر کردن ناخن های خود هستید.

روش های گیاهی و خانگی

برای داشتن ناخن هایی سالم از مواد طبیعی مانند روغن زیتون ، آب لیمو و گلاب استفاده کنید

استفاده از روغن های مغذی مانند روغن زیتون باعث تغذیه کوتیکول ها شده و ناخن ها را تغذیه می کند. روغن زیتون خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد و از این رو برای داروهای مختلف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انجام این کار کافیست ناخن های خود را تمیز کرده و سپس انگشتان خود را به مدت 15 دقیقه درون کاسه ای حاوی روغن زیتون گرم شده قرار دهید و سپس آن ها را با حوله ای نرم پاک کنید و برای مشاهده آثار شگفت انگیز آن ، این روش را روزانه انجام دهید.

آب لیمو به عنوان یک ماده تمیز کننده عالی عمل می کند پس یک قاشق غذا خوری آب لیمو را همراه با یک قاشق چای خوری جوش شیرین درون مقداری آب حل کنید و سپس انگشتان خود را به مدت 10 دقیقه درون آن قرار دهید و همچنین می توانید دو قاشق چای خوری نمک دریایی را در یک کاسه آب ولرم مخلوط کرده و انگشتان خود را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون آن قرار دهید.

گلاب دارای خاصیت ضدعفونی کننده ، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی بوده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و برای بهره مندی از خواص این ماده طبیعی می توانید بعد از تمیز کردن ناخن های تان آن ها را به گلاب آغشته کنید .

تقویت کننده های ناخن گیاهی

برای تقویت و زیبایی ناخن استفاده از نسخه طبیعی زیر بسیار تاثیرگذار است .

گیاه دم اسب

• ابتدا گیاه دم اسب را خرد کرده و به آب در حال جوش بیافزایید .

• بعد از 5 تا 10 دقیقه که گیاه دم اسب دم کشید ، روغن شترمرغ را بیافزایید و آنقدر بجوشانید تا آب بخار شده و فقط روغن باقی بماند.

• روغن را صاف کنید و درون ظرفی بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

• هر روز قبل از خواب روی هر ناخن خود یک تا دو قطره از لوسیون را بچکانید و آن را ماساژ دهید تا جذب شود.سپس بعد از پنج دقیقه دستکشی بپوشید و بگذارید طول شب لوسیون بر روی ناخن هایتان باقی بماند.

آب پرتغال و روغن زیتون

آب پرتقال ، سیر ، و روغن زیتون را ترکیب کنید و یک لوسیون طبیعی برای ناخن های خود بسازید . این لوسیون را روی ناخن هایتان قرار دهید تا سبب تقویت رشد ناخن هایتان شود.

روش خانگی تقویت ناخن

مواد غذایی مفید برای رشد و تقویت ناخن :

به طور کلی مواد غذایی مفید برای ناخن مربوط به مواد غذایی حاوی پروتئین - ویتامین های گروه B - زینک و اهن هستند و برخی از این مواد غذایی شامل غذاهای خوب و مغذی مانند برنج قهوه ای ، آجیل ، غلات کامل ، سویا ، شیر بدون چربی ، تن ماهی ، میوه و سبزیجات تازه که برای ناخن بسیار خوب هستند.

1- پروتئین

اگر افراد در برنامه غذایی خود پروتئین به اندازه کافی مصرف نکنند ، ناخن ها شکننده و نازک شده و سرعت رشد آنها کم می شود.رژیم غذایی نامناسب باعث می شود خطوط سفید رنگی روی ناخن ایجاد گردد.

2- ویتامین های C و B :

ویتامین C سبب جذب آهن مواد غذایی می شود بنابراین بهتر است مواد غذایی دارای ویتامین C مصرف نمایید . برای افزایش اثر ویتامین C مواد غذایی حاوی این ویتامین را با مواد غذایی حاوی ویتامین E مصرف کنید. مصرف ویتامین E سبب رشد ناخن ها و بهبود عمل اکسیژن رسانی به ناخن و مستجکم شدن ناخن ها می شود. ویتامین های گروه B در سلامت و رشد ناخن ها موثر است و کمبود این ویتامین موجب تغییر شکل نوک ناخن ها خواهد شد.

3- مواد غذایی حاوی زینک :

یکی از عناصری که در سلامت ناخن ها تاثیرگذار است ، روی می باشد که در سنتز پروتئین داشته و رشد و سلامت بافت های بدن ضروری است. برای جذب بهتر عنصر روی که به ویتامین B6 نیاز دارد . گوشت قرمز و گوشت سفید (مرغ و ماهی و سایر پرندگان) بهترین منابع حاوی روی هستند.

4- مواد غذایی حاوی آهن :

آهن یکی از عناصر مهم در بدن است که کمبود آن سبب خشکی و شکننده شدن ناخن و تغییر شکل و بد فُرم شدن آن می شود . انواع میوه های خشک شده ، زرده تخم مرغ ، جگر ، گوشت قرمز کم چربی ، گوشت مرغ ، ماهی و سایر پرندگان ، ماهی سالمون ، ماهی تُن و انواع دانه ها حاوی آهن می باشند که می توان برای جلوگیری از کمبود آهن این منابع غذایی را مصرف نمود.

نکات مهم برای داشتن ناخن هایی سالم و محکم :

ناخن ها را با قیچی و چهارگوش کوتاه کنید.

برای جلوگیری از فرو رفتن ناخن در گوشت پا از پوشیدن کفش های نوک تیز و تنگ خودداری نمایید .

برای تمیز کردن ناخن ها دست ها را با آب و صابون شسته و زیر ناخن ها را تمیز کنید.

در انجام مانیکور زیاده روی نکنید زیرا این کار سبب بیماری ناخن ها می شود.

ناخن هایتان را نجوید.

استفاده از لاک های بی کیفیت سبب صدمه زدن به ناخن ها می شود پس از لاک هایی که کیفیت خوبی ندارند ، استفاده نکنید.

بعد از پاک کردن لاک ناخن از یک مرطوب کننده مرغوب استفاده نمایید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
20%

نظر دادن