ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خشکی کف دست و پا و علت خشکی دست چیست و علت خشکی پوست پا و علت خشکی پاشنه پا و پماد برای خشکی پوست پا و علت خشکی کف دست و پا در کودکان و درمان زبری کف دست و درمان خشکی پوست دست در طب سنتی و درمان سریع زبری کف پا در نم نمک.

علت خشکی کف دست و پا در کودک و بزرگسال و درمان آن

بسیاری از افراد در فصل زمستان با خشکی پوست دست و پا روبرو می شوند. حتی در برخی از مناطق مرطوب کشور مثل نواحی شمالی یا جنوبی کشور هم این مشکل وجود دارد. اما گاهی دلایل دیگری وجود دارد که باعث خشکی پوست می شود.علت خشکی کف دست و پا در کودک و بزرگسال + درمانعلت خشکی کف دست و پا در کودک و بزرگسال + درمان

به طور کلی علت اصلی خشک شدن پوست دست و کف پا عبارت است از :

وزش باد و کاهش بارش ها

در فصل زمستان و یا حتی در فصل پاییز که وزش باد زیاد می شود ، میزان رطوبت هوا هم کاهش می یابد. از سوی دیگر به دلیل کاهش گرمای نور آفتاب ، میزان بخار آب هوا نیز کمتر می شود. حتی در مناطقی که برف روی زمین نشسته باشد ، بخار آبی تولید نمی شود و یا در مناطق ساحلی به دلیل کاهش گرمای خورشید میزان بخار آب موجود در هوا کمتر می شود. همین عامل دلیلی بر خشکی هوا و در نتیجه پوسته پوسته شدن لب ، دست و پا می شود.

اگزمای پوستی

درماتیت پوستی یا همان اگزما هم یک علت خشکی کف دست و پا به شمار می رود. این بیماری اغلب در اثر استفاده بیش از حد از مواد شوینده و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود. آلرژی نسبت به برخی از مواد هم باعث درماتیت تماسی می شود. برای مثال دستکش های لاتکس باعث بروز حساسیت در پوست دست می شود.

استفاده از شوینده های بی کیفیت و یا استفاده بیش از حد از شوینده ها هم یک عامل دیگر برای خشکی کف پا و دست است. با هر بار شستن دست یا پا مقدار زیادی از چربی نرمال پوست از بین می رود.

علت خشکی کف دست و پا در کودک و بزرگسال و درمان آن

حمام آب داغ

یک علت خشکی کف دست و پا می تواند به خاطر حمام با آب داغ باشد. وقتی برای مدت طولانی از آب داغ استفاده کنید و به یکباره در معرض هوای خشک قرار بگیرید ، بخش زیادی از رطوبت پوست از بین می رود. همچنین یکی از دلایل خشک شدن و ترک برداشتن کف پا ، استفاده از سنگ پای قدیمی و کهنه است.

بیماری پای ورزشکار

بیماری پای ورزشکار نوعی عفونت باکتریایی است که با خارش ، بثورات بین انگشتان پا ، لایه برداری پوست و ترک خوردگی پوست پا همراه است. اگر زمان زیادی پای شما در آب بماند و یا زیاد عرق کند ، ممکن است به این بیماری مبتلا شوید. استفاده از کفش هایی که اجازه نفس کشیدن به پوست پا را نمی دهد ، باعث بروز این بیماری پوستی می شود.

نوروپاتی دیابتی

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند ، ممکن است دچار خشکی کف دست و پا شوند. به صورتی که ترک خوردن پوست پا و دست را به دنبال دارد. تغییر سیستم عصبی در بیماران دیابتی عامل اصلی ابتلا به این عارضه است.

 

علت خشکی کف دست و پا در کودک و بزرگسال و درمان آن

درمان خشکی و قرمزی پوست دست

حالا که با علت خشکی پوست دست و پا آشنا شدید لازم است تا راهکار درمان را هم یاد بگیرید. اگر این عارضه را در همان ابتدا درمان کنید ، طبیعتا سریع تر نتیجه می گیرید. برای برطرف کردن خشکی پوست دست و پا راه های زیادی وجود دارد که عبارتند از :

دهیدراته کردن پوست

اگر به طور مرتب پوست را آبرسانی کنید و یا از محصولات نرم کننده استفاده کنید ، کمتر به این مشکل مبتلا می شوید. دهیدراته کردن پوست باید بلافاصله بعد از حمام و شب قبل از خواب انجام شود. برای شستشوی ظرف و یا لباس از دستکش استفاده کنید.

بهترین کرم برای ترمیم پوست دست

برای نرم کردن پوست دست و پای خشک باید به سراغ کرم هایی بروید که بدون عطر و رایحه هستند. برای تاثیر بهتر ابتدا دست و پا را بشویید و سپس از پماد یا کرم استفاده کنید. زیرا در صورت شستشوی دست و پا ، پوست مقداری دهیدراته می شود. وقتی هم که از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده می کنید به حفظ آب موجود در پوست کمک زیادی می کند.

علت خشکی کف دست و پا در کودک و بزرگسال و درمان آن

استفاده از روغن های گیاهی

برخی از روغن های گیاهی هم به برطرف کردن علت خشکی کف دست و پا کمک زیادی می کند. از جمله این روغن ها می توان به روغن نارگیل ، روغن زیتون ، روغن جوجوبا و روغن بادام شیرین اشاره کرد. اگر به روغن گیاهی دو کپسول ویتامین E را اضافه کنید و در زمان شب به دست و پا بزنید ، تاثیر بیشتری در درمان خشکی و قرمزی پوست دست دارد.

چند توصیه مهم برای درمان خشکی دست و پا

برای اینکه خشکی کف دست و پا را برطرف کنید ، لازم است چند توصیه مهم را نیز مدنظر داشته باشید :

  • در زمان حمام کردن از آب داغ استفاده نکنید.
  • در زمان حمام کردن درب حمام را ببندید تا رطوبت در فضا باقی بماند.
  • زمان دوش گرفتن را به حداکثر 10 دقیقه محدود کنید.
  • برای شستشوی دست و پا از شامپو استفاده کنید.
  • زمان بیرون رفتن از منزل حتما از دستکش استفاده کنید.
  • برای هر کاری که باعث خیس شدن دست می شود ، از دستکش استفاده کنید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن