ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، ماسک اسفناج و ماسک مو اسفناج و ماسک اسفناج و ماسک اسفناج نی نی سایت و سفیداب و ماسک اسفناج برای جوش و ماسک اسفناج برای جوان سازی پوست و ماسک اسفناج برای جوان سازی پوست صورت و موثرترین ماسک صورت و ماسک خانگی اسفناج برای کلاژن سازی پوست صورت و ماسک اسفناج عسل برای جوانسازی پوست در نم نمک.

طرز تهیه انواع ماسک صورت و ماسک مو اسفناج برای زیبایی مو و پوست

اسفناج دارای مزایای بسیار زیادی برای سلامتی است .این سبزی حاوی مقادیر زیادی ویتامین های A و K ، C ، B1 ، B2 و E و آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مانند منگنز ، روی و آهن است .اسفناج را می توان به صورت خام ، پخته شده ، سالاد ، آب میوه یا به صورت اسموتی مصرف کرد .طرز تهیه ماسک اسفناج برای پوست صورت و موطرز تهیه ماسک اسفناج برای پوست صورت و مو

ماسک صورت اسفناج

اسفناج به درمان مشکلات التهابی کمک و از سرطان نیز پیشگیری خواهد کرد .علاوه بر فواید نام برده شده ، سرشار از ویتامین های A و C است که هر دو برای تقویت رشد مو بی نظیر هستند و پوست سر را سالم نگه خواهند داشت ، هم چنین سرشار از فولات است که از ریزش مو جلوگیری می کند. در این قسمت از نم نمک به معرفی چندین ماسک تهیه شده از اسفناج برای رشد و تقویت مو خواهیم پرداخت.

ماسک های خانگی اسفناج

1. ماسک مو اسفناج و رزماری

این ماسک به تحریک فولیکول های مو و رشد و تقویت آن کمک می کند .ریزش مو را کاهش می دهد و از سفید شدن زودرس آن جلوگیری خواهد کرد و شوره سر را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد .

مواد لازم :
  • 3 فنجان اسفناج خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری برگ های تازه رز ماری
طرز تهیه طریقه استفاده :

ابتدا روغن را از برگ رزماری استخراج کنید. اسفناج های خرد شده را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب گرم بجوشانید و روغن را به آن بیفزایید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود. ماسک به دست آمده را روی پوست سرتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

این روش را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

 ماسک خانگی برای رفع ریزش مو

2. ماسک مو اسفناج و روغن نارگیل

این ماسک دارای خاصیت ضد باکتری است و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند و اسیدهای چرب آن نیز ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می دهد و رشد موهای سالم را تقویت خواهد کرد.

مواد لازم :
  • نصف فنجان اسفناج خرد شده
  • نصف فنجان روغن نارگیل
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود . ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید.

این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

3. ماسک مو اسفناج و عسل

این ماسک برای موهای خشک و وز بسیار مناسب است. شوره سر را از بین می برد و باعث سلامت پوست سر خواهد شد و رشد مو را تقویت می کند.

مواد لازم :
  • نصف فنجان اسفناج خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس عسل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود .

ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید .

این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید .

4. اسموتی اسفناج

علاوه بر این که می توانید از ماسک های اسفناج استفاده کنید ، بلکه با درست کردن اسموتی نیز می توانید از مزایای آن بهره مند شوید و از آن جا که هضم اسفناج برای برخی افراد سخت است ، اسموتی بهترین گزینه برای مصرف خواهد بود.

مواد لازم :
  • 1 فنجان اسفناج خرد شده
  • 1 عدد موز رسیده
  • 1 عدد پاپایا رسیده
  • 1 فنجان شیر
طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را درون مخلوط کن بریزید و تا زمانی که یک ترکیب غلیظ به دست آید ، به هم زدن ادامه دهید.

هر روز صبح قبل از صبحانه این مخلوط را بنوشید.

علاوه بر ما ماسک های نام برده شده اسفناج برای مو ، در ادامه به معرفی تعدادی ماسک تهیه شده از اسفناج برای درخشانی پوست خواهیم پرداخت.

اسفناج برای حفظ سلامت پوست نیز بسیار موثر و مفید است.

فواید اسموتی اسفناج

5. ماسک صورت اسفناج و آرد نخودچی

این ماسک به درخشان شدن و داشتن پوستی بی نظیر و سالم کمک خواهد کرد و همچنین خاصیت ضد پیری دارد.

مواد لازم :
  • 10 تا 15 عدد برگ اسفناج
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری شیر
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج ها را خرد کنید با مقداری آب بجوشانید و بگذارید تا کمی خنک شود و بعد سایر مواد را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و سپس ماسک به دست آمده را بعد از شستن صورت و خشک کردن آن ، اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و بلافاصله شاهد درخشان شدن پوستتان خواهید بود.

این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

6 . ماسک صورت اسفناج و کلم

این ماسک سرشار از آنتی اکسیدان است به درمان آکنه کمک خواهد کرد.

مواد لازم :
  • 1 فنجان اسفناج خرد شده
  • 1 فنجان کلم سبز
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری خامه
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج و کلم را خرد کنید و درون مخلوط کن با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس روغن زیتون و خامه را به آن بیفزایید و ماسک به دست آمده را به صورت و گردن تمیزتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید و سپس با یک حوله نرم خشک کنید.

این ماسک را یک بار در هفته تکرار کنید.

نکته :

باقی مانده این ماسک را درون یک ظرف دارای تهویه در یخچال نگهداری کنید.

7. ماسک صورت اسفناج و خاک رس

این ماسک به نرم و درخشان شدن پوست ، درمان آکنه و آسیب های پوستی و آفتاب سوختگی کمک می کند و با چین و چروک و خطوط صورت مبارزه خواهد کرد.

مواد لازم :
  • 2 تا 3 عدد برگ اسفناج
  • 1 قاشق چای خوری شیر
  • 1 قاشق چای خوری خاک رس
طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید . با یک حوله نرم خشک و سپس از یک مرطوب کننده مناسب و خوب استفاده نمایید.

طرز تهیه ماسک صورت با اسفناج

8. ماسک اسفناج و عسل

چنانچه در بخش سلامت پوست و موی نم نمک عنوان شده است این ماسک به درمان آکنه و سلول های آسیب دیده کمک می کند و باعث درخشانی پوست خواهد شد .

مواد لازم :
  • 2 تا 3 عدد برگ اسفناج
  • چند قطره آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید . با یک حوله نرم خشک و سپس از یک مرطوب کننده مناسب و خوب استفاده نمایید.

9. ماسک اسفناج و سفیداب

برای از بین بردن آکنه و لک های صورت اسفناج یکی از سبزی های سرشار از ویتامین های A . C . B آهن ، پتاسیم ، کلسیم و ید است . استفاده از اسفناج و آب تازه آن رنگ چهره را باز می کند . اگر مقداری اسفناج پخته و له شده (یا آب اسفناج تازه ) را با کمی پودر سفید آب مخلوط کرده و بر روی پوست بمالید برای از بین بردن لک ، آثار جوش های صورت و جوش های قرمز پوست بسیار مفید است و خارش و سوزش را بر طرف می کند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
100%

نظر دادن