ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه مشکلات پوستی بهار و مشکل رایج پوست در فصل بهار و بیماریهای پوستی فصل بهار و درمان مشکلات پوستی بهار و حساسیت پوستی در بهار و مراقبت از پوست در فصل بهار در نم نمک.

بیماری و مشکلات رایج پوستی در بهار

فصل بهار با وجود تمام زیبایی ‏ ها و طراوت‏ هایی که به همراه دارد ، به دلیل شروع کار و فعالیت انسان ها و حضور بیشترشان در طبیعت ، مشکلاتی را برای آن ها به همراه خواهد داشت . بهار ، فصل محبوب خانم هاست چرا که دراین فصل از پوشیدن بوت ها و لباس های گرم راحت شده و رو به کفش ها و لباس های مناسب با این فصل می آورند.بیماری و مشکلات رایج پوستی در فصل بهار + راه حلبیماری و مشکلات رایج پوستی در فصل بهار + راه حل

با این وجود همیشه همه چیز بر وفق مراد ما نخواهد بود و ممکن است در این فصل مشکلات پوستی نیز خودنمایی کنند . دراین قسمت از سلامت پوست و موی نم نمک با احترام به درخواست برخی از شما کاربران به معرفی چند مورد از شایع ترین نگرانی های پوستی و چگونگی مقابله با آن ها خواهیم پرداخت.

10 مشکل شایع پوستی در بهار و راه حل هرکدام

1. برلوک درماتیت :

این مشکل پوستی در بهار رخ می دهد . همه ما خورشید را دوست داریم ولی باید مراقب عوارض احتمالی از آن باشیم . یکی از این تحریکات پوستی که ناشی از اشعه خورشید می باشد ، برلوک درماتیت است که در پاسخ به واکنش های شیمیایی بین اشعه فرابنفش و ترکیبات موجود در مرطوب کننده ها و عطرها رخ می دهد.

راه حل آن چیست؟

کاملا ساده است. چنانچه از مضرات و ترکیبات محصولی که استفاده می کنید باخبر شدید استفاده مجدد از آن محصول را کنار بگذارید تا از تحریکات پوستی پیشگیری کنید.

برلوک درماتیت حساسیت پوستی در بهار

مشکلات پوستی در بهار

2. درماتیت تماسی :

در بهار همه چیز ناگهانی رخ می دهد مانند رشد گلها و گیاهان پس از فصلی سرد و خشک ! اما این زیبایی ها می تواند مشکل ساز باشد . تماس پوست با گلها و گیاهان می تواند عواقب ناخوشایندی را به همراه داشته باشد . تماس با گرده های گل ، سمومی که به گلها زده می شود و موارد مشابه با آن باعث تحریکات پوستی خواهد شد.

راه حل آن چیست؟

قرمزی و خارشی که در اثر این مشکل رخ می دهد با خرید یک کرم ضد خارش از داروخانه و یا مصرف آنتی هیستامین ها قابل درمان است . درمان های خانگی و گیاهی درماتیت پوستی را در مطلب " خانم هایی که در معرض درماتیت پوستی هستند" به صورت کامل و دقیق معرفی کردیم که شما را در این مورد به طور کامل راهنمایی خواهد کرد.

3. درماتیت آتوپیک :

درماتیت آتوپیک که به عنوان اگزما نیز شناخته می شود ، ممکن است ارثی باشد و یا تحت شرایط بهار ایجاد شود . از آنجا که بهار باعث رطوبت ، عرق و گرده افشانی می شود ممکن است در نقاطی از پوست قرمزی و خارش شدید ایجاد شود.

راه حل آن چیست؟

چنانچه متوجه علائم اگزما شدید لوسیون های مخصوص به این مشکل را از داروخانه تهیه کنید . کرم ها و لوسیون های متنوعی مرتبط با این مشکل وجود دارد اما باید از مواردی که عطر و بوی تندی دارند پرهیز کنید.

4. بروز آکنه :

گرمای زیاد به معنای عرق کردن بیشتر می باشد و در پی عرق کردن آکنه ها خودنمایی خواهند کرد . بدترین قسمت اینجاست که این آکنه های بهاری (روزاسه) به دلیل عرق صورت ایجاد نمی شوند بلکه در تمام قسمت های بدن نیز ظاهر می شوند پس دراین شرایط برطرف کردن و درمان آن ها ضروری است.

راه حل آن چیست؟

اول از همه ، همیشه یک دستمال مرطوب برای جذب چربی های پوست به همراه داشته باشید و در مرحله بعد از پاک کننده های ضدآکنه استفاده کنید.

بیماریهای پوستی فصل بهار

5. نیش حشرات :

همه ما در کنار فصل بهار با نیش حشرات نیز آشنا هستیم چرا که پس از فصل زمستان حشرات منتظر ضیافت مخصوص خود هستند . مالیدن سرکه برروی پوست علاوه برآنکه می تواند راهی برای پیشگیری از گزش های آزاردهنده باشد بدتر از آن این است که بوی سرکه در معاشرت روزانه تداخل ایجاد خواهد کرد . درحال حاضر ، لازم به انجام چنین روشی نیست و نیش حشرات قابل درمان می باشد.

راه حل آن چیست؟

خارش و نیش حشرات با یک لوسیون و پماد هیدروکورتیزون قابل درمان خواهد بود بعلاوه آنکه دوش گرفتن و استفاده از پشه بند نیز توصیه می شود.

6. حساسیت دانه گرده :

آلرژی ها بر سیستم تنفسی نیز اثر می گذارند و باعث عطسه های مکرر خواهند شد . دراین شرایط بروز کهیر نیز غیر معمول نیست . تحمل هردو ازاین حساسیت ها کمی دشوار است اما اگر در منزل لباس های خنک و آزاد بپوشید مشکل کهیر برطرف خواهد شد.

راه حل آن چیست؟

استفاده از کرم های ضد خارش و آنتی هیستامین بهترین گزینه برای درمان خواهد بود.

7. خشکی پوست :

بدن انسان در فصل بهار حساس تر شده و مستعد خشکی خواهد بود . زانوها ، آرنج و پاها به این شرایط عادت دارند چرا که پس از فصلی سرد و پوشیدن جوراب به محض آمدن بهار ناچارا خشک می شوند.

راه حل آن چیست؟

لایه برداری از پوست نیز دراین موقعیت پیشنهاد می شود . همچنین قبل از خواب از وازلین استفاده کنید.

مراقبت از پوست در فصل بهار

8. پوست خشن :

هنگام فرارسیدن بهار ، پوست خشن در خانم ها و دختران جوان کاملا متداول است . علائم آن در بازوها ، پاها و حتی نیم تنه برآمدگی های سفید و مایل به قرمزی رو به افزایش هستند که به پوست احساس ناراحتی می دهند . بدیهی است پوشیدن تاب ها و لباس های باز دراین شرایط کاملا ناخوشایند است.

راه حل آن چیست؟

هفته ای یکبار پوست خود را لایه برداری کنید اما دقت کنید بیش از حد این عمل را انجام ندهید چرا که باعث تحریکات پوستی خواهد شد . استفاده از مرطوب کننده ای حاوی اسید لاکتیک نیز توصیه می شود.

9. تحریکات خورشید :

برخی افراد به خورشید حساسیت دارند و در صورتی که در معرض نور آن قرار گیرند مبتلا به علائم جدی خواهند شد . با این وجود تحریکات خورشیدی برای همه رخ می دهد و بدان علت است که پوست از آب و هوای سرد به آب و هوای گرم منتقل شده و مجاری عرق مسدود می شود.

راه حل آن چیست؟

بهترین چاره دوری از نور خورشید است بعلاوه آنکه از نعنا و کمپرس یخ برای تسکین تحریکات استفاده کنید.

10. آفتاب سوختگی :

آفتاب سوختگی تنها مختص به فصل تابستان نمی شود و در حقیقت هنگام زمستان نیز رخ می دهد.

راه حل آن چیست؟

چنانچه از روال مراقبت های پوستی برخوردار هستید پس حتما نام ضدآفتاب برایتان آشناست . استفاده از ضدآفتاب در همه حال توصیه می شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن