ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، تشخیص نوع پوست و تست تشخیص نوع پوست و نوع پوست من چیست و پوست چرب بهتر است یا خشک و بهترین نوع پوست و چطور بفهمم نوع پوستم چیه و روش های تشخیص نوع پوست صورت و ویژگی انواع پوست و تست و آزمون تشخیص انواع پوست خشک و چرب و حساس در نم نمک.

تست تشخیص پوست خشک ، پرب و حساس

مهم ترین مرحله در مراقبت از پوست ، این است که نوع پوست خود را بشناسید . در نتیجه متوجه می شوید که چگونه باید در فصل های مختلف با آن رفتار کنید . پوست بزرگ ترین ارگان بدن محسوب می شود و می تواند به اندازه قلب ، ریه ، کبد و دیگر اعضای حیاتی بدن مهم باشد.چطور بفهمم نوع پوستم چیه؟ + تست تشخیص پوستچطور بفهمم نوع پوستم چیه؟ + تست تشخیص پوست

استفاده از پاک کننده و درمان های مختلف پوست نیز باید با توجه به نوع پوست شما باشد . در واقع باید نوع پوست را تشخیص دهید تا بتوانید نیازهای آن را شناخته و برطرف کنید.

به طور مثال ؛ اگر پوست چربی دارید ، نباید از مرطوب کننده های سنگین استفاده کنید اما سوال ایجاست که چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟ در این قسمت از سلامت پوست و موی نم نمک راهکارهای ساده ای را برای تشخیص نوع پوست به شما معرفی خواهیم کرد.

روش های تشخیص نوع پوست

روش تشخیصی با پوست خالص

اول صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و به آرامی خشک کنید . هیچ مرطوب کننده ، کرم ، سرم و یا محصول دیگری به پوست خود نزنید . بعد از 30 دقیقه ، گونه ها ، چانه ، بینی و پیشانی خود را چک کنید . باید ببینید که در کدام قسمت احساس خشکی دارید.

اگر هنگام لبخند زدن ، پوست شما حالت جمع شدگی و سفتی پیدا کرده ، احتمالا پوست خشکی دارید اما اگر دیدید که روی بینی و یا پیشانی شما برق می زند ، احتمالا پوست نرمال یا ترکیبی دارید.

اگر پیشانی ، بینی و گونه های شما براق بود ، احتمالا پوست چربی دارید . اگر پوست حساسی داشته باشید ، با این کار با حساسیت و قرمزی بعد از استفاده از یک پاک کننده معمولی روبرو خواهید شد.

راه های تشخیص نوع پوست صورت

روش تشخیصی با پد یا دستمال کاغذی

این روش در تشخیص پوست چرب از خشک بسیار سریع تر است . یک پد خشک یا دستمال کاغذی را روی نواحی صورت خود بکشید و سپس پد را زیر نور بگیرید تا ببینید که چه مقدار چربی روی آن جمع شده است.

اگر هیچ چربی روی آن نبود ، احتمالا پوست خشکی دارید اما مثلا اگر فقط روی بینی و پیشانی شما چرب بود ، احتمالا پوست شما ترکیبی است اما اگر پد را به هرجا که زدید ، چرب شد ، پس قطعا پوستتان چرب است.

سایر روش های دیگر برای تشخیص جنس پوست

1. همیشه به ظاهر پوست خود دقت کنید :

پوست های خشک معمولا کمی خشن تر هستند . روی آن ها سفیدک های زیادی حاصل از خشکی مخصوصا در اطراف دهان و چشم دیده می شود . بینی آن ها نیز همیشه خشک است . پوست های چرب نیز همیشه برق می زنند.

2. به سایز منافذ صورت خود نگاه کنید :

اگر پوست نرمالی داشته باشید ، منافذ پوست شما مشخص است اما بزرگ نیست اما اگر منافذ بزرگ باشند ، یعنی پوست چرب است . اگر منافذ مشخص نیستند ، پس یعنی پوست خشکی دارید.

3. پوستتان را نیشگون بگیرید :

البته این نیشگون باید بسیار کوچک و آرام باشد . اگر به سرعت بعد از آن پوستتان چروک شد ، یعنی پوست خشک یا ترکیبی دارید اما اگر پوست چربی داشته باشید ، اتفاق خاصی روی پوستتان نمی افتد و هرگونه خط یا چروک به سرعت برطرف می گردد.

راه های تشخیص انواع پوست

ویژگی های انواع پوست

پوست خشک

پوست خشک در طول روز تقریبا سفت است و ممکن است که چروک هایی هم روی آن دیده شود و همچنین بیش از بقیه سفیدک می زند . خشکی پوست معمولا هم ژنتیکی است و هم به دلیل عوامل محیطی مثل رژیم غذایی یا سبک زندگی ، تغییرات هورمونی و آب و هوا به وجود می آید.

کم آبی بدن نیز می تواند عامل مهمی برای خشکی پوست باشد و بنابراین ننشویدن آب به اندازه کافی و استفاده کردن از الکل و کافئین نقش مهمی در بهبود خشکی پوست دارد.

لایه برداری های ملایم ، استفاده نکردن از محصولات شیمیایی خشن نیز ممکن است چربی طبیعی سلول ها را بگیرد زیرا اگر لایه مرده ای روی پوست نباشد ، سرم ها و مرطوب کننده ها بیشتر جذب پوست می شوند.

بهترین مرطوب کننده ها برای پوست خشک ، آنهایی هستند که حاوی هیالورونیک اسید ، گلیسیرین و آلگائی باشند زیرا به خوبی آب را جذب می کنند وآن را به سلول های پوستی تحویل می دهند و در نتیجه به آبرسانی و لطافت پوست کمک خواهند کرد.

پوست طبیعی و ترکیبی

افراد با پوست طبیعی یا ترکیبی ، خشکی را نیز روی گونه ها تجربه می کنند . بنابراین باید از مرطوب کننده استفاده کنند اما مرطوب کننده ای که بیش از حد سنگین نباشد.

این افراد روی گونه های خود مستعد چروک هستند و باید ناحیه T-zone ( پیشانی ، بینی ، چانه ) را مرطوب نگه دارند و در نتیجه می توانند از مرطوب کننده های ژله ای که به سرعت به پوست جذب می شوند ، استفاده کنند . استفاده بیش از حد از مرطوب کننده برای این پوست ها نیز مضر است.

ویژگی انواع پوست صورت

پوست چرب

چربی اضافه روی پوست باعث افزایش منافذ پوستی می گردد . مزیت این پوست ها این است که جوان تر می ماند و کم تر با چین و چروک مواجه می گردد . لایه برداری آنزیمی روزانه یک راه ضروری برای برای جلوگیری از چربی در منافذ می باشد.

پوست های چرب تر بیش از بقیه مستعد مشکلات رنگدانه ای مثلا لکه های پوستی هستند . لایه برداری پوست را روشن می کند و سلول های جدید را تولید می کند و در نیتجه باید از موادی استفاده کنید که لایه برداری را افزایش می دهد.

نکته ای برای پوست های حساس

نگهداری و مدیریت پوست حساس کمی چالش برانگیز است اما به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد تا بتوانید محصولات مناسب پوست خود را انتخاب کنید . برای آسان تر کردن این پروسه ، باید از محصولات مراقبتی و آرایشی فقط مخصوص پوست های حساس استفاده کنید و همچنین باید مقداری از محصول را روی ناحیه کوچکی از قسمت داخلی آرنج یا پشت گوش بزنید و اگر حساسیت ندیدید ، به استفاده از آن ادامه دهید.

به دنبال برچسب های ضد حساسیت یا فاقد پارابن استفاده کنید که بدون بوی تند ، روغن های معدنی ، سولفات ، اوره ، TEA و DEA باشد زیرا این مواد باعث خارش و قرمزی می شوند.

نتیجه گیری

پوست در طول زمان های مختلف تغییر می کند . پس همیشه باید به فکر برطرف کردن نیازهای مختلف آن باشید . همچنین باید همیشه تعادل آن را بررسی و نیازهای آن را برطرف کنید تا زیبایی آن را حفظ نمایید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
40%

نظر دادن