ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، چه کار کنیم در سن بلوغ جوش نزنیم و چی بخوریم جوش نزنیم و چه عرقی بخوریم جوش نزنیم و بعد از خوردن تخمه چه کنیم جوش نزنیم و چیکار کنیم زیر ماسک جوش نزنیم و چیکار کنیم بعد از خوردن شیرینی جوش نزنیم و چیکار کنیم جوش نزنیم و چگونه جوش نزنین در نم نمک.

چه چیزی به صورتمان بزنیم تا جوش نزنیم؟

اگر به دنبال روش های طبیعی برای از بین بردن جوش هایتان هستید ، می توانید از انواع ماسک های خانگی استفاده کنید. در ادامه این مقاله به معرفی چند مورد از ساده ترین و موثرترین ماسک های صورت خانگی اشاره خواهیم کرد.چه چیزی به صورتمان بزنیم تا جوش نزنیم؟چه چیزی به صورتمان بزنیم تا جوش نزنیم؟

ماسک دارچین و عسل

دارچین یکی از ادویه های مفید است که به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی که دارد ، مدت هاست در دنیای آرایشی و بهداشتی ، جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. هم چنین عسل نیز خواصی بی نظیر برای پوست داشته و دارای خواص ضدباکتریایی بوده و سبب آبرسانی پوست می شود. برای تهیه این ماسک تنها به 1 قاشق چای خوری پودر دارچین و 1 قاشق غذاخوری عسل احتیاج خواهید داشت.

برای تهیه آن ، عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید تا ماسک غلیظی تهیه شود. ماسک را به صورت خود زده و با حرکات دورانی روی صورت تان ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه روی صورت بماند تا به طور کامل خشک شود؛ سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید هفته ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

چه چیزی به صورتمان بزنیم تا جوش نزنیم؟

ماسک جوش شیرین

اگر قصد دارید منافذ بسته پوست خود را باز کنید ، جوش شیرین بهترین گزینه برای شما خواهد بود. هم چنین استفاده از جوش شیرین باعث می شود تا چربی ، چرک و عفونت و التهاب های پوستی از بین رفته و پوست شما تمیز شود. نکته ای که باید در مورد آن مدنظر داشته باشید این است که از آن جا که جوش شیرین ماده قوی است ، پیشنهاد می کنیم قبل از این که آن را روی کل صورت خود قرار دهید ، قدری از آن را در ناحیه کوچکی تست کنید تا مطمئن شوید پوست شما را ملتهب نخواهد کرد.

برای تهیه این ماسک تنها باید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کرده و قدری آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری غلیظی به دست آید. بگذارید ماسک برای 10 الی 15 دقیقه روی صورت و جوش هایتان بماند؛ در نهایت آن را با کمک حوله نم دار پاک کنید و کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

از دیگر روش های ساده خانگی برای درمان جوش های صورت ، استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ دارای پروتئین فراوانی بوده و از این رو علاوه بر از بین بردن جوش ها ، جای باقی مانده از آن روی صورت را نیز از بین می برد. برای تهیه این ماسک می بایست 2 الی 3 سفیده تخم مرغ را به کمک چند تکه پنبه به صورت خود بزنید. بگذارید این ماسک برای 10 الی 15 دقیقه روی صورت شما باقی بماند؛ برای پاک کردن آن از یک حوله نم نمک کمک بگیرید و سپس صورت خود را بشویید.

از آن جاکه سفیده تخم مرغ باعث خشکی پوست می شود ، پیشنهاد می کنیم بعد از استفاده از این ماسک حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

چه چیزی به صورتمان بزنیم تا جوش نزنیم؟

ماسک ماست و خیار

این ترکیب علاوه بر طعم خوبی که دارد ، برای از بین بردن جوش ها نیز بسیار مناسب می باشد. ماست حاوی اسید لاکتیک فراوانی است که می تواند سبب لایه برداری و از بین بردن جوش ها شود. خیار نیز پوشت شما را تغذیه خواهد کرد. برای تهیه این ماسک ، باید خیار و ماست را به طریقی با هم مخلوط کنید که حالت خمیری شکل پیدا کرده و خیلی شل نباشد.

آن را روی صورت خود زده ، بگذارید 15 الی 20 دقیقه باقی بماند و سپس ماسک را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید.

ماسک عسل و آلوئه ورا

این ترکیب نیز برای از بین بردن جوش های شما بسیار مفید خواهد بود. استفاده از این ماسک نه تنها جوش های شما را از بین خواهد برد ، بلکه به طور کلی از پوست شما مراقبت کرده و آن را تغذیه می کند. برای تهیه آن تنها به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 1 قاشق غذاخوری عسل احتیاج خواهید داشت. برای تهیه آن نیز هر دوی این مواد را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری ایجاد شود.

چه چیزی به صورتمان بزنیم تا جوش نزنیم؟

سپس آن را روی صورت خود ، خصوصا نواحی که جوش دارد بزنید. بگذارید حدود 20 الی 25 دقیقه روی صورت باقی مانده و در نهایت صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن