ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن دچار ریزش ابرو می شوند و یا از ابتدا ابروهای پرپشتی نداشته اند. امروزه پزشکان از روش های پیشرفته کاشت مو برای کاشت ابرو استفاده می کنند و نتایج خارق العاده ای می گیرند.

کاشت ابروی طبیعی از مزایا و مراحل قبل و بعد از عمل کاشت ابرو تا هزینه آن

ابروهای پرپشت و شاداب ازجمله ویژگی های زیبای صورت هستند ولی ممکن است شما این ویژگی را نداشته باشید. ابروهای خوش فرم و پرپشت چشمان شما را قاب کرده ، توجه اطرافیان را به شما جلب می کنند و ظاهری جذاب تر به شما می دهند.مزایا کاشت ابروی طبیعی و مراحل قبل و بعد از عمل + هزینهمزایا کاشت ابروی طبیعی و مراحل قبل و بعد از عمل + هزینه

بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن دچار ریزش ابرو می شوند و یا از ابتدا ابروهای پرپشتی نداشته اند. امروزه پزشکان از روش های پیشرفته کاشت مو برای کاشت ابرو استفاده می کنند و نتایج خارق العاده ای می گیرند. به جای استفاده از مواد آرایشی برای بهبود ظاهر ، شما می توانید ابروهای طبیعی با موی زنده داشته باشید.

کاشت ابروی طبیعی راه حلی برای ابروهای کم پشت

کاشت ابروی طبیعی راه حلی برای ابروهای کم پشت

دلایل ریزش ابرو

متاسفانه ممکن است موی ابرو به دلیل عوامل مختلف ژنتیکی و محیطی نازک شود ازجمله :

مزایای کاشت ابرو

با وجود اینکه این عمل نسبتا خفیف است ، کاشت ابرو می تواند تأثیر به سزایی بر روی ظاهر کلی فرد داشته باشد. اگر از استفاده مواد آرایشی برای داشتن شکل مناسب ابرو خسته شده اید این عمل می تواند ابروهایی خوش فرم برای بهبود ظاهر طبیعی صورت به شما ارائه دهد. متخصصین می توانند ابروهای مردان را اصلاح کرده و به آن ها ظاهری خشن و مردانه بدهند و یا برای خانم ها ابروهایی زیبا و ظریف درست کنند.

ازجمله مزایای دیگر این عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بازیابی کامل ابروهای کنده شده
  • بازیابی موهای ابرو بر روی جای زخم
  • زیبایی طبیعی شما را نشان داده و ظاهری لیفت شده به چشم ها می بخشد
  • فرم مناسبی به ابروهای افرادی که به طور طبیعی دچار کم پشتی ابرو هستند می دهد

آیا من متقاضی مناسبی برای این عمل هستم؟

اکثر افراد می توانند متقاضی مناسبی برای عمل کاشت ابرو باشند ولی همانند اکثر عمل های جراحی الکتیو ، فرد باید وضع سلامتی مناسبی داشته باشد تا از بروز عوارض جانبی کاسته شود. افرادی که به دلیل عوامل ژنتیکی ، کندن بیش از حد و یا آسیب های فیزیکی ابروهای خود را از دست داده اند بهترین متقاضیان انجام این عمل هستند. در صورتی که به عارضه های پزشکی مثل آلوپسی آرئاتا ، آلوپسی فیبروز دهنده ناحیه فرونتال و یا برخی از عارضه های متابولیک که باعث ریزش موهای ابرو می شوند مبتلا باشید ممکن است از روش های درمانی دیگر نیز به منظور اطمینان از رشد مجدد موها استفاده شود.

مراحل کاشت ابروی طبیعی از هزینه تا روش کاشت

مراحل کاشت ابروی طبیعی از هزینه تا روش کاشت

مشاوره

در طی مشاوره با پزشک ، شما نتایج مطلوب خود را در میان خواهید گذاشت. بسیاری از بیماران تصاویری از نتیجه مورد نظر خود به همراه دارند. طراحی ابروها خاص خود شماست. موقعیت ابروها ، تناسب و پرپشتی آن ها به شکل صورت شما و ایده های خودتان بستگی خواهد داشت.

قبل از عمل

  • ابتدا عکس ها و سوابق پزشکی شما باید به دست تیم جراحی که قرار است عمل شما را انجام بدهند برسد.
  • روز قبل از عمل یک آزمایش خون و تست فشار خون از شما گرفته خواهد شد.
  • از اطلاعات بالا برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن این عمل برای شما استفاده خواهد شد.
  • در روز انجام عمل ، خطوطی بر اساس مشاوره ها و طراحی های انجام شده بر روی صورت شما رسم می شوند.
  • شما تصمیم نهایی را در مورد محل خطوط ابرو خواهید گرفت. در برخی از موارد بیمار خطوط پیشنهاد شده توسط جراح را تغییر داده و یک رضایت نامه امضا می کند.
  • درنهایت مقداری از موهای شما تراشیده شده و لباس های شما تعویض می شوند.

عمل کاشت ابرو چگونه است؟

انجام عمل کاشت ابرو بدون هماهنگی و همکاری بین بیمار و پزشک میسر نیست. البته پزشک در تمام مراحل انجام شده دخیل بوده و مطمئن می شود که طراحی مناسب و با ظاهری طبیعی انجام شود.

روند عمل ممکن است با چالش هایی روبرو باشد که به سادگی توسط افراد متخصص برطرف می شوند. در طی عمل حدود 400 پیوند که هرکدام دارای 1 یا 2 مو هستند در محل ابرو کاشته می شوند. این عدد ممکن است بسته به خود بیمار نیز متفاوت باشد. قبل از آغاز عمل از بی حس کننده های موضعی استفاده خواهد شد تا ناراحتی برای بیمار ایجاد نشود. موهای منطقه برداشت نیز با استفاده از تکنیک اف یو ای برداشته خواهند شد.

البته تکنیک مورد استفاده به توافق بین بیمار و پزشک بستگی خواهد داشت. در مورد نگرانی های احتمالی خود با پزشک مشورت کرده و او را از هدف خود برای انجام این عمل آگاه کنید.

می توان پیوندها را از بخش تحتانی پشت سر برداشت تا جنس و بافت آن ها با موهای ابرو همخوانی داشته باشد.

پس از این برداشت ، پزشک منطقه گیرنده را بررسی و آن را برای انجام پیوند آماده کرده و جهت رشد موها را مشخص می کند.

قدم بعدی ، کاشتن پیوندها در منطقه گیرنده و ایجاد زاویه های دقیق برای رسیدن به بهترین طراحی است. 45 تا 55 پیوند در هر سانتیمتر مربع با زاویه های مناسب کاشته می شوند تا ظاهری طبیعی ایجاد شود.

پس از انجام عمل کاشت ابرو باید چه انتظاری داشت؟

بلافاصله پس از انجام عمل ، ابروهای شما پرپشت تر خواهند شد. نیازی به گرفتن مرخصی نبوده و شما می توانید پس از عمل به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید. در همه عمل های پیوند مو ، در طی مراحل اولیه موهای کاشته شده خواهند ریخت. پس از ریختن موها ، در هفته های بعدی فولیکول های سالم شروع به رشد کرده و موهای جدید ایجاد می کنند. ممکن است این روند چند ماه طول بکشد ولی نتایج ایجاد شده ارزش این انتظار را خواهند داشت - شما ابروهایی ضخیم ، پرپشت و با ظاهری طبیعی خواهید داشت. موی رشد کرده دائمی خواهد بود مگر اینکه فرد به یک عارضه پزشکی مبتلا باشد که رشد موها را تحت تأثیر قرار می دهد.

عوارض و مراقبتهای بعد از عمل کاشت ابرو

عوارض و مراقبتهای بعد از عمل کاشت ابرو

طول دوره بهبودی چقدر است؟

مدت زمان بهبودی به نوع پوست شما بستگی داشته ولی پیوندها به سرعت ریشه دوانده و قرمزی پوست در حدود 10 روز از بین خواهد رفت.

پوسته ها

پوسته های کوچکی در اطراف هر موی پیوند زده شده پس از انجام عمل ایجاد می شوند. این پوسته ها باید در هنگام دوش گرفتن به آرامی شسته شوند.

حدود 5 تا 7 روز بعد این پوسته ها ریخته و نقطه های صورتی رنگ کوچکی بر جای می گذارند. موی صورتی اطراف پیوندها معمولا در طی هفته های بعد از بین رفته و منطقه کاشت مو ظاهری طبیعی و بدون جای زخم پیدا خواهد کرد.

خارش

با بهبود موهای پیوند زده شده ، احتمالا احساس خارش خواهید داشت. همین حالت ممکن است در منطقه برداشت مو نیز اتفاق بیفتد. با بهبودی موهای پیوند زده شده ممکن است فرد حس خارش داشته و در منطقه برداشت مو نیز احساس سوزش کند که با پمادهای موضعی به سادگی رفع خواهد شد.

تورم

برای درمان تورم از پردنول استفاده خواهد شد. به علاوه ، داروهای مسکن و آنتی بیوتیک برای بیمار تجویز خواهند شد که باید به مدت 10 روز پس از انجام عمل مصرف شوند. احتمالا یک اسپری نیز برای فرد تجویز خواهد شد که باید به مدت 7 روز پس از انجام عمل مصرف گردد. بعضا بسته های مراقبتی نیز به افراد داده می شود که به مدت 3 تا 6 ماه مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا محافظت در برابر نور خورشید لازم است؟

یکی از موارد احتیاط برای افرادی که عمل کاشت ابرو انجام داده اند ، محافظت از منطقه گیرنده در برابر نور خورشید و همچنین تمیز کردن منطقه با ملایمت تمام خواهد بود. تلاش های دقیق انجام شده برای برداشت و کاشت هر فولیکول ، در صورت عدم مراقبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از از بین خواهند رفت.

کوتاه کردن دوره ای ابروها ضروری خواهد بود

تنها تفاوت بین ابروهای طبیعی و ابروهای کاشته شده ، ادامه رشد آن ها همانند موهای روی سر است. کوتاه کردن دوره ای ابروها به منظور حفظ طول مناسب آن ها لازم خواهد بود. پزشک پس از انجام عمل کاشت ابرو به بهترین شکل ممکن ، اطمینان حاصل می کند که بیمار در مورد مراقبت از ابروهای خود اطلاعات کافی دارد.

چه زمانی می توانم دوباره ورزش کنم؟

بیماران معمولا پس از انجام عمل کاشت ابرو ، ناراحتی ناچیزی خواهند داشت. شما می توانید در روز بعد از عمل فعالیت های خود را ادامه دهید ولی باید تا چند روز پس از عمل از فعالیت شدید خودداری کنید تا تورم ابروها کاهش یابند.

هزینه عمل کاشت ابرو چقدر است؟

برای تخمین هزینه کاشت ابرو باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. برخی از این عوامل عبارت اند از تکنیک مورد استفاده ، تعداد پیوندهای موردنیاز ، روش های فراوری ، تعداد جلسات درمانی و غیره.

سؤالات متداول

آیا از موهای خود من برای کاشت ابرو استفاده خواهد شد؟

بله. مقدار کمی از موهای روی سر شما برداشته شده و در منطقه کم پشت کاشته می شوند. موقعیت ابرو به شکل هنرمندانه ای طراحی شده و پیوندها در زاویه های خاصی کاشته می شوند تا الگوی رشد آن ها همانند ابروهای طبیعی فرد باشد.

چه خطراتی ممکن است در طی عمل کاشت ابرو وجود داشته باشند؟

این عمل بسیار کم خطر بوده ولی در موارد نادر ممکن است موهای کاشته شده در جهت متفاوتی رشد کنند. در صورت بروز این مشکل ، می توان جهت رشد موها را عوض کرد تا همه موها در یک جهت رشد کنند. با این حال در بدترین شرایط می توان مو را کند. تورم نیز احتمالا ایجاد خواهد شد که در عرض چند روز از بین می رود.

آیا این عمل دردناک است؟

این عمل دردناک نخواهد بود چراکه جراح از داروی بی حسی استفاده می کند. با این حال زمانی که اثر داروهای بی حسی از بین برود فرد احساس سوزش می کند که می توان این مشکل را با تجویز دارو برطرف کرد.

چه تعداد پیوند مو برای عمل کاشت ابرو لازم است؟

برای پوشاندن جای زخم ممکن است 10 تا 20 عدد پیوند کافی باشد. برای فرم دهی به ابرو بین 50 تا 250 پیوند در هر ابرو لازم خواهد بود. این تعداد بسته به حجم ، تراکم و شکل ابرو متفاوت خواهد بود.

عمل کاشت ابرو چقدر طول می کشد؟

معمولا این عمل 4 تا 5 ساعت زمان لازم دارد و در برخی از کلینیک ها تا 6 ساعت نیز طول می کشد ولی زمان لازم به طور کلی به تعداد پیوندها بستگی خواهد داشت. نیمی از زمان صرف برداشت موها و نیمی دیگر صرف کاشت آن ها خواهد شد.

آیا در صورت ابتلا به ایدز می توانم عمل کاشت ابرو را انجام دهم؟

بله. پزشک وضعیت سلامتی شما را در نظر گرفته و تنها زمانی عمل را انجام می دهد که برای خود بیمار خطری نداشته باشد.

آیا در صورت ابتلا به آلوپسی آرئاتا می توانم عمل کاشت ابرو را انجام دهم؟

اکثر موارد آلوپسی آرئاتا باعث عدم موفقیت عمل های پیوند مو می شوند. با این حال در برخی از موارد می توان این کار را انجام داد. عوامل زیادی را باید در نظر گرفت. اگر در اثر آلوپسی موهای ابروی خود را از دست داده اید پزشک نمی تواند کمکی به شما بکند.

تا چه وقت باید مرخصی بگیرم؟

اکثر افراد پس از انجام عمل کاشت ابرو یک هفته مرخصی می گیرند چراکه این کار خطر آسیب دیدن پیوندها را کاهش می دهد. البته در صورت نیاز می توانید چند روز پس از انجام عمل به سر کار خود بازگردید.

آیا کاشت ابرو فقط برای زنان مناسب است؟

می توان عمل کاشت ابرو را هم برای خانم ها و هم برای آقایان انجام داد. البته اکثر افرادی که از این عمل استفاده می کنند خانم هستند. این یک فرصت بسیار عالی برای به دست آوردن دوباره اعتماد به نفس است. شما می توانید با انجام این عمل ابروهایی که همیشه در آرزوی آن بوده اید را داشته باشید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن