ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، علت و علائم آلرژی فصلی و درمان خانگی آن و درمان حساسیت فصلی عطسه و آبریزش بینی و قویترین قرص ضد حساسیت فصلی و درمان حساسیت عطسه و آبریزش بینی طب سنتی و درمان حساسیت فصلی در منزل و درمان حساسیت فصلی در منزل نی نی سایت و داروی گیاهی برای حساسیت و آبریزش بینی و درمان خانگی آلرژی بینی و درمان آلرژی دائمی در نم نمک.

علل ، علائم و 12 درمان طبیعی و خانگی آلرژی فصلی

عطسه ؛ خارش شدید ؛ این علائم ناراحت کننده نشان میدهد که آلرژی فصلی دارید. آلرژی فصلی معمولا تنها در بهار ظاهر می شوند.علائم آلرژی فصلی و درمان خانگی آن در منزلعلائم آلرژی فصلی و درمان خانگی آن در منزل

جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا که ما در این مطلب از سایت نم نمک مقاله ای برای شما آماده کرده ایم راهکارهای همه این موارد را لحاظ کردیم.

برای شما راههای درمان خانگی ساده و موثر را آماده کرده ایم .راه های درمانی که به سادگی در منزل قابل اجراست و منتها قبل از ارائه پیشنهاد می کنیم به اطلاعاتی اساسی در مورد این بیماری بپردازیم تا بتوانیم دید بهتری نسبت به این عارضه داشته باشیم .

آلرژی فصلی

چه فصلی آلرژی می آورد؟

بهار فصلی که درختان به شدت روشن می کنند و این باعث افزایش خطر آلرژی فصلی می شود و اگر شما یکی از هزاران افراد مبتلا به آلرژی فصلی هستید ، مطمئن باشید که به خصوص در فصل بهار عطسه بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد.

گرفتگی بینی ؛ آبریزش بینی و سایر نشانه های ناراحت کننده ای را تجربه خواهید کرد .گاهی آلرژی فصل تابستان ادامه خواهد یافت .اما شما که قادر نیستید تمام گیاهان و چمن ها در محیط اطراف را با گیاهان و چمن های مصنوعی و پلاستیکی جایگزین کنید تا آنها شما را اذیت نکنند ، پس می توانید به جای تغییر دادن محیط از روش های ساده و خانگی برای کنترل این مشکل استفاده کنید . بیمارانی که به محرک های فصلی نظیر چمن ، علف های هرز و گرده ها آلرژی دارند در فصل بهار بیشتر از علائم بیماری را تجربه می کنند ، اما در فصل های سرد سال آلرژی فصلی بسیار ضعیف می شود .

با این حال با توجه به اینکه گیاهان مختلف در زمان های مختلف سال گرده افشانی می کنند بسته به نوع آلرژی شما و محل زندگی شما ممکن است حساسیت های فصلی در تمام فصول سال شما را رها نکنند .

حتی ممکن است شما در خانه گیاهان آپارتمانی و حتی موهای حیوانات خانگی آلرژی داشته باشید و به آنها واکنش نشان دهید.

ممکن است در میان آلرژی های فصلی و رینیت آلرژیک درگیر شوید . تفاوت میان آلرژی های فصلی و رینیت آلرژیک این است که آلرژی های فصلی بسته به فصل سال اتفاق می افتد اما رینیت آلرژیک در تمام طول سال شما را درگیر خود می کند.

عوامل موثر در تحریک آلرژی می توانند دود سیگار ؛ موهای حیوان ؛ عطر و ادکلن و از این قبیل موارد باشد که باعث التهاب بینی شده و سیستم ایمنی به آنها واکنش نشان می دهد .

علل مشترک آلرژی های فصلی چیست؟

آلرژی فصلی زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن یک ماده را در هوا شناسایی می کنند که فکر می کنند برای بدن خطرناک است . برای واکنش سیستم آلرژیک با آزاد کردن برخی از هیسامین ها و سایر مواد شیمیایی به جریان خون عکس العمل نشان می دهد. مواد شیمیایی باعث ایجاد علائم واکنش های آلرژیک می شود و برخی از آلرژن های معمول آلرژی فصلی ممکن است از فصل به فصل متفاوت باشد.

  • بهار : اعتقاد بر این است که گیاهان بیشترین انرژی را در بهار دارند .
  • تابستان : مجرم اصلی آلرژی در تابستان چمن است .
  • پاییز : در فصل پاییز گل صدف باعث ایجاد آلرژی بوده و همچنین علائم زرد شدن میوه ها را می توان از دلایل آلرژی در این فصل دانست .
  • زمستان : اکثر آلرژن های خارجی در زمستان از کار می افتند و در نتیجه آب و هوای سرد در بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری کمک می کنند تا نفس راحتی بکشند .

آلرژی فصلی

شایع ترین عوامل در زمستان رطوبت است که باعث افزایش گرد و غبار می شود و در نتیجه منجر به آلرژی های فصلی می توانند به صورت موروثی به انسان منتقل شود .

پروفسور حسن ارشده متخصص آلرژیست و ایمونولوژیست در بیمارستان ساوتهمپتون دریافت که آلرژی هایی مانند آسم و اگزما در کودکان مربوط به ارث از پدر و مادر بوده است .

نشانه های مشترک آلرژی فصلی چیست؟

علائم و نشانه های آلرژی فصلی از خفیف تا شدید طبقه بندی می شوند :

شایع ترین علائم ممکن است ؛ عبارتند از :
  • عطسه
  • آبریزش و یا گرفتگی بینی
  • ریزش اشک و خارش چشم
  • خارش سینوس ، گلو و یا کانال گوش
  • گرفتگی گوش ها
  • به جریان افتادن مایع بینی
بعضی از علائمی که کمتر رایج هستند ممکن است عبارت باشد از :

برخی از علائم شدیدتر شامل عفونت بی خوابی مشکل در جذب و غلظت و آسم می باشد . همچنین محققین دریافتند که اگر در تابستان تب و آسم را داشته باشید ؛ احتمالا آلرژی فصلی شما می تواند حملات آسم را ایجاد کند.

چه کسی در معرض خطر بالای این مشکل است؟

آلرژی فصلی بسیار شایع است. با این حال ، افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف و افرادی که سابقه خانوادگی آلرژی فصلی دارند ، در معرض خطر بیشتر این بیماری نسبت به دیگران هستند. شما می توانید این بیماری را با کم کردن عوامل خطر کنترل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به پزشک خود مراجعه کنید .

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

تشخیص و درمان اولیه می توانند از پیشرفت بیشتر آلرژی فصلی جلوگیری کنند و از ایجاد شرایط اضطراری و حاد جلوگیری کنند ؛ بنابراین در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید و از او در مورد جلوگیری از این وضعیت بپرسید.

اگر شما هر کدام از علائم بالا را دارید و مشغول به آلرژی هستید حتما به پزشک خود مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

در اینجا برخی از اساسی ترین اطلاعاتی که باید درباره آلرژی های فصلی بدانید را ذکر کنید. اگر چه این یک بیماری تهدید کننده زندگی نیست ، اما برای شما بسیار مشکل ساز خواهد بود . در ادامه مطلب ما می خواهیم درمان های خانگی برای علائم آلرژی فصلی که ساده اما بسیار موثر هستند را برای شما معرفی کنیم.

12 درمان خانگی برای آلرژی فصلی

1- دوری از عوامل بیماری زا

ماسک برای جلوگیری از آلرژی فصلی

اولین قدم برای شما دوری از شرایطی است که باعث تشدید آلرژی شما می شود.

همچنین شرایط زیر را برای خود همیشه لحاظ کنید.

  • پنجره خانه را بسته نگه دارید.
  • سعی کنید زمان محدودی خارج از منزل بمانید.
  • وقتی مجبور هستید برای مدت زمان زیادی خارج از منزل باشید و در این روزها گرده افشانی گلها و درختان در سطح بالایی قرار دارد حتما از یک ماسک استفاده کنید.
  • از دود تنباکو جدا اجتناب کنید زیرا این عامل می تواند علائم بیماری را تشدید کنند.

2- درمان های خانگی برای آلرژی فصلی با میوه و سیفیجات

کورستین

میوه بلوبری برای درمان آلرژی

از جمله داروهای خانگی برای درمان آلرژی فصلی ، کورستین می باشد که یکی از تاثیرگذار ترین داروها محسوب می شود.داروهای کورستین یکی از انواع فلاونوئیدها می باشد که بیشتر در سبزیجات ومیوه ها یافت می شوند . همچنین ، یکی از مزیت های مهم و اصلی کورستین ، این است که فلاونوئیدهای آن حاوی مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشند و بنابراین مزیت ، کورستین همچنین توانایی تقویت کردن سیستم ایمنی بدن را نیز دارد و می تواند به این بخش مهم بدن بسیار کمک کند . بنابراین با استفاده از کورستین ، می توان از آلرژی فصلی جلوگیری کرد و در نهایت این مشکل آلرژیک کاملا بهبود خواهد یافت . در ادامه برخی میوه ها و سبزیجات هستند که حاوی مقدار زیادی از کورتسین ها می باشد . این موارد عبارتند از :

پیاز :

پیاز یکی از مواد غذایی غنی از از کورستین می باشد (پیاز همچنین غنی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند خطر ابتلا به آلرژی فصلی را کاهش دهد) . پیاز همانند سیر ، حاوی ترکیبات آلسیین آلی می باشد که پیاز قرمز حاوی آنتوسیانین ها - آنتی اکسیدان های قدرتمند و قوی - می باشد . علاوه بر مزیت کورستین موجود در پیاز ، جنبه مواد غذایی بسیار زیادی نیز دارد که می تواند در جلوگیری از بیماری های قلبی ، افزایش سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون کاملا مناسب باشد .

چغندر قند :

چغندر قند حاوی ویتامین A ، C و B6 است. این همچنین منبع کورستین ، فولات ، فیبر ، زاکسنتین ، لووتیوم و انواع مختلفی از مواد معدنی که برای سلامتی بسیار تاثیرگذار هستند می باشد که همه این مزیت ها در نهایت به بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کنند .

بلوبری :

بلوبری از نظر ابعادی ، یکی از میوه هایی می باشد که غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ها ، کورستین و کومپفرول می باشد . بلوبری همچنین نیز حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن ، کلسیم ، روی و ویتامین K و C می باشد .

کلم بنفش :

کلم بنفش همانند گل کلم و کلم ، شامل یک ترکیب گوگردی می باشد که این شامل بسیاری از آنتوسیانین ها ، فلاونوئیدها ، کاروتنوئیدها و دیگر آنتی اکسیدان ها می باشد . گل کلم نیز حاوی فیبر و ویتامین K می باشد .

تمشک :

تمشک نیز همانند موارد بالا ، یکی از میوه هایی می باشد که حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد که این آنتی اکسیدان ها عبارتند از : کورستین ، ویتامین C ، فیبر ، لوتئین ، زاکسنتین ، پتاسیم و منیزیم . تمشک به عنوان یکی از میوه های خنثی کننده رادیکال های آزاد شناخته شده است .

گل کلم بنفش :

گل کلم بنفش نسبت به گل کلم های سفید معمولی ، از آنتی اکسیدان های آنتوسیانین و کورستین غنی تر می باشد . گل کلم بنفش کم کالری می باشد ، اما دارای فیبر بسیار زیادی می باشد که توانایی سیر کنندگی بالایی دارد و همچنین حاوی ویتامین های C ، K ، B6 و فولات می باشد که این ویتامین ها تمام چیزهایی هستند که یک فرد مبتلابه آلرژی های فصلی نیازدارند .

آکای بری :

Acai Berry یک توت بنفش تیره است که منبع عالی آنتی اکسیدان ها ، اسید آمینه ، اسید های چرب ضروری ، ویتامین ها ، مواد معدنی و دیگر عناصر کمیاب می باشد . Acai Berry به نام پادشاه میوه ها شناخته می شود .

هویج بنفش :

همانند گل کلم بنفش ، این رنگ هویج بنفش از آنتوسیانین موجود در آنها ایجاد و تولید می شود . هویج دارای سطح بالایی از کورستین ، بتا کاروتن و ویتامین A است .

بادمجان :

بادمجان یکی از سبزیجات با محتوای بسیار زیادی از مواد مغذی می باشد که حاوی بسیاری از ویتامین ها ، K ، C ، B6 و بسیاری از مواد معدنی ضروری برای سلامتی است. توصیه می شود برای جلوگیری یا درمان آلرژی فصلی باید بادمجان خود را به رژیم غذایی خود اضافه کنید .

3-درمان های خانگی آلرژی فصلی با مصرف ماست

ماست برای درمان آلرژی

بطور کلی هر 100 گرم ماست حاوی 100 کیلوکالری ، 3 گرم پروتئین ، 125 میلی گرم کلسیم و بسیاری از ویتامین ها می باشد که می تواند مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم وتامین کند. از سویی دیگر ، تخمیر ماست برخی از باکتری ها را حاوی می باشد که آنزیم پروتئاز را تشکیل می دهند که برای روده بسیار مفید است و به سیستم گوارش کمک می کند . اسید لاکتیک در ماست باعث افزایش سرعت روده می شود و به غیر فعال کردن مواد شیمیایی مضر کمک می کند .بطور کل باکتری های مفیدد به تحریک دستگاه گوارش به هضم ، افزایش اشتها و افزایش جذب مواد مغذی کمک می کند.

ماست بیشتر غنی از Lactobacillus acidophilus می باشد . Lactobacillus acidophilus باکتری ها یا قارچ های موجود در ماست می باشند که برای بدن بسیار مفید هستند می توانند در سیستم دستگاه گوارش و سیستم دفع ادرار بسیار مفید باشند و با این وجود باعث بیماری بدن نمی شوند و تنها یک مزیت مثبت در بدن محسوب می شوند . از این رو این چیزی است که سیستم ایمنی یا در کل بدن به آن بسیار نیاز دارد . بنابراین سعی کنید روزانه به میزان 1الی2 فنجان ماست استفاده کنید و با اضافه کردن این ماده غذایی پر کاربرد ، میزان آلرژی فصلی در شما کاهش خواهد یافت .

4-درمان سریع برای آلرژی فصلی با قارچ

قارچ آماده برای درمان آلرژی

قارچ یکی از بهترین درمان های خانگی برای درمان آلرژی فصلی می باشد . از هزاران سال پیش در ژاپن وچین ، اکثر افراد برای که در این مناطق سکونت داشتند از قارچ به عنوان یک ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان کننده خانگی برای اکثر بیماری های از جمله آلرژی فصلی استفاده می شد . بنابراین ارزش غذایی قارچ در درمان بیماری ها به مدت هزاران سال است که شناخته شده است . در مصر باستان ، از قارچ به عنوان یک وعده غذایی کامل یاد می کردند و این در حالی بود که در یونان از قارچ برای تقویت سربازانی که به جنگ فرستاده می شدند ، استفاده می شد . رومیان قارچ را به عنوان هدیه ایی از خداوند خود می دانند و به همین دلیل از قارچ فقط در مراسم های مهم استفاده می کنند . همچنین چینی ها از قارچ به عنوان یک غذای بهداشتی یاد می کنند .

بطور کلی زمانیکه ما از قارچ استفاده می کنیم ، قارچ بدن را با کربوهیدرات ها ، چربی ها و ویتامین های خاصی نظیر تیامین (B1) ، ریبوفلاوین (B2) ، نیاسین (B3) ، اسید آسکوربیک (ویتامین C) را تامین می کند . قارچ ها نیز دارای توانایی افزایش فعالیت سلول های T هستند که این سلول ها مسئول حمله و از بین بردن سلول های آسیب دیده (مرده) یا ویروس ها هستند . خوردن قارچ به عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک خواهد کرد و سلامتی شما را تضمین خواهد کرد . قارچ ها بسیار مغذی و خوشمزه هستند ، بنابراین اگر شما می خواهید برای درمان یا پیشگیری از آلرژی های فصلی بشتابید ، توصیه می شود که قارچ را از رژیم غذایی خود حذف نکنید .

5- درمان های آلرژی فصلی با اسپیرولینا

اسپیرولینا گیاهی برای درمان آلرژی

تحقیقات نشان داده است که اسپیرولینا در درمان علائم آلرژی فصلی بسیار تاثیر گذارو مهم هستند که مصرف اسپیرولینا برای بهبود علائمی شامل عطسه ، تخلیه بینی و خارش تایید شده است .

اسپیرولینا 3.6 میلیارد سال پیش کشف شد که مردم آن را به عنوان یک گیاه سبز می دانستند و می توانستند آن را برای حفظ حیات خود در طول روز بخورند و با خوردن این گیاه سبز در طول روز متوجه شدند که فقط خوردن این گیاه بطور روزمره ، می تواند بدن آنها را کاملا سالم نگه دارد . بعدها ، یکی از دانشمندان و محققان به نام پروفسور Clenment France ، در طی آزمایش خود که این گیاه را مورد بررسی و تحلیل قرار داده بود ، نتایج شگفت انگیزی یافت که این گیاه حاوی مقادیر بسیار زیادی از مواد مغذی می باشد که تاثیرات و مزیت های اسپیرولینا در طی این تحقیق یافته شد .

امروزه از اسپیرولینا برای افزایش سلامتی ، افزایش سیستم ایمنی بدن و افزایش طول عمر استفاده می شود . اسپیرولینا نیز توسط دولت به رسمیت شناخته شده است و از آن برای درمان اکثر بیماری های همانند آلرژی فصلی استفاده می شود و بنابراین توصیه می شود روزانه به میزان قابل توجهی اسپیرولینا استفاده نمایید که حداکثر میزان برای یک فرد عادی ، روزانه یک قاشق چایخوری می باشد .

یقینا مطومئن باشید که پس از یک مدت زمان کوتاه پس از استفاده از این گیاه کارآمد ، از خودتان متشکر خواهید شد .

توجه : برای هر فرد میزان دوز استفاده از این گیاه در میزان های متفاوتی می باشد و برای اطلاع از این میزان می توانید با پزشک خود مشورت نمایید .

6-درمان های خانگی برای آلرژی فصلی با استفاده از اسیدهای چرب امگا 3

قرص های حاوی ویتامین امگا 3

این شاید برای شما عجیب و غریب باشد ، ولی در مطالعات اخیر نشان داده شد که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی برای بدن بسیار مناسب هستند و می توانند در سلامتی افراد موثر باشند از جمله در سیستم ایمنی بدن !

از آنجا که بدن ما نمیتواند اسیدهای چرب امگا 3 تولید کند ، باید مواد غذایی که حاوی این ماده غذایی است به بدن برسانیم . یکی از بهترین مواد غذایی که حاوی این ماده مغذی می باشد ، روغن ماهی است که در کاهش التهاب ، بهبود ترکیب خون و همچنین در سیستم ایمنی دخیل است . لازم بذکر است که بدانید زمانیکه بدن حاوی این نوع اسید باشد ، عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت و روغن ماهی باعث افزایش رشد مغز ، محافظت از قلب و عروق ، مبارزه با سرطان ، افسردگی ، اختلالات روده و آرتریت می شود و همچنین توانایی مهار کردن برخی بیماری ها مانند آلرژی های فصلی را نیز دارد .

شما می توانید با خوردن گوشت سالم ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ و یا مکمل های روغن ماهی اسیدهای چرب امگا 3 را در بدن خود تکمیل و تامین کنید .

7-درمان های ساده و خانگی برای آلرژی فصلی با مصرف ویتامین C

آب پرتقال و پرتقال آماده شده

ویتامین C یکی از داروهای شناخته شده خانگی برای درمان آلرژی فصلی می باشد و در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار موثر می باشد و با استفاده در میزان مناسب از این دارو می توانید از سرماخوردگی و عفونت ها جلوگیری کنید . چرا که با استفاده از این نوع ویتامین ، بدن شروع به ایجاد و تولید سلول های جدید می کند و در درمان زخم ها کمک می کند . ویتامین C نیز به جلوگیری از سرطان ، کاهش آلرژی ها ، تولید هورمون های ضد استرس و محافظت از بدن کمک می کند.

بدن قادر به تولید این نوع ویتامین نمی باشد و بنابراین باید به میزان قابل توجهی از این نوع ویتامین به بدن در طول روز برسانید که در رژیم غذایی خود می توانید از مواد غذایی که حاوی ویتامین c هستند استفاده کنید (مواد غذایی مانند : انواع توت ها ، مرکبات و سبزیجات ) . بنابراین اگر بدن شما به بطور مکرر به آلرژی فصلی مبتلا می شود ، توصیه می شود در طی یک برنامه ریزی مناسب ومطلوب از ویتامین C استفاده نمایید و برای تعیین این میزان می توانید با پزشک خود مشورت کنید و میزان مناسب و مورد نیاز بدن شما راتعیین سازد .

8-درمان آلرژی های فصلی با ویتامین D3

تخم مرغ آب پز شده برای درمان آلرژی

مقدار مناسب ویتامین D3 می تواند به شما در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی و سرطان کمک کند. ویتامین D3 به عنوان یکی از مواد غذایی شناخته شده است که از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند و همچنین نقش مهمی در درمان آلرژی های فصلی دارد . بنابراین ، لازم است که شما مکمل های ویتامین D3 را مصرف کنید .

ویتامین D3 طبیعی در غذاهایی مانند گوشت ، تخم مرغ ، شیر ، دانه و غذاهای دریایی یافت می شود . علاوه بر این ، شما می توانید 15 دقیقه در روز برای جذب منابع طبیعی ویتامین D3 (از کرم ضد آفتاب استفاده کنید). برای نوزادهایی که تازه متولد شده اند ، در فصل زمستان به علت ابری بودن هوا و عدم وجود منابع طبیعی این نوع ویتامین باید از مکمل های ویتامین D3 استفاده کنید که مجددا باید تحت نظر متخصص اطفال باید این کار را انجام دهید .

9-درمان های خانگی برای آلرژی های فصلی با استفاده از روی

مواد غذایی دارای ویتامین روی

بطور کل ، روی برای حفظ سلامت بدن ضروری است . با استفاده از مکمل هایی که حاوی این ماده مغذی هستند ، سیستم ایمنی بدن تقویت خواهد شد و بنابراین علائم سرماخوردگی ، اختلالات گوارشی و آلرژی های فصلی را می توانید کاهش دهید . برای تامین نیاز بدن از روی می توانید از مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ ، مرغ ، ساردین ، دانه های آفتابگردان ، بذر کدو تنبل ، دانه کنجد ، کلم و کلم بروکلی استفاده نمایید که این منابع غذایی غنی از روی هستند و در تمام طول سال موجود هستند و فصلی نمی باشند و بنابراین برای درمان آلرژی فصلی می توانید از این مواد غذایی در رژیم غذایی خود بیفزایید تا سالم بمانید .

10-درمان های خانگی برای آلرژی فصلی با جادوی سیر

استفاده از سیر برای درمان آلرژی

شما احتمالا از مصرف سیر برای درمان آلرژی برخی عوامل موثر را شنیده اید و اما شاید نحوه استفاده از این عنصر گیاهی و طبیعی را آگاهی نداشته باشید . واقعیت این است که سیر در درمان آلرژی فصلی و همچنین سایر بیماری های دیگر بسیار موثر است و می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد و آن هم به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن است که معمول ترین آنها آلیسین می باشد . سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی می باشد که بطور طبیعی و موثر می تواند باعث ویرانی باکتری ها و ویروس های بدن شود . سیر واقعا یک مورد کاملا مناسب برای درمان آلرژی فصلی می باشد که نحوه های مختلف را می توانید در زمان استفاده از آن بکار بگیرید و برای استفاده می توانید یکی از دو راه زیر را استفاده کنید .

روش اول ؛
طرز تهیه :

تعداد حبه های سیر را در کاسه آب قرار داده و هم بزنید و اجازه دهید به مدت زمان اندکی در آب بماند . سپس می توانید از این معجون طبیعی استفاده نمایید . برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توانید روزانه یک لیوان از این ترکیب ساده و در عین حال قدرتمند استفاده نمایید که همچنین می تواند در بهبودی آلرژی فصلی کمک کند و با استفاده از این روش نیز حتی از برخی بیماری ها جلوگیری می کنید . علاوه براین اضافه کردن سیر به وعده های غذایی روزمره یکی از ساده ترین راه ها برای پیشگیری از بیماری های مختلف می باشد .

روش دوم ؛
  • یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • 4الی6 حبه سیر
  • نصف کاسه آب
طرز تهیه :

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را در کاسه حاوی آب بریزی و کاملا انرا حل سازید و سپس تعداد سیر تعیین شده را در کاسه بریزید و به مدت زمان اندکی اجازه دهید تا در ظرف بماند . از این ترکیب می توانید بر روی مناطق آسیب دیده بدن استفاده کنید و پس از استفاده ، تاثیر آنرا روی بدن خواهید دید .

11-درمان های خانگی برای آلرژی فصلی - Butterbur

گیاه Butterbur برای درمان آلرژی

روزانه فقط با 500 میلی گرم استفاده از گیاه Butterbur ، می توانید علائم مربوط آلرژی را در بدن کاهش دهید . بطور کلی از Butterbur برای درمان برونشیت و آسم استفاده می شود و با این حال خانم های باردار و شیرده نباید از این گیاه طبیعی استفاده نمایند .

12-درمان های ساده و خانگی آلرژی فصلی با مصرف عسل محلی

عسل محلی برای درمان آلرژی

عسل محلی یکی از روش های سنتی و دیرینه در درمان اکثر بیماری های بدن می باشد از جمله آلرژی ، سرماخوردگی و... که بیشترین تاثیر را می توانند در روی فرد بگذارند . به همین دلیل پزشکان و متخصصان استفاده از عسل محلی را در طول روز توصیه می کنند وبا استفاده از این نوع عسل که به هیچ وجه فراوری نشده است ، می تواند علائم آلرژی را کاملا خنثی کند .

توجه : به کودکان زیر یک سال ، عسل خام ندهید چرا که حاوی میزان غلطت بالایی می باشد .

افرادی که حساسیت شدید به گرده دارند ممکن است پس از مصرف عسل ، یک واکنش حساسیتی به نام آنافیلاکسی داشته باشند. این می تواند مشکلات شدید تنفس را ایجاد کند بنابراین قبل از استفاده از این نوع عسل با پزشک خود مشورت داشته باشید .

درمان های خانگی برای آلرژی فصلی - ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی برای فصل های که مبتلا به آلرژی می شوید.

علاوه بر استفاده از برخی از داروهای خانگی برای آلرژی فصلی بالا ، تعدادی از تغییرات شیوه زندگی برای فصل آلرژی شما باید در نظر بگیرید ، که عبارتند از :
  • از ماسک در روزهایی هوا بسیار آلوده یا غبار آلوده است استفاده کنید و در صورت امکان در چنین روزهایی از خانه های خود خارج نشوید و
  • نوشیدن به میزان کافی آب که چیزی بین 8 الی 10 لیتر آب تازه می توانید بنوشید که هم برای هضم لازم و ضروری است و هم برا دفع سموم موجود در بدن.
  • قبل از خواب دوش بگیرید چرا که اگر قبل از خواب دوش نگیرید ، علائمی که در بدن شما هستند ، در روز بعدی بدتر خواهند شد.
  • حیوانات خانگی را با استفاده از دستمال های مرطوب تمیز و پاک کنید چرا که ممکن است باعث حساسیت های پوستی شما نیز بشوند و تا حدی میزان تماس را کاهش دهید .
  • هنگامی هوای بیرون از خانه بسیار آلوده است ، توصیه می شود درب ها و پنجره ها را بسته نگه دارید تا مواد آلاینده و گرد و غبار وارد خانه تان نشوند .

12موردی که در بالا به شما با عنوان راه هایی برای درمان آلرژی به روش خانگی معرفی شدند ، می توانند در کاهش و بهبودی این مشکل بسیار تاثیر گذار باشند . می توانید برخی از این موارد را انتخاب کنید و در طی مدت زمان کوتاهی استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز این موارد را احساس نمایید .

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن