ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، برای درد قلب چه باید کرد و درد قلب و دردهای مختلف قلب و درمان سریع قلب درد در خانه و برای قلب درد چه قرصی بخوریم و ماساژ برای قلب درد و درمان گیاهی قلب درد عصبی و کدام درد قلب خطرناک است و داروی گیاهی برای قلب درد و درمان فوری قلب درد و درمان خانگی درد قلب و دست چپ و علت انواع دردهای قلبی و علت دردهای قفسه سینه که به قلب مربوط نیست و درمان دردهای قلبی و آنژین قلبی در نم نمک.

برای درد قلب چه باید کرد؟ و راه حل انواع درد قلبی چیست؟

درد قلب یکی از درد های شایع مخصوصا در سنین بالا است که حتی ممکن است به قلب مربوط نباشد و در اثر آسیبهای سایر اندامها ایجاد گردد. تمام دردهای ناحیه سینه مهم هستند و باید علت آنها کاملا بررسی شود.برای درد قلب چه باید کرد؟ + راه حل انواع درد قلبیبرای درد قلب چه باید کرد؟ + راه حل انواع درد قلبی

در صورتی که دچار درد در ناحیه قلب شدید ، بهترین راه حل این است که یک پزشک متخصص وضعیت شما را ارزیابی کند. ممکن است احساس درد در قفسه سینه از گردن تا ناحیه شکم ایجاد شده و گسترش پیدا کند. درد در قفسه سینه ممکن است علت های مختلفی داشته باشد که در این بخش از سلامت نم نمک به بیان این علت ها می پردازیم.

انواع دردهای قلبی

دردهای آنژینی

عروق کرونر عروق خون رسان به عضله قلب است. اگر سرخرگهای کروناری که تامین کننده خون مورد نیاز قلب هستند ، در اثر رسوب چربی ، کلسترول و سایر مواد که پلاک نامیده می شوند ، دچار انسداد شوند و خون به مقدار کافی جریان پیدا نکند ، ممکن است شما احساس درد یا ناراحتی در قفسه سینه نمایید که به آن آنژین قلبی شایع می گویند.

خصوصیات دردهای آنژینی (کرونری) :

دردهای آنژینی بیشتر در زمان فعالیت مثل بالارفتن از پله - دویدن- موقع راه رفتن- بار سنگین برداشتن- ایجاد می شوند و اغلب تنها برای چند دقیقه طول می کشند . آنژین قلبی به شکل زیر احساس می شود :

  • این دردها در پشت جناغ احساس می شود و در جداره طرف چپ سینه یا طرف راست سینه هم انتشار می یابد.
  • بیمار روی سینه احساس سنگینی می کند.
  • احساس تنگی نفس دارد.
  • احساس سوزش یافشار در قفسه سینه می کند.
  • این درد ممکن است به بازوها ، پشت ، گردن ، فک یا معده منتشر شود.
  • بی حسی و سوزش در شانه ها ، بازوها یا مچ دست از علائم دیگر این نوع دردها است.
  • درد های آنژینی معمولا پس از 20 دقیقه به تدریج خوب می شود و با استراحت یا قرص زیر زبانی بهبود پیدا می کند.

آنژین پایدار

اگر دردهای آنژینی یک ماه ، دو ماه ، چند ماه یا چند سال تکرار شوند و هنگام استراحت بهبود یابند ، به آن آنژین پایدار می گویند.

آنژین نا پایدار

به دردهایی که به تازگی دچار آن شده اید و یا قبلا به آن دچار شده اید و اکنون شدت و مدت دردها افزایش یافته به این دردها آنژین ناپایدار می گویند.

درمان دردهای قلبی

چرا دردهای آنژینی اهمیت دارد ؟

همانگونه که گفتیم ، دردهای آنژینی به علت کاهش خون رسانی به عضله قلب رخ می دهد . اگر به دردهای آنژینی اهمیت ندهیم و خون رسانی کاهش بیشتری پیدا کند ، دچارسکته قلبی می شویم. پزشک دردهای آنژینی را به وسیله آنژیو گرافی ، نوار قلب ، تست ورزش و اکو تشخیص می دهد.

درمان دردهای آنژینی :

برای کاهش درد پزشک نیتروگلیسیرین تجویز می کند که به صورت قرص های کوچکی است که زیر زبان خودتان قرار می دهد.

چه کاری در مقابل آنژین قلبی می توانید انجام دهید ؟

  • شیوه زندگی خود را تغییر دهید.
  • سیگار نکشید.
  • غذای حاوی مقادیر پایینی از چربی اشباع ، چربی ترانس ، کلسترول و سدیم استفاده کنید.
  • پر فشاری خون و سطح کلسترول خون را کنترل کنید.
  • ازانجام فعالیت شدید پرهیز کنید.
  • آرامش داشته باشید و استرس را کنترل کنید.
  • به پزشک مراجعه نمایید.

حمله قلبی

اگر در رگ های قلب خون لخته شود و شریان تغذیه کننده عضلات قلب مسدود گردد ، حمله قلبی صورت می گیرد.

دایسکشن آئورت

در این بیماری دولایه آئورت از هم جدا شده و خون به داخل این فضا نفوذ می کند و گاهی حتی آئورت پاره می شود.

پریکاردیت

التهاب پرده در برگیرنده قلب باعث درد قلبی می شود . این دردها زمانی ایجاد می شود که بیمار درازکش باشد.

پرولاپس میترال

شلی مادرزادی دریچه میترال یا پرولاپس میترال موجب درد قلب می شود و درد های آزار دهنده ای را ایجاد می کند اما این دردهای قلبی غیر آنژینی خطرناک نیست.

راههای درمان آنژین قلبی

خستگی صبحگاهی قلب ؟!

خستگی قلب از نظر علمی مفهومی ندارد و فردی که صبحگاه دچار بی حالی و ضعف است ، بیشتر دچار خستگی روحی و علائم افسردگی می باشد و درد او ربطی به قلب ندارد.

علائم دردهایی که مربوط به قلب نیست

  • دردهایی که در استراحت ایجاد می شوند و در هنگام فعالیت وجود ندارند.
  • دردهای که مدتشان کوتاه حداکثر چند ثانیه تا یک دقیقه است و موضعی هستند.
  • دردهایی که در جلوی سینه به حالت تیر کشیدن و یا سوزن سوزن شدن احساس می شوند.
  • دردهایی که پشت جناغ احساس می شوند و یک نقطه از قلب درد می گیرد و به دست چپ انتشار پیدا می کند و با نفس کشیدن تشدید می شود . اسپاسم مری درد پشت جناغ ایجاد می کند که به کتف انتشار می یابد.
  • افرادی که هنگام عصبانیت سمت چپ سینه شان درد می گیرد و این درد یک شبانه روز طول می کشد ، درد قلبی نیست.

علت های دیگر درد قفسه سینه :

گوارشی

زخم مری ، التهاب مری ، ریفلاکس ، زخم معده ، سنگ کیسه صفرا ، ناراحتی لوزالمعده دردهایی شبیه درد قلبی ایجاد می کند.

علل مرتبط با عضله و استخوان

برخی از انواع درد قفسه سینه با آسیب و سایر مشکلات مربوط به ساختارهایی که دیواره قفسه سینه را تشکیل می دهند ، مرتبط است مانند دردهای :

  • کوستوکوندریت
  • درد عضلانی
  • آسیب به دنده ها
  • علل مرتبط با ریه

اقدامات برای درد قلب

اختلالات ریوی زیر نیز باعث درد قفسه سینه می شوند :

  • آمبولی ریه
  • پلورزی
  • ریه های روی هم خوابیده
  • پرفشاری خون ریوی

درد قفسه سینه می تواند ناشی از علل زیر نیز باشد :

  • حمله پانیک ( وحشت )
  • زونا

فردی که دچار درد قلبی شده ، باید چکار کند؟

فرد باید به پزشک مراجعه نماید تا پزشک تشخیص دهد که درد او مربوط به قلب است یا خیر . درمان های مشکلات قلبی متعدد است . پزشک با روش های پاراکلینیکی به تشخیص می رسد و درمان دارویی یا آنژیو پلاستی برای او در نظر گرفته می شود . پزشک ممکن است برای برطرف کردن تنگی از استنت (در اصطلاح عامیانه فنر) استفاده کند و یا با عمل جراحی قلب باز تنگی قلب را برطرف کند.

پزشک با استفاده از روش های پاراکلینیکی مانند تست ورزش- نوار قلب و اسکن و اکو ، ممکن است تشخیص دهد که درد بیمار منشا قلبی ندارد.

فرق درد قفسه سینه با درد قلبی چیست؟

کسی که در قفسه سینه احساس درد دارد از کجا بداند درد قلبی است یا مشکلات جزیی دیگر مثل درد معده و … ، چون در بسیاری از موارد دردهای قفسه سینه فقط شامل دردهای قلبی نیست ، و ممکن است دردهای خفیف و بی خطر باشند .

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نوعی حس سنگینی یا درد خفیف و مبهم در سینه تان داشته باشید و بترسید که آیا این دردی که دارید از قلب تان است یا چیز دیگری.

شباهت های این 2 درد ما مشکل سوزش پشت جناغ سینه و درد پشت قفسه سینه را با نام heartburn ) سوزش قلب) می شناسیم چرا که تفکیک این 2 درد از هم بسیار مشکل است اما راه هایی برای حدس زدن اینکه کدام این دردها از کدام عضو نشات گرفته وجود دارد.

نشانه تشخیص جدا از گروه های پرخطر (افرادی که سابقه بیماری قلبی ثابت شده دارند و آنهایی که به علت گرفتگی عروق آنژیوگرافی شده اند یا برای آنها استنت قلبی گذاشته شده است یا کسانی که تحت جراحی قلب باز قرار گرفته اند ) ، بقیه افراد باید چه کنند؟

چند راه برای تشخیص دردهای قلبی و دردهای گوارشی وجود دارد. با این تفکیک درد ، شما می توانید بفهمید باید به اورژانس زنگ بزنید یا اینکه سراغ درمان های خانگی و داروهای بدون نسخه رفته یا نزد پزشک گوارش بروید.

این 4 کلید تشخیص دردهای گوارشی از دردهای قلبی است.

محل درد کجاست؟

اگر محل دردتان درست وسط سینه و روی جناغ سینه است یا اینکه درد در شانه ، فک پایین ، گردن یا پشت سینه تان دارید این درد احتمالا درد قلبی است اما اگر احساس سوزش در ناحیه گلو و کمی پایین تر از تیروئید خودتان داشتید.

اگر حس تلخی روی زبان تان داشتید و فکر کردید که غذا دارد به گلوی تان برمی گردد اینها احتمالا نشانه های درد گوارشی است.

درد از چه زمانی شروع شده است؟

اگر به فاصله بسیار کمی از غذا خوردن دچار سوزش معده و درد پشت جناغ سینه شدید این احتمالا ناشی از مشکلات گوارشی است به خصوص اگر بلافاصله پس از غذا خوردن دراز کشیدید احتمال بروز مشکلات گوارشی بیشتر است.

دردهای قلبی به طور معمول (اما نه همیشه) پس از فعالیت رخ می دهد. در زمان استراحت معمولا اگر دردی به وجود بیاید درد گوارشی است ، دردهای قلبی به ندرت در زمان استراحت اتفاق می افتد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن