ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در آینده نزدیک, افراد مبتلا به هموفیلی می توانند با بلعیدن یک کپسول، بیماری خود را درمان کنند.

روش درمانی جدید هموفیلی با استفاده از کپسول خوراکی

در آینده نزدیک، افراد مبتلا به هموفیلی می توانند با بلعیدن یک کپسول ، بیماری خود را درمان کنند. به لطف پیشرفت محققان در دانشکده مهندسی در دانشگاه تگزاس در آستین، درمان هموفیلی می تواند در حال حاضر از طریق یک سیستم زیست تخریب پذیر، یک کپسول نجات داده شود، که به افراد مبتلا به اختلال خونریزی دهنده امید به یک روش درمان با هزینه کم تر، ارزان تر از تزریق یا تزریق معمولی امید دارد.درمان هموفیلی با استفاده از کپسول خوراکیدرمان هموفیلی با استفاده از کپسول خوراکی

محققان سیستم انتقال خوراکی را طراحی کردند که حاوی میکرو و نانوذراتی است تا یک درمان پروتئینی را انجام دهد که هموفیلی b را درمان می کند. تقریبا 400 هزار نفر در سراسر دنیا با هموفیلی a یا هموفیلی b زندگی می کنند که هر دو توسط یک پروتئین از دست رفته در خون شان ایجاد شده اند. هموفیلی b ناشی از فاکتور ix انعقادی و یا نوع ناقصش است. محققان سیستم خود را در انتشار ژورنال بین المللی مواد دارویی شرح داده اند.

بیماری هموفیلی

جدیدترین درمان برای بیماری هموفیلی

هموفیلی چیست و چطور درمان می شود؟

اختلال خونریزی در سراسر جهان بر مردم تاثیر می گذارد، اما دسترسی جهانی به درمان محدود به هزینه، نیاز به آموزش پرسنل پزشکی و عوارض احتمالی مرتبط با تجویز دارو محور است.

هزاران نفر برای جلوگیری از بروز علائم، مانند خونریزی و درد بیش از حد در مفاصل، در خلیج و جلوگیری از بیماری رایج آینده، چندین تزریق هفتگی را تحمل می کنند.

در حالی که یک بستر خوراکی برای همه بیماران هموفیلی b مفید خواهد بود، اما بیماران در کشورهای در حال توسعه بیش ترین مزایا را خواهند داشت.

" در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، متوسط امید به زندگی برای بیماران هموفیلی به دلیل عدم دسترسی به درمان 11 سال است، اما ارائه جدید فاکتور ix اکنون می تواند بر این مشکلات فائق آید و استفاده جهانی از این درمان را بهبود بخشد. "

داروی هموفیلی

درمان هموفیلی با داروی جدید

کشف درمان جدید برای بیماری هموفیلی

یکی از محققان گفت که کاهش فشار برای کودکان انگیزه پروژه تحقیقاتی است که حدود 9 سال پیش شروع شد. چنانچه در این بخش از تازه های سلامت در نم نمک میخوانید او گفت : " مهم ترین نگرانی من درمان بیمارانی بود که از هموفیلی رنج می برند و هر دو روز یکبار تزریق می کنند. " ایده اصلی این پروژه زمانی به ذهن خطور کرد که مدیر پروژه مهندسی بیوپزشکی، که در آن زمان یک عضو هیات علمی مهندسی پزشکی بود، اثرات جانبی این بیماری و تاثیر روانی آن بر مادران را مورد بحث قرار داد. "

کار این محققان ثبت اختراع شده است و بر اساس انتشار و ثبیات خودشان و سیستم ثبت شده شان برای رساندن خوراکی عامل IX انسانی (hFIX) ، یک درمان پیشگیرانه برای بیماران هموفیلی B ، ساخته شده است. این سیستم در انتقال hFIX موفق بوده و توانست مقادیر کافی دارو را به محل هدف در بدن برساند.

درمان خونریزی هموفیلی

درمان هموفیلی با کپسول

درمان دارویی بیماری هموفیلی

بزرگ ترین چالش در رساندن hFIX این است که در محیط های ph مختلف بدن بسیار حساس و ناپایدار است. سیستم جدید و بهبود یافته محققان برای سرمایه گذاری بر ph بدن و تغییرات آنزیم های داخل دستگاه گوارش برای رساندن هموار طراحی شده است.

همان طور که در بدن عبور می کند، کپسول حاوی ذرات در مقابل آنزیم اصلی معده مقاومت می کند.

در روده کوچک، کپسول با افزایش ph متورم می شود و سپس توسط آنزیم های روده ای عمده تجزیه می شود و به آرامی دارو را در طول زمان آزاد می کند.

درمان هموفیلی خفیف

درمان و مهار خونریزی هموفیلی

هموفیلی چگونه درمان می شود؟

یکی از محققان گفت : " براساس ظرفیت های کنونی این سیستم ، تقریبا دو کپسول برابر با یک تزریق خواهد بود. با این وجود ، ما پیش بینی می کنیم که ما بهبود بیشتری در ظرفیت تحویل سیستم خوراکی خواهیم داشت و بنابراین مقدار کپسول را کاهش خواهیم داد."

محققان قصد دارند قبل از آزمایش های بالینی این سیستم را آزمایش کنند. آن ها در حال کار با دانشگاه تگزاس آستین از فن آوری تجاری سازی برای پیشرفت بیشتر این فن آوری برای کاربردهای بالینی هستند. محققان نشان می دهند که هدف نهایی آن ها موقعیت این فن آوری برای تایید اداره غذا و دارو است.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن