ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، عدم تحرک و تغذیه ناسالم باعث بروز بیماری فشار خون بالا می شود آن را جدی بگیرید و با قرص و دارو اقدام به کنترل و درمان بیماری کنید.

چه قرص هایی برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند؟

تغییر در شیوه زندگی یک راه به نسبت طولانی برای کنترل فشار خون بالا است. ممکن است پزشکتان به شما توصیه کند تا یک رژیم غذایی سالم با نمک کمتر را رعایت کنید ، به طور منظم ورزش کنید و یا یک وزن سالم را حفظ کنید. اما گاهی اوقات تغییر در شیوه زندگی کافی نیست و برای درمان فشار خون بالا می بایست تحت نظر پزشک قلب قرص های فشار خون مصرف کنید. در ادامه با برخی از این قرص ها آشنا میشوید.نام قرص های درمان کننده و ضد فشار خون بالا + عوارضنام قرص های درمان کننده و ضد فشار خون بالا + عوارض

برای درمان فشار خون بالا و کنترل آن چه قرص هایی به بیمار داده می شود؟

دیلتیازم از قرص های درمان فشار خون :

دیلتیازم دارویی است که برای درمان درد قلب (آنژین صدری) ، فشار خون بالا و ریتم های غیر طبیعی قلب استفاده می شود. قرص دیلتیازم متعلق به کلاس داروهای مسدود کننده کانال های کلسیم (CCB) است که شامل آملودیپین (Norvasc) ، وراپامیل و نایفیدیپین است.

قرص فشار خون دیلتیازم با مسدود کردن ورودی کلسیم ، نیروی انقباض قلب و میزان انقباض آن را کاهش می دهد. همچنین عضلات اطراف شریان ها را آرام کرده و اجازه می دهد تا شریان ها گسترش پیدا کنند.

عوارض جانبی دیلتیازم :

درد در قفسه سینه و یا ضربان قلب سریع ، درد و بی حسی ، تهوع واستفراغ.

قرص فشار خون عصبی

آشنایی با قرص های درمانی فشار خون

رزرپین قرص فشار خون :

رزرپین در کنترل زیادی فشار خون به کار می رود. این دارو با اثر بر انتهای اعصاب سمپاتیک پس عقده ای ذخایر کاتکول آمین ها و سروتونین بافت ها و دستگاه عصبی مرکزی را تخلیه می نماید. به نظرمی رسد که اثر پایین آورنده فشار خون رزرپین ناشی از کاهش بازده قلب و احتمالا تا حدی کاهش مقاومت محیطی باشد.

عوارض جانبی رزرپین :

آریتمی ، مدفوع تیره رنگ ، استفراغ خونی ، کرامپ معده یا درد ، برادی کاردی ، درد سینه ، خواب آلودگی یا غش ، سردرد ، کاهش میل جنسی ، ضعف افسردگی ، عدم توانایی در تمرکز ، عصبانیت یا اضطراب ، تنگی نفس ، کابوس یا بیخوابی سحرگاهی ، بی اشتهایی ، اسهال ، خشکی دهان ، احتقان بینی و خیز پا با مصرف این دارو گزارش شده است.

داروهای جدید فشار خون

قرص های فشار خون چه عوارضی دارند؟

آملودیپین از قرص های فشار خون :

آملودیپین جزء داروهای بلوک کننده کانال کلسیم است. به زبان ساده این دارو بر روی عروق خون و عضله قلب اثر خود را اعمال می کند. آملودیپین فشار خون را کاهش می دهد و اثر محافظت بر قلب ، مغز و کلیه دارد.

این دارو احتمال سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد البته در موارد بروز حمله قلبی نباید از این دارو استفاده کرد در چنین مواردی باید از داروهایی مانند نیتروگلسیرین و یا ایزوسورباید زبر زبانی استفاده شود.

عوارض جانبی آملودیپین :

هر دارو به موازات اثرات درمانی مطلوب ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز شود.اگرچه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود. در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک خود مشورت نمایید. از مهم ترین این عوارض می توان به ناراحتی شدید دستگاه گوارش و اشکال در تنفس ، سوزش خفیف قلب ، درد شدید قلب ، غش ، ضعف عمومی ، تشنج ، پریشانی و کما اشاره کرد.

دسته بندی داروهای ضد فشار خون

با قرص ، فشار خون را درمان کنید

قرص پرازوسین برای فشار خون :

قرص پرازوسین در درمان زیادی فشار خون مصرف می شود. علاوه بر این ، از این دارو جهت درمان نارسایی قلبی و بزرگی خوشخیم پروستات هم استفاده می شود. توجه داشته باشید که این دارو زیادی فشار خون را درمان نمی کند ، بلکه آن را کنترل می کند.

بنابراین مصرف دارو ممکن است برای تمام عمر ضروری باشد. این دارو با بلوک کردن گیرنده های آلفا آدرنرژیک ، عروق خون محیطی را گشاد می کند. مقاومت محیطی را پائین آورده و فشارخون را کم می نماید.

عوارض جانبی پرازوسین :

عوارض معمول مصرف این دارو عبارتند از سردرد ، سرگیجه و حالت غش بخصوص در هنگام سرپا ایستادن. از دیگر عوارض مصرف این دارو می توان به ارتعاش بدن ، تهوع ، خواب آلودگی ، خشکی بینی ، اختلال در بینایی و تورم زانوها اشاره نمود. در صورت بروز این عوارض تحت مراقبت قرار بگیرید.

پایین آوردن فشار خون

چه قرصی فشار خون را کنترل می کند؟

درمان فشار خون بالا با قرص کارودیلول :

داروی کارودیلول که با نام تجاری کورگ (Coreg) نیز شناخته می شود ، بر روی قلب و گردش خون (جریان خون درون رگ ها) تاثیر می گذارد. از این دارو برای حمله قلبی و و درمان فشار خون بالا استفاده می شود. کارودیلول همچنین بعد از یک حمله قلبی ، که باعث شده قلب شما در پمپاژ خون عملکرد درستی نداشته باشد ، به کار می رود. از داروی کارودیلول ممکن است در موارد دیگری نیز استفاده شود.

عوارض جانبی کارودیلول :

آلرژی ، برادی کاردی ، ضعف و خستگی ، سرگیجه ، تنگی نفس ، ادم محیطی ، هیپوتانسیون ، سنکوپ ، افزایش وزن و اسهال.

تنگی نفس از عوارض دارو

درمان فشار خون بالا با قرص

قرص وراپامیل مناسب برای بیماران فشار خون :

وراپامیل یک مسدود کننده کانال های کلسیم در بدن شما است. مکانیسم اثر این دارو از طریق شل کردن عضلات قلب و عروق در شما است. وراپامیل برای درمان فشار خون (فشار خون بالا) ، آنژین صدری (درد قفسه سینه) ، و برخی اختلالات ریتم قلب استفاده می شود.

عوارض جانبی وراپامیل :

سردرد ، سرگیجه ، خستگی ، ضعف ، گرگرفتگی و احساس گرما ، تهوع ، یا یبوست ، سرفه یا خس خس سینه ، ورم مچ یا قسمت تحتانی پا ، کاهش ضربان قلب ، اسهال

عوارض داروهای فشار خون بالا

آشنایی با قرص های فشار خون بالا

کمک به کنترل فشار خون با قرص کلونیدین :

کلونیدین برای کنترل زیادی فشار خون ، پیشگیری از بروز حملات میگرن ، به عنوان داروی کمکی در درمان قاعدگی دردناک و گرگرفتگی ناشی از یائسگی و برای رفع سریع عوارض ناشی از سندرم قطع مصرف شبه تریاک-الکل-بنزودیازپین ها و سندرم بیش فعالی-کمبود توجه مصرف می شود.

عوارض جانبی کلونیدین :

خواب آلودگی ، خشکی دهان ، تسکین ، افسردگی ، احتباس مایعات ، برادی کاردی ، پدیده رینود ، سردرد ، سرگیجه ، احساس سرخوشی ، بی قراری شبانه ، یبوست و به ندرت کاهش توانایی جنسی با مصرف این دارو گزارش شده است.

سرگیجه در فشار خون بالا

فشار خون را با چه قرصی کنترل کنیم؟

آتنولول از قرص های درمانی فشار خون :

آتنولول یکی از داروهایی است که در درمان فشار خون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو علاوه بر کنترل زیادی فشارخون در درمان آنژین صدری مزمن و پیشگیری از سکته مجدد قلبی نیز مصرف می شود.

آتنولول معمولا روزی یک بار مصرف می شود. مهم است که دارو را هر روز سر ساعت معینی بخورید. معمولا بهتر است دارو را صبح پیش از صبحانه مصرف کنید تا فراموشش نکنید. آتنولول را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد.

عوارض جانبی آتنولول :

عوارض قرص آتنولول شامل افت شدید فشارخون ، کاهش نبض ، سرد شدن انتهای بدن ، بی خوابی ، خستگی ، گیجی ، تهوع ، گلودرد ، خشکی چشم ، ناتوانی جنسی ، تنگی نفس و خس خس سینه می باشد.

داروهای درمان فشار خون بالا

بررسی عوارض قرص های مخصوص فشار خون

کنترل فشار خون با قرص والزومیکس :

این دارو از جمله داروهای قلبی و عروقی است که در دسته داروهای ضد فشار خون جای دارد. والزومیکس از ترکیب دو داروی کنترل فشار خون آملودیپین و والسارتان تولید شده است. این داروی ترکیبی برای بیمارانی تجویز می شود که با مصرف یک دارو درمان نشده اند یا آن دسته از بیمارانی که به دلیل درجه بیماری به تشخیص پزشک باید از همان ابتدا از دو یا چند دارو استفاد کنند.

عوارض جانبی والزومیکس :

واکنش های آلرژیک با علایمی مانند بثورات جلدی ، خارش ، تورم صورت ، لب یا زبان ، اشکال در تنفس ، فشار خون پایین (احساس غش ، سرگیجه).

کنترل فشار خون بالا

قرص کاهش دهنده فشار خون

قرص لوزارتان برای فشار خون :

داروی کوزار (cozaar) ، که با نام عمومی لوزارتان (losartan) نیز شناخته می شود ، باعث کاهش فشار خون و بهبود گردش خون در بدن می شود و از تنگ شدن عروق جلوگیری می کند. این دارو برای درمان فشار خون بالا در بزرگسالان و کودکان بالاتر از 6 سال استفاده می گردد.

لوزارتان همچنین خطر ابتلا به سکته را در افرادی که مشکلات قلبی دارند ، کاهش می دهد. این دارو برای کاهش آسیب های کلیوی در دراز مدت ، در افرادی که از دیابت نوع دوم رنج می برند و فشار خون بالا هم دارند ، مصرف می گردد.

عوارض جانبی لوزارتان :

افت فشارخون وضعیتی ، گیجی ، اختلال عملکرد کلیوی ، کهیر و آنژیوادم ، افزایش سطح خونی آنزیم های کبدی ، درد عضلانی ، افزایش پتاسیم خون و اختلالات گوارشی و تنفسی است.

قرص فشار خون لوزارتان

نحوه عملکرد و تاثیرگذاری قرص های فشار خون

درمان فشار خون بالا با قرص هیدرالازین :

داروی هیدرالازین برای درمان پرفشاری خون تجویز می شود. قرص هیدرالازین از داروهای کاهنده فشار خون است که در دوران بارداری هم قابل استفاده می باشد. توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشارخون را درمان نمی کند ، بلکه آن را کنترل می نماید. بر هیمن اساس مصرف آن ممکن است تا آخر عمر ضروری باشد. علاوه بر قرص هیدرالازین شکل آمپول این دارو هم وجود دارد.

عوارض جانبی هیدرالازین :

سردرد ، خواب آلودگی و سرگیجه ، تورم پاها

درمان فشار بالا با هیدرالازین

بهترین قرص های پایین آوردن فشار خون

قرص انالاپریل برای کنترل فشار خون :

انالاپریل متعلق به دسته داروهای کنترل کننده فشار خون است که با دفع بعضی املاح و مایعات از طریق ادرار فشار خون را در رگ ها کاهش می دهد و بار قلب و کلیه را سبک می کند. ممکن است این دارو جهت کاهش فشار خون بالا ، درمان نارسایی قلبی تجویز شود.

این دارو برای درمان نارسایی احتقانی قلب در بزگسالان نیز استفاده می شود. انالاپریل همچنین برای درمان اختلالات مربوط به بطن (قسمت پایینی قلب که خون را به بیرون از قلب پمپاژ می کند) مورد استفاده قرار می گیرد. این اختلال می تواند باعث کاهش توانایی قلب در پمپاژ خون به سر تا سر بدن شود.

عوارض جانبی انالاپریل :

انالاپریل در مجموع داروئی است که به خوبی تحمل می شود و در اغلب موارد عوارض خفیف یا متوسط و گذرا می باشد و عوارض منجربه قطع دوره درمان نمی گردد. عوارض زیر از جمله عوارض مصرف انالاپریل می باشند : گیجی و سبکی سر ، بثورات پوستی رنگ و درد مفاصل شایعترین عوارض مصرف انالاپریل می باشد.

درمان فشار با انالاپریل

فواید و عوارض جانبی قرص های فشار خون بالا

درمان فشار خون با قرص والزارتان :

قرص فشار والزارتان یا والسارتان ، مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسین (ARB) است که می تواند برای درمان انواع بیماری های قلبی ، از جمله فشار خون بالا ، نفروپاتی دیابتی و نارسایی قلبی استفاده شود.

قرص فشار خون والزارتان باعث کاهش فشار خون توسط آنتاگونیستی سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدوسترون (RAAS) و همچنین مانع افزایش اثرات فشار خون آنژیوتانسین II می شود. این داروی فشار خون اثرات نامطلوب سرفه خشک را ندارند و می تواند برای درمان هیپرتروفی بطن چپ ، اختلال عملکرد سیستمیک ، انفارکتوس میوکارد و بیماری های عروق کرونر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

عوارض جانبی والزارتان :

افزایش پتاسیم خون ، سردرد و سرگیجه.

را های درمان فشار خون بالا

تاثیرات قرص های کنترل فشار خون

پایین آوردن فشار خون با قرص هیدروکلروتیازید :

قرص هیدروکلروتیازید از داروهای ادرارآور است که برای درمان فشار خون بالا توسط پزشک تجویز می شود. توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی کند ، بلکه آن را کنترل می نماید. بر همین اساس مصرف آن ممکن است تا آخر عمر ضروری باشد. این دارو همچنین به منظور درمان سنگ کلیه و ورم های ایجاد شده در اثر حملات قلبی و آسیب به کلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض جانبی هیدروکلروتیازید :

قرص هیدروکلروتیازید نیز مانند هر داروی گیاهی و صنعتی دیگر می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. شایع ترین عوارض این دارو عبارتند از : گیجی ، سبکی سر ، سردرد ، تاری دید.

تاثیر ادرار در فشار خون

قرص های ضد فشار خون بالا کدامند؟

کاهش فشار خون با قرص فوروزماید :

فوروزماید که نام دیگر آن قرص لازیکس در بدن شما از جذب بیش از حد نمک جلوگیری می کند. این کار سبب می شود تا نمک به ادرار منتقل شود. فوروزماید برای تخلیه مایع زیرجلدی در افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب ، بیماری های کبدی یا اختلال کلیوی مانند سندرم نفروتیک استفاده می شود. قرص فوروزماید برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود.

عوارض جانبی فوروزماید :

سردرگمی ، خواب آلودگی ، مشکلات حافظه و گفتار ، خشکی دهان ، درد یا ضعف عضلانی ، کمبود انرژی ، ضربان سریع قلب ، میزان کم ادرار.

عوارض قرص های فشار

مکانیسم اثر قرص فشار خون

قرص بیزوپرولول برای فشار خون :

داروی بیزوپرولول (Bisoprolol) ، که با نام تجاری زبتا (Zebeta) نیز شناخته می شود ، بر روی قلب و گردش خون تاثیر می گذارد. این دارو برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. زبتا برای موارد دیگری نیز ممکن است به کار رود.

قبل از این که مصرف بیزوپرولول را متوقف کنید ، حتما با دکتر خود در این مورد صحبت کنید و خودسرانه به قطع مصرف این دارو نپردازید. قطع مصرف ناگهانی بیزوپرولول ممکن است وضعیت شما را وخیم تر کند و یا سایر مشکلات قلبیِ جدی را در شما به وجود آورد.

عوارض جانبی بیزوپرولول :

تهوع ، سردرد ، بی خوابی ، درد قفسه سینه ، خشکی دهان ، گیجی ، استفراغ ، خستگی مفرط ، برادی کاردی ، سرگیجه ، افسردگی ، اسهال ، تنگی تنفس ، ضعف ، التهاب مخاط بینی ، ادم ، سرفه ، سینوزیت ، درد مفصل ، اسپاسم برونش ، التهاب گلو ، تعریق ، رویاهای واقعی.

درمان بیماری فشار خون بالا با قرص

قرص های تجویزی برای فشار خون بالا

قرص متیل دوپا برای کنترل فشار خون بالا :

قرص متیل دوپا از داروهای کاهنده فشار خون است که معمولا همراه با داروهای مدر دیگر به کار می رود. توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشارخون را درمان نمی کند ، بلکه آن را کنترل می نماید. بر همین اساس مصرف آن ممکن است تا آخر عمرضروری باشد.

عوارض جانبی متیل دوپا :

خشکی دهان ، تسکین ، افسردگی ، خواب آلودگی ، اسهال ، احتباس مایعات ، کاهش توانایی جنسی ، آسیب کبدی ، کم خونی همولیتیک ، سندرم شبه اریتماتوز ، پارکینسون ، بثورات جلدی وگرفتگی بینی با مصرف این دارو گزارش شده است.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن