ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، کمبود سروتونین و نشانه و عوارض کمبود سروتونین در بدن و کمبود سروتونین و تپش قلب و آزمایش تشخیص کمبود سروتونین و مکمل سروتونین و آزمایش هورمون سروتونین و سروتونین گیاهی و سروتونین طبیعی و عوارض قرص سروتونین و افزایش بیش از حد سروتونین و علائم کمبود سروتونین در بدن و نشانه پایین بودن سطح سروتونین در بدن را در نم نمک ببینید.

کمبود سروتونین چه عوارضی دارد؟

هورمون سروتنین ، نامش را حتما شما هم شنیده اید و میدانید که اهمیت خاصی در بدن دارد. کمبود و پایین بودن سروتونین ، می تواند تغییراتی را در سلامت روانی و ذهنی شما ایجاد کند ، مانند غم و اندوه ، افسردگی ، زود رنجی و مشکل در خواب و دلیل بسیاری از حالت بد در شما باشد ولی این ماده چیست و چه نقشی دارد؟ پاسخ را همراه ما در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت نم نمک بخوانید.کمبود سروتونین چه عوارضی دارد؟ + علت و نشانه هاکمبود سروتونین چه عوارضی دارد؟ + علت و نشانه ها

9 حال بد که نشانه کمبود سروتونین در بدن شماست

سروتونین چیست و چه نقشی در بدن دارد

سروتونین ، یک انتقال دهنده عصبی است که شدت سیگنال های شما را منظم و تنظیم می کند و بیشتر به عنوان یک هورمونی شناخته میشود که روحیه شما را متعادل می سازد ، و همچنین دارای مسئولیتهایی در بدن است که شامل :

9 نشانه کمبود سروتونین در بدن

علائم کمبود سروتونین در بدن

به دلیل اینکه سروتونین در فرآیندهای مختلفی در بدن انسان دخیل است ، زمانی که سطح آن در بدن پایین بیاید ، با علائم مختلفی پدیدار می شود ، اگر می خواهید بیشتر درباره علائمی که سطح پایین سرتونین را بوجود می آورد ، بدانید ، به خواندن این مقاله ادامه دهید :

1.حس دلواپسی

افرادی که دارای سطح پایینی از سراتونین هستند ، معمولا از اضطراب و دلواپسی رنج می برند ، که در بسیاری از موارد با افسردگی همراه است.همچنین ، سطح پایین سروتونین می تواند باعث این موارد شود : اختلال دلواپسی و اضطراب عمومی ؛ اختلال وسواس فکری اجباری (OCD) ، این علائم معمولا هنگامی که شما دارو مصرف می کنید یا به نوعی رژیم غذایی خود را عادت دادید تا بتوانید سروتونین خود را بازگردانید ، کاهش می یابند یا ناپدید میشوند.

نشانه های کمبود سروتونین در بدن

2.مشکلات گوارشی

سروتونین ، تنها با فرآیندهای گوارش مرتبط نیست : در واقع ، 95% از آن در روده شما وجود دارد به همین دلیل ، داشتن مقدار بیش از حد کم این هورمون می تواند به طور مستقیم بر سیستم گوارش شما تاثیر بگذارد ، حتی تا حد ابتلا به سندرم روده. هنگامی که سطح سروتونین را افزایش می دهید ، وضعیت شما به حالت عادی برمی گردد.

3.حساسیت بالای عاطفی

همانطور که اکثر افراد اطلاع دارند ، این هورمون به طور مستقیم به ثبات احساس و عاطفی مربوط است وجود سطح پایین سروتونین ، باعث افزایش حساسیت احساسی و عاطفی فرد شود. ممکن است ، فرد به نقطه ای برسد که از هر نظر و انتقادی یا کوچکترین وقایع احساسی واکنش خیلی پر رنگ تری به نسبت معمول داشته باشد.

حساس عاطفی بالا در اثر کمبود سروتونین

4.سروتونین و کربوهیدرات ها

اگر یک فرد سطح سروتونین پایینی داشته باشد ، معمولا بدن با خوردن کربوهیدرات ها و شیرینی سعی درجبران این کمبود می کند ؛ این غذاها در واقع باعث افزایش سطح سروتونین در مغز شما می شود به این دلیل است که شما وقتی غذاهای پر شکر می خورید ، احساس بسیار خوبی دارید- سطح سروتونین به طور قابل توجهی افزایش می یابد... اما تنها به طور موقت.

نشانه و عوارض کمبود سروتونین در بدن

5.خستگی

علاوه بر این ، زمانی که سطح سروتونین پایین تراز حدی که باید ، باشد ، است ، شروع به تاثیرگذاری روی فعالیت های روزانه شما می کند که منجر به خستگی می شود؛ برای افرادی که از سروتونین پایین رنج می برند ، این احساسات ، شایع و عمومی هستند : بی حالی ، خستگی ، بی تفاوتی ، فقدان انرژی ، فقدان انگیزه.

6.میل جنسی

بالا بودن بیش از حد و یا پایین بودن بیش از حد سروتونین می تواند به طور مستقیم بر میل جنسی شما تاثیر بگذارد به این دلیل است که بدن شما به طور طبیعی توسط احساسات ، تمایل و هیجان جذب می شود. هنگامی که هورمون مهمی مانند سروتونین را حذف یا زیاد می کنید ، همه چیز تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

کمبود سروتونین در بدن

7.مشکل به خواب رفتن و بی خوابی

علاوه بر این ، کسری این هورمون ، در شب می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند ، مانند :

  • مشکل در خوابیدن
  • مشکل به خواب عمیق رفتن
  • مشکل ثبات در خوابیدن
  • کابوس های پایدار
  • بی خوابی
  • ناتوانی در استراحت و آرامش داشتن

اینها به این دلیل هستند ، که سروتونین بخشی از ساعت بیولوژیکی شما است ، که فاکتوری برای کمک به استراحت و خوابیدن در شب است.

بی خوابی از عوارض کمبود سروتونین در بدن

8.حساسیت به سر و صداها

هنگامی که شما از سطوح پایین سروتونین رنج می برید ، حساسیت به سروصداها بسیار معمول و رایج است ؛ به این علت ، که مقدار بسیار بالا ، حتی بی صدا ترین و آرام ترین صداها ، اغراق آمیز و بسیار بلندتر به نظر می رسند.

9. تغییرات شدید خلق و خوی

وقتی سطح سروتونین را پایین می آورید ، رنج بردن از نوسانات خلقی دائمی نیز رایج و معمول است به این دلیل است که ، سروتونین مسئول ثبات حالات روحی و خلق و خوی شماست.به همین دلیل است که دیدن تغییرات چشمگیر در یک شخص در طول زمان کوتاه ، بسیار شایع است. از جمله :

  • رفتارهای آزار دهنده اضطراب و دل نگرانی
  • حساسیت
  • افسردگی
  • ناامیدی و غم

معمولا هیچ یک از این علائم دائمی نیستند. هنگامی که سروتونین در بدن شما دوباره به حالت اولیه و متعادل خود برگردد -چه به طور طبیعی یا با دارو - همه چیز نیز به حالت طبیعی باز می گردد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن