ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، اگر شما به تازگی از مودم استفاده می کنید، لازم بذکر است که ابتدا با چراغ های مودم و کاربرد آنها آشنا شوید تا بتوانید هر چه بهتر از مودم خود استفاده کنید. در ادامه شما را با کاربرد چراغ های مودم آشنا سازیم. همراه ما باشید.

آشنایی با چراغ های انواع مودم با عکس

مودم ها یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین ابزارها در دنیای امروز هستند که با نگاهی به اطراف خودمان طبیعتا می توانیم با مودم ها و روترهای مختلفی روبرو شوید. با این حال این ابزارها بسیار کاربردی هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند که سیگنال های دریافتی را از طریق روترها به دیوایس های دیگر منتقل می کنند و محدودیت تعداد دستگاه هایی که می توانند به مودم متصل شوند ، نسبت به هزینه ای که بابت مودم می پردازید ، متغیر می باشد.راهنمای تصویری آشنایی با چراغ های مودمراهنمای تصویری آشنایی با چراغ های مودم

کاربرد چراغ های مودم

راهنمای کامل آشنایی با چراغ های مودم به صورت تصویری

از این رو اگر شما به تازگی از مودم استفاده می کنید ، لازم بذکر است که ابتدا با چراغ های مودم و کاربرد آنها آشنا شوید تا بتوانید هر چه بهتر از مودم خود استفاده کنید. به همین دلیل در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نم نمک شما را با کاربرد چراغ های مودم آشنا سازیم. همراه ما باشید.

کاربرد چراغ های مودم

1- چراغ پاور

کاربرد چراغ های پاور مودم

تمام مودم ها بلا استثنا دارای چاغ پاور هستند که دقیقا در سمت چپ چراغ ها جای گرفته است. برای روشن/خاموش کردن مودم شما می بایست از قسمت پشتی مودم اقدام کنید که دقیقا دکمه پاور بر روی این دکمه درج شده است و تنها کافیست آنرا بفشارید. همچنین چراغ پاور ، از آن دسته از چراغ هایی است که در صورت عدم خاموش کردن مودم ، روشن است و به هیچ وجه چشمک نمی زند. از این رو اگر مودم شما بنابر هر دلیلی روشن نشد ، این احتمال را می توان به وجود مشکل در آداپتور ، برق یا حتی سوختن مودم دانست که توصیه می شود با متخصصان در این زمینه مشورت کنید.


2- چراغ ADSL

کاربرد چراغ ADSL مودم

چراغ دوم از سمت چپ ، نمایانگر ADSL است که اگر این چراغ روشن باشد ، نشان دهنده این است که تمام اتصالات شما با شرکت ارائه دهنده اینترنت ( Internet Service Provider ) کاملا صحیح است و مشکلی وجود ندارد. از این رو اگر این چراغ روشن نشد ، توصیه ای که برای شما داریم این است که در ابتدا ، مودم را یکبار خاموش/روشن کنید و سپس اگر باز هم با این مشکل روبرو شدید ، فورا با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس حاصل نمائید تا مشکل را سریع تر بررسی کنند.


3- چراغ Internet

کاربرد چراغ Internet مودم

سومین چراغی که ما قصد معرفی آنرا به شما داریم ، چراغ اینترنت می باشد که اگر این چراغ روشن باشد نشان دهنده این است که تمام ارتباطات مربوطه انجام شده اند و شما می توانید با خیالی راحت اقدام به استفاده از اینترنت کنید. کاربرد این چراغ این است که با روشن شدن آن ، می توان این را درک کرد که اینترنت به بهترین شیوه ممکن برقرار است و شما می توانید از طریق کابل LAN یا وای فای اقدام به استفاده از اینترنت کنید. همچنین لازم به ذکر است که این چراغ به هیچ وجه چشمک نمی زند و قبل از آنکه متصل شود ، چندبار چشمک می زند و سپس بصورت ثابت متصل خواهد بود.


4- چراغ Wi-Fi یا Wireless

کاربرد چراغ Wi Fi یا Wireless مودم

این چراغ متعلق به وای فای می باشد که وقتی شما با وارد کردن نام کاربری و پسورد ، به مودم متصل می شوید ، این چراغ فورا شروع به چشمک زدن می کند که نشان دهنده این است شما در حال استفاده از اینترنت هستید. اما چشمک زدن این چراغ در صورت عدم روشن بودن چراغ اینترنت بی فایده است چرا که هیچ داده ای تبادل نمی شود. در صورت بروز مشکل توصیه ای که ما برای شما داریم این است که در ابتدا مودم را خاموش/روشن کنید و در صورت عدم کارکرد ، با شرکتی که اینترنت را از آنها خریداری کرده اید ، تماس برقرار کنید.


5- چراغ WPS

کاربرد چراغ WPS مودم

برخی از مودم ها دارای چراغ wps به شکل قفل هستند که در ادامه به معرفی این قابلیت خواهیم پرداخت. wps مخفف عبارت " Wi-Fi Protected Setup " می باشد که با روشن کردن این چراغ ، شما می توانید به راحتی تمام به مودم متصل شوید البته بدون وارد کردن رمز!! برای آموزش استفاده از این قابلیت بر روی این لینـــک کلیک کنید.


6- چراغ های LAN

کاربرد چراغ های LAN مودم

پشت مودم شما دکمه با شکل یا اسم مودم جای داده شده است که شما می توانید از طریق این چراغ ، اتصال از طریق وای فای را قطع کنید و سپس با وارد کردن کابل های LAN شما می توانید با خیالی راحت کامپیوتر یا لپ تاپ را از طریق این سیم بصورت مستقیم متصل کنید که این ترفند ، دارای مزیت هایی می باشد که از مهم ترین آنها می توان به افزایش سرعت اینترنت اشاره کرد! برای مثال تصور کنید که شما از طریق وای فای هم لپ تاپ و هم چندین گوشی را به مودم متصل کرده اید. از این رو اگر تعداد کاربران مودم کاهش پیدا کند ، طبیعتا سرعت اینترنت دریافتی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن