ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بالا نیامدن ویندوز و بالا نیامدن ویندوز 10 و بالا نیامدن ویندوز 10 بعد از نصب و بالا نیامدن ویندوز 10 در لپ تاپ لنوو و بالا نیامدن ویندوز و ریستارت شدن و مشکل بالا نیامدن ویندوز و علت بالا نیامدن ویندوز 10 در لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز 10 صفحه سیاه و بالا نیامدن ویندوز 10 در لپ تاپ ایسوس و مشکل بالا نیامدن ویندوز و رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز و چرا ویندوز بالا نمیاد و چگونه مشکل بالا نیامدن ویندوز را حل کنیم در نم نمک.

رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز 10

سیستم عامل ویندوز ، یکی از پرکاربردترین سیستم عامل ها در میان کاربران جهان می باشد که در طول زمان پیشرفت زیادی کرد و باگ های مختلفی از این سیستم عامل برطرف شدند و در حال حاضر آخرین نسخه ویندوز معرفی شده ، ویندوز 10 می باشد. اما این در حالی است که گاها مشکلاتی در حین استفاده از این سیستم عامل برای هر یک از ما رخ دهد که واقعا این مشکلات می توانند هم کارهای ما را به تعویق بیندازند و یا حتی در شرایط مختلف آسیب مالی به ما برسانند چرا که باید حتما تسکی را اجرا و به مشتری تحویل می دادیم.علت بالا نیامدن ویندوز 10 و آمدن صفحه سیاه + راه حلعلت بالا نیامدن ویندوز 10 و آمدن صفحه سیاه + راه حل

یکی از مشکلتی که ممکن است برای برخی از ما در حین استفاده از سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت رخ دهد ، این است که از قبل ما بصورت عادی ویندوز را خاموش کرده ایم و اما بعد از چند ساعت و یا حتی چند روز بعد تصمیم به روشن کردن ویندوز می کنیم که ناگهان با مشکل بوت نشدن ویندوز و یا همان بالا نیامدن ویندوز روبرو خواهیم شد که واقعا یکی از بدترین شرایط ممکن از نظر هر یک از ما می باشد.

لازم به ذکر است که این مشکل یکی از مشکلات رایج ویندوز است و در طی عوامل مختلفی رخ می دهد. از این رو اگر این مشکل برای شما نیز رخ داده است و هنوز موفق به رفع آن نشده اید ، در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نم نمک شما را با نحوه رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز 10 آشنا خواهیم نمود. همراه ما باشید.

توجه مهم : اگر قبل از بالا نیامدن ویندوز ، بنابر دلایلی شما مشکل را آگاه هستید و می دانید چه اتفاقی منجر به چنین معضلی شده است ، بهترین تصمیم این است که حتما کامپیوتر را برای بررسی به یک متخصص در این زمینه تحویل دهید تا هرچه بهتر این مشکل را برطرف کند. در غیر اینصورت شاید هزینه زیادی را باید بپردازید تا ساده ترین مشکل را برطرف کنید.

1- Repair Windows 10 Startup

ویندوز 10 زمانیکه رونمایی و عرضه شد ، با قابلیت تعمیر راه اندازی داخلی رونمایی شد که با استفاده از این قابلیت شما می توانید در همان حالت بوت اقدام به استفاده از این ابزار کنید تا این ابزار تمام مشکلات را اسکن کند و سپس در صورت وجود هر گونه مشکلی اقدام به رفع و تعمیر آنها کند. برای استفاده از این ابزار شما نیاز به سی دی و یا فلشی که ویندوز 10 در آن وجود دارد ، دارید و از آنجاییکه شما به دلیل مشکل ایجاد شده ، دسترسی به کامپیوتر ندارید ، می توانید از دوستان خود درخواست کنید تا این فایل را از طریق فلش یا سی دی به دست شما برساند. سپس مراحل زیر را طی کنید؛

نحوه رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز 10

  1. سی دی یا فلشی که ویندوز 10 در آن وجود دارد را به لپ تاپ و یا کامپیوتر خود متصل کنید.
  2. کامپیوتر را روشن کنید و با انجام دستورالعملی که در صفحه اول نوشته شده است که گاها فشردن چندین بار کلید Esc می با ، وارد منو Boot شوید.
  3. سپس صفحه نصب ویندوز برای شما اجرا خواهد شد و از این صفحه بر روی گزینه TroubleShoot کلیک کنید.
  4. اینک گزینه Advanced options را انتخاب نمائید و در صفحه بعدی گزینه Startup Repair را انتخاب کنید.
  5. بعد از انتخاب این گزینه ، ویندوز شما ریستارت خواهد شد و سپس تمام مشکلات ویندوز شناسایی و بصورت اتوماتیک تعمیر خواهند شد.

2- تمام دستگاه های اکسترنال را جدا کنید

دستگاه های اکسترنال را خارج کنید

گاهی اوقات ممکن است سخت افزار در روند عادی راه اندازی ویندوز تداخل ایجاد کند. در این حالت ، تمام دستگاه های متصل به رایانه از جمله چاپگر ، اسکنر ، دوربین دیجیتال ، دی وی دی رام اکسترنال ، دستگاه های پخش ، هدفون و... را جدا کنید و تنها چیزهایی که به کامپیوتر شما باید متصل باشند ، موس ، کیبورد و مانیتور می باشند (در صورت داشتن کامپیوتر). اما اگر شما لپ تاپ دارید ، باتری لپ تاپ را جدا کنید و لپ تاپ به برق و شارژر متصل نباشد. سپس دکمه پاور را به مدت 10 الی 15 دقیقه نگه دارید و بعد از این مدت ، مجددا لپ تاپ را به برق متصل کنید تا روشن شود.

3- بررسی آنلاین پیغام ارور

ارور نمایش داده شده را در گوگل جستجو کنید

گاهی اوقات شاید مشکلی که برای رایانه شما پیش آمده است ، با آموزش های ساده برطرف نشود و شاید مشکل سخت افزاری جدی رخ داده باشد که کامپیوتر این مشکل را به شما اعلام خواهد نمود. از این رو پیغامی که برای شما به نمایش در آمده است را از طریق جستجوی آنلاین بررسی کنید که حتما روش های حل پیغام های مختلف در بستر وب وجود دارند و شما می توانید اقدام به برطرف کردن مشکل کنید.

4- بوت در حالت Safe mode

زمانیکه شما کامپیوتر را با استفاده Safe Mode راه اندازی و روشن می کنید ، رایانه با محدودیت هایی در درایوها و فایل ها راه اندازی خواهد شد. از این رو هر زمان با مشکلی روبرو شدید که مرتبط با سیستم عامل می باشد ، به خاطر داشته باشید که از Safe Mode می توانید استفاده کنید چرا که Safe Mode می تواند هر مشکلی را خیلی ساده و سریع پیدا و آنها را حل کند. بطور کلی در این حالت کامپیوتر با حداقل درایوهای مورد نیاز و فقط با فایل های لازم راه اندازی می شود.

استفاده از حالت safe mode

از این رو اگر فایل مخرب یا بدافزاری در سیستم شما قرار داشته باشد که شما قادر به روشن کردن سیستم نمی باشید ، قطعا Safe Mode به شما کمک موثری خواهد داشت. لازم به ذکر است که روش های بسیار زیادی برای دسترسی به حالت ایمن وجود دارند و اما از آنجاییکه با مشکل بالا نیامدن ویندوز روبرو شده اید ، می توانید در ادامه با استفاده از آموزشی که داده شد ، ویندوز را به حالت Safe Mode تغییر دهید که مراحل این روش عبارتند از؛

  1. رایانه را شما باید 3 الی 4 بار ریستارت کنید. در هر مرحله باید ابتدا آنرا روشن کنید و به محض دیدن لوگو ویندوز ، با نگه داشتن انگشت روی دکمه پاور ، کامپیوتر را خاموش کنید و مجدا این این فرایند را تا 3 الی 4 بار انجام دهید. سپس سیستم به شما گزینه های Boot را نمایش خواهد داد.
  2. از منو بوت ، گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید. سپس گزینه Advanced options و بعدا گزینه Startup را انتخاب نمائید.
  3. اینک گزینه ریستارت را باید انتخاب نمائید. با این تفاوت که باید گزینه چهارم یعنی Enable Safe mode را انتخاب و سپس ریستارت کنید.
  4. هم اکنون کامپیوتر ریستارت و در حالت Safe mode مجددا روشن خواهد شد.
  5. بعد از روشن شدن ویندوز ، بصورت کامل با استفاده از Troubleshooter ، مشکلات ویندوز را شناسایی کنید و اجازه دهید ویندوز آنها را رفع نماید.
  6. در نهایت شما می توانید با استفاده از آموزش های موجود در بستر اینترنت ، از حالت Safe mode خارج شوید.

5- اتصالات مادربرد را بررسی کنید

اتصالات رایانه را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است بنابر دلایل مختلفی اعم از جابجایی ، ضربه و... اتصالات کامپیوتر شما جدا شوند و در نهایت شما با مشکل بالا نیامدن ویندوز روبرو شوید. بیشتر اوقات زمانیکه چنین اتفاقاتی میوفتد ، با یک صفحه خالی و سیاه روبرو خواهید شد که هیچ چیزی در آن وجود ندارد و هر چند دقیقه هم صبر کنید ، باز هم چیزی نخواهید دید. از این رو اگر خودتان دارای تجربه بررسی سخت افزار کامپیوتر هستید ، شروع به بررسی دقیق داخل کیس کامپیوتر کنید تا اتصالات جدا شده را وصل کنید. در غیر اینصورت کیس کامپیوتر را به متخصصان این زمینه تحویل دهید تا بررسی های لازم صورت گیرند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن