ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، ساخت زیرنویس و ساخت زیرنویس روی فیلم در کامپیوتر و ساخت زیرنویس در ویندوز و آموزش ساخت زیرنویس چسبیده و ساخت زیرنویس در لپتاپ و آموزش ساخت زیرنویس در pc و نرم افزار ساخت زیرنویس و آموزش تصویری ساخت زیرنویس و بهترین نرم افزار ساخت زیرنویس و ساخت زیرنویس برای فیلم و ساخت زیرنویس فارسی و ساخت زیرنویس چسبیده و ساخت زیرنویس srt و create subtitle و زیرنویس فیلم در نم نمک ببینید.

آموزش تصویری ساخت زیرنویس فارسی و انگلیسی

هر یک از ما در طول روز ممکن است ساعت ها به تماشای فیلم های منتخب خود بپردازیم و وقت اضافه روزانه را این گونه پر کنیم. با این وجود اکثر این فیلم ها از آنجائیکه به تازگی منتشر و قابل دانلود شده اند ، به زبان فارسی گویندگی نشده اند و به همین دلیل اگر شما با زبان انگلیسی به میزان کمی آشنا هستید ، باید زیرنویس های این فیلم های جدید را بصورت دستی دانلود کنید و در ویدیو پلیر فایل دانلود شده را به عنوان زیرنویس فیلم انتخاب نمائید و سپس فیلم مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی و با زیرنویس مشاهده نمائید.آموزش تصویری ساخت زیرنویس فیلم با بهترین نرم افزارآموزش تصویری ساخت زیرنویس فیلم با بهترین نرم افزار

اما شاید برای شما سوال شده باشد که زیرنویس چگونه ساخته می شود؟ آیا شما هم می توانید زیرنویسی را برای فیلم مورد علاقه خود بسازید؟ بله! شما خیلی ساده و آسان می توانید این فرایند را انجام دهید و هیچ محدودیتی شامل شما نمی شود. برای ساخت زیرنویس بصورت دستی لازم بذکر است که نرم افزارهای متعددی در این زمینه وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید که نحوه کار با این ابزارها اینگونه است که در بازه زمانی مشخصی ، زیرنویس نمایش داده شده و در بازه دیگری زیرنویس بعدی نمایش داده خواهد شد.

آموزش مرحله به مرحله ساخت زیرنویس

با این وجود شاید خیلی از ما فرآیند ساخت زیرنویس (create subtitle) را خیلی ساده و سریع بدانیم و این در حالی است که چنین چیزی وجود ندارد چرا که فرایند ساخت زیرنویس واقعا یکی از سخت ترین و زمانبرترین مشاغل همانند مشاغل دیگر می باشد که با کسب تجربه می توانید تبدیل به یک فرد حرفه ای در این زمینه شوید و دیگر همانند سابق زمان زیادی را سپری نکنید و طبیعتا هر شغلی سختی هایی دارد و بدون شک سختی ساخت زیرنویس هم دقت بالا در حین انجام کار می باشد.

فرمت های مختلف زیرنویس

با جستجویی ساده در بستر وب با فرمت ماهی مختلفی از زیرنویس ها برخورد خواهید کرد و این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چه تفاوتی بین این فرمت ها وجود دارد؟ بطورکلی 3 فرمت مختلفی از زیرنویس ها وجود دارند که خیلی شناخته شده هستند. این 3 فرمت عبارتند از؛

1- فرمت srt چیست؟

فرمت srt چیست

فرمت srt مخفف عبارت SubRip text است که رایج ترین و متداول ترین فرمت زیرنویس ها می باشد که توسط وب سایت های متعددی اعم از فیسبوک ، یوتیوب و... پشتیبانی می شود و شما این زیرنویس را می توانید در پلیرهای گوشی به فیلم بچسبانید. شاید برای شما جالب باشد چرا که قدمت این فرمت ها به زمان دستگاه های پخش کننده DVD باز میگردد و بیشتر به دلیل سادگی محبوب می باشد. این فرمت به نحوی است که شما می توانید بر اساس بازه زمانی متن ترجمه را تایپ کنید.

2- فرمت vtt چیست؟

فرمت vtt چیست

فرمت vtt مخفف عبارت Video Text Tracking می باشد که برای وب طراحی شده است و بیشتر در HTML5 استفاده می شود. در اصلی srt و vtt هر دو نسبتا شبیه به هم هستند و با هر نرم افزاری می توان آنها را ویرایش کرد. تفاوت اصلی بین این دو فرمت این است که تنها قابلیت های آنها کمی فرق دارند. برای مثال زیرنویس vtt نیازی به شماره زیرنویس ندارد و این در حالی است که می توانید از آن نیز استفاده کنید.

3- فرمت EBU-STL چیست؟

این فرمتی است که برای تلویزیون بهینه سازی شده است و براساس تله تکست قابل مشاهده می باشد و در دهه 1980 برای اولین بار ساخته شد که یک فناوری قدیمی و متفاوت تر نسبت به vtt و srt می باشد. برای مثال اگر خبرهای حوزه فناوری در صفحه 149 باشد ، کاربر می تواند با استفاده از کنترل تلویزیون عدد 149 را وارد کند و به تمام محتواهایی که در این بستر طراحی و منتشر شده اند دسترسی پیدا کند.

بهترین برنامه های ساخت زیرنویس

اما اگر تصمیم به ساخت زیرنویس دارید و به دنبال برنامه مناسب برای ساخت زیرنویس هستید ، ما در این گزارش از بخش تکنولوژی نم نمک قصد داریم تعدادی برنامه را به شما معرفی کنیم تا در این راستا از آنها استفاده کنید که عبارتند از؛

  1. subtitle edit
  2. pavtube hd converter
  3. handbrake

1- subtitle edit

معروف ترین و محبوب ترین برنامه برای ساخت و ویرایش زیرنویس ، برنامه subtitle edit می باشد که خیلی زیاد در این زمینه استفاده می شود. لازم به ذکر است که این برنامه دارای قابلیت های متنوعی می باشد که از مهم ترین آنها می توان به ساخت زیرنویس ، تنظیم زمان نمایش ، ویرایش متن زیرنویس ، خروجی گرفتن از زیرنویس با فرمت های مختلف ، تنظیم زمان زیرنویس ، کمک در ترجمه ویژوال و... اشاره کرد شما می توانید این برنامه را از منابع معتبر داخلی و خارجی با جستجویی ساده دانلود کنید.

معرفی و قابلیت های برنامه subtitle edit

همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، این برنامه واقعا یک برنامه جامع و کامل می باشد که شما ثانیه به ثانیه فیلم را در اختیار دارید و می توانید فایل srt یا همان زیرنویس فیلم مدنظر را بسازید و خروجی بگیرید. نگران نحوه استفاده از این برنامه نباشید چرا که خیلی سریع و آسان می توانید با کلیک بر روی چند گزینه در این برنامه ، با ابزارهای آن آشنا شوید. همچنین لازم به ذکر است که حجم این برنامه حدودا 8 مگابایت می باشد و در نسخه بعدی آن که پورتیبل است ، می توانید با حجم کمتری دانلود کنید که نیازی به نصب ندارد.

2- pavtube hd converter

معرفی قابلیت های برنامه pavtube hd converter

دومین برنامه ای که در لیست ما قرار دارد ، برنامه pavtube hd converter است که یک برنامه دیگر برای ایجاد زیرنویس در فیلم های مختلف می باشد. همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، این برنامه بدون شک یکی از جامع ترین برنامه ها می باشد که شما هم می توانید فرمت فیلم را تغییر دهید و هم می توانید از قابلیت های دیگر آن که تنها یکی از آنها ساخت زیرنویس می باشد استفاده کنید. حجم این برنامه حدودا 34 مگابایت می باشد که شما حتی می توانید این برنامه را بصورت پورتیبل نیز استفاده کنید.

3- handbrake

معرفی قابلیت های برنامه handbrake

آخرین برنامه ای که شما از طریق آن می توانید اقدام به ایجاد زیرنویس کنید ، برنامه handbrake می باشد که اگر در حیطه ویرایش و تدوین فیلم از قبل فعالیت داشتید ، قطعا با این برنامه باید آشنا باشید. اما اگر از این برنامه در طی سال های گذشته استفاده کرده باشید ، شاید متوجه قابلیت درج زیرنویس در آن نشده باشد! بله این برنامه قابلیت ایجاد زیرنویس را نیز دارد و شما می توانید از آن برای چسباندن زیرنویس استفاده کنید. حجم حدودی این برنامه حدودا 13 مگابایت می باشد و کار کردن با این برنامه آسان می باشد و می توانید تنها با چند کلیک ساده با نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن