ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، لپ تاپ استوک و راهنمای خرید لپ تاپ استوک و باید و نباید های لپ تاپ استوک و معایب خرید لپ تاپ استوک و فواید و مزایای خرید لپ تاپ استوک و لپ تاپ استوک اروپایی و قیمت گذاری لپ تاپ دست دوم و خرید لپ تاپ دست دوم در نم نمک.

باید و نیاید ها و فواید خرید لپ تاپ استوک و معایب آن

به مانند بسیاری از کالاها که به صورت استوک به فروش می رسند ، لپ تاپ استوک نیز نوع دیگری از محصولات است که در بازار داخلی و خارجی به فروش می رسد. به طور کلی به محصولاتی که به صورت دست دوم و یا کار کرده باشند محصول یا کالای استوک گفته می شود. البته استوک تنها به این دسته از محصولات گفته نمی شود بلکه به تمامی کالاهای مرجوعی و مانده در انبار نیز استوک می گویند.فواید خرید لپ تاپ استوک و معایب آن + نکات مهمفواید خرید لپ تاپ استوک و معایب آن + نکات مهم

نکات خرید لپ تاپ استوک

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید لپ تاپ استوک چیست و چه مفهومی دارد. استوک به تمامی کالاهایی اشاره دارد که بنا بر هر دلیلی در انبار وجود دارند و مرجوع شده اند. علت بازگشت برخی از کالاها به انبار به طور صحیح مشخص نیست و ممکن است دلایل مختلفی برای مرجوع کردن کالا وجود داشته باشد.

به عنوان مثال برخی از افراد ممکن است از قیمت یا کیفیت محصول خریداری شده پشیمان شوند و محصول را مرجوع کنند و برخی دیگر نیز ممکن است مدل جدیدتر محصول خریداری شده را در نظر داشته باشند و غیره. در این صورت کالا به کمپانی و شرکت سازنده برگشت داده می شود و مبلغی که مشتری واریز کرده به حساب فرد برگشت داده می شود.

کالاهای مرجوع شده پس از بازگشت به انبار برحسب سلامت فیزیکی کالا درجه بندی شده و آن را در رده های A ، B ، C و D تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال لپ تاپ آکبندی که بدون مشکل باشد و کاملا نو مانده باشد در رده A از کالاهای استوک قرار می گیرد.

تفاوت لپ تاپ نو با لپ تاپ استوک در چیست؟

لپ تاپ استوک دارای قیمت بسیار پایین تری نسبت به لپ تاپ نو است و به همین دلیل این دسته از لپ تاپ بین افراد بسیار محبوب می باشد. خرید لپ تاپ استوک برای افرادی که دنبال لپ تاپی با قیمت مناسب و اقتصادی هستند مناسب بوده و از درجه اهمیت بالایی برای این افراد برخوردار است. برای مثال خرید لپ تاپ استوک دانشجویی برای بسیاری از دانش جویان و دانش آموزان که به فکر مدیریت هزینه های خود هستند ، بسیار توصیه می شود.

قیمت لپ تاپ استوک در بازار جهانی نسبت به لپ تاپ نو حدود یک سوم قیمت است و همین دلیل می تواند از جمله محبوبیت این محصولات و لپ تاپ ها به شمار رود. پس از آنکه لپ تاپ به انبار برگشت داده شد ، بر حسب ظاهر و عملکرد لپ تاپ آنها را به سه دسته A ، A+ و A++ تقسیم می کنند.

لپ تاپ های A++ دارای ظاهر بسیار خوبی بوده و هیچ گونه خطی بر روی آن وجود ندارد و اگر هم وجود دارد بسیار سطحی و کم است. اصولا مدت زمانی که از این لپ تاپ ها استفاده شده است حداکثر 6 ماه و در برخی موارد نیز حداکثر 30 روز بوده است. رده A+ نسبت به دسته قبلی دارای خط و خش بیشتری هستند اما با این حال به سختی به چشم دیده می شوند.

این نوع لپ تاپ ها از نظر کارکرد سالم بوده و به لحاظ فنی هیچ فرقی با رده قبلی ندارد. در نهایت نیز رده A که قیمت بسیار پایین تری نسبت به رده اول دارند ظاهر نسبتا خوبی دارند اما در برخی مواقع دارای خط و خش و یا تو رفتگی در برخی از قسمت های لپ تاپ هستند اما از نظر عملکرد و سخت افزاری هیچ مشکلی ندارند.

آشنایی با موارد مهم زمان خرید لپ تاپ استوک

زمان خرید لپ تاپ استوک از هر فروشگاه و شرکتی باید به مهلت تست و ضمانت آن توجه داشت. از آنجایی که محصولات استوک در بیشتر مواقع مهلت گارانتی آنها به اتمام رسیده است باید زمان خرید لپ تاپ آن را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری چک کرده تا مشکلی در هنگام خرید پیش نیاید.

از جمله موارد مهمی که در هنگام تست لپ تاپ استوک باید به آن توجه کرد شامل موارد زیر هستند :

  • تست هارد : هارد لپ تاپ از جمله مهم ترین قسمت یک لپ تاپ به شمار می رود که در صورت خرابی می تواند مشکلات بدی را برای خریدار به همراه داشته باشد. حتما در هنگام خرید با کمک برنامه های تست هارد از درصد سلامت هارد خریداری شده مطلع شوید.

  • تست CPU ، رم و گرافیک : خوشبختانه با کمک برنامه های نرم افزاری می توان سلامت تمامی موارد همچون پردازنده ، رم ، گرافیک و حتی بخش های دیگر همچون بلندگوها را نیز با کمک نرم افزارهای امروزی تشخیص داد.

  • تست صفحه نمایش : در خصوص تست صفحه نمایش نمی توان برنامه خاصی را عنوان کرد اما جهت تست باید انواع پس زمینه را بر روی دسکتاپ امتحان کرد تا با قرمزی و تیرگی بر روی صفحه مواجه نشد. زمان خرید نیز از نظر سلامت فیزیکی صفحه به خوبی صفحه نمایش را بررسی کرده تا خط خوردگی ، ترک و یا ضرب دیدگی بر روی آن وجود نداشته باشد.

  • تست باتری : یکی دیگر از قسمت های مهم لپ تاپ باتری و طول عمر زمان روشن ماندن لپ تاپ است. سلامت باتری لپ تاپ را می توان با کمک نرم افزارهای مختلف به سادگی انجام داد.

لپ تاپ استوک

مزایا مهم خرید انواع لپ تاپ استوک

طبیعی است که پیش از خرید هر وسیله ای باید به خوبی در خصوص آن تحقیق کرد. لپ تاپ استوک جزو یکی از محصولاتی است که باید در هنگام خرید توجه بیشتری به آن داشت و پس از آگاهی از مزایای آن باید در خصوص خرید اقدام کرد. مزایای مهمی که می توان برای خرید انواع لپ تاپ استوک عنوان کرد شامل موارد زیر است :

  • قیمت بسیار مناسب : لپ تاپ استوک نسبت به لپ تاپ نو دارای قیمتی بسیار پایین تر است. هنگام خرید می توان قیمت لپ تاپ نو و لپ تاپ استوک یک مدل را با یکدیگر مقایسه کرده و متوجه تفاوت قیمت آن شد.

  • درجه بندی قیمت : لپ تاپ های استوک دارای سه درجه بندی هستند که پیش تر به هر سه آنها اشاره شد و به طبع قرارگیری لپ تاپ در هر یک از درجه بندی ها می تواند در قیمت لپ تاپ استوک مورد نظر موثر باشد.

  • کیفیت بالا : برخی از لپ تاپ های استوک دارای کیفیت بسیار بالایی نسبت به نسخه نو آن هستند و دلیل آن نیز صنعتی بودن و استفاده از قطعات با کیفیت تر نسبت به لپ تاپ های نو بوده و بر خلاف نسخه نو لپ تاپ ها ، این نوع لپ تاپ دارای قابلیت استفاده در شرایط و ساعات کاری بالا هستند ، به گونه ای که برخی از لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های نو دارای طول عمر بیشتری هستند. البته بیشتر این لپ تاپ های استوک در بازارهای خارجی مشاهده می شوند و بلافاصله در بازار ما قابل مشاهده نیستند و در برخی مواقع پس از گذشت دو الی سه سال می توان شاهد فروش این گونه از محصولات در کشور بود.

  • قدرت بالا : قدرتمندی لپ تاپ استوک بیشتر از لپ تاپ نو بوده و در بیشتر مواقع در کنار قدرت بالا دارای کیفیت بالایی هستند که می تواند خریدار را از خرید راضی نگه دارد.

با توجه به موارد گفته شده خرید لپ تاپ استوک متناسب برای افرادی تعریف شده است که می خواهند علاوه بر کیفیت بالا لپ تاپ از قیمت پایین آن نیز برخوردار شوند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن