ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، کاهش حجم فایل پی دی اف با Microsoft Word و كم كردن حجم فايل پی دی اف و کاهش حجم فایل pdf با adobe reader و فشرده سازی فایل pdf آنلاین و کاهش حجم پی دی اف اندروید و کاهش حجم فایل pdf با نیترو و کاهش حجم فایل pdf بدون افت کیفیت و کاهش حجمpdf آنلاین و کاهش حجم فایل pdf با foxit reader را دری نم نمک بخوانید.

آموزش تصویری کاهش حجم فایل پی دی اف

فایل های PDF یکی از رایج ترین فرمت برای کتاب الکترونیکی می باشد. که روزانه بین عموم مردم و اغلب توسط ایمیل انتقال میابد. به همین خاطر است که حجم این فایل ها در بسیاری از مواقع برای ما مهم خواهد بود. چه از نظر استفاده از ترافیک اینترنت و چه از نظر زمان بردن ارسال این فایل ها. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک آموزش برای کاهش حجم این فرمت قرار بدهیم که برای دو سیستم عامل ویندوز و مک می باشد.کاهش حجم فایل پی دی اف + آموزش تصویریکاهش حجم فایل پی دی اف + آموزش تصویری

کاهش حجم فایل پی دی اف با Microsoft Word

1 - ابتدا فایل PDF مورد نظر خودتان را در نرم افزار Microsoft Word نسخه 2010 به بالاتر اجرا نمایید. برای این کار می توانید بر روی فایل خود کلیک راست کرده و از گزینه Open with ، نرم افزار ورد را انتخاب نمایید.

2 - پس از بازکردن فایل ، به مسیر File > Save As رفته و در پنجره باز شده و از قسمت Save as type گزینه PDF را انتخاب نمایید.

3 - حال شما درست زیر قسمت Save as type گزینه ای به نام Optimize for را مشاهده خواهید کرد. کافیست تا این گزینه را بر روی The Minimum Size قرار دهید و فایل خود را ذخیره کنید تا شاهد کاهش چشمگیر حجم سند PDF خود باشید.

چگونه حجم فایل پی دی اف را کاهش دهیم


کاهش حجم فایل پی دی اف با Preview

1 - ابتدا فایل PDF مورد نظر خودتان را در نرم افزار Preview بارگذاری کنید.

2 - پس از بازکردن فایل ، به مسیر File > Expert… رفته و به دنبال Quartz Filter بگردید. ( آخرین گزینه پنجره )

3 - بر روی گزینه آن کلیک کرده تا منوی آبشاری ظاهر شود. از منو ظاهر شده گزینه Reduce File Size را انتخاب کرده و در نهایت کلید Save را بفشارید.

چگونه حجم فایل پی دی اف را کاهش دهیم


کاهش حجم فایل pdf با نیترو

گاهی حجم فایل پی دی افی را که می خواهیم در سایت همگام بارگذاری کنیم زیاد می باشد و لازم است حجم آن را کم کنیم.

برای این کار لازم است از نصب نرم افزار Nitro pdf در سیستم خود اطمینان حاصل کنیم.

برای کم کردن حجم فایل pdf به وسیله نرم افزار nitro مراحل زیر را انجام دهید :

1- فایل مورد نظر را با نرم افزار nitro باز کنید.

2- پس از انتخاب سربرگ Home روی دکمه to image کلیک کنید

کاهش حجم فایل pdf با نیترو

3- پس از باز شدن پنجره Covert to image تنظیمات زیر را مانند شکل انجام دهید و در پایان روی convert کلیک نمایید.

کاهش حجم فایل pdf با نیترو

⇐ اکنون فایل pdf شما به یک تصویر با فرمت jpg تبدیل شده است و به شما امکان می دهد تا حجم تصویر ساخته شده را در نرم افزارهایی مثل : paint، photoshap و … کم کرده و یا Resize نمایید.


کاهش حجم فایل pdf با adobe reader

این کار بسیار ساده است اما توجه داشته باشیدکه توسط نسخه رایگان ممکن نیست و باید از نسخه pro به صورت کرک شده استفاده کنید.

برای اینکار ابتدا فایل خود را توسط Acrobat reader باز کنید.حال از سربرگ فایل گزینه save as را انتخاب کنید.در منوی کشویی save as type گزینه Adobe PDF،Optimized را انتخاب کنید.

آموزش کم کردن حجم فایل های PDF با Adobe Acrobat

آموزش کم کردن حجم فایل های PDF با Adobe Acrobat

 

اگر در همین حالت بر روی Save کلیک کنید ، به تنظیمات پیشفرض Adobe برای کاهش حجم فایل اعتماد کرده اید.برای مثال در این حالت حجم یک فایل 400 کیلو بایتی به 280 کیلو بایت کاهش یافت.طبیعتا تغییرات در حجم های بیشتر ، بیشتر است.

اما اگر می خواهید به صورت دستی تغییراتی را اعمال کنید در همان پنجره(عکس بالا)بعد از انتخاب Adobe PDF،Optimized بر روی Settings کلیک کنید.با پنجره ای مطابق تصویر زیر مواجه می شوید.

آموزش کم کردن حجم فایل های PDF با Adobe Acrobat

آموزش کم کردن حجم فایل های PDF با Adobe Acrobat

از گزینه های سمت چپ تیک هر گزینه ای را که فعال کنید ، برای کاهش حجم از آن استفاده می شود و بالعکس.برای مثال اگر Images فعال باشد ، با کاهش کیفیت تصاویر(نه به صورتی که به دید آید) حجم فایل PDF را کم می کند.همچنین از کلیه منو های Quality موجود می توانید کیفت همان قسمت را تغییر دهید.به گونه ای که از بالا به پایین گزینه ها رو به افزایش کیفیت و طبعا حجم فایل pdf است.

نکته : برای سیاه و سفید کردن PDF که تاثیر زیادی نیز در کاهش حجم دارد ، Color Images را بر روی off قرار دهید.

یکی دیگر از ویژگی های متمایز کننده Adobe برای کاهش فایل مشاهده حجم فایل قبل از ذخیره است.برای این کار در پنجره یPDF Optimizer(تصویر بالا) بر روی Audit Space Usage کلیک کنید تا پنجره ای مطابق تصویر زیر باز شود.

آموزش کم کردن حجم فایل های PDF با Adobe Acrobat

آموزش کم کردن حجم فایل های PDF با Adobe Acrobat

ستون سوم هر قسمت (Persentage) درصد تشکیل دهنده PDF را مشخص می کند.این قسمت راهکار خوبی برای مدیریت اندازه است.برای مثال در فایلی که ما استفاده کردیم همانطور که ملاحظه می کنید حدود 22 درصد را تصاویر تشکیل می دهند.پس با کاهش کیفیت تصاویر کمک شایانی به کاهش حجم PDF کرده ایم.در مقابل عبارت Total نیز حجم فایل نهایی نمایش داده شده است.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(6 رای)
50%

نظر دادن