ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، زیبایی زنان قدیم روش زیبایی گذشتگان و آرایش مادربزرگها در جوانی و زیبایی در دوران باستان و رازهای زیبایی زنان در گذشته در کشورهای مختلف و روش های زیبایی خطرناک در گذشته و علت زیبایی زنان تاریخ در نم نمک.

رمز و راز زیبایی زنان در قدیم و دوران باستان

برای بسیاری از مردم دانستن راز و رمز زیبایی و جوانی گذشتگان جذابیت دارد به خصوص کشورهایی که مردمان آنها به زیبایی و جوانی مشهور بودند . باستان شناسان در یک مقاله ای جالب در مورد اکسیر جوانی و زیبایی پوست و موی زنان مصر باستان صحبت کرده بودند ، رازهایی که در میان لوح ها و آثار باستانی کشف شده ، برملا شد.راز زیبایی زنان در قدیم و دوران باستان + ماسک های عجیبراز زیبایی زنان در قدیم و دوران باستان + ماسک های عجیب

رازهای زیبایی زنان در قدیم

ماسک شیر الاغ و فضولات کروکودیل راز زیبایی زنان مصر باستان

به جرات می توان گفت در هیچ دوره ای به اندازه مصریان باستان به زیبایی پوست و تناسب اندام توجه نمی شد . ملکه مصر به نام نفرتیتی ، سرمه مخصوص خود را داشت که به اعتقاد پژوهشگران دارای خاصیت ضد باکتریایی فوق العاده ای بود.

کارگران نیز در مصر باستان با توجه به سطح درآمد پائین خود از روغن زیتون برای زیبایی پوست خود استفاده می کردند . حتی کلئوپاترا نماد زیبایی زنان باستان درباره رازهای زیبایی و هنر آراستن ، کتابی نوشته بود. در همان زمانها مصریان برای درمان چروکیدگی پوست ، جای زخم و… رازهایی را کشف کرده بودند.

در مطلب دیگری در بخش سلامت پوست و موی نم نمک اشاره داشتیم که کلئوپاترا ملکه مصر با ترکیب فضولات کروکودیل و شیر الاغ معجونی تهیه کرده بود که از آن به عنوان ماسک صورت استفاده می کرد. او در عصاره گل های سرخ و گلاب حمام می کرد و برای سرخ شدن گونه های خود از مخلوط خاک رس و خرد شده سوسک و حشرات استفاده می کرد.

در مصر باستان زنان اشرافی باید موهای خود را بلند می کردند و موهای کوتاه مخصوص کارگران و ندیمه ها بود . موهای کوتاه شده را برای تهیه کلاه گیس و ابزار و وسایل مختلف در اختیار قصر و ثروتمندان قرار می دادند . مردم مصر برای کشیدن خط چشم از محلول سرب و سرمه استفاده می کردند.

راز زیبایی زنان مصر باستان

راز زیبایی زنان انگلستان دوره ویکتوریا

در دوران ویکتوریا در انگلستان ، در مورد اخلاقیات بسیار سخت می گرفتند اما زیبایی و مراقبت های پوستی اهمیت بسیاری داشت . در عصر ویکتوریا ، صورت های رنگ پریده با آرایش چشم و گونه ها بسیار مورد پسند بود.

یک متخصص پوست و زیبایی در دانشگاه کینز بورد به نام دکتر رتیا راکوس ، می گوید : «نقاشی هایی از آن دوران در دسترس است که در آن نشان می دهد ، زنان 70 یا 80 ساله حتی یک چین و چروک روی صورت شان نداشتند.»

امروزه چین و چروک پوست بالا رفتن سن را نشان می دهد اما در واقع ، نور خورشید و بعضی از مسائل موجب بروز چین و چروکهای پوستی می شود . زنان در آن دوران با روشهای ساده مانع بروز حتی یک چین و چروک در پوستشان می شدند . این دوره از انگلستان جز اولین دوره هایی بود که کرم های زیبایی مخصوص پوست به بازار آمد.

در سال 1864 کرم زیبایی پوست به نام پاوند که از روغن زیتون ، ادویه و صمغ درختان آمریکایی بود وارد بازار شد و پس از آن نیز کرم های دیگر و کرم پودر در اختیار مردم قرار گرفت.

یکی از کرم های زیبایی محبوب در آن دوران ، از عصاره و پوست چغندر تهیه می شد که علم فواید آن را به اثبات رسانده است .گیاهان در گذشته نقش بسزایی در جوانی و شفافیت پوست داشته اند.

راز زیبایی زنان اروپایی در جنگ جهانی اول

پس از جنگ جهانی اول به کار بردن وسایل آرایشی و زیبایی طبیعی رواج بیشتری پیدا کرد . در این دوران مخلوط روغن زیتون ، استخوان های خرد شده و نمک را برای تقویت ناخن استفاده می کردند . همچنین از پوست خیار که به آن نمک و آبلیمو زده باشند به عنوان ماسک صورت استفاده می کردند.

در اروپای شرقی برای تمیز کردن پوست از چربی پوست حیواناتاستفاده می کردند . در آن دوران بیشتر مردم از مواد غذایی و گیاهی برای جوانسازی و شفافیت پوست صورت ، دست ها و پاهای خود استفاده می کردند.

دکتر ملیدا فانسلون از دانشگاه وست بیستر می گوید : بیشتر کرم ها و مواد زیبایی استفاده شده در امروز ، در همان دوران کشف شد .در حقیقت مردم در آن زمان مواد مختلف را برای پوست و ناخن خود استفاده می کردند و زمانی که یکی از این مواد نتیجه مطلوبی می داد ، در میان مردم محبوب می شد . حال بسیاری از همان مواد در لوازم آرایشی امروزی مورد استفاده قرار می گیرد.

صابون سیاه راز زیبایی زنان ترکیه

در اینکه آمار زیبایی زنان ترکیه بسیار بالا است هیچ تردیدی وجود ندارد . البته باید گفت که بخش زیادی از رنگ چشم ، رنگ مو و صورت آنها ژنتیکی است اما صرف نظر از این موضوع ، آنها از رازهای دیگری برای زیبایی استفاده می کنند که تاثیر منحصر به فردی در پوست دارد.

استفاده از حمام ترکیه از قرنها پیش ، برای زنان متداول است . این حمام علاوه بر نرم و ابریشمی کردن پوست آنها موجب باز شدن منافذ پوست برای تعریق می شود.

صابون سیاه که در همه جای دنیا در دسترس است در ترکیه وجود دارد و موجب پاکسای عمیق پوست می شود . این صابون مانند اسکراب پوست عمل می کند . با استفاده از این صابون پوست تازه و جدی جایگزین پوست مرده و شسته شده می شود.

زمانی که کلئوپاترا ، ملکه مصر برای استفاده از چشمه های طبیعی به ترکیه آمده بود برای شستشوی صورت و بدن خود ، از خاک رس محلی استفاده کرد که نتیجه ای فوق العاده از آن مشاهده کرد.

این خاک رس در ترکیب با آب ، به حالت خمیر در می آید که می توان از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کرد .این ماسک موجب حرکت جریان خون در بدن می شود .استفاده از این ماسک ، یک بار در هفته توصیه می شود.

رازهای زیبایی چهره زنان

راز زیبایی زنان انگلستان

ملکه الیزابت سمبل زیبایی و استایل زیبا در عصر خود بود و زنان انگلیسی همیشه دوست داشتند تا مانند او شوند . در دوران الیزابت ، آرایش کار پر خطری بود زیرا آنها با رنگ های پورسلینی و پودرهای سفید کننده راه نفوذ هوا به پوست و حرکت جریان خون در صورت را مسدود می کردند.

چهره رنگ پریده ، کم رنگ و بی موی دوران الیزابت مورد علاقه و استقبال زنان انگلیسی بود . یکی از نشانه های اشرافی داشتن پیشانی بلند و گرد بود . آنها با زدن سفیده تخم مرغ به صورت خود علاوه بر رفع چین و چروک ، حالت لعاب دار و براقی به آن می دادند.

برای کم رنگ کردن رنگ صورت از سرب و آرسنیک استفاده می شد که سلامت آنها را به خطر می انداخت . استفاده از زالو برای سفید شدن و کمرنگ کردن پوست ، نقش زیادی در آرایش چهره آنها داشت . اما نکته قابل توجه در مورد روشهای لاغری زنان انگلیسی این بود که آنها کرم کدور را می بلعیدند تا مواد غذایی اضافی را بخورند و آنها لاغرتر شوند.

راز زیبایی زنان برزیلی

زنان بزریلی یکی از صاحبان بهترین اندامها در جهان هستند . زیرا با استفاده از مالیدن ماسه بر روی بدنشان موجب تحریک پوست و از بین رفتن سلولیت می شوند.

راز زیبایی زنان روسیه

مردم روسیه به داشتن صورت هی جوان و شاداب مشهور هستند . بسیاری از زنان روسی علاقه ای به استفاده از لوازم آرایشی ندارند و اعتقاد دارند که نوشیدن کفیر دلیل زیبایی پوست آنها است.

کفیر یک نوشیدنی پر کالری و سرشار از باکتری های پروبیوتیک ، ریز مغذی ها ، پروتئین ، کلسیم و ویتامین ها به ویژه ویتامین B است.تحقیقات بسیاری نشان داده است که کفیر موجب بهبود هضم مواد غذایی می شود . به همین دلیل بر روی طراوت و زیبایی پوست تاثیر می گذارد.

راز زیبایی زنان قدیم یونان

در کتاب های ادبی گاه زنان زیبا را به الهه های یونان باستان تشبیه می کنند ، آفرودیت ، الهه یونان باستان در مقایسه با دیگر زنان دارای زیبایی فوق العاده ای بود . همچنین هلن یکی از زیباترین زنان در داستان تروی بود که جنگ های خونین به خاطر او صورت می گرفت.

در یونان باستان تا یک مقطع مشخص ، رنگ موی بلوند و آرایش محو مورد توجه زنان بود . آنها از عسل و روغن زیتون در همه لوازم آرایش خود استفاده می کردند . یونایان باستان روغن زیتون و سفیداب سرب را با هم ترکیب می کردند به عنوان کرم برای سفید کردن پوست استفاده می کردند.

انجام این کار سلامت آنها را به خطر می انداخت و گاه موجب مرگ آنها می شد . ابروهای پیوندی مورد علاقه یونانیان باستان بود و از پودرهای سیاه برای آرایش چشم بهره می بردند.

زنان یونانی برای روشن کردن موهای خود ، آنها را در محلول سرکه خیس می کردند که خود دلیلی برای ریزش شدید موهای آنها می شد . به همین دلیل استفاده از کلاه گیس بسیار مرسوم بود.

زیبایی زنان در گذشته

راز زیبایی ایتالیایی های دوران رنسانس

به گفته جکی اسپاسیر ، متخصص تاریخ هنر در دانشگاه ادینبورو ، در دوران رنسانس در ایتالیا ، صورت رنگ پریده ، موهای لخت بلند ، چشمان کشیده و سیاه شده ، گونه ها و لب های سرخ از نشانه های زیبایی محسوب می شدند . اما این زیبایی ها چگونه فراهم می شد؟ زنان ایتالیایی در دوران رنسانس برای سفید کردن پوست از تخم مرغ استفاده می کردند.

با استفاده از تخم مرغ ، صورت خود را سفیدتر و شفاف تر جلوه می دادند . برای طلایی شدن موهای خود از آب لیمو استفاده می کردند . البته روش دیگری برای طلایی کردن موهای خود داشتند ، آنها کلاه بزرگی که وسط آن خالی بود را بر سر خود گذاشته و موهایشان را از سوراخ کلاه رد می کردد و زیر آفتاب می نشستند . این گونه همه نقاط بدن خود را به جز موها از معرض آفتاب دور نگه می داشتند.

هنوز هم برخی از روشهای زیبایی آن دوران استفاده می شود . مثلا یکی از معجزه های پوستی ایتالیایی آن دوران ، ترکیب آرد سفید با سفیده تخم مرغ است . آنها این ترکیب را در سرکه به مدت دو روز قرار می دادند و بعد از آن برای مالیدن پوست استفاده می کردند . این ترکیب تاثیر بسیار خوبی برای پوست دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

راز زیبایی ایرلند باستان

معیار زیبایی یک زن ایرلندی ، ناخن های او بود . در آن دوران موهای طلایی و پوست روشن ملاک زیبایی بود اما برای سنجیدن اصالت یک دختر ، به ناخن های او می نگریستند.

دست های تمیز با ناخن های مرتب و سوهان کشیده بسیار مهم بود . زنان طبقات بالای اجتماع می بایست ناخن هایشان گرد و قرمرز رنگ می بود . به طور کلی رنگ قرمز یک نماد زیبایی برای زنان ایرلندی بود.

راز جوانسازی پوست زنان ژاپن و کره

زنان ژاپنی در گذشته به طور ماهرانه ای صورت خود را به شکل ارواح آرایش می کردند . آنها با یک رنگ سفید لایه ای ضخیم بر روی صورت خود می کشیدند ، ابروهای خود را می تراشیدند و به جای آن ، ابروهایی پهن ، مربعی و مه مانند ترسیم می کردند.

این زنان لبهای خود را به رنگ قرمز و قلوه ای شکل در می آوردند .در زمان امپراتوری « هی آن » زنان دربار امپراتوری دندان های خود را با اکسید آهن که در محلول اسیدی از قبل خیس شده بود ، سیاه می کردند.

زنان ژاپنی در قدیم برای سفید کردن صورت خود از پودری شبیه آرد استفاده می کردند . آنها برای پاک کردن آرایش سنگین خود ، از فضولات پرندگانی مانند بلبل استفاده می کردند زیرا اعتقاد داشتند که این مواد علاوه بر پاکسازی آرایش ، موجب جوانسازی پوست نیز می شود . معیار سنجش زیبایی در ژاپن ، داشتن موهای بلند بوده است و اندازه ایده آل آن تا پائین کمر بود .

راز زیبایی زنان هندوستان

زیبایی عروس های هندی بدون Solah Singar یا اصول16 گانه زیبایی کامل نبود.در این روش ، عروس قبل از دیدن همسر در راسمی که به آن ماه شدن می گفتند باید از فرق سر تا نوک پای خود را در یک فرآیند 16 مرحله ای توسط لباس ها و زینت های مخصوصی هندی به کمک دیگران آراسته می کرد . زنان هندی در دوران مغول ها ، برای قرمز کردن لب ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان ، برگ های فوفل ، نخل هندی را می جویدند.

علت زیبایی زنان هندی در گذشته

راز زیبایی زنان در نیجریه

مردم نیجریه از نوعی درخت به نام ساحل که در 20 کشور آفریقایی از سنگال تا سودان رشد می کند روغنی به نام کارتید استخراج می کنند که هم به عنوان ماده غذایی و هم کرم مرطوب کننده استفاده می شود . در طب سنتی آفریقا گفته می شود که این شیرهموجب رفع انواع مشکلات پوستی مانند اگزما و آکنه می شود.

همچنین برای سرما خوردگی نیز مفید است . مردم نیجریه پس از جمع اوری میوه درخت ساحل ، آنها را خشک کرده و می جوشانند . پس از جوشیدن ، روغن جمع شده بر روی سطح آن را جمع آوری می کنند . به اعتقاد آنها این روغن سرشار از مواد طبیعی ضد حشره است.

هرگز این روشهای زیبایی را به کار نبرید :

در گذشته مردم از موادی برای زیبایی خود استفاده می کردند که علم نشان می دهد که حتی نباید به این مواد فکر کرد .مانند :

سود سوزآور :

در قدیم بی کربنات سدیم را به شکل صابون در می آوردند و از آن برای رفع موهای زائد استفاده می کردد . اما این ماده قلیایی به شدت موجب سوزش پوست می شود و حتی آن را زخمی می کند.

جیوه :

قرنها از جیوه در ترکیبات سرمه و کرم های مخصوص زیبایی گونه و دور چشم ها استفاده می شد . اما این ماده بسیار سمی و خطرناک است و در صورت تماس با آن ، آسیب زیاد و غیر قابل بازگشتی به کلیه ها ، ریه و حتی مغز انسان می رسد.

سرب سفید :

در قرون وسطا زنان اروپایی برای سفید شدن پوست خود از سرب سفید استفاده می کردند . اما این ماده علاوه برایجاد آسیب های پوستی موجب سردرد ، تهوع ، استفراغ و سرگیجه و حتی مرگ می شود.

چربی های حیوانی :

در قرون وسطا ، مردم اروپا برای برطرف کردن طاسی از چربی های حیوانی استفاده می کردند . اما این چربی ها آسیب زیادی به پوست می زند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
73.4%

نظر دادن