ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، برای ساخت کاردستی های میخ و نخ فقط به چند میخ ، نخ های کاموا و تخته نیاز دارید تا با روشی ساده تابلوها و دکوری های زیبا بسازید.

آموزش تصویری کاردستی با میخ و نخ و تخته

کودکان تقریبا از سن دو سالگی شروع به ساختن می کنند ، تغییر شکل اشیا ، ترکیب و تفکیک آنها از همدیگر جهت رسیدن به یک هدف خاص را ساختن می گویند. یکی از مهارت های مهمی که کودک را به مسیر ساختن سوق میدهد کاردستی می باشد به هر اندازه که اولیا و معلمان مدرسه به هنر کاردستی اهمیت و ارزش دهند همانقدر در رشد و بالندگی کودک در رشته های مختلف قدم مثبتی بر داشته اند.آموزش تصویری کاردستی با میخ و نخ و تختهآموزش تصویری کاردستی با میخ و نخ و تخته

کودکانی که کاردستی انجام می دهند پایه های یادگیری در آنها مستحکم تر شده و زمینه ای برای کشف مطالب جدید و پیشرفت آینده کودک فراهم می شود.

از مهمترین فوایدی که می توان از کاردستی در کودکان اشاره کرد بالا رفتن اعتماد به نفس در آنها می باشد و یا حتی یادگیری هنرهایی مثل نقاشی و یا خلق یک چیز جدید در واقع به کودک آموزش می دهد که آنها متاثر از محیط خود بوده و تحت کنترل آن هستند.

برعکس ریاضیات انجام کاردستی انعطاف پذیری خاصی به کودکان می بخشد بدین معنی که با بکارگیری خلاقیت خود به جواب ها و راه های بی شماری خواهد رسید و به نوعی زمینه ای برای ابراز احساسات و عقاید کودک فراهم می شود چراکه کودکان نیز همچون بزرگسالان نیاز به ابراز علایق و احساسات خود هستند بنابراین با کمک هنر و کاردستی قادر می شوند به طور سالم و بصری آن را بیان کنند. در حقیقت کودک شما با درست کردن کاردستی چگونه حل کردن مشکلات را تمرین کرده و مهارت درست فکر کردن در هر شرایطی مخصوصا شرایط بحرانی را یاد می گیرد.

کاردستی های زیبا با میخ و نخ

تقسیم بندی کاردستی ها در دو گروه خلاصه می شود :

1- کاردستی های مهارتی : این کاردستی ها جهت افزایش مهارت کودک در به کارگیری مواد و ابزار کاربرد زیادی دارند.

2- کاردستی های خلاق : قدرت خلاقیت کودکان با این کاردستی ها افزایش می یابد البته این نکته مد نظر می باشد که امکان تفکیک کاردستی ها به این صورت وجود ندارد چراکه تمامی کاردستی ها منجر به افزایش هر دو موضوع خلاقیت و مهارت میشوند ولی اینکه روی کدام یک از موارد خیلی تاثیر گذار است بستگی به نوع کاردستی دارد.

والدین بایستی اهمیت بسیار بالایی به ارتقای سطح خلاقیت هنری فرزندانشان قائل شوند و نگذارند بی تفاوتی اولیا و معلمان به این امر مهم موجب به بار آمدن اثرات جبران ناپذیر در روح و روان و قوه خلاقیت کودک شود. بر همین اساس مهمترین مسائلی که باید از سوی مربیان رعایت شود انتخاب پروژه های کلاسی مناسب می باشد.

در این مقاله مفید از دنیای مد نم نمک قصد داریم آموزش یک کاردستی جذاب و انرژی بخش با استفاده از میخ و کاموا در اختیارتان قرار دهیم تا شما والدین عزیز نیز با راهنماییهای ساده خود آنرا به کودکانتان یاد بدهید و قدمی در رشد و پیشرفت فکری او بردارید.

مواد به کار رفته در این کاردستی زیبا به راحتی قابل استفاده و دسترس میباشد و هزینه آنچنانی ندارد همه آن چیزی که شما در ساختن این کاردستی لازم دارید مقداری میخ ، نخ (کاموا) و چند تخته چوب است. تابلویی که از ترکیب این لوازم به دست می آید ذوق و شوق بسیار زیادی در وجود کودک ایجاد می کند و مهمتر از همه جذابیت خاصی به دیوار اتاق او می بخشد.

با نم نمک همراه باشید تا نحوه ساخت این کاردستی را مرحله به مرحله آموزش ببینید و سپس تصاویر زیبایی از تابلو های ساخته شده با میخ و کاموا را مشاهده کنید که چقدر با خلاقیت و مهارت بالا ساخته شده اند.

تابلو دکوری با میخ و کاموا

ابزارهای لازم برای ساخت تابلوهای میخ و کاموا :

1- چوب یا تخته :

حتما باید دقت کافی در انتخاب چوب مورد نیاز داشته باشید تخته یا چوبی انتخاب کنید که در وهله اول ظاهر زیبا داشته باشد چراکه این چوب قرار است بک گراند تابلوی شما محسوب شود دوم اینکه قابلیت نفوذ میخ به خود را داشته باشد تخته های ام دی اف و درخت کاج گزینه های مناسبی برای درست کردن این کاردستی می باشند.

2- نخ یا کاموا :

نخ یا کاموا را با توجه به نیازتان برای ساخت این کاردستی زیبا می توانید استفاده کنید.

3- میخ :

انتخاب طول میخ باید بر اساس ضخامت چوب و تخته شما انتخاب شود نه آنقدر کوتاه باشد که خللی در کار کردن ایجاد کند و نه آن قدر بلند باشد که از سمت دیگر تخته بیرون بزند.

4- چکش :

جهت کوبیدن میخ ها به چوب چکش استفاده می شود.

5- شابلون :

برای پیاده سازی طرح تابلو میخ و کاموا شما به یک شابلون نیازمندید که این شابلون را میتوانید با استفاده از یک مقوا ، کارتون و یا کاغذ تهیه کنید.

6- مداد و خط کش :

با استفاده از مداد و خط کش اندازه های دقیق و محاسبه شده از طرح را می توانید علامت گذاری کنید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت تابلو میخ و نخ

مراحل ساخت تابلوی دکوری میخ و کاموا :

قبل از هر چیزی کاغذ یا مقوای مورد نظر را که با عنوان شابلون معرفی کرده ایم به تخته چسبانده و بعد از قرار دادن آن روی تخته شروع به ترسیم خطوط روی کاغذ بکنید.

پیاده کردن طرح مورد نظر روی مقوا یا کاغذ

طراحی خطوط کاردستی میخ و نخ

در مرحله بعدی اقدام به تقسیم بندی خطوطی که در مرحله قبل ترسیم شده اند کنید توجه داشته باشید که اندازه این خطوط را تقریبا مساوی و با استفاده از خط کش انجام دهید.

در ادامه کار با استفاده از چکش میخ ها را در نقاط تقسیم به روی تخته بکوبید و بعد از اینکه کار کوبیدن میخ ها به اتمام رسید شابلون یا همان مقوای چسبیده شده روی تخته را بردارید همانطور که ملاحظه می کنید یک تخته میخ کوب شده با طرح دلخواه شما آماده شده است. بعد از تکمل این مرحله نوبت به جداسازی شابلون یا مقوا از تخته می رسد که بایستی با دقت لازم انجام شود.

نمایی از طرح میخ کوبی شده

آموزش ساخت تابلو با میخ و نخ

حال در این مرحله نوبت به اجرا و شکل دادن به طرح با نخ یا کاموا روی میخ ها رسید. به کار بردن نخ و کاموا به منظور تزیین تره هیچ قانون و محدودیت خاصی را نمی طلبد و طبق سلیقه و ذوق شما می تواند به طور نامنظم یا منظم به کار رود و نکته قابل توجهی که در این میان وجود دارد این است که شما با تغییر ارتفاع نخ در طول میخ می توانید برجستگی ها و فرورفتگی هایی جهت جذابیت تابلو ایجاد کرده و زیبایی آن را دو چندان کنید.

نخ کشی میخ ها روی تابلو

آموزش ساخت کاردستی با میخ و نخ

نمای کامل تابلو بعد از اتمام کار

کاردستی کامل میخ و کاموا

در نهایت تصاویر زیبایی از تابلوهای ساخته شده با نخ (کاموا) و میخ را با موضوعات مختلفی از جمله گیاهان ، حیوانات ، رمانتیک در اختیارتان قرار داده ایم امید است با دیدن آنها لذت کافی را برده باشید وایده ای نو برای شروع یک کار جدید در ذهنتان ایجاد شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(8 رای)
70%

نظر دادن