ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، اگر می خواهید بدانید نماز تحیت یعنی چی؟ و نماز تحیت چگونه است و دعای مخصوص جمکران و نماز امام زمان چگونه است و نماز تهجد و دعای مسجد جمکران و نماز حاجت در مسجد جمکران و نماز تحیت مسجد جمکران چیست و نماز تحیت مسجد چگونه خوانده میشود و ثواب نماز تحیت مسجد چقدر است با نم نمک همراه باشید.

نماز تحیت مسجد جمکران چگونه است؟

تَحیت به معنای سلام است و نماز تحیت مسجد نمازی دو رکعتی است (مثل نماز صبح اما مستحب) که هنگام ورود به مسجد و به قصد و نیت تحیت و احترام مسجد خوانده می شود.نماز تحیت مسجد جمکران چگونه است؟نماز تحیت مسجد جمکران چگونه است؟

البته اگر یک نماز دورکعتی واجب (مثلا نماز صبح) هم خوانده شود کافی است ، یعنی در این صورت این نماز هم نماز صبح و هم نماز تحیت مسجد محسوب می شود.

نماز تحیت مسجد جمکران

نماز تحیت مسجد جمکران

دو رکعت به نیت نماز تحیت مسجد است که در هر رکعت یک بار سوره حمد و هفت بار سوره توحید که به نام سوره اخلاص نیز نامیده می شود (قُل هُوَ اللَهُ أَحَدٌ) خوانده شده و ذکر رکوع و سجود نیز هفت بار تکرار می شود و بعد از آن سلام و تشهد داده می شود.

نماز تحیت مسجد فقط در مکان مسجد و در مقام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وارد شده و خواندن آن در غیر آن مکان مانند حیاط مسجد وارد نشده است.

نماز تحیت - آیت الله العظمی مکارم شیرازی

پرسش : نماز تحیت چیست و نحوه خواندن آن و فلسفه آن چه می باشد؟

پاسخ : مستحب است وقتی انسان وارد مسجد می شود دو رکعت نماز مانند نماز صبح به قصد تحیت و احترام مسجد بخواند و این نماز اذان و اقامه ندارد و می توان بلند یا آهسته خواند ، فلسفه اش احترام به مسجد است ، البته اگر نماز واجب یا مستحب دیگری مانند نافله را بخواند ، کفایت از آن می کند.

فضیلت و ثواب نماز تحیت مسجد جمکران

اسرار وبرکات آن :

1- فضیلت عبادت در مسجد جمکران : از عبادات مهمی که در این مسجد انجام می گیرد دو نمازی است که به توصیه حضرت ولی عصر (عج) زایران این مسجد به جا می آورند. در اهمیت این دو نماز همین بس که آن حضرت می فرماید :

فَمَن صَلا هُما فَکانَما صلی فی البیت العتیق ، (16)هر کس این دو نماز را بخواند ، گویی در خانه کعبه نماز خوانده است.

2- ملاقات با امام زمان (عج)از زمان بنای مسجد جمکران (373 ه ق) تا به امروز هزاران نفر از مشتاقان دیدار ولی عصر(علیه السلام)به وصال معشوق خویش رسیده اند که گوشه هایی از این ملاقات ها در کتاب های زیادی که در این باره نوشته شده ، انعکاس یافته است. مرحوم آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی(رحمه الله) می فرماید :

حضرت صاحب الزمان (عج) در این مسجد به طور مکرر دیده شده است.

3- عنایات امام زمان (عج) به پناهجویان مسجد جمکران : مراجعین این مکان مقدس برای اظهار ادب ورفع گرفتاریهای خود به این مسجد روی می آورند وهرهفته دراینحا به عبادت وراز ونیاز باپروردگارمی پردازند .

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
73.4%

نظر دادن