ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، نماز توبه و نماز توبه زناکار و نماز توبه روز یکشنبه و نماز توبه امیرالمومنین و نماز توبه آیت الله بهجت و سند نماز توبه و اموزش تصویری نماز توبه و نحوه خواندن نماز توبه اهل سنت و چله نماز توبه و آموزش خواندن نماز توبه و طریقه خواندن نماز توبه و تمام نکات مهم خواندن نماز توبه و نماز را در نم نمک مشاهده نمایید.

آموزش خواندن نماز توبه و استغفار

همه انسان ها جایزالخطا هستند و مرتکب گناهانی میشوند که برای آنها پشیمانی به همراه دارد. گاه فکر می کنیم که گناهان ما قابل بخشایش نیست ، در حالیکه اگر واقعا از گناهی پشیمان شده و از صمیم قلب در درگاه خداوند دعا کرده و طلب بخشش کنیم ، به طور حتم خداوند گناه ما را می بخشد. به همین دلیل برای بخشیدن گناهان باید استغفار کرده و نماز توبه بخوانیم.آموزش خواندن نماز توبه و استغفار + روایاتآموزش خواندن نماز توبه و استغفار + روایات

آموزش خواندن نماز توبه:

ابتدا غسل کنید.

سپس دو تا نماز دو رکعتی بخوانید (مانند نماز صبح ) ، با این تفاوت که در هر رکعت بعد از حمد سه مرتبه سوره­ توحید ، یک مرتبه سوره­ فلق و یک مرتبه سوره­ ناس بخواند. بعد از تمام شدنِ نماز ، هفتاد بار استغفار کرده و بعد بگویید:«لا حَولَ وَ لا قُوَهَ إلا بِالله العَلِیِ العَظیمِ» سپس بگویید:

«یا عَزیزُ یا غَفارُ إغفِر لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُـوبَ جَمیعِ المومِنینَ وَ المُومِناتِ فَإنَهُ لا یَغفِرُ الذُنوبَ إلا أنتَ»

ای خدای عزیز و ای خدایی که بسیار آمرزنده هستی! گناهان من و گناهان همه­ مردان و زنان مومن را بیامرز ، چرا که کسی جز تو آمرزنده­ گناهان نیست»

آموزش نماز توبه

توجه: برخی از دوستان سوال می کنند که شاید این نماز ، به صورت یک نماز چهار رکعتی باشد. در جواب به ابن اشکال می گوییم:

1:اصل در تمام نمازهای مستحبی این است که دو رکعتی باشند. در غیر این صورت باید دلیل خاص روایی برای آن داشته باشیم. و حال آن که در رابطه با این نماز ، هیچ دلیل خاصی وجود ندارد.

2:به عنوان نمونه ، حضرت آیت الله بهجت به عنوان یک فقیه ، این نماز را به صورت دو نماز ، دو رکعتی می خواندند.

نحوه خواندن نماز توبه

 

نماز توبه از چه کسی روایت شده است؟

روایت شده که روز یکشنبه ای از ماه ذی القعده ، پیامبر - صلی الله علیه وآله وسلم - بیرون آمد و رو به یارانش فرمود:«مردم! کدامین یک از شما خواستار توبه است»؟ همگان گفتند:«ای پیامبر خدا! همه خواستار توبه ایم».

پیامبر آداب نماز توبه را گفت و سپس فرمود:«هیچ مسلمانی نیست که این نماز را بگزارد ، جز اینکه از آسمان بدو ندا شود:ای بنده خدا! توبه تو پذیرفته شد و گناهان تو بخشوده؛ اینک کار خویش از نو آغاز کن. فرشته ای نیز از فرود عرش بدو می گوید:ای بنده خدا! خوشا به حالت ، مبارک باد بر تو و بر خاندان و خانواده تو.

دیگری بدو ندا می دهد:ای بنده خدا! باک مدار که خصمان و مدعیان خود در قیامت را ، خرسند ساختی. دیگری ندا می دهد:ای بنده خدا! با ایمان بمیری ، دین از تو دور مباد و قبرت گسترده باد و نورانی. دیگری می گوید:ای بنده خدا! پدر و مادر از تو خرسندند ، گناهان آنها و گناهان تو و گناهان خاندان تو بخشوده است و روزی تو در دنیا و آخرت گسترده است و جبرئیل بدو ندا می دهد:دل خوش دار من همراه با فرشته مرگ (ملک الموت) نزد تو خواهم آمد و بدو فرمان خواهم داد با تو مهربان باشد؛ تا مرگ ، تو را هیچ نیازارد و روح از جسمت به آرامی و خوشی بیرون رود».

گفتند:«ای رسول خدا! اگر کسی این اعمال را در زمان دیگری به جای آرد چه»؟ فرمود:«همان پاداش و خواص را دارد». و در پایان افزود:«اینها را جبرئیل در شب معراج به من آموخت». (یرزا جواد ، ملکی تبریزی ، رساله لقاء الله ، ص81)

روش خواندن نماز توبه و استغفار

 

خواندن نماز بخشش و آمرزش:

نماز استغفار در مفاتیح ذکر نشده است اما در کتاب های معتبر دیگر به دو صورت نماز عفو و نماز استغفار سفارش شده است.

دو رکعت است که در هر رکعت سوره «حمد» و یک مرتبه «إِنٰا أَنزَلنٰاهُ» خوانده می شود و بعد از قرائت «حمد» و سوره ، پانزده مرتبه «رَبِ عَفوَکَ عَفوَکَ» و در رکوع ده مرتبه گفته می شود و آن را مانند «نماز جعفر» تمام می کند.

نماز استغفار همانند نماز عفو است ، جز آن که به جای «رَبِ عَفوَکَ» باید «أَستَغفِرُ اللٰه» گفته شود و این نماز برای فراوانی روزی سودمند است ، ان شاء الله تعالی.(مکارم الأخلاق ، ص 328،)

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(15 رای)
84%

نظر دادن