ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، روز شهادت حضرت رقیه و تاریخ روز شهادت حضرت رقیه و تاریخ شمسی روز شهادت حضرت رقیه و روز شهادت حضرت رقیه در تقویم امسال و تاریخچه روز شهادت حضرت رقیه و شهادت حضرت رقیه چه روزی است و تاریخ دقیق روز شهادت حضرت رقیه و روز شهادت حضرت رقیه چند شنبه است و روز شهادت حضرت رقیه چندمه و روز شهادت حضرت رقیه در تقویم میلادی و علت نامگذاری روز شهادت حضرت رقیه و روز شهادت حضرت رقیه و روز جهانی شهادت حضرت رقیه در تقویم قمری و روز شهادت حضرت رقیه در تقویم قمری در نم نمک.

شهادت حضرت رقیه چه روزی است؟

  • 20 مرداد 1403
  • برابر با 5 صفر

شهادت حضرت رقیه چه روزی است؟تاریخ روز شهادت حضرت رقیه سال 1403 به شمسیتاریخ روز شهادت حضرت رقیه سال 1403 به شمسی

شهادت حضرت رقیه(س) در چه تاریخی و چگونه بود؟

روز پنجم ماه صفر مصادف است با روز شهادت حضرت رقیه (س) در خرابه شهر شام. کودکی که هنوز انگار صدای درخواست پدر از سوی وی ، در کوچه پس کوچه های تاریک تاریخ بشری به گوش می رسد.حضرت رقیه فرزند امام حسین(ع) است. بر اساس برخی کتابهای تاریخی ، نام مادر ایشان ، ام اسحاق است که پیش از ازدواج با امام حسین(ع) ، همسر امام حسن مجتبی بود و بعد از شهادت ایشان ، به وصیت امام حسن(ع) به عقد امام حسین(ع) درآمده بود.

چگونگی شهادت حضرت رقیه (س)

یکی از شهدای قیام حسینی در روز دهم محرم سال 61 ه.ق که نقش بسزایی در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت ، حضرت رقیه (س) ، دختر سه ساله امام حسین (ع) است. حضرت رقیه(س)در روز پنجم ماه صفر سال 61 ه.ق ، مظلومانه به شهادت رسید .

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(54 رای)
73.4%

نظر دادن