ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه نظر اسلام و پیامبر اسلام را در مورد مصرف ماده مخدر حشیش و بنگ را در این بخش از نم نمک خواهیم خواند.

بررسی حکم مصرف حشیش در کلام رسول مکرم اسلام(ص)

حشیش در سده های میانه در جهان اسلام در ابعاد وسیعی مورد مصرف بود. کشیدن حشیش احتمالا قبل از آشنایی با توتون رایج شده است. یافته های باستان شناسانه در اتیوپی استعمال حشیش به وسیله قلیان در سده چهاردهم میلادی را نشان می دهد. البته سابقه مصرف دارویی حشیش در شرق مدیترانه به اواخر هزاره دوم پیش از میلاد بازمی گردد.حشیش در اسلام | حکم مصرف بنگ و حشیش در اسلامحشیش در اسلام | حکم مصرف بنگ و حشیش در اسلام

سخن بزرگان دین درمورد حشیش در اسلام

سخن بزرگان دین درمورد حشیش در اسلام

حشیش در این دوران به عنوان دارویی برای آسان ساختن زایمان مورد استفاده بود. بقایای تتراهیدروکانبینول در گورستانی متعلق به سده چهارم میلادی در نزدیکی اورشلیم پیدا شده است. حشیش و سایر داروهای مخدر جایگزینی برای مشروبات الکلی بودند که در قرآن ممنوع اعلام شده بود.

بررسی حکم مصرف بنگ در اسلام و سخن بزرگان دین

مسئله مهم و حائز اهمیت در این مورد این است که در دوران رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) چیزی به عنوان مواد مخدر و اعتیاد به معنای کنونی وجود نداشت و اگر هم چیزهایی مانند تریاک ، افیون ، بنگ و غیره موجود بود همگی برای مصارف طبی مورد استفاده قرار می گرفته ، پس لزومی برای صدور حکم خاصی در این مورد در آن زمان وجود نداشته ، اما با این حال روایاتی در این زمینه  وارد شده است.

حکم مصرف بنگ در اسلام

حکم مصرف بنگ در اسلام

قال رسول الله(ص) : سیاتی زمان علی امتی یأکلون شیئا اسمه البنج ، انی بریء منهم و هم بریئون منی.[1]

پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند : زمانی بر امت من فراخواهد رسید که چیزی می خوردند به نام بنگ که من از آن بیزارم و آنان نیز از من بیزار هستند.

قال رسول الله(ص) : سلموا علی الیهود و النصاری و لا تسلموا علی اکل البنج.[2]

پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند : بر یهود و نصاری سلام کنید اما بر خورنده بنگ سلام نکنید.

قال رسول الله(ص) : من احتقر ذنب البنج فقد کفر.[3]

پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند : کسی که گناه بنگ را کوچک شمارد کافر است.

علامه در بحار آورده است که رسول مکرم اسلام فرمودند (ص) خورنده بنگ نسبت به کسی که شراب می نوشد و حتی نسبت به رباخوار و زناکار از رحمت خدا دورتر است.[4]

سخنان پیامبر درباره  مصرف حشیش

سخنان پیامبر درباره  مصرف حشیش و بنگ


منابع
  • [1] مستدرک الوسائل ، میرزا حسین نوری ، ج3،ص145
  • [2] همان
  • [3] همان
  • [4] محمد باقر مجلسی ، بحارالانوار ، ج59،ص 181.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(26 رای)
77.6%

نظر دادن