ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، آداب غذا خوردن با کارد و چنگال به نظر امری ساده است. به راحتی کارد و چنگال را در دست می گیریم و شروع به خوردن غذا می کنیم! اما اینقدرها هم ساده نیست چرا که همین کار به نظر ساده فوت و فن هایی دارد.

آداب غذا خوردن با کارد و چنگال در کشورهای مختلف

آداب غذا خوردن با کارد و چنگال کمی متفاوت از آنچه ما گاها انجام می دهیم است و در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها این آداب از اهمیت خاصی برخوردارند که اگر رعایت نشوند نشانه بی ادبی تلقی می شوند در ادامه با آنها آشنا می شوید.آداب و طرز استفاده صحیح از کارد و چنگال + تصاویرآداب و طرز استفاده صحیح از کارد و چنگال + تصاویر

همانطور که گفته شد آداب و رسوم در سراسر جهان متفاوت است. به عنوان مثال ، در تایلند و لائوس ، چنگال را در دهان خود گذاشتن ، بی ادبی است. شما باید چنگال خود را برای قرار دادن غذا در قاشق استفاده کنید ، و سپس باید قاشق را در دهان خود قرار دهید. در شیلی ، شما باید همیشه ، غذا را با قاشق یا چنگال بخورید و به هیچ عنوان از دست استفاده نکنید.

آداب غذا خوردن

آداب غذا خوردن

جالب است بدانید که این ها هیچ یک در آمریکا مهم نیست و شما حتی با دست هم می توانید یک بال مرغ را بخورید.

برای اینکه نشان دهید هنوز در حال غذا خوردن هستید ، اما می خواهید استراحت کنید باید چنگال و چاقو خود را از هم جدا و به موازات بشقابتان قرار دهید. چاقو نباید در سمت راست بشقاب باشد ، و همچنین چنگال باید در کنار چاقو باشد.

برای اینکه غذا خوردنتان به پایان رسیده است ، باید چنگال و چاقو در کنار هم در سمت چپ قرار دهید ، همچنین دندانه های چنگال رو به بالا باشد.

در اروپا نیز به همین روش پایان غذا خوردن را نشان می دهند ، اما دندانه های چنگال باید رو به پایین باشند نه بالا. تنها تفاوت بین این دو موقعیت در حال استراحت است. با توجه به آداب مجمع قاره ای ، چنگال و چاقو باید مانند X روی هم باشند نه موازی یکدیگر.

 

چطور از کارد و چنگال استفاده کنیم؟

کارد ، قاشق و چنگال

به چاقو ، قاشق و چنگال تا زمانی که می خواهید شروع به غذا خوردن کنید دست نزنید.

اگر راست دست هستید چنگال را مطابق شکل با دست چپ و قاشق را به حالت مشابه با دست راست نگه دارید. انگشت شصت و اشاره بایستی رو به پایین باشد.

استفاده باکلاس از کارد و چنگال

استفاده باکلاس از کارد و چنگال

چاقو را با دست راست مطابق شکل بگیرید و انگشت اشاره تان را برای حمایت چاقو و بریدن در طول پشت چاقو بگذارید. تکه های غذا با چاقو جدا کنید و با چنگال به دهان بگذارید. وقتی چاقو در دستتان است ولی از آن استفاده نمی کنید 2٫5تا5 سانتی متر بالاتر بشقاب نگه دارید. در پایان یادتان باشد چاقو را از کنار بشقاب ، پایین تر از بشقاب برداشته بودید ، اگر نخواستید از آن استفاده کنید روی میز همان جایی که برداشته بودید بگذارید.

آداب استفاده از کارد و چنگال

آداب استفاده از کارد و چنگال

پیشنهاد می کنم همیشه از چنگال و چاقو یا قاشق و چنگال با هم استفاده کنید ، این کار آسان تر و شیک تر از تلاش برای انجام کار مشابه چنگال و چاقو با چنگال تنها یا قاشق و چنگال با قاشق تنها است. در مهمانی های رسمی پیش غذا ، غذای اصلی ، سالاد ، دسر و بشقاب میوه همگی با هر سه ابزار به شما ارائه می شود.

اگر قاشق ، چنگال یا قاشق به زمین افتادند ، به آن ها دست نزنید. از سرو کننده بخواهید یکی تازه برایتان بیاورد.

بعد از پایان هر کورس غذا ، چنگال و چاقو را به صورتی که دسته آن ها مطابق شکل روی موقعیت ساعت چهار باشند روی بشقاب بگذارید. لبه چاقو باید به سمت خودتان باشد.

آداب خوردن غذا با کارد و چنگال

آداب خوردن غذا با کارد و چنگال

درباره چنگال دقت کنید که تفاوتی نمی کند چنگال به پشت باشد یا رو اما نباید به لبه باشد.

این کار پیغامی برای سرو کننده است مبنی بر اینکه این کورس غذایتان را تمام کردید یا نمی خواهید به آن ادامه دهید. همچنین شانس پایین افتادن اتفاقی قاشق ، چنگال و چاقو را به حداقل می رساند.

تفاوت این حالت با زمانی که برای مکالمه ای کوتاه از غذا دست می کشید این است که در زمان توقف موقت بایستی مطابق شکل دسته چاقو را در موقعیت ساعت 4 و دسته چنگال را در موقعیت ساعت 8 با دهانه رو پایین روی چاقو بگذارید.

طرز صحیح دست گرفتن کارد و چنگال

طرز صحیح دست گرفتن کارد و چنگال

دستمال سفره

صبر کنید تا میزبان یا همسر میزبان دستمال سفره را روی پایش بگذارد و بعد شروع کنید. (تنها استثنای این مورد حالت بوفه یا سلف سرویس است که کنار گذاشتن دستمال سفره زمانی است که شروع به غذا خوردن می کنید.)

دستمال را به آرامی و بدون تکان دادن یا کشیدن ناگهانی باز کنید. اندازه دستمال سفره تعیین می کند که چطور بازش کنید. در مهمانی های رسمی دستمال بزرگ است و بایستی آن را نصفه باز کنید اما باید دستمال سفره های کوچک را کاملا باز کنید تا تمام ران را بپوشاند.

برای استفاده از دستمال سفره زیر چانه یا گردن آن را داخل یقه خود یا بین دکمه های پیراهن خود فرو نکنید یا در کمربندتان نگذارید. می توانید این کار را بسته به رفتار میزبانتان انجام دهید.

از گوشه دستمال برای خشک کردن تر شدگی لب ها یا باقی غذا (قبل از هر بار نوشیدن) استفاده کنید. اگر خانمی هستید که رشد لب دارید حتما بایستی این کار را قبل از نوشیدن انجام دهید.

اگر دستمال سفره در حلقه یا گیره بود ، بعد از خارج کردن کردن حلقه بالا-سمت چپ وسایل تان از روی میز از طرف خودتان قرار دهید. در پایان دوباره دستمال سفره را داخل حلقه هل دهید و روی میز به صورتی که به سمت مرکز میز باشد قرار دهید.

زمان ترک موقت میز دستامل را روی صندلی تان بگذارید. وقتی غذا تمام شد اگر مرکز روبری شما بشقاب بود ، دستمال را سمت چپ بشقاب قرار دهید و اگر خالی بود دستمال را همان جا یعنی در مرکز بگذارید. در صورتی که قرار است بعد از غذا قهوه سرو شود دستمال را از روی پایتان برندارید. در پایان تا کردن دستمال موجب دیده نشدن قسمت های کثیف آن می شود.

آداب غذا خوردن

آداب غذا خوردن با چنگال

نمک دان و فلفل پاش

قبل از ریختن نمک یا فلفل حتما مقداری از غذا بچشید تا به مقداری درست روی غذا بریزید. اگر نمک در ظرف بود و نه نمک پاش و قاشقی هم در ظرف نبود از لبه یک چاقو تمیز برای برداشتن نمک استفاده کنید. اگر ظرف نمک برای شما به تنهایی بود می توانید از چاقوی خودتان استفاده کنید یا با دست بردارید.

اگر قرار است چند نفر از ظرف استفاده کنند هرکز از انگشتان تان یا چاقویی که تمیز نباشد استفاده نکنید. ظرف نمک یا فلفلی که مخصوص خودتان است را در حاشیه بشقاب تان قرار دهید اما در صورتی که قرار است ظرف مشترکا استفاده شود بعد از استفاده آن را به جای اصلی اش که برداشتن از آن جا برای همه مقدور باشد برگردانید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(28 رای)
88.6%

نظر دادن