ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، ایا تب مالت باعث سقط جنین و تب مالت در بارداری و عوارض تب مالت در بارداری و علائم تب مالت در بارداری و درمان تب مالت در بارداری و شیردهی در تب مالت و تب مالت در بارداری و درمان خانگی تب مالت و پیشگیری تب مالت و آزیترومایسین برای تب مالت و تب مالت در چه دمایی از بین میرود و تب مالت در حاملگی و چه چیزهایی برای درمان تب مالت خوب است در نم نمک.

تب مالت در بارداری و شیردهی

بیماری تب مالت یا بروسلوز به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های مشترک انسان و دام محسوب می شود. چنانچه پیش از این در بخش سلامت نم نمک شرح دادیم باکتری بروسلا که ایجاد کننده بیماری است ، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می سازد. این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام ، کاهش تولید شیر ، عقیمی و نازایی دام های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت ، همواره از ابعاد مختلف مورد توجه قرار می گیرد.تب مالت در دوران بارداری و شیردهی + نکات مهمتب مالت در دوران بارداری و شیردهی + نکات مهم

تب مالت چیست

تب مالت بیماری مشترک انسان و دام

تب مالت چگونه منتقل می شود؟

درمورد اینکه تب مالت چطور منتقل می شود نظرات مختلفی وجود دارد به طوریکه برخی تماس با فرد مبتلا یا شی آلوده را عنوان میکنند اما برخی معتقدند که تماس با فرد مبتلا هیچ دلیلی بر انتقال بیماری نیست ؛ بنابراین شیرخام ، پنیرهای محلی و بستنی های سنتی در انتقال این بیماری نقش موثری دارد ؛ علاوه بر اینها راههای انتقال دیگری نیز مطرح است که در مطلب مربوط به "چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به تب مالت هستند؟" در بخش قبلی سلامت نم نمک کامل توضیح داده شده است.

طریقه انتقال تب مالت به انسان

انتقال تب مالت به انسان با لبنیات

علائم و نشانه های تب مالت چیست؟

همانطور که از نام این بیماری مشخص است علامت اصلی این بیماری تب است که عموما در عصر و شب به اوج می رسد و بیمار دچار تعریق فراوان می شود. اوایل بیماری ممکن است تا مدت ها بجز تب و تعریق شبانه علامت دیگری وجود نداشته باشد ، ولی بتدریج درد استخوان ها و مفاصل بخصوص درد لگن در برخی بیماران شروع می شود. درد لگن گاهی آنقدر شدید است که راه رفتن بیمار به سختی انجام می شود.

از عوارض تب مالت ، مننژیت و ضایعات مغزی است که می تواند قلب ، سیستم تنفسی و تمام ارگان های بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

در برخی بیماران علائم روحی مثل افسردگی هم تظاهر می کند. این بیماری اگر درمان نشود گاهی می تواند با درگیری قلب و رگ ها باعث مرگ بیمار شود. از دیگر عوارض مهم این بیماری ، ایجاد آبسه در استخوان های ستون فقرات است که باعث زمینگیر شدن بیمار می شود.

گاهی بیماری تب مالت حاد می شود که با درد عضلات و مفاصل بدن و بی اشتهایی همراه است و با دردهایی شبیه سیاتیک و درد مزمن کمر خود را نشان می دهد. جالب است بدانید بیمار در این مواقع حتی تب هم نمی کند.

علائم تب مالت در بارداری

تب از نشانه های اصلی بیماری تب مالت

و اما تب مالت و بارداری

آیا ممکن است که در دوران بارداری دچار تب مالت شوم و اگر اینگونه شد ، چه باید کرد؟

در دوران بارداری تست و آزمایش این بیماری را می توان انجام داد. با این وجود که بیماری بسیار نادری است ، جز آزمایش های و چکاپ های معمول بارداری نمیباشد ، اما در صورت مشاهده علائم آن می توانید این آزمایش را انجام دهید.

آزمایش هایی که می توانید انجام دهید ، عبارتند از :

  • آزمایش خون
  • آزمایش کشت ادرار
  • آزمایش مغز استخوان
  • آزمایش مایع میان مغزی

آزمایش خون برای بروسلوز

تشخیص تب مالت در بارداری با آزمایش خون

اگر چه این بیماری در دوران بارداری بسیار نادر است ، اما در صورت بروز آن ، باعث سقط فوری جنین و یا حتی مرگ مادر می شود.

درمان تب مالت در دوران بارداری هم با مصرف آنتی بیوتیک ها می باشد ، اما در کل در دوران بارداری بهتر است که از هر گونه دارویی ، اجتناب کنید. اما برخی پزشکان معتقدند که داروهای ضد میکروبی هم جوابگو هستند.

بیماری تب مالت ، بسیار طولانی مدت هستند و سال ها ادامه دار خواهند بود و هر چند وقت یکبار ، بروز خواهند کرد.

عوارض تب مالت در بارداری

بارداری و شیردهی در تب مالت

آیا با وجود بیماری مالت ، می توانم به فرزندم شیر دهم؟

یکی از راه های انتقال این بیماری ، از طریق شیر است ، که از مادر به فرزند منتقل می شود. اگر شیردهی نا امن و پرخطر به نظر می رسد ، حتما با پزشک خود مشورت کنید و روش های تغذیه ای مناسب را جایگزین آن نمایید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن