ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، برای پیشگیری از بارداری روشهای بسیاری وجود دارد که هرکدام عوارض خاص خود را دارند.نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش های صحیح پیشگیری از بارداری و رعایت نکردن شیوه درست ، ممکن است علاوه بر خطرات احتمالی منجر به بارداری ناخواسته شود .

تمام روشهای پیشگیری و جلوگیری از بارداری

برای پیشگیری از بارداری روشهای بسیاری وجود دارد که هرکدام عوارض خاص خود را دارند.نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش های صحیح پیشگیری از بارداری و رعایت نکردن شیوه درست ، ممکن است علاوه بر خطرات احتمالی منجر به بارداری ناخواسته شود . انتخاب میان این روشها شاید سخت به نظر برسد اما با مطالعه این بخش از نم نمک می توانید راه حلی ایده آل و مناسب با شرایط خود را پیدا کنید.تمام راه های جلوگیری از بارداری با شیوه طبیعی ، قرص و جراحیتمام راه های جلوگیری از بارداری با شیوه طبیعی ، قرص و جراحی

قرص های ضد بارداری

در اوایل ازدواج ، خیلی از افراد بهترین و مطمئن ترین روش پیشگیری از بارداری را استفاده از قرص های خوراکی جلوگیری از بارداری می دانند. این قرص ها خود به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل :

منو فازیک (تک مرحله ای) : یکسان بودن میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در تمام قرص ها. قرص های LD و HD در این گروه قرار دارند.

دی فازیک (دو مرحله ای) : تغییر میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در دو مرحله

تری فازیک (سه مرحله ای) : افزایش تدریجی میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در سه مرحله

باید گفت که قرص های بارداری به دلیل ایجاد عوارض برای دسته ای از خانم ها نمی تواند برای هر کسی مورد استفاده قرار گیرد.

ساده ترین روش جلوگیری از بارداری

روش های طبیعی

روش های طبیعی یکی از کم عوارض ترین روش های پیشگیری از بارداری هستند اما نیاز به مراقبت و دقت بالایی دارند که همین دلیل باعث می شود تا از بهترین روش برای جلوگیری از بارداری حذف شود.

میزان تاثیر کاندوم ها

استفاده از کاندوم ها به دلیل ایجاد ناباروری و چسبندگی دهانه رحم در زنان زیاد ، توسط متخصصین زنان و زایمان توصیه نمی شود این روش با وجود خطر ایجاد ناباروری و چسبندگی دهانه رحم ، تقریبا روش مطمئنی برای جلوگیری از بارداری است.

آمپول های ضد بارداری

با تزریق آمپول پروژسترون در بازوی خانم ها ، می توان به مدت 3 ماه از بارداری جلوگیری نمود . این آمپول با افزایش غلظت مخاط دهانه رحم ، حرکت اسپرم را دشوار می سازد و مانع تخمک گذاری می شود . احتمال بارداری با این روش 1 درصد است .اما معمولا باعث خونریزی نامنظم تری نسبت به قرص ، چسب یا حلقه می شوند ، به خصوص در طول 3 تا 6 ماه اول.

آی .یو.دی

آی.یو.دی یا دستگاه داخل رحمی ، وسیله ای T شکل است که پزشک در داخل رحم خانم ها قرار می دهد. در حال حاضر 2 نوع آی.یو.دی وجود دارد : آی.یو.دی های مسی یا آی.یو.دی هایی که هورمون پروژسترون دارند. آی.یو.دی های مسی می توانند تا 12 سال و آی.یو.دی های دارای پروژسترون می توانند تا 5 سال با ماندن در داخل رحم از بارداری پیشگیری می کنند.

آی یو دی جلوگیری از بارداری

وازکتومی بهترین راه جلوگیری از بارداری

در این روش ، با یک جراحی کوچک مسیر وازدفران را که وظیفه آن عبور اسپرم از بیضه است ، مسدود می شود و از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می شود. در این روش مردان همانند خانمها امکان باز کردن لوله های خود توسط عمل جراحی را دارند.

نگرانی مردان از عمل وازکتومی ، آیا بارداری بعد از وازکتومی امکان پذیر است؟

وازکتومی یکی از بهترین راههای پیشگیری از بارداری شناخته می شود . بر اساس مطالعات انجام شده امکان باروری مردان بعد از انجام عمل بازگشت وازکتومی تا درصد قابل توجهی نسبت به زمانیکه عمل وازکتومی انجام شده بود افزایش می یابد.امکان بارداری پس از وازکتومی به حداقل می رسد اما هنوز درصدی وجود دارد . بنابراین اگر نشانه ای از بارداری در همسر خود مشاهده کردید آن را جدی گرفته و آزمایشات لازم را انجام دهید.

بستن لوله های رحمی در زنان : توبکتومی

بستن لوله های رحمی یا عقیم سازی زنان ، یک روش دائمی پیشگیری از بارداری برای خانم هاست. در این روش لوله های فالوپ برای جلوگیری از بارورشدن تخمک های زن و وقوع بارداری بسته می شود . توبکتومی روشی 100 درصد مطمئن است و سطوح هورمونی خانم ها را تغییر نمی دهد.

بستن لوله زن برای جلوگیری از بارداری

دیافراگم و اسفنج با اسپرم کش

دیافراگم یک کلاهک انعطاف پذیر است که در واژن خانم ها قرار می گیرند و باید با اسپرم کش استفاده شود . دیافراگم مانع ورود اسپرم به داخل رحم می شود و در اندازه های مختلفی وجود دارد ، اندازه مناسب توسط پزشک تعیین می شود.

هر یک یا دو سال یک بار ، دیافراگم توسط پزشک بررسی می شود تا از سوراخ نشدن آن مطمئن شود . دیافراگم را درست قبل از رابطه جنسی یا تا 24 ساعت قبل از آن ، و 6 ساعت بعد از رابطه جنسی باید درون واژن قرار داشته باشد.

آگاهی از زمان باروری

فقط کافی است در روزهایی که امکان باروری وجود دارد ، از روشی مانند کاندوم و روش طبیعی از بارداری جلوگیری کرد . در این روش از طریق دنبال کردن چرخه قاعدگی تان روی تقویم ، مشاهده ترشحات دهانه رحم و اندازه گیری درجه حرارت بدن می توان از بارداری ناخواسته پیشگیری کرد.

اطلاع از زمان باروری برای جلوگیری از بارداری

چسب و حلقه

چسب و حلقه ، از روش های هورمونی پیشگیری از بارداری محسوب می شوند و مانند قرص های ضدبارداری حاوی استروژن و پروژسترون هستند. چسب یک تکه کوچک پلاستیکی است که روی شکم ، باسن ، بازو یا بالاتنه شما می چسبد و باید به صورت هفتگی عوض شود.

حلقه یک وسیله کوچک انعطاف پذیر است که در 5 روز اول قاعدگی در داخل واژن قرار داده می شود و به مدت 3 هفته باید در واژن باقی بماند.بعد از پایان هفته سوم باید خارج شود .پس از گذشت یک هفته باید حلقه نو در واژن گذاشته شود.

کپسول های کاشتنی ضدبارداری

کپسول های کاشتنی میله پلاستیکی تقریبا کوچکی به اندازه یک چوب کبریت است که توسط پزشک در زیر پوست بازوی خانمها کاشته می شود . این کپسول کوچک با دارا بودن پروژسترون ، می تواند تا 3 سال از بارداری جلوگیری کند.

ایمپلمنت لوله های رحم

روشی جدید برای بستن لوله های فالوپ بدون جراحی است . در این روش ایمپلمنت های کوچک فلزی یا سیلیکنی داخل رحم قرار می گیرد . بافت همبند جای زخم روی ایمپلمنت ها رشد می کند و لوله ها را مسدود می کند . با مشاهده بسته شدن لوله ها توسط اشعه ایکس دیگر نیازی به روش های جلوگیری غیره نیست.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن