ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، حمام شیر مادر حاوی شیر رقیق است و استحمام کودک با شیر مادر به بهبود شرایط پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس و بریدگی و سوختگی جزئی کمک می کند.

حمام شیر مادر و فواید و روش حمام کردن نوزاد در شیر مادر

شیر مادر سزاوار لقب "طلای مایع" است که قادر است کودک شما را از داخل و خارج تغذیه کند . شیر مادر حاوی 3 تا 5% چربی ، 0/8 تا 0/9% پروتئین ، 7/2% کربوهیدرات و 0/2% ویتامین و مواد معدنی است و میزان چربی شیر شامل چربی هایی است که مواد اصلی مواد آرایشی مانند مرطوب کننده های پوست هستند و این چربی ها برای پوست و مو بسیار مفید می باشند و بنابراین حمام شیر مادر برای نوزادان بسیار مفید است .راهنمای حمام کردن نوزاد در شیر مادر و فواید آنراهنمای حمام کردن نوزاد در شیر مادر و فواید آن

حمام شیر مادر چیست؟

حمام شیر مادر حاوی شیر رقیق است و استحمام کودک با شیر مادر به بهبود شرایط پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس و بریدگی و سوختگی جزئی کمک می کند.

فواید شیرمادر برای پوست نوزاد

مزایای حمام شیر مادر

در این بخش از بارداری و نوزاد نم نمک برخی از مزایای حمام شیر مادر برای نوزادان آورده شده است :

1. آکنه و لکه ها را بهبود می بخشد

شیر مادر حاوی اسید لوریک یک اسید چرب است که در روغن نارگیل نیز وجود دارد و این ماده خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند با آکنه مبارزه کند و همچنین به کاهش لکه ها و تغییر رنگ در پوست کمک می کند . برخی از نوزادان به دلیل وجود هورمون های مادر در خونشان دچار آکنه می شوند و این مشکل می تواند با حداقل دو بار در هفته حمام شیر دادن به کودک بهبود یابد .

2. سوختگی های جزئی و نیش حشرات را درمان می کند

شیر مادر حاوی آنتی بادی ایمونوگلوبولین-A است که با باکتری های مضر مبارزه می کند و عفونت ها را درمان می کند . از این رو یک حمام شیر مادر می تواند سوختگی جزئی ، بریدگی و خراش ها را بهبود بخشد و همچنین می تواند درد و سوزش گزش حشرات را تسکین دهد .

حمام شیر برای لطافت پوست نوزاد

3- پوست خشک را مرطوب کرده و خارش را کاهش می دهد

شیر مادر حاوی اسید پالمیتیک یک اسید چرب اشباع شده و یک مرطوب کننده عالی است و همچنین حاوی اسید چرب امگا به نام اولئیک اسید است که در بافت بدن انسان نیز یافت می شود . اسید اولئیک پوست را مرطوب و بهبود می بخشد و با پیری زودرش مبارزه می کند .

یکی دیگر از ترکیبات شیر مادر اسید واسنیک است که از پوست محافظت و آن را تغذیه می کند . اسید لینولئیک یکی دیگر از ترکیبات شیر مادر است که مرطوب می کند ، لکه ها را روشن کرده و التهاب را به حداقل می رساند و بنابراین ، حمام شیر مادر می تواند پوست خشک را بهبود بخشد و خارش را در نوزادان کاهش دهد . استفاده از چند قطره شیر مادر نیز می تواند نوک پستان های خشک ، ترک خورده و گلو درد را در خود مادر نیز بهبود بخشد .

4- بثورات پوستی و تحریک پوست را تسکین می دهد

آنتی بادی های موجود در شیر مادر می توانند یک بثورات پوشک را تسکین دهند . هفته ای یک یا دو بار برای کودک خود حمام شیر مهیا کنید تا پوست ملتهب آن آرام شود .

درمان مشکلات پوست نوزاد با حمام شیر مادر

از چه مقدار شیر مادر باید استفاده کنید ؟

برای موثر بودن حمام شیر مادر ، آب باید شیری رنگ به نظر برسد اما باید بتوانید کل بدن کودک را در زیر سطح آب ببینید و برای این کار ایده آل این است که از 180 تا 300 میلی لیتر شیر مادر استفاده کنید .

چگونه کودک خود را با شیر مادر حمام کنید :

دستور العمل حمام شیر مادر به آب گرم ، 180 تا 300 میلی لیتر شیر مادر و وان حمام کودک نیاز دارد .

می توانید از شیر مادر تازه دوشیده شده یا شیر مادر جوشیده استفاده کنید و آب گرم را درون وان ریخته ، شیر مادر را اضافه و مخلوط کنید تا آب حمام شیری رنگ به نظر برسد و سپس کودک تان را در وان قرار دهید و بگذارید گردن ، صورت و اندام خود را خیس کند و به آرامی بدون آب زدن او را نوازش کنید و از روغن نارگیل استفاده کنید تا رطوبت داخل آب حفظ شود .

نکته : حتی می توانید بلغور جو دوسر را هم به آب اضافه کنید تا بازده آن افزایش یابد !

روش انجام حمام شیر مادر برای نوزاد

آیا می توان از شیر فاسد شده استفاده کرد؟

بعضی اوقات مادران شیر اضافی پستان را می دوشند و آن را منجمد می کنند اما ممکن است تاریخ انقضا شیر بگذرد. تا زمانی که شیر بوی بد یا طعم آن بو ندهد ، می توانید کودک خود را با آن حمام کنید و از استفاده از شیر مادری که کپک زده و بوی تندی می دهد ، خودداری کنید .

مادرانی که از سفت شدن سینه رنج می برند ، می توانند شیرشان را بدوشند و بعدا از آن برای حمام شیر مادر استفاده کنند .

آیا حمام شیر باید روزانه انجام شود؟

حمام کردن با شیر مادر به صورت روزانه ضروری نیست . حمام شیر هفته ای یکبار یا دو هفته یکبار کافی است و اگر کودک شما مشکل شدید پوستی و یا اگزما دارد ، دو بار در هفته او را با شیر مادر حمام کنید و بسته به بهبودی کودک می توانید تعداد دفعات حمام را کاهش دهید .

حمام شیر مادر می تواند بیماری های مختلف پوستی را که در نوزادان و کودکان نوپا تأثیر می گذارد درمان کند و مواد مغذی موجود در شیر مادر پوست نوزادان را تغذیه می کند و آن را آبرسانی کرده ، نرم و مرطوب نگه می دارد .

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن