ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در طول بارداری، ناف، نقطه حضور جفت می شود، مشاهده شده است که در اغلب موارد درد ناف معمولا بی ضرر است و بعد از زایمان از بین می رود.

علت تیر کشیدن و درد ناف در دوران بارداری و حاملگی و درمان خانگی آن

تجربه درد کمر و درد ناف ، در طول سه ماهه دوم و سوم بارداری در بسیاری از زنان رایج است ، در دوران بارداری بدن تغییرات زیادی را تجربه می کند ، در حالی که نوزاد شروع به رشد در رحم می کند ، یکی از قابل توجه ترین تغییرات در شکم است ، از جمله تغییر شکل شکم.علت تیر کشیدن و درد ناف در دوران بارداری + درمان خانگیعلت تیر کشیدن و درد ناف در دوران بارداری + درمان خانگی

در طول بارداری ، ناف ، نقطه حضور جفت می شود ، مشاهده شده است که در اغلب موارد درد ناف معمولا بی ضرر است و بعد از زایمان از بین می رود.

با این حال ، ممکن است برخی از مواردی وجود داشته باشد که درد ناف به یک مسئله اساسی در دوران بارداری شما مربوط می شود بنابراین بیایید در بخش بارداری و نوزاد در نم نمک نگاه کنیم که چرا بسیاری از زنان در طول بارداری درد شکمی و ناف دارند و این درد نشان دهنده چه چیزی می باشد.

در ادامه مقاله همچنین نگاهی به اینکه چگونه می توانید درد را کاهش دهید و علائم هشدار دهنده ها را بشناسید و درباره آن با پزشک خود مشورت کنید ، می اندازیم.

 درد ناف در ماه اول بارداری

درد ناف در بارداری چه علتی دارد؟

زمانی که در طول بارداری ، درد ناف را تجربه می کنید ، چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، در طول بارداری ، بدن شما تغییرات زیادی می کند ، که از ماه اول به بعد به تدریج شاهد این تغییرات در شکم خود خواهید بود ، از جمله تغییر شکل ناف شما.

بسیاری از زنان هرگز هیچ درد نافی را تجربه نمی کنند ، در حالی که برخی از درد در طول بارداری خود شکایت می کنند. برخی نیز ممکن است این درد را در یک مورد از بارداری های خودتجربه کنند و در دیگری دردی نداشته باشند. اگر درد ناف دارید ، جای نگرانی نیست و وحشت نکنید.

این یک مشکل و ناراحتی نسبتا معمولی و رایج در بارداری است و معمولا چون شک شروع به بزرگ شدن می کند ، اتفاق می افتد و این معمولا در سه ماهه دوم یا سومین دوران بارداری شما بیشتر و معمول تر است.

علت درد ناف در دوران بارداری چیست؟

علل بسیاری می تواند وجود داشته باشد و دقیقا معلوم نیست که چرا بعضی از زنان باردار درد ناف را تجربه می کنند در حالی که دیگران آن را تجربه نمی کنند. به طور معمول اعتقاد بر این است که درد ناف به علت شکل بدن شما ، نحوه قرار گرفتن نوزاد در رحم و کشش پوست شما برای بزرگتر شدن شکم اتفاق می افتد.

همچنین بسیاری از عوامل دیگر و حتی بیماری های زمینه ای وجود دارد که می تواند باعث درد ناف در دوران بارداری شود ؛ در اکثر موارد ، درد ناف هیچ چیز خطرناکی نیست و معمولا پس از زایمان از بین می رود.

درباره بعضی از علل شایع درد ناف در دوران بارداری در ادامه بحث خواهیم کرد :

-فشار روی شکم از رحم :

یکی از رایج ترین دلایل درد ناف در دوران بارداری این است که رحم شروع به فشار بر روی شکم شما می کند ، هنگامی که در سه ماهه اول بارداری هستید ، اندازه رحم بسیار کوچک است و از استخوان شکم خارج نمی شود.همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند ، رحم شما شروع به رشد می کند و شکم نیز بزرگتر می شود.

در طول سه ماهه دوم و سوم فشار زیادی در داخل بدن وجود دارد که به طور مداوم بر روی شکم شما فشار می آورد. رحم با وزن نوزاد و همچنین مایع آمنیوتیک پر می شود. این اتفاق در مراحل پایانی بارداری شما رخ می دهد. کمر درد به دلیل فشار ناشی از کودک و رحم شروع می شود ، به همین دلیل است که شما در طول این مرحله می توانید ناراحتی های ناف را تجربه کنید.

-کشیده شدن پوست :

درد اطراف ناف معمولا در هفته سیزدهم بارداری آغاز میشود .پوست و ماهیچه شما در آخر بارداری بسیار کشیده می شود. شما ممکن است کشیدگی پوست ، خارش و درد را در مراحل مختلف رشد جنین حس کنید. ناف شما مرکز اصلی حرکات و تغییرات در طول بارداری است و در این دوران حساس و دردناک شده است.

-بیرون زدن ناف :

همانطور که در بالا ذکر شد ، بسیاری از زنان در دوران بارداری خود دچار درد ناف یا بیرون زدگی ناف می شوند.این اتفاق زمانی می افتد که داخل شکم به علت فشار ناشی از رشد کودک و رحم ، به بیرون فشار وارد می کند و این عمر موجب بیرون زدگی و درد ناف می شود.

درد ناف در هفته ششم بارداری

آیا درد ناف بارداری را به خطر می اندازد؟

علل درد ناف در دوران بارداری

-پرسینگ ناف :

آیا شما دارای حلقه ناف هستید؟ اگر تازه این حلقه را گذاشته اید برای جلوگیری از انتقال عفونت آن را خارج کنید. تا یکسال که شرایط شکم شما نرمال نشده آن را نزارید.

اگر احساس میکنید که عفونت دارید( اطراف ناف داغ است ، خارش دارد یا سوخته است) ، اگر احساس می کنید که عفونت دارید ، طلا و جواهر را بدون مشاوره با پزشک خود در نیاورید.به این دلیل است که درآوردن نادرست جواهرات ممکن است عفونت را به داخل شکم و جنین منتقل کند و منجر به تشکیل آبسه شود. پس ، بدون مشورت پزشک حلقه را خارج نکنید.

-فتق نافی :

ممکن است خطرناک باشد ، اما فتق ناف معمولا به جنین یا زن باردار آسیب نمی رساند ، این نوع فتق زمانی بروز می کند که کودک رشد می کند و به حفره ناف فشار وارد می کند. فتق ممکن است که در آنجا پدیدار شود ، باعث درد و التهاب می شود.

فتق های پهلو به علت افزایش فشار داخل رحم شما رخ می دهد. پزشک شما به طور معمول توصیه می کند که به جای انجام عمل جراحی ، منتظر بمانید و تماشا کنید ، مگر اینکه فتق یک عارضه ایجاد کند.

درد ناف در بارداری اگر با این علائم همراه باشد می تواند خطرناک باشد.

آیا باید در مورد درد ناف در دوران بارداری دچار تردید و نگرانی شد؟

اگر در این حین متوجه علائم زیر شدید ، باید با پزشک خود تماس بگیرید یا بلافاصله به اورژانس بروید :

-استفراغ

-ورم

-خون ریزی

-گرفتگی

-تب

پزشک شما باید فتق های ناف ، عفونت ، یا سایر شرایط پزشکی دیگر را که ممکن است نیاز به درمان فوری یا عوارض دیگری داشته باشد ، بررسی کند تا به مادر و کودک آسیب نرساند. بسیاری از ناراحتی های معمول مرتبط با بارداری وجود دارد و درد ناف یکی از آنهاست.

در اغلب زنان درد شکمی به زودی از بین می رود ، در حالی که دیگران متوجه می شوند که تنها پس از زایمان از بین می رود. اگر درد خود را غیر قابل تحمل دیدید و یا در مورد هر چیز دیگری نگران شدید ، فورا به پزشک خود مراجعه کنید.

علت تیر کشیدن ناف در دوران بارداری

چه زمان درد ناف در بارداری خطرناک می شود؟

راه چاره و تسکین درد ناف در دوران بارداری چیست؟

اگر پزشکتان احساس کند که خطری وجود دارد ، عمل جراحی را پیشنهاد خواهد داد و قطعا به فکر سلامتی کودک خواهد بود. در حالی که هر نوع جراحی برای جنین و مادر خطر دارد ، خطر جراحی مرتبط با فتق ناف نسبتا کم است و بعید است که به کودک یا مادر آسیب برساند.

هنگامی که درد ناف دارید ، متوجه خواهید شد که این حالت در طول بارداری شما اتفاق افتاده است ، چنانچه در بخش بارداری و نوزاد نم نمک عنوان کرده ایم در مراحل رشد سریع جنین ، افزایش درد را تجربه خواهید کرد ، در حالی که در بعضی موارد ممکن است درد کم باشد یا حتی ممکن است برای مدت زمان زیادی طول بکشد.

در طول هفته های آخر بارداری ، زمانی که شکم به طور کامل کشیده شده و در بزرگترین حد خود قرار دارد ، اکثر زنان درد بیشتر و بدتری را تجربه می کنند.

اگر می خواهید ناراحتی درد ناف را در دوران بارداری کاهش دهید ، ممکن است سعی کنید فشار کمتری از شکم خود بگیرید. برای انجام این کار ، می توانید از بالش برای حمایت از شکم خود استفاده کنید و فشار را از بین ببرید.

برخی از زنان باردار متوجه می شوند که استفاده از کمربند پشتیبانی نیز به کاهش درد شکم کمک می کند ، در حالی که در عین حال درد شکم و پشت را نیز کاهش می دهد.

استفاده از کره کاکائو یا لوسیون بدن که در حین بارداری ایمن است ، می تواند به کشیدگی پوست کمک کند تا در شکم احساس خارش و سوزش نکنید.

راه های درمان درد ناف در بارداری

درد ناف در دوران بارداری را چگونه آرام کنیم؟

درمانهای خانگی برای کاهش یا رفع درد ناف در دوران بارداری :

_اعمال کمپرس گرم و یا سرد به ناحیه ای که دچار خارش یا درد می شود.

_اجتناب از استفاده از کمپرس های بسیار گرم یا یخ که در یک حوله پیچیده نمی شوند و مستقیم اعمال می شوند ، زیرا ممکن است باعث سوختگی و افزایش حساسیت نواحی شود.

_استفاده از لوسیون کالامین و ژل آلوئه ورا نیز ممکن است پوست حساس اطراف ناف را خنثی کند.

_اگر درد ناشی از فتق ناف نباشد ، ماساژ حاملگی نیز ممکن است برای از بین بردن درد مفید باشد.

_بررسی سیستماتیک نشان داد که ماساژ ، از جمله ماساژ ارائه شده توسط همسر ، باعث کاهش شدید درد ناف و درد کمر می شود.

** روش های پیشنهادی برای تسکین درد ناف در بارداری را حتما با مشورت و اجازه پزشک استفاده کنید.**

 

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن