ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، همانطور که وارد ماه هشتم بارداری خود می شوید، رحم شما بزرگ می شود و فشار زیادی روی شکم ایجاد می کند. سوء هاضمه و سوزش سر دل همچنین ناراحتی های معمولی است که شما در این مرحله دارید.

در ماه هشتم بارداری کدام غذاها را باید خورد و از کدام باید اجتناب کنید؟

شما اکنون به ماه هشتم بارداری رسیده اید و تقریبا زمان زیادی است! همانطور که برای تولد آماده می شوید ، برخی از تغییرات مهم در بدن شما رخ می دهد.در حالی که به روز بزرگ نزدیک می شوید ، بدن شما ممکن است نشانه های خستگی و کوفتگی زیادی را نشان دهد.رژیم غذایی در ماه هشتم بارداریرژیم غذایی در ماه هشتم بارداری

همان طور که بدن شما رشد می کند ، ممکن است حرکت برای شما خیلی دشوار شود و چیزهایی که تا به حال قادر به انجام آنها بودید ، ممکن است خسته کننده و استرس آور باشد.

باید ها و نباید های ماه هشتم بارداری

تغییرات و رژیم غذایی ماه هشتم بارداری

تغییرات در ماه هشتم بارداری

همانطور که وارد ماه هشتم بارداری خود می شوید ، رحم شما بزرگ می شود و فشار زیادی روی شکم ایجاد می کند. سوء هاضمه و سوزش سر دل همچنین ناراحتی های معمولی است که شما در این مرحله دارید.

خوردن وعده های غذایی کوچک در طول روز ، خوردن بدون عجله و به دست آوردن وزن بیش از حد نمی تواند در کاهش این علائم کمک کند.رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی در طول این مرحله برای جلوگیری از درد و خستگی بدن و همچنین کوفتگی مهم است. این همچنین به شدت در تولد یک کودک قوی و سالم کمک می کند.

چه غذاهایی باید در رژیم ماه هشتم بارداری خود اضافه کنید؟

در طول سه ماهه سوم بارداری ، شما حداکثر وزن را به دست می آورید و بدن شما سنگین تر می شود ، دقیقا به همین دلیل است که شما باید یک رژیم غذایی سالم بخورید و آن را با یک ورزش سبک مانند راه رفتن ترکیب کنید ؛

در این بخش از رژیم و برنامه غذایی دوران بارداری در نم نمک برخی از مواد غذایی که می توانید در رژیم غذایی ماه هشتم بارداری خود استفاده کنید ، آمده است :

1. غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی :

در طول ماههای آخر بارداری ، خوردن غذاهای غنی از آهن و کلسیم مهم است.از دست دادن خون ، بخشی از زایمان است و شما باید مطمئن شوید که آهن را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود قرار داده اید.کلسیم ، استخوان های شما و بچه را قوی می کند ، و پس از آن استفاده کنید ؛ شما باید داشته باشید :

ماه هشتم بارداری چی بخوریم

مصرف میوه و سبزیجات در ماه هشتم بارداری

2. غذاهای غنی از کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها :

یک جدول "نخور" را روی یخچال خود قرار دهید ؛ به این ترتیب شما می دانید که چه چیزی در آن روز نیاز دارید ، بخورید ،

برای پروتئین :

  • لوبیا
  • گوشت بدون چربی
  • سفیده تخم مرغ
  • پنیر سویا
  • ماهی
  • سینه مرغ
  • شیر
  • ماست
  • شیر سویا

برای کربوهیدرات ها :

برای چربی ها :

  • تخم مرغ
  • آجیل
  • ماهی

تغذیه در ماه هشت بارداری

تخم مرغ و ماهی از خوراکی های ماه هشتم بارداری

3. غذاهای غنی از فیبر :

مواد غذایی با فیبر زیاد در این مرحله از حاملگی مهم هستند. این غذاها دارای ارزش غذایی بالا هستند ؛ آنها همچنین دارای مقدار مناسب فیبر هستند که ، شما در آخرین ماههای بارداری خود نیاز دارید ، شما باید داشته باشید :

از چه غذاهایی در طول ماه هشتم بارداری ، باید اجتناب کنید؟

در طول این مرحله از بارداری ، غذاهای خاصی وجود دارد که برای جلوگیری از اضافه وزن و ناراحتی بعضی از علائم باید از آنها اجتناب کنید.خوردن غذاهای مغذی ، همیشه در دوران بارداری مهم است تا برای شما و فرزندتان مفید باشد.

در اینجا برخی از غذاهایی که باید از رژیم روزانه خود در طول ماه هشتم بارداری حذف کنید ، موجود است :

1. قهوه :

وقتی موعد مقرر برسد ، شما یبوست میگیرید ، که واقعا ناراحت کننده است ، یک راه برای کاهش این علامت ، این است که مصرف روزانه این نوشیدنی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

شما همچنین باید مصرف نوشیدنی های کافئین دار ، مانند : نوشابه های گازدار و غیره را کاهش دهید.

ماه هشتم بارداری چی نخوریم

ممنوعیت مصرف نوشیدنی های کافئین دار در ماه هشتم بارداری

2. شیر غیر پاستوریزه :

شما باید از شیر بز ، گاو و گوسفند غیر پاستوریزه اجتناب کنید شیر بز در دوران بارداری ، بسیار خطرناک است .زیرا با خطر بالای عفونت انگلی همراه است.

3. کوسه ماهی ، نیزه ماهی و اره ماهی :

این نوع ماهی ها سطح بالایی از متیل جیوه دارند ، که می تواند برای سیستم عصبی نوزاد شما مضر باشد. اگر میخواهید ماهی بخورید ، آنهایی را انتخاب کنید که بیش از حد چرب نیستند و غذای مورد نیاز شما و فرزندتان را فراهم می کنند.

4. پنیر نرم :

پنیرهایی که کپک دارند ، از بری تهیه شده اند و همچنین پنیر هایی با ورید های آبی مانند آبی دانمارکی اغلب حاوی لیستریا هستند و به همین دلیل در دوران بارداری توصیه نمی شود. اگر اشتیاق به پنیر دارید ، پنیرهایی مثل چدار را انتخاب کنید.

5. مغز :

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری ، اجتناب از انواع مغز است ، آنها می توانند حاوی لیستریا باشند که باعث ایجاد لیستریوزیس می شود اگرچه لیستروئید ، باعث ایجاد علائمی می شود که در مادران مبتلا به آنفولانزا است ، اما ممکن است برای نوزادان نارس مضر باشد این ، می تواند باعث تولد نوزاد مرده ، سقط جنین و بیماری های جدی شود.

6. تخم مرغ های خام یا نپخته :

از تخم مرغ هایی که به آرامی پخته شده یا خام است ، باید در طول حاملگی اجتناب شود. خطر مسمومیت غذایی به دلیل وجود باکتری سالمونلا ، وجود دارد.

7. پوسته ماهی خام :

شما باید از پوسته ماهی خام و همچنین غذاهای ماهی خام مانند سوشی در دوران بارداری اجتناب کنید این غذاها ، می توانند باعث مسمومیت غذایی شوند.

8. جگر و گوشت مرطوب :

بهتر است از این ، در دوران بارداری خود اجتناب کنید در واقع ، کارشناسان می گویند که شما باید از جگر ، در دوران بارداری خود اجتناب کنید.

از آنجایی که افزایش خطر ابتلا به توکسوپلاسموز و لیزرئوزیس را افزایش می دهد ، باید از خوردن گوشت مانند؛ سالامی و ژامبون نیز اجتناب شود.

نباید های غذایی ماه هشتم بارداری

خطر ابتلا به توکسوپلاسموز و لیزرئوزیس با مصرف جگر در ماه هشتم بارداری

9. الکل و تنباکو :

به دلایل شناخته شده باید از اینها اجتناب کرد ، آنها می توانند خسارت زیادی به کودک شما وارد کنند و کودک با عوارض مرتبط با آنها متولد می شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن