ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خواص بالنگو برای لاغری و فواید بالنگو برای لاغری و خواص بالنگو برای کاهش وزن و خواص بالنگو برای چربی سوزی و بالنگو برای لاغری نی نی سایت و خواص بالنگو برای ریه و خواص بالنگو برای مو و خواص بالنگو برای مردان و خواص بالنگو از نظر دکتر خیراندیش و خواص شنبلیله برای لاغری و خواص بالنگو برای اعصاب و خواص خشخاش برای لاغری در نم نمک.

فواید و خواص بالنگو برای لاغری

یکی از معروف ترین خواص بالنگو ، خاصیت این داروی گیاهی برای لاغری است. بالنگو سرشار از ویتامین ها ، اسید های چرب امگا 3 و پروتئین است و به دلیل داشتن این ها موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود و از این طریق منجر به کاهش وزن می شود. بالنگو کالری خیلی کمی دارد. بالنگو سرشار از فیبر است که باعث کاهش اشتها می شود از طرف دیگر بالنگو همانطور که می دانید آب را به خود جذب می کند و یک ماده ژله ای اطراف آن را می گیرد که در معده هم این اتفاق میفتد و با جذب آب افزایش حجم پیدا کرده و موجب کاهش اشتها می شود. با کاهش اشتها از پرخوری جلوگیری کرده و در نتیجه به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. از دیگر خواص بالنگو کمک به رفع یبوست است که یبوست یکی دیگر از عواملی است که موجب اضافه وزن می شود.فواید و خواص بالنگو برای لاغری [نحوه مصرف]فواید و خواص بالنگو برای لاغری [نحوه مصرف]

بالنگو برای لاغری

مقدار مصرف تخمه شربتی برای لاغری

برای بهره مند شدن از فواید بالنگو در کاهش وزن یک نباید بیشتر از تا دو قاشق غذاخوری یا به عبارتی 25 گرم از تخمه شربتی در طول روز مصرف شود. علاوه بر حالت نوشیدنی می توانید از دانه های بالنگو به شکل پودر در تهیه سوپ ، آش ، سالاد و یا محصولات لبنی استفاده کنید.

زمان مصرف تخمه شربتی برای لاغری

بهتر است از تخمه شربتی نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یا در بین روز هنگامی که ضعف دارید استفاده کنید تا از خواص بالنگو بهره مند شوید و تناسب اندام را تجربه کنید. همچنین می توانید هر روز صبح ناشتا یک لیوان بالنگو با مقداری عسل و آبلیمو مصرف کنید و از فواید بالنگو برخودار شوید به این صورت که در تمام طول روز احساس سیری می کنید و به دفع بهتر هم کمک می کند.

بالنگو یا رژیم لاغری؟!

همانطور که گفتیم خواص بالنگو برای لاغری زیاد است؛ با این وجود نمی توان تنها با مصرف بالنگو و بدن تغییر رژیم غذایی و افزایش تحرک ، انتظار کاهش وزن زیادی را داشت. برای رسیدن به وزن ایده آل نیاز است از یک رژیم لاغری اصولی همچون رژیم های بهاره غفاری دایت پیروی کنید. این رژیم ها در کنار تناسب اندام ، به سلامت شما نیز اهمیت بسیار زیادی می دهند و به همین دلیل هیچ ماده غذایی را محدود یا حذف نمی کنند.

دو گونه از بالنگو در ایران به طور خودرو می روید. یک گونه بالنگوی شهری و گونه دوم بالنگوی شیرازی که هر دو گونه در دامنه های البرز در شمال و غرب ایران همچنین در کرمان ، بلوچستان ، اصفهان و شیراز یافت می شوند. تخم بالنگو از هر دو گونه را که در آب بخیسانند مایع چسبناک کدر بی مزه ای حاصل می شود که خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد.

بالنگو برای لاغری

مواد لازم

  • تخم بالنگو : 1 قاشق چای خوری
  • آب خنک : 1 لیوان
  • گلاب : به میزان دلخواه
  • شکر یا عسل : به میزان دلخواه

طرز تهیه

اول تخم بالنگو و آب را خوب هم زده و نیم ساعت صبر کنید تا تخم ها خوب لعاب بدهند سپس کمی شکر یا عسل اضافه کرده و خوب هم بزنید.

افزودن قدری گلاب طعم شربت را دوچندان دل پذیرتر می کند.

خواص شربت تخم بالنگو

تخم بالنگو مقوی قلب است و باعث کاهش تپش قلب و احساس سبکی در قفسه سینه می شود ، همچنین در کاهش احساس ترس هم مفید است و می توان آن را برای مبتلایان به ورم روده (کولیت) به عنوان یک کمک دارو تجویز کرد.

این شربت تأثیر زیادی در درمان ورم روده دارد به خصوص اگر میزان گلاب آن بیشتر باشد. اگر کسی مداومت به خوردن این شربت در صبح به صورت ناشتا کند سیستم ایمنی بدنش بسیار تقویت می شود ، البته می توان برای تأثیر بیشتر ، یک قاشق غذاخوری خاکشیر هم به آن اضافه کرد.

طبع تخم بالنگو گرم و مرطوب است.

افراد و اطفالی که به طور دائم به نزله (ترشحات پشت حلق) و زکام (سرماخوردگی) دچار می شوند ، اگر یک سال به طور مداوم به جای آب ، شربت تخم بالنگو بخورند ، دیگر سرما نمی خورند زیرا تخم بالنگو مقوی معده ، قلب و مغز است و اخلاط سوخته را دفع می کند ، به همین دلیل قوه مُدبره را تقویت کرده در نتیجه مقاومت بدن افراد را در مقابل سرماخوردگی افزایش می دهد.

بالنگو برای لاغری

خواص تخم بالنگو از منظر طب سنتی

  • طبع آن گرم و مرطوب است.
  • تخم بالنگو خنک کننده ، مسکن و آرام بخش درد است.
  • برای نفخ و یبوست از آن می توان استفاده کرد.
  • مقوی قلب است.
  • برای دل پیچه و شکم روش از آن می توان استفاده کرد.
  • برای درمان سرفه های خشک تخم بالنگو ، تخم ریحان ، بالنگ ، قدومه از هرکدام 10 گرم را مخلوط نموده سپس یک قاشق مرباخوری در یک لیوان آب کمی جوشانده با نبات یا عسل میل شود.
  • برای درمان اسهال های دموی 20 گرم بالنگو را در 500 سی سی آب جوشانده سپس دم کرده صاف کرده میل شود.
  • برای درمان غش و جنون و جرب خشک و تر بلغم و سودا می توان از جوشانده تخم بالنگو به صورت شربت استفاده کرد یک قاشق مرباخوری با یک لیوان آب جوشانده با نبات شیرین کرده میل شود.
  • برای درمان آسم ، بالنگو ، تاج ریزی ، خارخاسک ، گل بنفشه ، تاج خروس از هرکدام 5 گرم و شکر تغار نرم ساییده 20 گرم را در آب حل نموده آهسته به چند نوبت میل شود.

مضرات بالنگو

در مورد گیاه دارویی بالنگو تاکنون عوارض خاصی گزارش نشده است ، اما همانند سایر گیاهان دارویی باید از زیاده روی در مصرف آن خودداری و در زمان مصرف داروهای خاص یا هنگام بارداری و شیردهی با نظر پزشک مصرف شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(5 رای)
100%

نظر دادن