ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، قرص ضد بارداری و وزن و قرص ضد بارداری چاق می کند و قرص ضد بارداری لاغر می کند و قرص ضد بارداری بدون عوارض چاقی و قرص ضد بارداری بدون عوارض کاهش وزن و مضرات قرص ضد بارداری و عوارض قرص ضد بارداری در نم نمک.

قرص ضد بارداری باعث افزایش وزن می شود یا کاهش وزن؟

قرص های ضد بارداری و چاقی ؛ قرص های پیشگیری از بارداری به عنوان یکی از موثرترین روش های اثبات شده در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.قرص ضد بارداری چاق می کند یا لاغر؟قرص ضد بارداری چاق می کند یا لاغر؟

در این مقاله ، می خواهیم این نکته را بررسی نماییم که آیا قرص های ضد بارداری سبب چاقی یا لاغری می شود و آیا چاق یا لاغر بودن ربطی به تأثیر بیشتر این قرص ها در زنان دارد یا نه.

خانم ها اغلب از قرص ضد بارداری به عنوان یک عامل افزایش وزن یاد می کنند. اما محققان تا حد زیادی این ادعا را رد نموده اند.

در چند تحقیق انجام شده تعداد بسیار کمی از زنان به دلیل مصرف قرص ضدبارداری ، چاق شدند.

هر گونه تغییر در سایز افرادی که قرص ضد بارداری مصرف می کنند ، بسیار کم و موقتی است

ممکن است افزایش جزئی آب بدن بعد از شروع مصرف قرص ضد بارداری ، عامل افزایش وزن بدن باشد. استروژن و پروژسترون در قرص های ضد بارداری باعث جذب و تجمع مایعات می شوند و اغلب اثرات موقتی در اولین ماه های مصرف دارند که به دلیل افزایش سدیم می باشد.

پزشک ممکن است انواع متفاوت قرص ضدبارداری را تجویز کند زیرا هر قرص اثرات مخصوص و متفاوتی در افراد مختلف برجا می گذارد.

انواع قرص های ضد بارداری

قرص ضد بارداری و وزن

دو نوع قرص ضد بارداری وجود دارد :

  • قرص های ترکیبی که شامل استروژن و پروژسترون است.
  • قرص های پروژسترون

اکثر قرص های ضدبارداری از یک نوع استروژن در دوزهای مختلف است اما در هر نوع قرص ممکن است دوزهای متفاوت از پروژسترون استفاده شود که طبیعتا اثرات متفاوتی خواهد گذاشت. هر فرد برای هر کدام از عوارض جانبی حداقل 3 ماه را باید بگذراند.

در اوایل دهه 1960 قرص های ضدبارداری میزان بالایی استروژن و پروژسترون داشت.

دوز بالای استروژن باعث افزایش اشتها و جذب مایعات بیشتر و در نتیجه افزایش وزن و چاقی می شود.

بنابراین ، 50 سال پیش ممکن است برخی خانم ها به این دلیل چاق می شدند. اما امروزه قرص های ضدبارداری مقدار بسیار کمی هورمون در خود دارند ، بنابراین ، مشکل چاقی احتمالا وجود ندارد.

ارتباط بین قرص های ضدبارداری و چاقی موضوع بسیاری از مطالعات بوده است.

یکی از نتایج مهم این مطالعات این است که قرص های ضدبارداری به شیوه های مختلف باعث چاقی می شوند که خوشبختانه راه های به حداقل رساندن این عوارض وجود دارد.

راه کارهای لازم برای به حداقل رساندن افزایش وزن

همان طور که در قسمت قبل توضیح داده شد رابطه مستقیمی بین استروژن در داروهای ضدبارداری و افزایش وزن وجود دارد.

در نتیجه به زنان توصیه می شود با مشورت با پزشک خود و تا حد امکان از قرص های ضدبارداری با دوز پایین استروژن مصرف کنند.

در حال حاضر داروهای ضدبارداری با استروژن دارای دوز کم تر از 20 میکروگرم وجود ندارد. زمانی که داروی ضد بارداری با دوز پایین استروژن مصرف می کنید ، اکیدا توصیه می شود که با پزشک مشورت کنید.

اگر افزایش وزنی که پیدا می کنید بیش از 5 درصد وزن بدنتان باشد ، نشان دهنده آن است که شما متابولیسم گلوکز و یا مقاومت به انسولین دارید.

زمانی که دچار متابولیسم غیرطبیعی گلوکز هستید داروی ضد بارداریی که مصرف می کنید را تغییر بدهید و همچنین می توانید رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین داشته باشید زیرا که افزایش کربوهیدرات یکی از علل اصلی چاقی می باشد.

همچنین ، ورزش مکرر و دریافت یک رژیم غذایی سالم و متعادل در دراز مدت آسیب های ناشی از مصرف قرص را کاهش می دهد.

انتخاب سبک زندگی با فعالیت بیشتر شما را از ابتلا به اضافه وزن رها می کند.

سایر عوارض جانبی داروهای ضد بارداری

قرص ضد بارداری و وزن

عوارض جانبی داروهای ضدبارداری شامل موارد بیان شده در زیر می باشند :

اگر دوز بسیار بالای داروهای بارداری مصرف می کنید و یا دارو را همراه با غذا نمی خورید ، ممکن است دچار حالت تهوع شوید.

برای کاهش حالت تهوع با پزشک خود مشورت کنید. پزشک ممکن است مصرف قرص را در مدت کوتاهی پس از غذا و یا کاهش دوز دارو را تجویز کند و یا این که یادآوری کند که قبل از خواب دارو را مصرف نمایید.

  • تغییرات پوستی

به طور معمول مصرف داروهای ضدبارداری به طور موثر باعث کاهش شیوع آکنه می شود.

اما برخی زنان ممکن است زمانی که شروع به مصرف داروهای ضد بارداری می کنند ، آکنه در پوستشان افزایش پیدا کند که این به علت تغییراتی است که در هورمون ها رخ می دهد.

  • سردرد

افزایش استروژن باعث سردرد می شود. اگر سابقه سردردهای میگرنی دارید ، توجه داشته باشید که مصرف داروهای حاوی استروژن باعث افزایش میگرن های مکرر می شود.

قبل از مصرف داروی ضد بارداری مطمئن شوید که پزشک در مورد سابقه سردرد شما اطلاعات مورد نیاز را دارد. اگر سردردهای شما به طور مداوم اتفاق می افتد ، در این مورد از پزشکتان مشورت بخواهید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن