ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، چاقی مشکلی است که میتواند باخطر بروز بیماریهایی نظیر دیابت نوع دوم و بیماری قلبی همراه باشد.کارشناسان تعیین نوع چاقی را جهت درمان لازم میدانند.

انواع چاقی و بهترین روش درمان چاقی

علت ان هرچه باشد با افزایش تعداد و بیشتر با افزایش حجم سلولهای بافت چربی سفید همراه است این بافت از نظر موقعیت قرارگیری دربدن که درکدام مناطق مختلف بدن بیشتر باشد به انواع زیر تقسیم میشوند :انواع چاقی و بهترین روش درمان آنانواع چاقی و بهترین روش درمان آن

  1. زیرپوستی
  2. احشایی
  3. شکمی
  4. ران وباسن

گرچه راه قوی و محکمی برای تعیین نوع چاقی براساس قرارگیری چربی بیشتر در نقاط مختلف بدن نداریم بجز سی تی اسکن که انهم خیلی موثر نمی باشداما کارشناسان تعیین نوع چاقی را جهت درمان لازم میدانند که آنرا براساس شکل نیز به انواع زیر تقسیم بندی می نمایند :

  1. نوع اول با توزیع چاقی درتمامی نقاط بدن همراه است
  2. نوع سیبی شکل با قرارگیری چربی مازاد در اطراف شکم و تنه 
  3. چربی مازاد در اطراف شکم 
  4. قرارگیری چربی مازاددر ران ها و باسن به شکل گلابی

چاقی

روشهای درمان چاقی

شکل چربی زیرپوستی مستقیما زیر پوست یافت میشود و با دست میتواند لمس شود و در تمام نقاط بدن وجود دارد اما در نقاط مثل شکم ران و باسن بیشتر است.

  • چاقی نوع اول یاتخم مرغی شکل با تجمع چربی درت قریبا تمامی نقاط بدن بهترین فرم محسوب شده و بگفته کارشناسان بهتر به درمان جواب میدهد.
  • چربی احشایی یاعمیق که چربی حلقه شده بدورارگانهای داخلی بدن است وسلامتی شخص رابه خطر می اندازد و رل بزرگی درمقاومت به انسولین وریسک دیابت بازی میکند همچنین میتواند با زوال خافظه نیز مربوط باشدکه ممکن است از طریق ترشح هورمون لپتین روی مغز موثر باشد. یک کمر با شکم بزرگ نظیر انچه بیشتر در مردان بنام سیبی شکل مشهور است میتواند بیشتر با چربی احشایی خطر افرین باشد. 
  • چربی شکمی یک چربی ناسالم است که باریسک بیشترسکته های قلبی ومغزی وتاثیربدتری درمقاومت به انسولین ودیابت وچربی های خون و پرفشاری خون همراه است اما گیچ نشوید مرز بندی انواع چاقی خیلی واضح و مهم نیست اما چربی بیشتر در شکم ریسک بالاتری است تا چربی پهلو و کشاله ران زنها با کمر بیشتر 35 و اقایان بیشتر از40 اینچ ریسک بیماری بیشتری دارند. 
  • درخانم هاچاقی بیشتربه شکل گلابی است که افزایش چربی بیشتر در ران و باسن است که اینوع چاقی تا قبل از یائسگی که ممکن است بد هم نباشد و بدن را از بیماریهای متابولیکی حفظ کندکه البته این هم طبیعی است که حدی داشته باشد ولی بعد از یائسه شدن که شکم شروع به چاقی میکند ممکن است سودی نداشته که مضر هم باشد. 

در مبحث درمان میتوان به نوع درمان براساس نوع چاقی اشاره کرد اما آنچه مشخص است از وقتی که شروع به کاهش وزن یا کاستن از چربی های سفید بدن میکنید همه جای بدن بصورت برابر و مساوی چربی ازدست میدهند. اما اگر ورزش را به رژیم غذایی لاغری اضافه کنید ممکن است چربی احشایی بیشتری ازدست بدهید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن