ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، چربی سوز قرص زردچوبه برای لاغری و کاهش وزن و بهترین زمان مصرف قرص زردچوبه برای لاغری و قیمت قرص زردچوبه برای لاغری و عوارض زردچوبه برای لاغری و طرز تهیه شیر و زردچوبه برای لاغری و قرص زردچوبه برای لاغری نی نی سایت و کاهش وزن شکم در 5 روز با زردچوبه و چای و ماست و زردچوبه برای لاغری و طرز تهیه دمنوش زردچوبه برای لاغری در نم نمک.

چربی سوز قرص زردچوبه برای لاغری

زردچوبه برای لاغری شکم و کاهش وزن بسیار مفید است . زردچوبه می تواند به افرادی که از اضافه وزن رنج می برد ، کمک کند. زردچوبه ، حاوی یک ماده فعال که کورکومین نام دارد. کورکومین به دلیل تأثیرات مثبتی که بر سلامت دارد می تواند به کاهش وزن و لاغری سریع باهدف رسیدن به وزن ایده آل کمک کند. خواص زردچوبه برای لاغری شما را شگفت زده می کند.چربی سوز قرص زردچوبه برای لاغریچربی سوز قرص زردچوبه برای لاغری

برخی از خواص آن عبارت اند از :

  • کاهش التهاب
  • سم زدایی
  • از بین بردن انگل با زردچوبه
  • کاهش تشکیل عروق خونی جدید
  • ایجاد روحیه بهتر در فرد

چربی سوز قرص زردچوبه برای لاغری

قرص زردچوبه برای لاغری

یکی از شیوه های خیلی طبیعی برای پایین آوردن وزن ، مصرف ادویه ها است. این ادویه ها اگر به شیوه درست و به اندازه مناسب استفاده شوند ، به سلامتی شما آسیبی نمی رساند ، و به کاهش وزن شما بسیار کمک می کند.

برای استفاده از زردچوبه شما خودتان می توانید قرص لاغری بسازید. برای این کار ، کافی است یک قاشق زردچوبه ، یک قاشق زنجبیل ، یک قاشق زیره که نوع آن فرقی نمی کند سیاه یا سبز باشد و یک قاشق دارچین را باهم در ظرفی کوچک مخلوط کنید و میکس کنید.

در صورتی که یبوست دارید یک قاشق پودر سنا هم به این مواد خشک اضافه کنید. حالا این مخلوط را با یک قاشق عسل به صورت یک خمیر آماده کنید و از آن به اندازه یک نخود برداشته ، در دست گرد کنید و به شکل قرص درست کرده و کنار بگذارید تا خشک شود. حالا یک یا دو قرص را در روز مصرف کرده و تا رسیدن به وزن مطلوب ادامه دهید. این قرص طبیعی ، سوخت وساز و متابولیسم بدن را افزایش داده و موجب کاهش وزن شما می شود.

کاربرد های استفاده از زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های ضدالتهاب و سرشار از آنتی اکسیدان است و استفاده از آن برای بدن انسان فواید زیادی به همراه دارد. ازجمله کاهش ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های تنفسی با زمینه آلرژیک است.

اما برای اینکه از خواص چربی سوزی آن استفاده کنید بهتر است کپسول های ژلاتین خالی که در عطاری ها می فروشند را با زردچوبه پر کرده و روزی چند بار با آب آن را نوش جان کنید. البته بهتر است اگر تپش قلب دارید با پزشک مشورت کنید. پس از مدتی در کنار رژیم و ورزش سرعت و شدت چربی سوزی شما بالاتر می رود.

مزایای استفاده از زردچوبه

زردچوبه علاوه بر کاهش وزن مزایای شگفت انگیزی دیگری نیز دارد که برخی از آن ها عبارتند از :

  • دارای خواص ضد التهابی است بنابراین به جلوگیری از بیماری هایی مانند آرتروز ، پانکراس و بیماری التهابی روده کمک می کند.
  • خواص ضد میکروبی دارد ، بنابراین می تواند در مواد غذایی به عنوان نگهدارنده و در صنایع دارویی برای تهیه فرمولاسیون ضد میکروبی مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه استفاده زردچوبه برای لاغری

همان گونه که در بالا اشاره شد شما می توانید به طرق متفاوت از زردچوبه استفاده کنید و لاغر شوید. راحت ترین راه لاغری با زردچوبه تهیه کپسول زردچوبه می باشد که در بالا به آن اشاره شد.

در این حالت ، کورکومین مورد نیاز بدن را تامین می کنید. زردچوبه بافت خاصی دارد و بدن نمی تواند به راحتی آن را هضم کند. پس بهتر است که یک مکمل همچون فلفل سیاه به آن بیافزایید تا فرایند شکستن آن راحت تر شود. در حقیقت بهتر است که برای تسریع لاغری زردچوبه و فلفل با هم مصرف شوند.

کپسول زردچوبه هضم غذا رابرای شما راحت تر می کند و شاید مصرف آن بر سطح انرژی ذخیره شده در بدن تاثیراتی بگذارد ، اما برای مصرف آن زمان خاصی تعیین نشده است.

اما برای اینکه ازعوارض تاثیر زردچوبه جلوگیری شود بهتر است که این کپسول را در روز و همراه غذا میل کنید. برخی علاقه زیادی به طعم و بوی زردچوبه دارند در این صورت زردچوبه را می توان با شیرینی ، سبزیجات ، شیر زردچوبه را می توانید با شیر گرم نیز ترکیب و میل کنید. مصرف کردبهتر است که فلفل سیاه هم به آنها بیافزایید.

چربی سوز قرص زردچوبه برای لاغری

چقدر زردچوبه برای لاغری بخوریم؟

برای لاغری بیشتر از سه تا چهار قاشق چای خوری در روز زردچوبه توصیه نمی شود. تا وقتی که به زردچوبه آلرژی نداشته باشید ، عوارضی هم از آن به بدنتان نخواهد رسید.

توجه کنید که مصرف زردچوبه با معده خالی اسید معده و ریفلاکس را تشدید می کند. در ضمن این ادویه با برخی از داروها تداخل دارد ، بنابراین پیش از مصرف آن جهت لاغری با پزشک مشورت نمایید.

مصرف زردچوبه در طولانی مدت و به مقدار زیاد در معده زخم ایجاد می کند. این ادویه قند خون را کاهش می دهد بنابراین افراد دیابتی باید قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

مصرف این ادویه در زنان باردار باید حتما با مشورت پزشک باشد. اما در حالت عادی مصرف زردچوبه مصرف آن برای بانوان باردار منعی نخواهد داشت.

زردچوبه را اگر برای لاغری دو تا سه قاشق چای خوری در روز مصرف می کنید توجه کنید که گردش خون را افزایش می دهد و باید دو هفته پیش از جراحی از مصرف زردچوبه بپرهیزید.

دستور غذایی استفاده از زردچوبه برای لاغری

مواد لازم :
  • یک دوم اینچ ریشه زردچوبه
  • یک فنجان آب گرم
  • نصف یک عدد لیمو

بعد از خورد کردن ریشه زردچوبه آن را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. قبل از نوشیدن خوب به هم بزنید. سپس ازاین نوشیدنی استفاده کنید

این مخلوط باعث لاغری سریع ، بهبود روده و سلامت پوست می شود. علاوه بر این ، زردچوبه از عفونت های میکروبی جلوگیری کرده و به بهبود زخم ها کمک می کند وهمچنین می تواند درد را کاهش دهد.

مضرات استفاده زیاد از زردچوبه

زردچوبه ممکن است برای برخی افراد حساسیت داشته باشد. به ندرت بعضی از افراد واکنش های آلرژیک را به ویژه مشکلاتی پوستی گزارش کرده اند. به طور معمول این حالت به شکل خارش پوست نمایان می شود.

مصرف زیاد و بی رویه زردچوبه می تواند حالت تهوع ، اسهال ، افزایش خطر خونریزی ، انقباض بیش از حد کیسه صفرا ، افت فشار خون ، انقباضات رحمی در زنان باردار و افزایش قاعدگی را به همراه داشته باشد. اگر این علائم را داشتید ، استفاده از زردچوبه را متوقف یا به پزشک مراجعه کنید.

بهترین روش استفاده از زردچوبه

زرد چوبه را همیشه با فلفل سیاه و بعضی از روغن های غیرالتهابی و چرب به کار ببرید. به دلیل این که چربی دوست و در چربی قابل حل است. از روغن نارگیل نیز می­ توان استفاده کرد. برای جذب حداکثری ، همیشه همراه با غذا مصرف کنید.

خواص زردچوبه (طبیعت و خواص درمانی)

  • طبع زردچوبه گرم و خشک است. برخی خوص دارویی این ادویه ارزشمند عبارتند از :
  • مصرف زردچوبه به همراه غذا ، تصفیه کننده خون می باشد.
  • زردچوبه التیام دهنده زخم ها می باشد ، همچنین از خواص این گیاه ، ضد درد ، ورم و دررفتگی اعضای بدن بوده که به صورت خمیر مخلوط با آب به محل درد مالیده می شود.
  • استفاده از دم کرده زردچوبه ، برای تنظیم عادت ماهیانه زنان ، درمان اسهال ، اسهال خونی و کاهش تورم مفید است.
  • به منظور درمان التهاب لثه یا لوزه ها ، قرقره دم کرده زردچوبه مفید است.
  • یکی از مهمترین خواص زردچوبه ، پیشگیری از ایجاد سرطان و کمک به درمان آن است ، کورکومین موجود در این ادویه ، دارای خواص ضد سرطان و ضد عفونت است.
  • خواص زردچوبه برای پوست نیز بسیار گسترده بوده ، رفع جوش و آکنه ، جوانسازی پوست صورت ، کاهش چین و چروک پوست ، پاکسازی و شفافیت پوست از فواید استفاده از این گیاه برای بهداشت و سلامت پوست است.

فواید دیگر مصرف زردچوبه

علاوه بر خواص زردچوبه برای لاغری مصرف این ادویه به دلیل داشتن ماده لیپو پلی ساخارید باعث تحریک سیستم دفاعی(ایمنی) بدن می شود. همچنین به دلیل خاصیت ضد قارچی ، ضد ویروسی و ضد باکتریایی به تقویت سیستم دفاعی بدن فرد کمک می کند. به همین دلیل بدن با مصرف زردچوبه کمتر به بیماری های همچون آنفولانزا و سرماخوردگی مبتلا می گردد.

در درمان این بیمارها و رفع سرفه نیز مصرف زردچوبه مفید می باشد و طریقه مصرف آن نیز به این صورت است که در طول روز یک لیوان شیر گرم را با یک قاشق چایخوری سر خالی زردچوبه ترکیب کنید و میل نمایید. البته مصرف زردچوبه برای افرادی که مبتلا به هر نوع از بیماری صفراوی می باشند توصیه نمی شود ، چرا که ممکن است وضعیت بیماری این افراد را وخیم تر نمایید. همچنین بهتر است افرادی که دچار بیمارها و مشکلات گوارشی می باشند ، زردچوبه را به شکل خام مورد مصرف قرار دهند.

چربی سوز قرص زردچوبه برای لاغری

قرص زردچوبه

از روش های مفید و تاثیر گذار درکاهش وزن می توان به مصرف ادویه ها اشاره کرد . قرص زردچوبه از جمله راهکاری های لاغری می باشد که به راحتی می توان آن را در خانه درست کرده و مصرف نمود .

برای تهیه قرص زردچوبه یک قاشق از آن را با یک قاشق زنجبیل و یک قاشق زیره سیاه یا سبز و یک قاشق دارچین مخلوط کرده و میکس می کنند .سپس به مخلوط به دست آمده یک قاشق عسل اضافه می کنند و بعد از این که به شکل خمیر در آمد به اندازه نخود از آن برداشته و در دست گرد می کنند و خشک می نمایند وازآن استفاده می کنند.

شیر و زردچوبه برای کاهش وزن

شیر و زردچوبه نوشیدنی بسیار پر خاصیتی می باشد که برای درمان سرما خوردگی از زمان های قدیم به به کار برده می شد این ترکیب فوق العاده علاوه بر درمان سرماخوردگی و زکام به علت وجود فیبر غذایی در داخل آن که منجر به کاهش چربی و جلوگیری از افزایش وزن می شود برای افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند روش مصرف مناسبی است.

میزان مصرف زردچوبه برای لاغری چقدر باشد؟

اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید ، شما نباید بیش از سه تا چهار قاشق چای خوری در روز زردچوبه مصرف کنید. زردچوبه تا زمانی که فرد به آن آلرژی نداشته باشد ، عوارض جانبی ندارد. البته باید به برخی موارد در خصوص آن توجه کرد.

به عنوان مثال زردچوبه به خصوص با معده خالی می تواند موجب تشدید اسید معده و ریفلاکس شود. همچنین هنگامی که به عنوان یک مکمل مصرف می شود ، می تواند در عملکرد برخی داروها دخالت کند ، پس قبل از مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین اگر در دوزهای بالا و مدت زمان طولانی مصرف شود ، می تواند معده شما را ناراحت کند و باعث زخم شود. افراد دیابتی باید به خصوص مراقبت کنند زیرا ممکن است باعث کاهش قند خون در هنگام مصرف داروهای دیابتی شوند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن