ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، استفاده وسایل عادی و چند استفاده غیرعادی از چیزهایی که در خانه دارید و کاربرد چیزهایی که نمیدانیم و کاربرد های مختلف لوازم خانه و استفاده غیرعادی از چیزهای عادی را در نم نمک ببینید.

چند کاربرد غیرعادی چیزهایی که در خانه دارید!

بعضی از آیتم ها در محیط خانه هستند که می توانید با کمی خلاقیت ، کاربرد های مختلفی از آن ها را مشاهده کنید. در این قسمت از سبک زندگی نم نمک قصد داریم کاربرد های مختلف لوازم خانه را به شما معرفی کنیم که شاید تا بحال اصلا در مورد آن ها فکر هم نکرده بودید.چند کاربرد غیرعادی چیزهایی که در خانه دارید!چند کاربرد غیرعادی چیزهایی که در خانه دارید!

استفاده از زغال به عنوان کود

کافی است که این دفعه زغال های استفاده شده خود را دور نیندازید و از آن به عنوان کود گیاهی استفاده کنید. می توانید این ذغال ها را با باقیمانده پوست میوه هم ترکیب کنید و یک کود گیاهی عالی ایجاد کنید.

استفاده از دستمال مرطوب های استفاده شده برای دوش حمام

دفعه بعدی دستمال مرطوب هایی که استفاده کرده اید را دور نیندازید تا بعد از هر بار دوش گرفتن ، بتوانید اطراف شیرآلات حمام را با آن تمیز کنید و از ایجاد آلودگی ها در این ناحیه جلوگیری کنید.

کاربرد جالب دستمال مرطوب برای حمام

استفاده از لیمو برای دور کردن حشرات

جالب است بدانید که حشرات از موادی مثل لیمو دوری می کنند. کافی است که آب لیمو را با قلم رنگ روی دیوار ها بپاشید و مطمئن باشید که حشرات حاضر نیستند بوی لیمو را تحمل کنند و در نتیجه از منزل شما دور می شوند.

تیز کردن قیچی

اگر احساس می کنید که قیچی شما کند شده است ، کافی است که یک فویل آلومینیومی را با قیچی خود برش دهید و شاهد تیز شدن آن باشید.

استفاده از جعبه کارتون

اگر به دنبال راهی برای مرتب کردن هستید ، کافی است که جعبه های کارتون را دور نیندازید و لوازم خود را داخل آن ها قرار دهید. سپس می توانید آنها را به صورت مرتب شده و تقسیم بندی شده زیر تخت یا داخل کشوی دراور بگذارید. همچنین می توانید کارتون ها را تقسیم بندی کرده و اجسام مختلف را در هر قسمت آن قرار دهید تا دیگر با یکدیگر ترکیب نشوند.

مرتب کردن وسایل خانه با جعبه کارتون

استفاده از قرص آسپرین

شاید تا به حال فکر می کردید که آسپرین فقط برای سر درد استفاده می شود اما جالب است بدانید که قرار دادن یک قرص آسپرین همراه با لباس سفیدِ لک شده داخل آب گرم ، واکنشی را ایجاد می کند که لک ها را به راحتی از بین می برد.

استفاده از سرکه برای افزایش شکوفه ها

دفعه بعدی که گل خریدید ، کافی است که دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را وارد آب گل کنید. 2 قاشق غذاخوری شکر هم اضافه کنید که باکتری های موجود را از بین ببرد. شکر هم باعث تغذیه رسانی به گل می شود و هم گل شما مدت زمان بیشتری دوام خواهد آورد.

سرکه برای از بین بردن خارش

سرکه سیب برای از بین بردن خارش حاصل از نیش حشراتی مثل پشه است. کافی است که آن را به محل مورد نظر بزنید تا خارش را از بین ببرد.

رفع خارش با سرکه سیب

استفاده از روسری

اگر می خواهید دکوراسیون خانه خود را عوض کنید ، جالب است بدانید که روسری هایی که مخصوصا در حاشیه خود دارای اویز هستند ، گزینه مناسبی برای رومیزی می باشند و می توانید آن را در جاهای مختلف خانه به عنوان یک پارچه دکوری جدید استفاده کنید.

تمیز کردن با خمیر دندان

می توانید مقداری خمیر دندان بر پایه جوش شیرین را خریداری کنید که نه تنها تنفس شما را بهبود می بخشد ، بلکه محیط خانه را نیز تمیز می کند. همچنین بوی بد منزل را از بین می برد. پس کافی است که از خمیر دندان برای تمیز کردن قسمت های کثیف آشپزخانه که بدبو هم هستند ، استفاده کنید.

استفاده از سنجاق سر

سنجاق سر یک وسیله کاربردی است که از طریق آن می توانید تا قطره آخر خمیر دندان خود را استفاده کنید. همچنین می توانید سنجاق سر را برای تمیزکاری لوازم آشپزخانه مثل اجاق گاز هم استفاده کنید و درز لوازم را تمیز نمایید.

کاربرد جالب از سنجاق سر

استفاده از تیله برای آرامش ذهن

به دوران کودکی خود فکر کنید که چقدر از بازی با تیله ها لذت می بردید ، تیله ها راهی برای آرامش ذهن هستند. پس کافی است که چند عدد از آن ها را روی میز خود نگه دارید و هر زمان که استرس گرفتید ، از آن ها استفاده کنید.

استفاده از فنجان های قدیمی به عنوان جا شمعی

شاید با وجود ماگ های امروزی که مخصوص قهوه هستند ، دیگر دلتان نخواهد از فنجان های قدیمی استفاده کنید اما بهتر است آن ها را دور نیاندازید. این فنجان نعلبکی ها برای استفاده از شمع بسیار مناسب هستند و حتی می توانید با آن ها شمع های تزئینی را در جای جای خانه روشن کنید.

نعلبکی های سرامیکی برای صابون

قبلا افراد از جا صابونی های پلاستیکی استفاده می کردند که باعث می در ذرات صابون به آن ها بچسبد. کم کم این روش را کنار گذاشتند و به جای صابون از انواع مایع دستشویی ها استفاده کردند . جالب است بدانید که اگر نعلبکی های سرامیکی را برای قرار دادن زیر صابون استفاده کنید ، هم ظاهر بهتری را ایجاد خواهند کرد و هم آلودگی ها را خیلی راحت تر از بین خواهید برد.

کاربرد نعلبکی برای زیر صابون

استفاده از بند های پلاستیکی برای جلوگیری از ریختن رنگ

اگر به نقاشی علاقه دارید اما بار ها با ریختن رنگ های خود مواجه شده اید ، کافی است که دیگر این بند های پلاستیکی را دور نریزید و آن را از بالا و پایین دور قوطی های کوچک رنگ خود بپیچید که تضمین می کند رنگ هیچ گاه روی زمین نریزد.

استفاده از چراغ قوه هنگام شب

اگر می خواهید فضای رویایی تر و جالب تری را برای کودکان فراهم کنید ، کافی است که برای قصه خواندن همه چراغ ها را خاموش کنید و با استفاده از یک چراغ قوه داستان بخوانید. با این کار هم فضا جالب تر می شود و هم کودکتان راحت تر می خوابد.

کاشت گیاه های خوراکی داخل آشپزخانه

چرا با یک تیر دو نشان نمی زنید؟ می توانید گلدان های کوچک و زیبایی را خریداری کنید و گیاه های خوردنی را داخل آن ها بکارید. گیاهانی مثل جعفری و ریحان را داخل گلدان پرورش دهید. این گونه علاوه بر این که محیط آشپزخانه را تمیز و زیبا می کند ، به صرفه اقتصادی هم کمک خواهد کرد.

کاشت گیاه های خوراکی در گلدان کوچک

استفاده از نمک به عنوان خوشبوکننده

آیا کفش های باشگاهتان بوی منزجر کننده ای دارند ، کافی است مقداری نمک را داخل کفش هایتان بریزید. نمک حاوی ماده ای به نام سدیم کلرید است که با باکتری ها و بوی بد مبارزه می کند.

استفاده بیشتر از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی فقط مخصوص شستن ظرف ها نیست. می توانید اسباب بازی های کوچک ، گارد دهان و خیلی از موارد دیگر را داخل آن قرار دهید تا به خوبی شستشو داده شوند. فقط مرحله خشک کردن را فراموش نکنید زیرا ممکن است به پلاستیک های ظریف آسیب وارد شود.

استفاده از براش های آرایشی

ایندفعه که در حال فکر کردن برای تمیز کردن لابلای کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر بودید ، کافی است که یک براش آرایشی تمیز را بردارید و آلودگی های بین کیبورد را پاک کنید.

براش های آرایشی برای تمیزکردن کیبورد

از بین بردن مواد چسبناک با استفاده از سشوار

فرض کنید که مقداری از باقیمانده شمع روی مبلمان شما چسبیده شده است. تنها راه حل موجود ، استفاده از حوله و سشوار است. یک عدد پارچه نرم یا حوله را روی این قسمت قرار دهید و سپس سشوار را روی آن بگیرید. دمای آن را خیلی بالا ببرید و شاهد ذوب شدن این ماده چسبناک باشید.

ریختن مایعات مختلف داخل قالب های یخ

ایا تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید مواد مختلف را داخل قالب های یخ بریزید و خوراکی های خنک و خوشمزه را برای فصل تابستان فراهم کنید؟! کافی است که آبمیوه های مورد علاقه خود را داخل قالب های یخ بگذارید تا طعم شگفت انگیزی را برای شما رقم بزنند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
60%

نظر دادن