ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خرید گلدان مناسب و چه گلدانی برای چه گلی مناسب است و گل مناسب برای گلدان استوانه ای و چه گلدانی برای سانسوریا مناسب است و گلدان مستطیلی یک متری و کاشت گل در گلدان فلزی و فروش گلدان چوبی در تهران و انتخاب گلدان مناسب و گلدان سفالی بزرگ و خرید گلدان سفالی ارزان و راه های کاربردی برای خرید گلدان و روش هایی برای انتخاب گلدان مناسب برای انواع گل و گیاه و نکات خرید گلدان مناسب گیاه را در نم نمک ببینید.

فوت و فن انتخاب گلدان مناسب برای انواع گل و گیاهان

گیاهان خانگی یک اکسسوری عالی برای فضاهای داخلی هستند و بافت و رنگ های متفاوت دارند و به خانه شما گرما و زیبایی می بخشند. می توانید فضای آن ها را به خوبی عوض کنید. کافی است که یک گلدان مناسب برای آن انتخاب کنید. انواع گیاهان با دکور صحیح ، خانه شما را زیبا می کنند اما مهم تر از همه این است که یک گلدان مناسب برای گیاه انتخاب کنید که قبل از آن باید مواردی را که در این بخش از سبک زندگی نم نمک آورده ایم را در نظر بگیرید.چه گلدانی برای چه گلی مناسب است؟چه گلدانی برای چه گلی مناسب است؟

خرید گلدان مناسب گل

سایز صحیح را بدانید :

خاک در گلدان خیلی بزرگ ، به تدریج و به آرامی خشک می شود و احتمال پوسیدگی ریشه گیاه را افزایش می دهد. اگر گیاه بیش از حد برای گلدان بزرگ باشد ، باز هم فضا برای آن تنگ می شود. گلدان بیش از حد کوچک باعث خشک شدن سریع گیاه می شود و باعث می شود که شما نتوانید به شکل مناسب به گیاه آب دهید و در نتیجه ریشه گیاه دچار مشکل می شود و رشد آن به خطر می افتد.

در حالت ایده آل باید گیاه را داخل گلدانی قرار دهید که سایز مساوی با محل رشد داشته باشد. یکی از روشهای انتخاب گلدان اندازه گیری قطر دهانه گلدان است و معمولا سایزهای گلدان 6،8،10،12،14،20،25،30 و گلدانهای بزرگتر با نام سطل شناخته میشوند. اندازه این گلدانها بر اساس حجم داخلی آن است 3 لیتری ، 4لیتری و…

اگر می خواهید گیاه را وارد یک گلدان دیگر کنید ، باید در نظر بگیرید که گلدان جدید 5 الی 8 سانتی متر از لحاظ قطر بزرگتر باشد. سایز بزرگتر گلدان را برای گیاه انتخاب کنید تا رشد آن سریع تر انجام گیرد. گیاهانی که رشد آهسته دارند ، با گلدان بزرگتر به اندازه 2 الی 4 سانت رشد سریع تری خواهند داشت.

خرید گلدان مناسب گل

مواد مناسب را در نظر بگیرید :

رایج ترین مواد تشکیل دهنده گلدان ، پلاستیک و تراکوتا و یا سفال هستند. گلدان های پلاستیکی؛ گلدان های رنگارنگ با وزن سبک و هزینه پایین می باشند. آن ها معمولا رطوبت را نگه می دارند. بنابراین این گونه باید به گیاه کمتر آب بدهید. زمانی که وزن گلدان برایتان مهم است ، از انواع پلاستیکی استفاده کنید. همچنین می توانید سبد های گلدانی آویز هم خریداری کنید. گلدان های تراکوتا سنگین تر هستند اما معمولا نقش های زیباتری دارند و هزینه آن ها بیشتر است. این گلدان ها متخلخل هستند. بنابراین گیاه به آب بیشتری در آن ها نیاز دارد. تراکوتا برای گیاهانی مناسب است که خیلی به آب نیاز ندارند ، مثل کاکتوس ، ارکیده و گیاهان گوشتی.

قبل از دکور و تزئین ، زهکشی آن را در نظر بگیرید :

اکثر گیاهان خانگی نمی توانند با آب زیاد زنده بمانند. بنابراین خاک گیاه باید زهکشی مناسب داشته باشد تا آب را به پایین بکشد و یا بتواند تنفس کند. سوراخ ته گلدان هم برای زهکشی لازم است و هم برای جریان داشتن هوا یا Circulation بسیار واجب است. در چنین مواردی برای کثیف نشدن محیط داخلی در زیر آن سینی قرار دهید.

اگر می خواهید گلدان را بدون منافذ زهکشی و فقط برای اهداف دکوری استفاده کنید ، پس قطعا به گیاه آسیب وارد می کنید. گلدان های پلاستیکی و تراکوتا معمولا گزینه مناسبی هستند. همچنین می توانید از گلدان ها و سبد های دیگر از جمله بعضی از گلدان های شیشه ای هم استفاده کنید. بعضی از جعبه های فلزی هم گزینه مناسبی هستند.

برای افزایش زهکشی گیاه نیز می توانید تعداد کمی سنگریزه و صدف هم داخل خاک بریزید تا زهکشی آن افزایش پیدا کند.

ریختن سنگریزه داخل گلدان

به سبک و استایل گلدان توجه کنید :

گلدان ها تنوع رنگ و طرح زیادی دارند ، گلدانی را بخرید که بیشتر از همه با آن ارتباط برقرار می کنید ، حتما نباید عوامل انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی علمی و فنی باشند. در انتخاب رنگ و شکل گلدان ، سعی کنید رنگ های مخالف را انتخاب کنید چون کنتراست رنگ خوبی دارند ، باعث زیبا ترشدن دکوراسیون خانه ما می شوند.

گلدانی بخرید که تمیز کردن آن راحت باشد :

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی گلدانی است که تمیز کردن آن راحت باشد. اگر به فکر استفاده مجدد از گلدان هستید ، تمیزی راحت آن را هم در نظر داشته باشید. تمیز کردن گلدان های سرامیکی بسیار راحت تر است. برخی گلدان ها مانند کاغذی سالانه باید تعویض شوند و نیاز به تمیز کردن ندارند.

تمیز نمودن گلدان سفالی به وقت و حوصله بیشتری نیاز دارد زیرا گلدان های سفالی پس از مدتی بخاطر تبخیر آب در داخل آن ، لایه سفید رنگی در سطح داخلی آن تشکیل می شود که باید تمیز شود. برای تمیز نمودن این گلدان ها ابتدا باید سطح داخلی آن اسکاچ یا سطح زبری پاک کرده و سپس در محلول سفید کننده (با نسبت 1 به 9 محلول سفید کننده به آب) قرار داده و سپس داخل آب داغ فرو ببرید.

خرید گلدانی که تمیز کردنش راحت است

به قیمت گلدان توجه کنید :

در انتخاب گلدان به قیمت آن توجه کنید. گلدان های سفالی قیمت خوب و ویژگی های مناسبی دارند. گلدان های کاغذی نیز قیمت مناسبی دارند اما هر سال باید این گلدان ها را عوض کنید.

خرید گلدان قیمت مناسب

حرف آخر :

گلدان مناسب یکی از عوامل بسیار مهم در رشد ایده آل گیاهان است. در خرید گلدان مناسب برای گیاه دقت زیادی به خرج دهید تا باعث سرکوب کردن رشد گیاه ، ایجاد بیماری ، پوسیدگی ریشه و در نهایت از بین رفتن آن نشوید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن