ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، رفع بوی بد جاکفشی و رفع بوی بد چوب ام دی اف جاکفشی و رفع بوی بد کفش با نمک و درمان قطعی بوی بد پا و اسپری رفع بوی بد پا و درمان قطعی بوی بد کفش و از بین بردن بوی پا برای همیشه و رفع هر نوع بوی بد از جاکفشی و چگونه بوی بد جاکفشی را از بین ببریم و بوی بد جاکفشی و از بین بردن بوی بد کفش را در نم نمک بخوانید.

رفع بوی بد جاکفشی چوبی و فلزی با ترفندهای خانگی

همانطور که می دانید بسیاری از افراد برای مرتب نگه داشتن منزل و نگهداری از کفش های خود از جاکفشی استفاده می کنند اما عدم رعایت برخی نکات ساده موجب بوی بدی می شود که بسیار آزار دهنده است. به همین دلیل در این بخش از نکات خانه داری نم نمک به ارائه راه کارهایی برای رفع بوی بد جاکفشی می پردازیم.رفع بوی بد جاکفشی چوبی و فلزی با ترفندهای خانگیرفع بوی بد جاکفشی چوبی و فلزی با ترفندهای خانگی

رفع بوی بد جاکفشی

راه و روش های طبیعی و خانگی برای رفع بوی بد جاکفشی

از جوش شیرین استفاده کنید :

یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین ، داخل جاکفشی به خصوص در کف آن بریزید. این کار علاوه بر جذب رطوبت جا کفشی ، مانع از تکثیر باکترهایی می شود که در مناطق گرم و مرطوب رشد می کنند. صبح روز بعد ، جوش شیرین را از داخل جاکفشی پاک کنید.

سرکه مصرف کنید :

در فصول برفی و بارانی ، جاکفشی علاوه بر بوی بد ، بوی نم و رطوبت نیز می دهد. برای از بین بردن بوی بد جاکفشی ، مقداری سرکه را با آب ترکیب کرده و به قسمت های مختلف جاکفشی اسپری کنید.

سرکه برای رفع بوی بد

روغن درخت چای را امتحان کنید :

روغن های گیاهی مثل درخت چای خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و باعث از بین بردن بوی باکتری ها می شود. چند قطره روغن درخت چای را هفته ای یک بار داخل جا کفشی بریزید و در صورت ممکن جاکفشی را در هوای آزاد قرار دهید تا بوی بد کفش ها از بین برود.

از گل و گیاه کمک بگیرید :

گیاهانی مانند مریم گلی ، اسطوخودوس و ریحان در از بین بردن بوها عالی هستند. یک از این گیاهان را یک شب داخل جا کفشی قرار دهید. صبح روز بعد ، گیاه را دور بریزید و قبل از قرار دادن مجدد کفش ها در داخل جاکفشی ، اجازه دهید کمی هوا در آن جریان داشته باشد. این کار را تا زمانی که بو از بین رود هر شب انجام دهید.

رفع بوی بد جا کفشی با اسطوخودوس

پوست مرکبات را به کار ببرید :

پوست مرکبات مثل پرتقال ، لیمو و گریپ فروت برای جذب بوهای بد مثل بوی جاکفشی شگفت انگیز است زیرا پوست پرتقال حاوی روغن های طبیعی است که از رشد باکتری و کپک داخل جاکفشی جلوگیری می کند.

جا کفشی مناسب انتخاب کنید :

شاید قبلا جا کفشی خریداری کرده اید ، اما اگر به دنبال خرید یک مدل جدید هستید ، در ابتدا مدلی را تهیه کنید که هوا به خوبی در آن گردش کند. مثل یک جاکفشی طبقه ای با جنس چوب طبیعی ، سپس مدل انتخابی شما بتواند کفش ها را از گرد و غبار و نور فرابنفش محافظت کند.

جا کفشی مناسب

کفش های فرسوده را نگهداری نکنید :

بعد از پوشیدن یک جفت کفش ، تقریبا 24 ساعت طول می کشد تا رطوبت به جا مانده از عرق پا خشک شده و باکتری ها کاهش یابند. بنابراین بهتر است که کفش هایتان را قبل از قرار دادن در جاکفشی ، در هوای آزاد بگذارید ، زیرا به احتمال زیاد کاملا خشک نمی شود و می تواند باعث ایجاد باکتری بیشتر و بوی تعفن شود.

از خوشبوکننده هوا استفاده کنید :

هر چقدر هم که مراقب باشید احتما آن وجود دارد که جا کفشی شما بو بگیرد .یک راه برای مبارزه با این مساله ، قرار دادن خوشبو کننده های موجود در بازار داخل جاکفشی است.

اسپری خوشبو کننده برای رفع بو

چای کیسه ای سیاه در جاکفشی بگذارید

چای سیاه حاوی تانن هایی است که در از بین بردن باکتری هایی که در داخل جاکفشی یا کفش یافت می شوند موثر هستند. چای کیسه ای را به مدت چند دقیقه در آب جوش بگذارید سپس اجازه دهید تا خنک شود.بعد از آن کیسه چای را به مدت یک ساعت یا بیشتر در داخل جاکفشی یا کفش قرار دهید تا بوی بد را به خود جذب کند.

کفش ها را مرتب کنید :

اگر جز آن دسته افرادی هستید که به محض آمدن از بیرون ، کفش های خود را داخل جاکفشی قرار می دهید باید بگویم دلیل بوی بد جا کفشی می تواند همین باشد زیرا کفش ها را همراه با کثیفی و آلودگی که از بیرون به همراه دارد داخل جا کفشی قرار می دهید.

از قهوه یا عطر استفاده کنید

پیش از این هم در نم نمک گفتیم که برای خوشبو کردن جاکفشی و رفع بوی بد ، در یک ظرف پلاستیکی که چند سوراخ روی درب آن ایجاد کرده اید کمی قهوه بریزیدو به مدت چند روز آن را در گوشه ای از داخل جاکفشی قرار دهید تا بوهای نامطبوع را جذب کند. علاوه براین می توانید یک شیشه عطر را نیز در جاکفشی قرار دهید.

رفع بوی بد با قهوه

اسپری بوبر کفش به کار ببرید :

جاکفشی به دلیل وجود کفش های مختلف و استفاده مدام از آنها ممکن است که بو بگیرد.برای رفع بوی بد آن هر چند وقت یکبار از اسپری بوبر کفش استفاده کنید تا بوی موجود در آن به طور کامل و البته موقتی رفع شود.

کفش ها را بر اساس فصل دسته بندی کنید :

اگر کفش های خود را طبق فصل از هم جدا و کفش هایی که نیاز ندارید را در جای دیگری ذخیره کنید ، می توانید جاکفشی را مرتب نگه دارید. با این حال ، همیشه قبل از نگهداری به طور کامل کفش ها را تمیز کنید ، در غیر این صورت احتمال افزایش کثیفی ، بو و دوده بیشتر می شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن