ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، از بین بردن بوی سرکه از روی فرش و رفع بوی سرکه از روی فرش و از بین بردن بوی سرکه در ماشین و روش از بین بردن بوی نفت از روی فرش و از بین بردن بوی ترشی از روی فرش و از بین بردن بوی فرش پشمی و از بین بردن بوی آبغوره از فرش و از بین بردن بوی ترشی روی فرش و از بین بردن بوی مشروب از روی فرش و از بین بردن بوی شراب روی فرش در نم نمک.

از بین بردن و رفع بوی سرکه از روی فرش و قالی

اگر می خواهید فرش خود را تمیز با بوی تازه نگه دارید ، می توانید بوی سرکه را با استفاده از یک محصول خانگی ملایم دیگر یعنی جوش شیرین از بین ببرید. جوش شیرین ارزان است و روند از بین بردن بو به کمک آن ، بسیار آسان و سریع خواهد بود.رفع و از بین بردن بوی سرکه از روی فرش و قالیرفع و از بین بردن بوی سرکه از روی فرش و قالی

از بین بردن و رفع بوی سرکه از روی فرش و قالی

در این مقاله از نم نمک قصد داریم تا 4 مرحله آسان برای از بین بردن بوی فرش را به شما آموزش دهیم.

مرحله 1: لکه گیری

اولین کاری که باید انجام دهید پاک کردن سرکه اضافی از فرش است. برای این کار یک دستمال کاغذی رولی را خیس کنید و بر روی محلی که به تازگی سرکه ریخته است ، قرار دهید. دستمال کاغذی را به آرامی بر روی منطقه مورد نظر فشار دهید تا سرکه اضافی آن خارج شده و جذب دستمال شود. عدم مالیدن فرش ، باعث می شود الیاف فرش آسیب نبینند.

پس از این کار ، بررسی کنید که آیا فرش هنوز مرطوب است. اگر سرکه پاک شده است ، دیگر نیازی به خیساندن پارچه نیست. فقط یک دستمال خشک تمیز بردارید و باقیمانده سرکه و اب را از فرش خارج کنید.

این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا حداکثر مقدار سرکه از فرش استخراج شود.

از بین بردن و رفع بوی سرکه از روی فرش و قالی

مرحله 2: استفاده از جوش شیرین

مرحله بعدی استفاده از جوش شیرین است. درست مثل سرکه ، از جوش شیرین نیز برای از بین بردن رطوبت و بوی فرش استفاده می شود. اما در اینجا ما قصد داریم تا از آن برای از بین بردن سرکه اضافی از فرش و همچنین از بین بردن بوی آن استفاده کنیم.

برای این منظور فقط کافیست جوش شیرین را روی مناطقی که سرکه ریخته اید ، بپاشید و اجازه دهید حدود 1 ساعت بماند. جوش شیرین سرکه اضافی را از فرش خارج می کند. همچنین جوش شیرین می تواند بوی سرکه را نیز خنثی کرده و از فرش حذف نماید. اگر احساس کردید که بوی سرکه هنوز از بین نرفته است ، می توانید مراحل را تکرار کرده و اجازه دهید جوش شیرین یک شب تا صبح بر روی فرش باقی بماند.

از بین بردن و رفع بوی سرکه از روی فرش و قالی

مرحله 3: جاروبرقی بکشید

با جاروبرقی کشیدن ، جوش شیرین هایی که سرکه را به خود جذب کرده اند ، حذف کنید. جاروبرقی کشیدن پس از انجام مراحل فوق ، ضروری است. زیرا جوش شیرین باقیمانده می تواند باعث جذب گرد و خاک شده و رطوبت فرش را حفظ کند. جوش شیرین جاذب سرکه همچنین با جابجایی فرش ، به درون الیاف نفوذ کرده و به این ترتیب نه تنها بوی سرکه را از بین نمی برد بلکه باعث آلودگی بیشتر می شود.

عدم جاروبرقی کشیدن پس از استفاده از جوش شیرین باعث می شود فرش خشک نشده و محل مناسبی برای ورود باکتری ها باشد. ورود باکتری ها و قارچ ها نیز در نهایت منجر به کپک زدن فرش می شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که جوش شیرین را به خوبی جارو برقی کرده اید و در صورت عدم دستیابی به نتایج مطلوب ، فرآیند را مجددا تکرار کنید.

از بین بردن و رفع بوی سرکه از روی فرش و قالی

مرحله 4: استفاده از قهوه

ترفند دیگری که می توانید برای از بین بردن بوی بد سرکه از موکت و فرش به کار ببرید ، استفاده از قهوه است.

مشخص شده که قهوه می تواند بوی دود سیگار از فرش ها ، دیوارها ، اتومبیل ها و غیره را خارج کند. استفاده از قهوه می تواند بوی بد را از بین ببرد و در عوض بوی مطبوع قهوه را بر جای بگذارد. اما به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از قهوه ، از دستگاه های تهویه مطبوع استفاده کنید تا بو جمع نشود و به بیرون رانده شود.

کارهایی که باید قبل از استفاده از سرکه بر روی فرش انجام دهید

اکنون که می دانید چگونه بوی سرکه را از بین ببرید ، وقت آن است که قبل از استفاده از سرکه بر روی فرش نیز چندین مورد را در نظر بگیرید.

بوی سرکه را با روغن های معطر کاهش دهید

برای جلوگیری از بوی سرکه ، پیش از استفاده از آن ، سرکه را با روغن های معطر و اسانس ها ترکیب کنید. برای این منظور می توانید نصف فنجان سرکه را با 1 لیتر آب و 5 قطره از یکی از روغن های اساسی شامل روغن لیمو ، رزماری ، اکالیپتوس یا برگ درخت چای ترکیب کنید.

پس از پاک کردن هر نوع لکه با سرکه ، حتما از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین می تواند با سرکه واکنش داده و اسید استیک ایجاد کند. بنابراین جوش شیرین پس از استفاده از سرکه ، می تواند به خوبی سرکه را از فرش خارج کرده و در نتیجه از باقی ماندن بوی آن نیز در فرش جلوگیری کند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن