ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در این مقاله شما را با طرز کاشت، شرایط محیطی و نحوه مراقبت و نگهداری، روش تکثیر، بهترین زمان کاشت و آفات و بیمای های مهم گل نسترن فرانسوی آشنا می کنیم.

نحوه مراقبت ، کاشت و نگهداری از گل نسترن فرانسوی

گل نسترن فرانسوی٬ که یک نوع گل رز درختچه ای و رونده می باشد و در رنگهای مختلف است.گل نسترن فرانسوی | نحوه مراقبت و نگهداری از گل نسترن رونده فرانسویگل نسترن فرانسوی | نحوه مراقبت و نگهداری از گل نسترن رونده فرانسوی

گل نسترن فرانسوی

گل نسترن فرانسوی بنفش

گل نسترن فرانسوی شامل درختچه ای زیبا باگل های انبوه و برگ های ریز و درشت زیبا میباشد رنگ بنفش موجود در این گل نسترن فرانسوی بیشتر مورد توجه افرادی قرار میگیرد که روحیه ای لطیف و مهربان دارند و رنگ این گل سرشار از ارامش است ترکیب رنگ سبز و بنفش تاثیرگذاری ان را بیشتر میکند .

کاربرد گل نسترن فرانسوی

گل نسترن فرانسوی مناسب حمام ، اطراف استخر ، کنار آینه ، اتاق خواب است و دارای رنگبندی سفید ، بنفش آبی و زرد می باشد.

این گل به دلیل داشتن حالت درختچه ای بیشتر درخانه های مدرن استفاده میشود که زیبایی محیط را دوچندان میکند و حس ارامش توام باشادابی را به محیط القا میکند.


نگهداری و مراقبت از گل نسترن فرانسوی

هرس کردن گل نسترن فرانسوی :

معمولا گل نسترن فرانسوی برخلاف رز به هرس چندانی احتیاج ندارد. در فصول گرم فقط پاجوش ها را حذف می کنیم.

گل نسترن فرانسوی رونده سفید

گل نسترن فرانسوی رونده سفید

اما هرس اصلی در اواخر زمستان قبل از بیدار شدن گیاه از خواب زمستانه صورت می گیرد.

در این فصل با کوتاه کردن ساقه های گل نسترن فرانسوی می توانیم آن را به شکل دلخواه در آورده و شاخه های اصلی اش را روی پرچین هدایت کنیم.

در صورتی که شاخه های اصلی دچار آفت زدگی یا پوسیدگی شده باشد با نگهداری پاجوش ها و حذف شاخه های قدیمی می توانیم به جوان نمودن نهال اقدام کنیم.

کودپاشی گل نسترن فرانسوی :

همه ساله در دو فصل بهار و پاییز کود حیوانی پوسیده را در اطراف نهال گل نسترن فرانسوی اضافه نموده و آن را خوب با خاک مخلوط کنید.

گل نسترن فرانسوی

گل نسترن فرانسوی

کودهای شیمیایی نیز به رشد و گلدهی نسترن فرانسوی کمک می کند از اواسط تا اواخر زمستان کودهای فسفاته را پای ریشه بریزید در اوایل بهار کودهای دارای ازت و آهن و در اواخر بهار و اوایل تابستان عناصر شیمیایی مختلف (عناصر کم مصرف) را به نسبت های توصیه شده مورد استفاده قرار دهید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
20%

نظر دادن