ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه به بررسی موضوعات تعطیلات بعد از طلاق و نحوه گذراندن اولین تعطیلات پس از طلاق و اوقات خوش فرزندان طلاق در تعطیلات عید نوروز و رفتار با فرزند طلاق در ایام عید در نم نمک خواهیم پرداخت.

چطور بعد از طلاق تعطیلات عید نوروز را با فرزندمان بگذرانیم؟

طلاق تا مدتها زوجین را درگیر مشکلات روانی و اجتماعی و غیره می کند و پیامدهای منفی مختلفی برای آنها دارد. این شرایط با داشتن فرزند به مراتب سخت نیز می شود .گذراندن اولین تعطیلات پس از طلاق ، احتمالا با موجی از احساسات متفاوت و پیچیده برای اعضای خانواده همراه می شود.شیوه گذراندن تعطیلات عید نوروز با فرزندان بعد طلاقشیوه گذراندن تعطیلات عید نوروز با فرزندان بعد طلاق

چرا که این ایام همیشه فرصتی مناسب برای در کنار هم بودن اعضای خانواده است اما در صورت طلاق گرفتن ، فرزندان با تغییرات متفاوتی روبه رو می شوند .زمانی که پدر و مادری از هم جدا می شوند احساس آشفتگی ، نا امیدی ، تعارض و ناکامی در تمام اعضای خانواده به وجود می آید.

اما باید توجه داشت که با فرا رسیدن تعطیلات ، رسیدگی به فرزندان طلاق ، در اولویت باید باشد .

برای کمتر شدن استرس در این شرایط و لذت بردن از آن این مطلب از نم نمک را از دست ندهید.

کمتر شدن استرس در تعطیلات بعد از طلاق

تمرکز برای داشتن یک تعطیلات خاص و متفاوت

از کودک خود برای داشتن یک مراسم متفاوت و جدید در ایام عید کمک بخواهید. برگزاری مراسم متفاوت در سال نو هم در خانه مادر و هم در کنار پدر برای فرزندان خوب است. از فرزندتان بخواهید با درنظر گرفتن مراسم سال نو در سالهای قبل ، ایده های متفاوتی ارائه دهد. همچنین می توان روشهای قدیمی جدید را با هم ترکیب نمود.

فرزندان طلاق در عید نوروز

دور کردن احساس گناه از خود در طول تعطیلات

احساس گناه اغلب سراغ والدینی می آید که فرزندی دارند. آنها از اینکه شرایط چقدر برای فرزندشان سخت است احساس گناه می کنند . گاه افراط در این احساسات باعث می شود که رفتارهای منفی کودکان را نادیده گرفته و بخشش زیادی نسبت به رفتارهای او داشته باشید.

رقابت نکردن با همسر سابق

با همسرتان بر سر مسائلی همچون خرید هدیه و یا خرید وسایلی که نمونه آنها را در منزل دارید ، بپرهیزید . تا حد امکان در خرید هدیه با نظر همسر سابقتان هماهنگ باشید.

شوخ طبعی و انعطاف پذیری

ممکن است که برای وفق یافتن با نیازهای فرزندتان ، در برنامه تعطیلات خود تغییر رویه دهید ، در زمانی که با این تصمیم تجدید نظر در برنامه ها مواجه می شود ممکن است از خود سوال کنید که چه موضوعی باعث تفاوت تعطیلات امسال با سالهای قبل شده است؟

تعطیلات بعد از طلاق برای فرزندان

تلاش برای منطبق شدن با انتظارات خود

تلاش خود برای تمرکز روی انتظارات فرزندتان انجام دهید و درک کنید که تصمیمات شما درباره تعطیلات چه تاثیری روی آنها می گذارد. به خواسته های آنها توجه کنید و اینکه چه مسائلی برای آنها در این ایام مهمتر است را باید در نظر بگیرید.

اگر قصد مسافرت دارید به همسر سابق خود بگوئید

اگر قصد مسافرت با فرزند تان در ایام تعطیلات دارید باید همسر سابق خود را از این موضوع آگاه کنید . جزئیات سفر ، زمان و مکان مسافرت و اینکه چگونه می تواند با فرزندتان در تماس باشد را به او توضیح دهید.

آگاه کردن فرزند از تصمیات خود درباره تعطیلات

برای فرزندتان از جزئیات تصمیمات خود درباره سپری کردن تعطیلات صحبت کنید . ارتباط کودک با همسر سابق و اعضای فامیل را حفظ کنید.

پرهیز از بحث کردن درباره اینکه بچه ها تعطیلاتشان را در کجا بگذارنند!

برای بچه ها مهم نیست که تعطیلات خود را ب چه کسی بگذرانند بلکه دعوا نکردن پدر و مادر بر سر این موضوع برای آنها اهمیت بیشتری دارد. بعد از طلاق تقسیم روزهای تعطیل و سپری کردن کودک با یکی از والدین ، یکی از مسائل چالش برانگیز است . فرزندان خود را از این تنش ها دور کنید و با یکدیگر به توافق برسید تا میزان استرس وارد شده به فرزندان به حداقل برسد.

اولین تعطیلات پس از طلاق

استفاده مناسب از زمان در روزهایی که فرزندتان در کنار شما نیست

سپری کردن تعطیلات بدون فرزند برای هر پدر و مادری سخت است. اما برای اینکه انرژی و روحیه شما هنگام مواجه با فرزندتان زیاد باشد در زمانهایی که کودک با والد دیگر است ، برنامه هایی را با دوستان و اعضای فامیل خود ترتیب دهید و یا کاری ویژه برای خود انجام دهید تا سختی این دوران را کمتر کنید.

کمک به فرزند برای خرید هدیه

بچه ها در این ایام نیاز دارند که شادی هدیه دادن را تجربه کنند. با کمک یکدیگر برای همسر سابق خود هدیه ای تهیه کنید و یا با خلاقیت هدیه ای را در منزل بسازید . با انجام این کار به فرزندتان پیام می دهید که شما ، علی رغم جدایی از همسرتان ، حامی رابطه اش با والد دیگر هستید.

به خاطر داشته باشید که شما به عنوان پدر و یا مادر مسئولیت تربیت درست فرزندان را بر عهده دارید . بنابراین کودکان خود را قربانی اختلافات خود نکنید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن