ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، فرهنگ در ازدواج و تناسب فرهنگی در ازدواج یعنی چی و ازدواج دو فرهنگ متفاوت و تشابهات مهم در ازدواج و تفاوت فرهنگی در ازدواج و اختلاف فرهنگی با خانواده شوهر و تفاوت سطح خانواده ها در ازدواج و تفاوت فرهنگی یعنی چی و تفاوت خانواده در ازدواج و تاثیر فرهنگ بر زندگی افراد و مشکلات اختلاف فرهنگی در ازدواج و اهمیت تناسب فرهنگی در ازدواج و تضاد فرهنگی در ازدواج را در نم نمک ببینید.

اهمیت تناسب فرهنگی در ازدواج و عواقب تفاوت فرهنگی

همانطور که میدانید از دغدغه های اساسی و مهم این روزهای دختران و پسران ازدواج می باشد و زمانی که انتخاب هر دو طرف برای این امر حیاتی به درستی و با منطق صورت می پذیرد زندگی زناشویی برای سالهای متمادی تضمین می شود و برای آیندگان خود نیز مشکلات کمتری بجا می گذارند.اهمیت تناسب فرهنگی در ازدواج و عواقب اختلاف فرهنگیاهمیت تناسب فرهنگی در ازدواج و عواقب اختلاف فرهنگی

از معیارهای مهمی که در امر ازدواج بیش از هر چیزی مد نظر است فرهنگ می باشد اما متاسفانه بسیاری از دختر و پسر ها عشق را ملاک قرار می دهند و هیچ توجهی به سایر ملاک ها ندارند و این باعث می شود مشکلات فراوانی به بار بیاید. در تصمیم گیری ازدواج تعقل و هوشیاری بسیار اهمیت دارد و نباید بر پایه دوستی ها و احساسات خام باشد.

نکته دیگری که اهمیت دارد شناخت است ، شناختی که توسط شما به واسطه تحقیقات در رابطه با خانواده طرف مقابل انجام می پذیرد و نباید به هیچ عنوان نسبت به آن بی تفاوت بود که پس از آن بایستی به شناخت دختر و پسر در مراسم خواستگاری بیانجامد.

تاثیر تفاوت فرهنگی در ازدواج

همانطور که پیش از این اشاره شد متاسفانه در میان معیار های ازدواج جوانان موضوع فرهنگ مورد غفلت قرار گرفته است در صورتی که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود و باید به فرهنگ نقاط مختلف کشور توجه ویژه داشت و تفاوت ها را قبل از هر اقدامی بررسی کرد.

اگرچه با گسترش شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در شهرهای مختلف یا سفرهای ضروری همچون خدمت سربازی ، تحصیل ، کار باعث شده است که با فرهنگ های مختلف آشنایی پیدا کنیم اما این بدین معنا نیست که پس با همین شناخت میتوانیم با هر سطح از فرهنگ های گوناگون ازدواجی پایدار داشته باشیم.

امکان دارد کیسی را برای ازدواج مد نظر داشته باشید که با وجود تفاوت های فرهنگی با شما اما اکثر شرایط مورد نظر شما را داشته باشد.از نظر شما در این موقعیت بهترین راه کدام است؟ آیا طبق شرایط موافق پیش می روید و تفاوت فرهنگی را نادیده میگیرید.

یا نه به علت تفاوت های فرهنگی به قدری مته به خشخاش میگذارید که طرف مقابلتان از دستتان برود؟پیش از پاسخ به این سوالات کمی با شما درباره تاثیرات فرهنگ روی هر کدام از ما صحبت خواهیم کرد.

معیار فرهنگ در ازدواج

تاثیرات فرهنگ بر افراد

فرهنگ به قدری تاثیرگذار است که امکان دارد تعیین کردن الویت ها برایتان راحت به نظر نرسد. از اعتقادات و باورهای مهم خود شروع کنید کدام یک از اعتقادات خط قرمز شما است؟آیا حساسیت بسیاری در رابطه با پوششی که از فرهنگ خود آموخته اید دارید؟چه نوع آداب و رسومی مورد پسند شما است؟

چنانچه تعریفی از فرهنگ از شما بخواهند چه پاسخی دارید؟ آیا به غیر از این می باشد که آن را همچون مادری بدانید که پیش از تولد شما مسئول پرورش تفکر ، رفتار ، شخصیت و احساسات است؟ چنانچه بخواهیم تاثیرات فرهنگ را در زندگی خود به شکل جزئی و دقیق ارزیابی و بررسی کنیم میتوانیم به گزینه های زیر اشاره ای داشته باشیم.

تفکر و باور ها :

پیش از هر چیز دیگری فرهنگ روی طرز تفکر ما تاثیر میگذارد و به دنبال آن باور ها و افکار ما را متحول می کند.به عنوان مثال در حوزه ازدواج برخی فرهنگ ها معتقدند که ازدواج پسر ها باید تا 20 سالگی صورت بگیرد در صورتی که فرهنگ دیگری تاکید بسیار زیادی روی ازدواج فامیلی دارد.

اهمیت معیار فرهنگ در ازدواج

سبک زندگی :

کوچکترین مسائل در زندگی ما از فرهنگ تاثیر می پذیرد از نحوه نشستن بر سر سفره گرفته تا شکل عذاها یا طرز لباس پوشیدنمان.

انتظارات جمعی و فردی :

انتظارات ما از همدیگر وابسته به فرهنگی است که داریم. به عنوان مثال در رسم و رسوم ازدواج ، رسم برخی از خانواده های عروس این است که در اعیاد و مناسبت های خاص از طرف خانواده داماد هدیه های بزرگ و قیمتی دریافت کنند این اتفاق باعث می شود انتظارات و توقعات بسیار بالایی بین شان ایجاد شود.

آداب و رسوم :

فرهنگ تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد ما در کارهای مختلف و مناسبت ها دارد بدین معنی که در بعضی فرهنگ ها تشریفات بسیار مهم هستند و مقدمات و برنامه های سخت و ویژه ای برای ازدواج قائل است اما در حالیکه یک سری فرهنگ های دیگر رسم های ساده تری برای ازدواج در نظر گرفته است.

اهمیت فرهنگ در ازدواج

هدف گذاری هایمان :

در این مورد باید گفت که فرهنگ ، هدف گذاری افراد را هم می تواند دچار اختلال کند و هم آن را به سرانجام بسیار خوبی برساند بنابر این زمانی که هنوز هم که هنوز است در بعضی فرهنگ ها تحصیل بالاتر از سوم راهنمایی را برای دختران خود جایز نمی دانند کار را برای بسیاری از جوانان سخت می کند چرا که طبیعتا نوع هدف گذاری که این دختران برای آینده خود دارند تفاوت بسیار فاحشی با دختران دیگر که در تصمیم گیری خود آزاد هستند خواهد داشت.

همانطور که ملاحظه کردید تاثیرات فرهنگ روی زندگی تک تک افراد غیر قابل انکار و کتمان است و هیچ کسی نمی تواند بگوید که سایه فرهنگی که درون آن به تکامل رسیده است را از طریق خودش به طور کامل برداشته است ، با اکتفا به این نکته درک عواقب کم لطفی به این موضوع در امر مهم ازدواج راحت تر می شود.

پیامد تضاد فرهنگی در ازدواج

به این پیامدهای تضاد فرهنگی بی تفاوت نباشید

با توجه به تاثیرات گسترده فرهنگ بر شخصیت و زندگی افراد هیچ جای تعجب نیست که بسیاری از زن و شوهرها به خاطر تضاد فرهنگی پایشان به دادگاه های خانواده باز شود و کارشان به جدایی ختم شود که این معضل به سه صورت برای این افراد اتفاق می افتد :

1- داماد و عروس علیه هم :

در اکثر موارد خانواده ها با وجود تفاوت های فرهنگی از انعطاف و تحمل خاصی برخوردار بوده و آن را در جای درست خرج میکنند. اما این عروس و داماد هستند که توانایی تحمل و درک تفاوت های فرهنگی یکدیگر را ندارند و سر جزئی ترین مسائل به جان هم می افتند.

مشکلات اختلاف فرهنگی در ازدواج

2- عروس یا داماد علیه خانواده دیگری :

برعکس این اتفاق نیز می تواند بیفتد و بستگی به شرایط موجود دارد بدین معنی که یکی از خانواده های عروس یا داماد به علت تضاد و تفاوت فرهنگی با خانواده دیگر ، توقعاتش که از طرف برآورده نشد ناخودآگاه اختلافات به وجود می آید و این امکان وجود دارد که طرف دیگر به مرور زمان از کش و قوس ها خسته شده و یا به خاطر حمایت و طرفداری از خانواده اش وارد بشود در نتیجه با این اوضاع قضیه و موضع عمیق تر پیش خواهد رفت.

3- خانواده علیه خانواده :

گروهی از زن و شوهر ها با وجود اینکه به طور فردی اختلافی با هم دیگر نداشته اند اما به دلیل وجود تفاوت در فرهنگ بین آنها ، خانواده هایشان توانایی سازگاری با همدیگر را نداشته اند و در نتیجه کشمکش هایشان به زندگی فرزندانشان نیز تاثیر می گذارد.

تفاوت فرهنگی در زندگی زناشویی

پیشگیری از معضلات تضاد فرهنگی در زندگی مشترک

با تمام این تفاسیر منطقی ترین و عاقلانه ترین اقدام این است که پیش از وقوع اتفاق راه چاره ای بیاندیشید. در چنین شرایطی ، توصیه به شما وارد است که پیش از اینکه بساط خواستگاری را به راه بیندازید و یا عقدی جاری کنید حتمأ و اکیدأ در مورد تفاوت های فردی خود و طرف مقابلتان صحبت کنید چنانچه آگاهی و تجربه ای درباره مطرح کردن آن ندارید ما در بخش خانواده پلاس نم نمک راهکارهایی را به شما ارائه خواهیم کرد که به شما کمک می کند چه چیزهایی را در رابطه با فرهنگ مد نظر داشته باشید :

  1. تحقیقاتی در مورد فرهنگ طرف مقابل خود داشته باشید ، به عنوان مثال چنانچه قصد خواستگاری از دختری که از یک فرهنگ دیگر است را دارید بهترین شیوه برای اینکه به تفاوت های فرهنگی تان پی ببرید این است که تحقیقاتی درباره فرهنگی که او در آن بزرگ شده است بکنید. برای این کار کافی است از طریق کتابها ، مجلات و سایت های معتبر و همچنین صحبت با افراد بی طرفی که با آن فرهنگ آشنایی دارند اطلاعاتی کسب کنید و سپس در مرحله آخر گفت و گو با خود دختر را آغاز کرده و برای تحقیق از آن استفاده کنید.
  2. تعیین اولویت های فرهنگیتان از موارد مهمی است که باید مد نظر داشته باشید ناگفته نماند آثار فرهنگ به قدری نامحسوس است که ممکن است تعیین اولویت ها کار راحتی برای شما نباشد. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید از مهم ترین اعتقادات و باورهای خود آغاز کنید. حال سوال اینجاست که کدام یک از باورهایتان خط قرمز شما است؟
  3. کمی با خود سبک سنگین کنید و بعد از آن بدانید که حالا وقت آن رسیده است که تناسب فرهنگی طرف مقابل تان را با خود ارزیابی کنید. این بدین معنی نیست که حتما باید با همسر خود از لحاظ فرهنگی دقیقا شبیه هم باشید بلکه همین قدر که شکاف فرهنگی بین شما و او وجود نداشته باشد می توان گفت تناسبی نسبی بین شما حاکم است و البته باز هم بررسی های دقیقی نیز نیاز است.
  4. باید بدانید با اطمینان کامل به سبک سنگین کردن های خود اکتفا نکنید بهتر است با وارد کردن فرد دیگری از او مشاوره بگیرید. چراکه از قدیم گفته اند هر سری یک عقلی دارد! بنابراین می توانید از یک دوست آگاه و دلسوز کمک گرفته و پیشنهاد ما به شما این است که با مشاورین تخصصی ازدواج مشکل خود را در میان بگذارید چراکه این کار ارجح تر است.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن