ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، فواید آغوش همسر و آغوش درمانی و اغوش همسر عاشقانه و فواید بوسیدن و آغوش عاشقانه و بغل کردنای عاشقانه و روانشناسی بغل کردن و آغوش گرم همسر و فواید در آغوش کشیدن همسر برای سلامت جسمی و روحی و تاثیر آغوش همسر در رابطه و مزایای بغل گرفتن همسر را در نم نمک ببینید.

فواید آغوش همسر و بغل کردنای عاشقانه

حتما تابه حال مقالات زیادی را در مورد در آغوش کشیدن همسر مطالعه کرده اید . این مقاله ها در مورد رفتار مقابل زوجین صحبت می کنند و راهکارهایی را ارائه می دهند که بتواند روابط بین زن و شوهر را صمیمی تر کند. همیشه یکی از این راهکارها در آغوش گرفتن همسر است که در این قسمت از نم نمک به فواید آن اشاره خواهیم کرد.فواید در آغوش گرفتن همسر و بغل کردن عاشقانهفواید در آغوش گرفتن همسر و بغل کردن عاشقانه

فواید آغوش همسر برای سلامت

مزایای در آغوش گرفتن همسر

1. زمانی که همسر خود را در آغوش می گیرید ، به سرعت سطح هورمون اوکسی توسین در او و شما بالا می رود : سطوح بالای اوکسی توسین مسئول چگونگی احساسات می باشند ، بنابراین یک آغوش ساده می تواند احساس تنهایی را کاهش دهد و خشم و اضطراب را فرو بنشاند.

2. زمانی که همسرتان را برای چند لحظه ای در آغوش می گیرید ، سطح سروتونین او را بالا نگه می دارید که باعث بهبود روحیه اش می شود.

3. در آغوش گرفتن همسر عاملی برای کاهش فشار خون و استرس است : با این کار می توانید استرس همسر خود را از بین ببرید و پایه های زندگیتان را استحکام ببخشید.

4. در آغوش گرفتن همسر شما را از بیماری دور می کند : همچنین سلامت همسر را نیز در سطح بالایی نگه می دارد . زمانی که همسر خود را در آغوش می گیرید ، فشاری به جناغ سینه شما دو نفر وارد می شود که باعث شارژ شدن احساساتتان می شود و گلبول های سفید را در سطح متعادلی نگه می دارد و فرد را از بیماری ها دور می کند.

5. زمانی که روزانه همسر خود را در آغوش می کشید ، بدون اینکه کلامی بین شما رد و بدل شود ، راحت تر به خواب می روید :خواب مناسب فواید زیادی برای شما و همسر دارد و استرس را نیز می کاهد.

فواید آغوش همسر برای سلامت

6. در آغوش گرفتن منجر به بوسه می شود :بوسیدن نیز باعث خلق لحظات صمیمانه می شود . پس در آغوش گرفتن همسر صمیمیت را افزایش می دهد و از لحاظ جنسی نیز رابطه را تقویت می کند.

7. باید برای نشان دادن عشقتان به همسر ، هر روز او را در آغوش بکشید : در آغوش گرفتن یکی از ساده ترین راه ها برای نشان دادن عشق و علاقه است و انجام آن در هر لحظه و هر مکانی نشان دهنده عشق و علاقه زیاد است.

8. در آغوش کشیدن نشان دهنده توجه است که می تواند بعد از یک روز سخت ، آرامش را به همسر تزریق کند.

9. طولانی تر کردن آغوش باعث افزایش میزان عشق و علاقه می شود :به نوعی انگار که با به آغوش کشیدن ، تنظیم میزان علاقه و احساسات بین شما و همسرتان دقیقا در دست خودتان است. در آغوش کشیدن اعتماد و اطمینان را بین زوجین افزایش می دهد و باعث می شود که همسرتان مطمئن شود همه چیز خوب است.

10. در آغوش گرفتن عزت نفس را افزایش می دهد و می تواند راهی عالی برای ابراز محبت با فواید بی شمار باشد.

11. در آغوش گرفتن نه تنها روح همسر را زنده نگه می دارد ، بلکه آن را رشد نیز می دهد. چهار بار در آغوش گرفتن در روز برای زنده ماندن ، هشت بار برای نگهداری کردن و 12 بار برای رشد نیاز است.

12. در آغوش گرفتن ارتباطات بین شما و همسرتان را گسترش می دهد. کافی است که در زمان های ناراحتی بدون هیچ رد و بدل کردن کلامی ، یکدیگر را در آغوش بگیرید.

13. هدیه دادن آغوش بیشتر برای فرد فایده دارد تا اینکه همسرتان شما را در آغوش بگیرد. پس در این هدیه سخاوتمند باشید.

فواید در آغوش کشیدن همسر

فواید دیگر در آغوش گرفتن

کاهش ترس از مرگ

برخی از افراد که اعتماد بنفس کافی ندارند و زندگی خود را بی ارزش قلمداد می کنند ، مرگ موضوعی ترسناکی است. تحقیقات نشان می هد که در آغوش گرفتن و تماس فیزیکی به میزان قابل توجهی ، ترس از مرگ و فناپذیری را کاهش می دهد.

بهبود روابط جنسی

تحقیقات نشان می دهد زوج هایی که زمان بیشتری را صرف آغوش و نوازش می کنند ، رضایت بیشتری از روابط جنسی خود دارند که می تواند تاثیر بلند مدت زیادی داشته باشد.

تقویت روابط

در آغوش گرفتن به خصوص میان زوج ها ، می تواند فاصله های ایجاد شده در روابط طرفین را برطرف نماید ، صمیمیت زوج ها را حفظ کرده و این اطمینان را به طرفین می دهد که ارتباط عاطفی بین شان وجود دارد. همچنین در آغوش گرفتن ، نوعی ارتباط ایجاد می کند که از رابطه جنسی متمایز بوده و به زوج ها اجازه می دهد که بدون صرف انرژی ، احساس نزدیکی کنند.

وقتی زوج ها با هم تماس فیزیکی برقرار می کنند ، حائل ها را کنار گذاشته و نسبت به همدیگر احساس عشق و پذیرش خواهند داشت. لمس کردن و در آغوش گرفتن ، بهترین شیوه حفظ استحکام روابط است.

تقویت اعتماد به نفس

در آغوش گرفتن باعث افزایش اعتماد به نفس مخصوصا در کودکان می شود. یکی از مهمترین حواس نوزادان ، حس لامسه و بویایی است که از طریق در آغوش گرفتن ؛ نوزاد والدین خود را می شناسد.رشد مغز کودک نیازمند محرک های بسیاری است که تماس فیزیکی مهمترین آنها می باشد.

به همین علت کودکانی که در پرورشگاه بزرگ می شوند ، معمولا از رشد کافی برخوردار نمی باشند .این ارتباط میان تماس فیزیکی و خود باوری و اعتماد بنفس ، در سیستم عصبی ما در بزرگسالی تاثیر دارد ، در آغوش گرفتن ، محبت های کودکی که دریافت کرده ایم را به خاطرمان می آورد و باعث می شود که خود را بیشتر دوست داشته باشیم.

تاثیر آغوش گرفتن یکدیگر

کمک به درمان بیخوابی و اضطراب

کمبود خواب روی سلامت و عملکردهای طبیعی بدن ، تاثیر منفی دارند ، همچنین ریسک خطراتی مانند حمله قلبی را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که خوابیدن زیر پتوی سنگین ، به دلیل وارد کردن فشار اضافی ، سیستم عصبی را آرام کرده و به درمان بیخوابی و اضطراب کمک می کند.

یک آغوش گرم مانند پتو عمل می کند . بدن آن را به عنوان یک تماس فیزیکی دریافت کرده و واکنش نشان می دهد ، بنابراین مغز ، با ترشح سروتونین موجب آرام شدن سیستم عصبی می شود. در نتیجه به خوابی عمیق تر و راحت تر فرو می رود.

انتقال احساسات

در آغوش گرفتن یک رابطه دو طرفه است که حالت تساوی در زندگی را به وجود می آورد . این عمل مهربانی و پذیرا بودن یکدیگر را بیشتر می کند و یاد می دهد که عشق و محبت یک رابطه دو طرفه است .با در آغوش کشیدن فرد مقابل ، انرژی و حس اعتماد را به او منتقل می کنیم.

شل شدن عضلات

اگر تا کنون ماساژ گرفته باشید ، حس آرامش و لذت آن را تجربه کرده اید . این تجربه فقط یک حس ذهنی و روحی نیست ، زیرا ماساژ باعث رها شدن عضلات و رفع گرفتگی آنها می شود. همچنین باعث کاهش ضربان قلب و کاهش سطح کورتیزول می شود. با کسب انرژی و آرامش ، بدن در وضعیت روحی شادتر و سیستم ایمنی تقویت شده قرار می گیرد.

آغوش گرفتن با ترشح اوکسیتوسین درخون همراه است که به بازساز عضلات کمک می کند ، این هورمون از طریق توانمند ساختن چربی برای تبدیل به انرژی جهت ترمیم عضلات ، عمل می کند.با ترشح ایده آل این هورمون این تبادل بهتر صورت می گیرد و در نتیجه عضلات بهتر ترمیم شده و رشد می کنند.

راه تقویت رابطه زناشویی

افزایش شادی

طبق تحقیقات انجام شده در سال 2011 که روی 236 نفر انجام شد ، افزایش سطح اوکسیتوسین ، منجر به ایجاد خوش بینی و خود باوری می شود. این تحقیق دارای نکات مهمی است که نشان میدهد افراد با تغییر شیوه های رفتاری در اجتماع ، حتی می توانند روی ژن ها نیز تاثیر گذار باشند.

مثلا افرادی که ژن های مستعد به افسردگی دارند ، با تغییر در احساسات خود مثلا توسط عوامل خارجی همچون در آغوش گرفتن روی ژن ها تاثیر مثبت داشته باشند .زیرا با افزایش اوکسیتوسین ، میزان شادی نیز افزایش می یابد.

مطالعات نشان می دهد که 50 درصد شادی افراد ، ژنتیکی است ؛ 10 درصد تحت تاثیر محیط و 40 درصد باقی مانده آن ، با پرورش مهارت های زندگی تعیین می شود.

کاهش اشتها

گرسنگی همیشه دلیل مناسبی برای غذا خودن نیست .زیرا برخی از دلایل احساسی و هیجانی فرد را وادار به غذا خوردن می کند . برنامه ریزی مغز که کنترل خورد و خوراک ما را به عهده دارد ، با برنامه ای که روابط فردی را کنترل می کند ، تداخل دارد.

تغذیه موجب ارسال اوکسیتوسین به نواحی پُر از دوپامین در مغز می شودکه منجر به ایجاد احساس لذت و آرامش میشود . اوکسیتوسین ، در اثر تماس فیزیکی و تعاملات حمایت کننده با دیگران ، مانند در آغوش گرفتن ترشح می شود.

ترشح این ماده استرس و اضطراب را کاهش می دهد به همین دلیل غذا خوردن موجب آرامش و لذت بیشتری می شود. دلیل با هیجان خوردن غذا نیز در بعضی از مردم همین است ، زیرا هیجانی بودن در غذا خوردن احساسی مشابه تماس با دوستان و خانواده را تقلید می کند.

بنابراین بهبود روابط عاطفی می تواند روی کاهش وزن و کم بودن اشتها تاثیر داشته باشد زیرا موجب افزایش مقدار اوکسیتوسین در سیستم بدن می شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(5 رای)
100%

نظر دادن