ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، مدیریت هزینه های زندگی و نقش زنان در اقتصاد خانواده و مقاله نقش زنان در اقتصاد خانواده و بررسی نقش زنان در توسعه اقتصاد خانواده و کل جامعه و کمک اقتصادی زن به خانواده و نقش زن در اقتصاد و مقاله نقش زن در خانواده و بررسی ورود زنان به اقتصاد خانواده با توجه به روحیات زنان و نقش زنان در توسعه اقتصادی و مدیریت اقتصادی زن در خانواده و بودجه بندی درآمد ماهانه و کنترل هزینه های زندگی و مدیریت درآمد و هزینه در نم نمک ببینید.

آموزش مدیریت هزینه و اقتصاد خانواده توسط خانوم خونه

امروزه با توجه به تورم و شرایط اقتصادی کمتر کسی از وضعیت درآمد و مخارج منزل رضایت دارد. به همین دلیل مدیریت و برنامه ریزی برای درآمد خانواده اهمیت بسیاری دارد. نقش خانمهای خانه در این زمینه بسیار مهم است زیرا مدیریت خانه معمولا بر عهده خانمها است. بنابراین بهتر می توانند که مخارخ را بر اساس درآمد خانه تنظیم کنند.آموزش مدیریت هزینه و اقتصاد خانواده توسط خانمهاآموزش مدیریت هزینه و اقتصاد خانواده توسط خانمها

مدیریت اقتصادی هنری است که به مولفه هایی نیاز دارد. در این بخش از خانواده پلاس نم نمک مدیریت هزینه های زندگی توسط خانم خانه را بیان می کنیم.

مدیریت اقتصادی زن در خانواده

راهکارهای مدیریت هزینه های زندگی برای خانم خانه

برنامه ریزی

برنامه ریزی مالی ، پیش بینی های مالی است که فرد را برای داشتن یک زندگی آرام در آینده دور و نزدیک آماده می کند. تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ، یکی از اصول مهم برنامه ریزی است.

در برنامه ریزی ، با توجه به وضعیت اقتصادی امروز فرد یا خانواده ، اهداف مالی آینده نزدیک و دور تعیین می شود و با بررسی آنها روشهای دسترسی به اهداف مورد توجه قرار می گیرد.

مصرف بهینه

استفاده صحیح و به جا از امکانات زندگی خانوادگی و نعمتهای الهی ، صرفه جویی و پرهیز از اسراف و تبذیر یکی دیگر از روشها مدیریت اقتصادی است. اسلام همگان را به مصرف بهینه و بهره برداری درست از نعمتهای الهی و امکانات زندگی دعوت کرده و از اسراف و تبذیر برحذر داشته است.

الگوی مصرف بهینه در اسلام عبارت است از حد اعتدال و میانه ، دور از اسراف و سخت گیری؛ همان که قرآن کریم در وصف عبادالرحمن می فرماید :

وَالَذِینَ إِذَا أَنفَقُوا لَم یسرِفُوا وَلَم یقتُرُوا وَکانَ بَینَ ذلِک قَوَاما. (فرقان : 67)

آنها کسانی اند که چون انفاق کنند ، نه ولخرجی می کنند و نه تنگ می گیرند و میان این دو [روش] حد وسط را برمی گزینند.

قناعت در زندگی

امام علی (ع) درباره تفسیر آیه «فَلَنُحیینَهُ حَیوةً طَیبَةً» (نحل : 97) ، می فرماید :

منظور از زندگی پاکیزه ، زندگی با قناعت است. (نهج ‏البلاغه ، حکمت 229)

قناعت و پس انداز کردن در زندگی

امام علی(ع) در روایتی دیگر می فرماید :

خوشبخت ترین مردم در زندگی ، کسی است که به آنچه خدا قسمت او کرده ، رضا دهد. (شرح غررالحکم ، ج 2، ص 491)

کدبانوی قانع در زندگی مشترک خود به مقداری از وسائل زندگی و آنچه در توان همسر است و برای او تهیه کرده ، رضایت دارد.

بودجه بندی منابع

اولین و بهترین راهی که به کاهش هزینه ها کمک می کند بودجه بندی استدرست و اصولی است.به کمک بودجه بندی می تان با توجه به درآمد ، مخارج منزل را کنترل کرد. همچنین مدیریت اقتصادی ، مدیریت زندگی ، مدیریت زمان و مدیریت برنامه شخصی را می توان بر اساس برنامه پیش برد. با بودجه بندی و عمل به آن می توان همه نیازهای ضروری و غیرضروری را در درازمدت به دست آورد.

برای بودجه بندی مراحل زیر را در نظر بگیرید :

  1. هزینه های زندگی را در گروههای مشخص بنویسید و سپس جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید تا کل هزینه های زندگی مشخص شود.

  2. هزینه های زندگی را اولویت بندی کنید. در اولویت های اولیه ، تهیه مواد غذایی ، پرداخت قبوض و ... و موارد غیر ضروری مانند خرید از رستورن ، تهیه لوازم خانگی جدید و ... را در اولویت های ثانویه قرار دهید.

  3. با نگاه به برنامه خودشاید برخی از موارد را بتوان حذف کرد. در کنار آنها ستاره بگذارید تادر صورت لزوم از لیست خود حذف کنید.

  4. بر اساس هزینه های ماه قبل ، در کنار هر مورد هزینه مورد نظر را پیش بینی و یادداشت کنید. سپس تمام هزینه ها را جمع کرده و هزینه ماهانه را مشخص کنید. هزینه های ضروری را جدا از هزینه های غیر ضروری جمع کنید تا در صورت لزوم موارد غیر ضروری را حذف کنید.

  5. هزینه های ضروری را از درآمد ماهانه خود کم کنید تا ببینید که چقدر از حقوق شما باقی می ماند. اگر مبلغی از درآمد باقی ماند می توانید صرف موارد غیر ضروری کنید.

بودجه ‏ای که از روی عقل و تدبیر تنظیم شده باشد ، فرد را برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش کمک می کند. خرید خانه ، ماشین ، امکانت تحصیلی برای فرزندان و پس انداز برای روزهای سالمندی از اهداف مشترک خانواده ها است که انجام آنها تنها با برنامه و تنظیم بودجه درست امکان پذیر است.

بودجه بندی و کنترل هزینه ها

پس انداز کردن

بخش از درآمد خود و همسرتان را پس انداز کنید و هرگز انجام آن را ترک نکنید. در صورت امکان هر ماه به مبلغی که به عنوان پس انداز کنار می گذارید اضافه کنید تا در آینده امکان خرید وسایل مهمتر همچون ماشین ، خانه و لوازم ضروری دیگر راحت تر باشد.

شما می توانید با باز کردن حساب پس انداز ، بخشی از حقوق خود را در آن واریز کنید تا در مواقع دشوار و یا حوادث غیر مترقبه مقداری پول داشته باشید.

مشورت با اعضای خانواده

همانطور که گفته شد بودجه بندی بهترین و همترین روش برای مدیریت اقتصادی در خانواده است. هنگام طرح و تنظیم بودجه ، بهتر است تمام اعضای خانواده حضور داشته باشند تا با مشورت آنها ، اهداف و اولویت ها تعیین شده و نیاز آنها نیز شنیده شود.

«بزرگ‏ترین عامل خوشبختی در ازدواج ، عقل معاش است. پول خرج کردن ، هنرمندی و مهارت مخصوصی می‏خواهد که هر زنی از این هنر بهره‏مند باشد ، وسایل رفاه و خوشبختی خانواده را فراهم می ‏آورد». (کتاب «ازدواج را موفقیت ‏آمیز کنید»)

میانه روی در هزینه

اگر خانم خانه ، از روی عقل و منطق خرج کند ، مهمترین کمک و خدمت را در راه موفقیت همسر خود انجام می دهد زیرا مردهایی که همسر ولخرج دارند هرگز به موفقیت نمی رسند.

اگر همسر شما درآمد مناسب و خوبی دارد اما آینده نگر نیست ، شما به عنوان خانم خانه باید با عقل و درایت اقتصادی ، از ولخرجی همسرتان جلوگیری کنید. اگر همسرتان فردی محافظه کار و کمی خسیس است باید با جلب اعتماد به او بفهمانید که شما نیز در هزینه کردن پول ، دلسوز و منطقی عمل می کنید.

برنامه ریزی هزینه ها توسط خانم خانه

اصلاح الگوی مصرف

متاسفانه بسیاری از ما فقط مصرف کننده صرف هستیم و صرفه جویی را در زندگی رعایت نمی کنیم. هنگام خرید وسایلی را انتخاب می کنیم که شاید نیاز ضروری به آن نداشته باشیم. به عنوان کدبانوی خانه باید سعی کنید که مصرف گرایی را کنار بگذارید و الگوی مصرف صحیحی برای تربیت فرزندان باشید. به طور مثال مواد غذایی را به اندازه نیاز خریداری کنید تا از خراب شدن و دور ریختن آنها خودداری نمائید.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری با پس انداز تفاوت دارد. در سرمایه گذاری ، مبلغی از درآمد خود یا شوهرتان را در کاری به گردش در می آورید و درآن کار به کسب درآمد می پردازید .شما به عنوان یک کدبانو می توانید از وسایل منزل با دقت استفاده کرده و از خراب شدن آنها جلوگیری کنید. در نتیجه پولی را که بابت تعمیر یا خرید مجدد آن صرف می کنید را در کسب و کار دیگری مانند مشاغل خانگی سرمایه گذاری کنید.

نقش شما در آرامش ، نظم ، موفقیت وحتی اقتصاد خانواده اهمیت بسیاری دارد. اگر اراده کرده و برنامه ریزی کنید ، بسیاری از مشکلات زندگی شما همچون مشکلات اقتصادی به مرور برطرف می گردد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن