ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، رفتار با پدر و مادر بد اخلاق و مادرم بسیار بد اخلاق است و نحوه رفتار با پدر و مادر بد اخلاق و از پدر و مادرم متنفرم و راضی نبودن فرزند از مادر و با پدر و مادر بداخلاق چه کنیم و لعنت بر پدر و مادرم و عواقب قهر با پدر و مادر و گلایه از پدر و مادر و بهترین روش برخورد با والدین بد اخلاق و راضی نبودن فرزند از والدین و رفتار صحیح با بداخلاقی والدین را در نم نمک ببینید.

بهترین رفتار و برخورد با پدر و مادر بد اخلاق

والدینی که مدام در حال تمسخر و تحقیر کردن فرزندان خود هستند زندگی با آنها بسیار عذاب آور است ، والدینی که نقش به سزایی در شکل گیری هویت فرزندان دارند و به عنوان اولین اعضای کانون اجتماعی به شمار می رود. اگر والدین با بداخلاقی فضای امن خانه را به کام فرزند خود تلخ کنند شرایط بسیار نامناسبی در خانواده حکمفرما خواهد شد.بهترین رفتار و برخورد با پدر و مادر بد اخلاقبهترین رفتار و برخورد با پدر و مادر بد اخلاق

سوال اینجاست با پدر و مادر بداخلاق چگونه باید رفتار کرد؟ اکثر افرادی که به نزد روانشناس مراجعه می کنند از مشکلات رایج خود در ارتباط با والدینشان شاکی هستند و اذعان دارند بنا به هر دلیلی رفتار والدینشان با آنها نامناسب است. از جمله علل این مشکلات می توان به بکارگیری سبک های فرزند پروری غلط ، عدم داشتن مهارت های ارتباطی کافی ، پرخاشگری و ... اشاره کرد.

این امر منجر می شوند که تعامل مثبتی بین والدین و فرزندان شکل نگیرد و به تدریج روابطشان دچار اختلال شود ، چنانچه در روابط خود با والدینتان به مشکل برخوردید و درگیر این موضوع هستید و هیچ راهی برای رفع آن ندارید این مطلب کاربردی را مطالعه کنید تا راه صحیح رفتار با والدین بداخلاق را یاد بگیرید.

رفتار با پدر و مادر بد اخلاق

چگونگی برخورد با پدر و مادر بد اخلاق

تشخیص دادن خوب و بد بودن والدین بدون بررسی سبک رفتاری آنها اقدامی غیر حرفه ای و غیر اصولی می باشد. پدر و مادر شما ذاتا اشخاص بدی نیست فقط آگاهی های لازم درباره مهارت های ارتباطی ندارند و به همین خاطر در ارتباط با فرزندانشان دچار مشکل می شوند.

در نتیجه چنانچه خواهان این هستید که ارزیابی دقیقی از چگونگی ارتباط خود با والدین تان داشته باشید مراجعه به یک روانشناس و دریافت مشاوره گزینه بسیار مناسبی برای حل مشکل شما خواهد بود.

بخش خانواده پلاس نم نمک در این جا راهکارهای بسیار کاربردی برای شما کاربران گرامی گردآوری کرده است که می توانید با به کارگیری آنها روابطتان را با پدر و مادر بد خلق خود بهبود ببخشید.

روش برخورد با والدین بد اخلاق

پذیرش واقعی پدر و مادر بد اخلاق

تغییر دادن والدین از جمله مسائلی می باشد که دائم شما را دچار ناکامی و سرخوردگی می کند تلاشی که شما برای تغییر پدر و مادر خود انجام می دهید می توان گفت بی فایده است و قطعا دچار شکست خواهید شد و مهمتر از همه والدین را در مقابل شما قرار خواهد داد.

شما زمانی که تمامی خصوصیات خوب و بد همدیگر را بپذیرید به نوعی آرامش درونی خواهید رسید و این باعث می شود به طور خودکار انتظارات و توقعات شما کاهش یابد.

از آنجایی که نحوه اندیشیدن در احساسات انسان ها تاثیرگذار است بنابراین چنانچه انتظارات و توقعات افراد تغییر بکند براحتی می توانند همه صفات خوب و بد والدینشان را بپذیرند و تا حدودی کیفیت روابطشان بهبود یابد.

روش برخورد با والدین بد اخلاق

نادیده نگرفتن حد و مرزها

بسیاری از خانواده ها حد و مرزها را رعایت نمی کنند و این اتفاق باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری می شود ، این مسئله حتی بعد از ازدواج نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تلاشتان این باشد که دائمأ وابسته به والدین نبوده و به خودتان فضا بدهید چرا که درگیر کردن پدر و مادرتان در جزئیات زندگی خود ، باعث می شود رشد فردی و ارتباطات شما با مشکلات بسیاری مواجه شود بنابراین با رعایت این مسائل سعی کنید از نظر روانی و هیجانی و فکری و همچنین مالی به استقلال کافی برسید و از هر بعد حد و مرز مشخصی با والدین خود داشته باشید.

بهبود رابطه با پدر و مادر

دوری از احساس گناه

بعضی از پدر و مادر ها به عنوان پدر و مادر های سمی معروف هستند ، زمانی که فرزندان این والدین به خواسته های نا معقول آنها تن نمیدهند اقدام به بکارگیری تله احساس گناه می کنند مثلا امکان دارد برای اینکه فرزندشان را در شرایط عمل انجام شده قرار دهند در مقابل مقاومت فرزندشان نسبت به خواسته های آنها شروع به گفتن جملاتی همچون "قلب مرا شکستی" می کنند و با این کار سعی می کنند احساس گناهی در وجود فرزندان خود ایجاد کنند.

برای اینکه به آنها ثابت کنید که خواسته هایشان نامعقول و به دور از انتظار است قبل از اینکه در تله احساس گناه گرفتار شوید به طور روشن و صریح پدر و مادرتان را قانع کنید و به آنها بگویید که درست است شما را دوست دارم اما این دوست داشتن دلیل نمی شود که من تمامی خواسته های غیر منطقی شما را برآورده کنم.

با والدین بد اخلاق چه کنیم

داشتن تصویر واقعی از والدین در ذهن

اکثر افراد تصورشان این است که پدر و مادرها حتما باید انسان های کامل و بین نقصی باشند ، در حقیقت احساس می کنند پدر و مادر مدام باید در دسترس باشند و هیچ آسیبی به فرزندانشان نرسانند و البته هر خواسته و نیازی هم که فرزندشان دارد محقق کنند.

این تصورات و باورهای متوقعانه منجر می شود که افراد در رویارویی با نقایص رفتاری والدین خود احساس ناکامی کرده و به شدت سرخورده شوند بنابراین برای اینکه در ارتباط با والدین خود تحت فشار قرار نگیرید و احساسات آزار دهنده ای را تجربه نکنید مستلزم است نگاه جدیدی به آنها داشته باشید و این را بدانید که پدر و مادر نیز همچون دیگر انسان ها می توانند نقص ها و مشکلات زیادی داشته باشند.

در واقع این فقط والدین شما نیست که موجب تکدر خاطر شما می شوند بلکه حتی مهربانترین پدر و مادرها نیز با وجود اینکه هیچ وقت نیت بدی در مورد فرزندشان ندارند امکان دارد به آنها آسیب بزنند به عنوان مثال شاید به خاطر علاقه زیاد به فرزندانشان مدام از روی نگرانی در حال کنترل آنها باشند و همین امر باعث شود از فرزندان خود یک موجود منفعل و بدون اعتماد به نفس و البته وابسته بسازند.

نحوه رفتار با پدر و مادر بد اخلاق

فاصله گرفتن موقت از آنها

اینکه پدر و مادر به سادگی از زندگی هیچ کس حذف نمی شوند برای همه یک موضوع ثابت شده ای است اما گاهی اتفاقاتی می افتد که هیچ راهی پیش روی شما قرار نمی گیرد که از آزار و اذیتی که از طرف پدر و مادرتان متوجه شما است خلاص شوید بنابراین در این زمان تنها راهی که می تواند مشکلات شما را کمتر کند فاصله گرفتن از آن ها است چنانچه هیچ راه چاره ای برای رهایی از معضلات بوجود آمده بین خود و پدر و مادرتان نداشتید برای زمان محدودی از آنها فاصله بگیرید این فاصله گرفتن می تواند به آنها فرصت بدهد تا به اشتباهات خود پی ببرند.

فراموش نکنید که پدر و مادر شما ذاتا اشخاص بدی نیستند و قصد آسیب زدن به شما را ندارند فقط شرایط و عدم آگاهی باعث می شود رفتارهای نسنجیده از خود بروز دهند. برای بهبود روابط خود با والدین تان این راهکار می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

راضی نبودن فرزند از والدین

آشنایی و به کار گیری روش های آرامش بخش

تنش ها و تعارض های به وجود آمده با والدین یکی از شرایط بسیار استرس آور و ناخوشایندی است که هر فرد در زندگی خود تجربه می کند ، امکان دارد خشم بسیار زیادی در جریان بگو مگو با پدر و مادر خود در وجود شما ایجاد شود و استرس بسیار فراوانی تجربه کنید ، در این مواقع چنانچه با تکنیک های آرامش بخشی آشنا باشید شما را در واکنش به رفتارهای پدر و مادرتان یاری می کند و آرامش شما را حفظ می کند و اجازه نمی دهد رفتارهای نامعقول و هیجانی از خود بروز دهید. تکنیک های ذهن آگاهی و تنفسی از جمله این راهکارها و روش هایی می باشد که در این شرایط کمک شایانی به شما خواهد کرد.

نحوه برخورد با والدین عصبانی

سخن پایانی

با وجود اینکه زندگی با پدر و مادر بد اخلاق به اندازه یک کابوس تلخ است اما مهمترین نکته ای که باید آن را مد نظر داشته باشید این است که والدین انسانهای وارسته و متفاوتی نیستند و آنها هم ممکن است خطایی را مرتکب شوند چنانچه به این موضوع واقف باشید شک نکنید که میزان قابل توجهی از ناراحتی شما نسبت به بد اخلاقی و بدرفتاری والدینتان کاسته می شود.

بیایید فرض کنید پدر و مادرتان از آن دسته افراد خطاکاری هستند که شاید از مشکلات و بیماری های روحی قدیمی رنج می برند و قادر نیستند شرایط شما را درک کنند چراکه مدتهای زیادی قدرت همدلی و مهربانی را از دست داده اند.

به خاطر رفتارهای ناپسند پدر و مادر خود به هیچ عنوان خود را سرزنش نکنید و البته سعی در جنگیدن با آنها نیز نداشته باشید بلکه آرامش خود را حفظ کرده و تلاشتان این باشد که در قبال رفتارهای ناپسند آنها واکنش بدی از خود بروز ندهید.

پیشنهاد ما به شما این است که موارد کاربردی که در این مطلب به آنها اشاره شد را در در روابط خود و والدینتان به کار ببرید و چنانچه تاثیری در بهبود و حل مشکلات نداشت به یک مرکز مشاوره مراجعه کرده و مشکلات خود را با یک روانشناس در میان بگذارید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(10 رای)
76%

نظر دادن