ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در اینجا 40 جمله وجود دارد. آنها را بخوانید و با هر جمله ای که موافق هستید، دور آن خط بکشید. در پایان سراغ جدول بروید.اگر می خواهید از میزان وابستگی به همسرتان اطلاع یابید به این آزمون با دقت پاسخ دهید .

تست سنجش میزان وابستگی شما به همسرتان

روانشناسان تستی را طراحی کرده اند که به کمک آن می فهمید میزان وابستگی شما به همسرتان چقدر است و ارتباط شما بر پایه چه ویژگی هایی بنا شده است . پس اگر می خواهید از میزان وابستگی به همسرتان اطلاع یابید به این آزمون با دقت پاسخ دهید .سنجش میزان وابستگی شما به همسرتان + آزمون ، تست و جوابسنجش میزان وابستگی شما به همسرتان + آزمون ، تست و جواب

تست روانشناسی برای سنجش میزان وابستگی به همسر

شاید جزو افرادی هستید که در زندگی مشترک بدون اجازه همسرتان آب هم نمی خورید و یک روز بدون او بودن بزرگ ترین کابوس زندگی تان است. از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که از آن سوی بام افتاده باشید و دل تان بخواهد مدتی دور از همسرتان زندگی کنید و به فضای شخصی بدون حضور همسرتان بیشتر نیاز دارید. هر دوی این حالت ها افراط و تفریط است که شاید خودتان نسبت به آنها آگاهی نداشته باشید. به همین دلیل روانشناسان مجله « PSYCHOLOGIES» تستی را طراحی کرده اند که به کمک آن می فهمید میزان وابستگی شما به همسرتان چقدر است و ارتباط شما بر پایه چه ویژگی هایی بنا شده است .

در اینجا 40 جمله وجود دارد. آنها را بخوانید و با هر جمله ای که موافق هستید ، دور آن خط بکشید. در پایان سراغ جدول بروید . به طور مثال اگر با گزینه یک موافق هستید ، روبه روی آن دور گزینه «ج» خط بکشید. در مورد سوالاتی که با آن موافق هستید ، این کار را تکرار کنید تا در نهایت بفهمید بیشتر پاسخ های شما گزینه «الف» است یا «ب» یا «ج» یا «د ». سپس ببینید وضعیت شما به چه شکل است و چطور می توانید به تعادل برسید .

1- بیشتر مواقع وقتی می بینم همسرم به من توجه می کند ، شگفت زده می شوم .

2- از تنهایی لذت می برم .

3- همه اتفاقات زندگی ام را به همسرم نمی گویم .

4- نمی توانم با افرادی رفت و آمد کنم که همسرم به آنها اهمیتی نمی دهد .

5- سرگرمی های مخفیانه ای دارم که درباره آنها با همسرم حرف نمی زنم .

6- فکر می کنم همسرم همان نیمه گمشده من است .

7- هر دوی ما دوستان و سرگرمی های خودمان را داریم .

8- هر کدام از ما برای دیگری نگران می شویم .

9- برای اینکه همسرم مرا ترک نکند ، حاضرم هر کاری انجام دهم .

10- با دقت از راحتی و آسایش شخصی خودم مراقبت می کنم .

11- هر چیزی که همسرم را هیجان زده کند ، مرا هم به وجد می آورد .

12- وقتی کنار هم هستیم ، در تمام مدت همدیگر را مورد محبت و نوازش قرار می دهیم .

13- قبول دارم که در زندگی ما نقاط مشترک کمی وجود دارد .

14- خوشم نمی آید درباره زندگی مشترکم با دیگران حرف بزنم .

15- به طور مرتب زمان هایی را به خودم اختصاص می دهم .

16- هیچ چیز به اندازه خوشحال کردن همسرم مرا خوشحال نمی کند .

17- در زندگی مشترک فضای شخصی من به خوبی تثبیت شده است .

18- مهربانی و اعتماد در قلب رابطه ما قرار دارد .

19- با نیاز و امیال های واقعی همسرم آشنایی دارم و لازم نیست درباره آنها از همسرم سوال کنم. او هم همینطور است .

20- تا زمانی که همسرم شاد نباشد ، نمی توانم خوشحال باشم .

21- دلم نمی خواهد بابت کارهایی که انجام می دهم ، پاسخگوی کسی باشم .

22- در ورای چشمانش خود واقعی ام را می بینم .

23- هیچ چیز من و همسرم را به اندازه زندگی در حباب کوچک خودمان خوشحال نمی کند .

24- گاهی اوقات بر سر مسائلی باهم اختلاف نظر داریم ولی به ندرت مشاجره می کنیم .

25- در یک ارتباط همیشه یک نفر باید نسبت به دیگری عشق و علاقه بیشتری را عرضه کند .

26- انفجار احساسی برای من مانند طاعون است؛ از آن اجتناب می کنم .

27- می دانم که چطور احساساتم را کنترل کنم تا مایه نگرانی همسرم نشوم .

28- برای پیشگیری از بروز اختلاف نظر و جر و بحث ها تمام تلاشم را به کار می برم .

29- من و همسرم در طول روز چندین بار با تلفن باهم صحبت می کنیم یا برای هم پیامک می فرستیم .

30- علایق و احساسات مان را باهم تقسیم می کنیم .

31- هر چند وقت یک بار روابط مان را مورد

32- گاهی دوری همسران از یکدیگر فرمول خوبی برای استمرار رابطه شان است .

33- به همسرم غر نمی زنم و دوست ندارم با او بحث کنم .

34- دوری از همسرم برای من غیر قابل تحمل است .

35- فکرم را درگیر مشکلات با همسرم نمی کنم .

36- اعتقاد دارم که لازمه عشق بی قید و شرط این است که بدون هیچ چشم داشتی به همسرم محبت کنم .

37- شادی و آرامش من وابسته به شخص دیگری نیست .

38- ارتباط با همسرم برای من در اولویت است .

39- بر این باورم که یک ازدواج ایده آل پیوند دو فرد کاملا مستقل است .

40- گاهی اوقات به افراد مجرد حسادت می کنم .

آزمونی برای سنجش وابستگی به همسر

وابستگی به همسر خود را چگونه بسنجیم

اگر بیشتر پاسخ های تان گزینه «الف» است ،

رابطه شما بر پایه استقلال است

در ناخودآگاه شما این پیام وجود دارد : به هیچ کس نیازی ندارم! از یک طرف نمی خواهید زیاد خودتان را وابسته کنید و از سوی دیگر ترس از طرد شدگی هم در شما وجود دارد. این شیوه زندگی سبب می شود رفتار اجتنابی را در پیش بگیرید و زیاد با دیگران صمیمی نشوید. این موضوع می تواند در زندگی مشترک هم خودش را نشان دهد .

شخصیت مستقل به خودش تکیه می کند و برای دستیابی به اهداف روی پای خود می ایستد. از این رو همسری می خواهد که او هم واجد چنین شرایطی باشد. وقتی دو فرد مستقل باهم ازدواج می کنند ، همدیگر را بهتر می فهمند و به حریم خصوصی یکدیگر احترام می گذارند . برای داشتن رفتار متعادل خودتان را برای تجربیات تازه مشتاق تر نشان دهید. کمی به فکر تغییر باشید و خودتان را برای پذیرش احساسات تازه آماده کنید .

اگر بیشتر پاسخ های تان گزینه«ب» است

در روابط تان فردی وابسته هستید

در ضمیر ناخودآگاه شما وابستگی حک شده و هیچ وقت نمی خواهید تنها باشید . شخصیت شما به گونه ای است که احتمال دارد همسری مشابه خودتان را جذب کرده باشید. دل تان می خواهد اوقات فراغت را در کنار همسر و خانواده تان بگذرانید و از تنهایی خودتان لذت نمی برید. اگر مدتی دور از همسرتان باشید ، نشانه هایی از اضطراب و تشویش سراغ تان می آید و به خاطر ترس از تنها ماندن همسرتان را دو دستی چسبیده اید و اجازه نمی دهید فضای شخصی خودش را داشته باشد .

برای ایجاد تعادل در زندگی سعی کنید استقلال شخصی تان را افزایش دهید و برای خودتان فضای شخصی داشته باشید. برای معاشرت و حضور در جمع های تازه بیشتر وقت بگذارید و دوستان تازه ای پیدا کنید. سعی کنید آگاهانه تعداد پیامک ها و تماس های روزانه را کاهش دهید تا وابستگی شما به همسرتان به تعادل برسد .

اگر بیشتر پاسخ های تان گزینه «ج» است

نقش یک همسر فداکار را ایفا می کنید

ضمیر ناخودآگاه شما می خواهد ثابت کند که لایق عشق دیگری است. عشق بی قید و شرط برای شما به این معناست که خودتان را وقف رابطه کنید و برای دریافت پاسخ چشم داشتی نداشته باشید. دل تان می خواهد در هر شرایطی به دیگران و همسرتان کمک کنید. گاهی اوقات ریشه این رفتار در کمبود عزت نفس شما ریشه دارد که سبب می شود همه انرژی شما برای کمک رسانی و سرویس دادن به دیگران صرف شود و در جاهایی ممکن است از این رفتار شما سوءاستفاده شود .

برای ایجاد تعادل در این رفتار توصیه مهم این است که در جهت افزایش عزت نفس تان گام بردارید. به این ترتیب که در طول روز زمانی را برای رسیدگی به خودتان در نظر بگیرید و هنر « نه گفتن » را تمرین کنید. در مواردی به انتخاب های خودتان اعتماد کنید و خودتان را بیش از گذشته دوست داشته باشید .

 

آزمونی برای سنجش وابستگی به همسر

آزمونی فوق العاده برای سنجش وابستگی به همسر

اگر بیشتر پاسخ های تان گزینه «د» است

با همسرتان رابطه متعادلی دارید

به طور ناخودآگاه دوست دارید به همسرتان عشق بورزید و به عنوان یک زوج ایده آل برای داشتن رابطه بهتر تلاش می کنید. به خوبی می توانید مسائل را با صحبت کردن حل کنید و انعطاف پذیری به خرج می دهید. بیش از حد به همسرتان وابستگی ندارید و برای شما دشوار نیست که به خودتان اتکا کنید. می دانید که برای داشتن ارتباط بهتر باید زمینه رشد عاطفی تان را فراهم و برای ساختن ارتباط خوب تلاش کنید .

سرگرمی های شخصی تان را دارید و تمام زندگی فردی و اجتماعی شما در ارتباط با همسرتان خلاصه نمی شود. این ارتباط متعادل به شما و همسرتان کمک می کند امنیت خاطر درونی بیشتری داشته باشید و عزت نفس تان را بالا ببرید. برای تقویت رابطه ، پروژه های مشترک تفریحی تازه ای را برای زندگی مشترک تان تعریف کنید و رویاها و اهداف تان را در کنار هم گسترش دهید تا به تعادل و آرامش بیشتری برسید .

کلمات محبت آمیز به کار ببرید

اینکه به همسرتان بگویید دوستش دارید اصلا جمله بدی نیست. همه دوست دارند که به آنها گفته شود چقدر با ارزش و دوست داشتنی هستند اما علاوه بر این جمله کلیشه ای ، راه های دیگری هم برای به کار بردن جملات محبت آمیز وجود دارد :

آرزوها ، رویاها ، امیدها و افکار سری خود را با همسرتان درمیان بگذارید. این حرف های کوچک باعث می شود همسرتان احساس کند به شما نزدیک است چون به او اجازه داده اید از خصوصی ترین افکار و دیدگاه های تان باخبر شود. وقتی هدف شما این است که در زندگی مشترک با همسرتان احساس صمیمانه تری داشته باشید ، فقط باید افکار و احساساتی را مطرح کنید که بین شما و همسرتان رابطه محبت آمیز تری ایجاد می کند. هرگونه نگرانی که ممکن است عصبانیت یا جاری شدن اشک ها را در پی داشته باشد ، برای زمان دیگری نگه دارید .

نکات پایانی

*در پایان باید گفت وابستگی طبیعی و معقول باعث تحکیم خانواده است. و زوجین برای بقای زندگی خود نیازمند وابستگی های متعادل و دو طرفه هستند. اما وابستگی های شدید و یک طرفه باعث ایجاد چالش هایی در زندگی مشترک می گردد.

*عشق به همسرتان را مانع داشتن اسقلال ندانید و سعی کنید با حمایت و تشویق همسرتان به استقلال بیشتری دست پیدا کنید.

*این نکته که شما به همسرتان نیاز دارید هیچ ایرادی ندارد همسر شما نیز در بسیاری از موارد نیازمند حضور شماست. ولی بدانید که این وابستگی ناسالم و افراطی است که مانع رشد شخصیت و استقلال شما می گردد.

*اگر شما فردی وابسته هستید بدانید که هیچ گاه روی آرامش را نخواهید دید ، زیرا شما شب و روز نگران از دست دادن حمایت و محبت همسرتان هستید. و این مسئله به مرور باعث می شود شما با کوچکترین مسئله ای نسبت به همسرتان دچار سوءظن و بدگمانی شوید و این شک و بدگمانی باعث آزار روز افزون همسرتان خواهد شد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
73.4%

نظر دادن