ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، دختر با تیپ پسرانه و علائم ترنس بودن دختر و مشکلات تیپ مردانه دختران و علت رفتارهای دختران پسر نما و علت تیپ پسرانه دختران و ترنس بودن دختران و پیشگیری از رفتارهای پسرانه در دختران را در نم نمک ببینید.

روانشناسی دختر با تیپ پسرانه یا دختران پسرنما

نوجوانی ، سن جامعه پذیری است و بعضی دختران در این دوره برای جلب توجه به علت های مختلف ، ظاهر خود را به شکل پسرانه در می آورند و در موارد شدیدتر این دختران پسرنما به تقلید از رفتارهای برخی پسران علاوه بر ساختن ظاهری خارج از عرف برای خود مانند اوباش کوچه و بازار هم صحبت میکنند و برخی به استفاده از مواد مخدر هم روی می آورند.روانشناسی دختر با تیپ پسرانه یا پسرنما + علائم ترنس بودنروانشناسی دختر با تیپ پسرانه یا پسرنما + علائم ترنس بودن

این رفتار باعث نگرانی بسیاری از خانواده ها می شود بنابراین آنها در صدد یافتن علت های بروز این رفتار و کنترل آن بر می آیند . در این بخش از نم نمک به شما می گوییم علت تیپ زدن دختران به شکل پسرانه چیست؟

چرا بعضی دخترها تیپ پسرانه میزنند؟

همانطور که گفتیم پوشیدن لباس های پسرانه و داشتن رفتاری همانند پسران در برخی از دخترها علت های مختلفی دارد که عبارتند از :

بی توجهی خانواده

برخی از دختران که تمایل زیادی به پوشیدن لباسهای پسرانه دارند علت این رفتار خود را برخورد بد خانواده خود می دانند . در خانواده این نوع از دختران توجه به پسرها بیش از دختران است و پدر و مادر بین فرزندان خود فرق می گذارند.

این دختران از همان دوران کودکی در می یابند که تمام توجهات و مرکز محبت های پدر و مادر به پسرهای خانواده است بنابراین آنها به علت جلب توجه والدین و خانواده تصمیم بر انجام رفتارهای پسرانه می گیرند تا کمی روند زندگی شان تغییر کند و باعث شود والدین دوستشان داشته باشند.

بی توجهی خانواده از علت تیپ پسرانه دختران

نگاه جامعه و خانواده ها به دختران

متاسفانه دید خانواده ها و جامعه نسبت به دختران سختگیرانه تر است به همین خاطر برخی از دختران نوجوان سعی می کنند ، مانند پسران لباس بپوشند و رفتار نمایند زیرا آنها دریافته اند که خانواده و جامعه به پسران آزادی و به دختران محدودیت می دهد.

الگوها و امتیازاتی که جامعه به فرد می دهد بسیار بر رفتارهای فردی تاثیر گذار است و در جامعه ما پسران از نظر ظاهری آزادی بیشتری دارند.

آنها از دختر بودن خود ناراحت نیستند بلکه از برخورد پدر و مادرشان دلگیرند که آنها را محدود کرده و اجازه رفت و آمد دلخواه به آنان نمی دهند . برخی از خانواده ها بسیار سختگیرانه عمل می کنند و در حالی که دخترشان را از همه کارها مانند خندیدن در خیابان ، بلند حرف زدن ، رفت و آمد با دوستان و... محدود می کنند ، هیچ نوع محدودیتی برای پسرشان قائل نیستند و فرزند پسر آنها به راحتی بدون اینکه مواخذه شود تا آخر شب با دوستان خود بیرون از خانه به سر می برد.

قوی تر نشان دادن خود در جمع دوستان

در بیشتر موارد این دخترها به این دلیل مانند پسران لباس پوشیده و رفتار می کنند که در جامعه مردزده و شبه زن ستیز ، مرد را جنس قوی می دانند ، تمایل دارند برای اینکه در چشم همسالان و گروه دوستان خود ، قوی و مهم جلوه کنند ، پسرانه لباس بپوشند و رفتار و کردار پسرانه داشته باشند و تلاش دارند این قدرت و محبوبیت را در بین گروه همسالان خود جلب کنند.

اعتماد به نفس پایین

علت تغییر در رفتار ، پوشش و کلام برخی دختران ، اعتماد به نفس کم آنهاست . به این خاطر دوست دارند به هر ترتیبی خودی در جامعه نشان دهند برای برخورداری از این امتیازات در رفتار ، پوشش و کلام به پسرانه رفتار کردن گرایش پیدا می کنند.

پیشگیری از رفتارهای پسرانه در دختران

پیدا نکردن هویت جنسی خود

گاهی نوجوانان هنوز هویت جنسی خود را نیافته اند و چون از کودکی در خانواده مجال این را نمی یابند که در موردش به تظاهر بپردازند ، در دوران نوجوانی این رفتار را از خود نشان می دهند.

تقلید از افراد منحصر به فرد

علت رفتار پسرانه و لباس پوشیدن مانند پسران برخی از دخترها تقلید از ، برخی از الگوهایی است که در جامعه معرفی می شوند . این نوع دختران سعی می کنند باتقلید از الگوهایی که به عنوان چهره ها و اشخاص منحصر به فرد و متمایز در جامعه شهره و مطرح هستند خود را همسان آنها سازند و اینگونه توجه ها را به خود جلب کرده و کاستی ها و کمبودهای خود را پوشش دهند.

آیا فرزندم ترنس است؟

برخی از خانواده ها با دیدن پوشش و رفتار پسرانه ، دخترشان ، دچار نگرانی می شوند و حس می کنند فرزندشان دچار اختلال هویت جنسی و یک «ترنس» است . خانواده ها باید بدانند تمایل به بودن در نقش جنس دیگر ، در فرد ترنسکشوال از کودکی و از حدود 4 سالگی نمایان می شود و آنها از همان کودکی دوست ندارند با همجنسان خود بازی کنند و ترجیح می دهند بازی های جنس مخالف را انجام دهند و به همان شیوه هم لباس بپوشند.

اما اغلب دخترانی که تیپ پسرانه می زنند ، معمولا در سنین نوجوانی علایق پسرانه از خود نشان می دهند و بعد از چند سال این تمایل را از دست می دهند. این دختران به لحاظ جنسی از سلامت برخوردارند پس اگر دختر شما در نوجوانی رفتار پسرانه از خود نشان داد نگران نباشید و نحوه صحیح رفتار را با او پیش بگیرید . در مطلب " ترنس سکشوال یا تراجنسی چیست؟" در بخش قبلی نم نمک کامل در این مورد و ترنس بودن یا نبودن توضیح دادیم.

علت پسر نما بودن دختران

برای پیشگیری از بروز رفتارهای نامتعارف و تقلید از جنس مخالف در دختران :

  1. فنون تربیتی اصولی و سازنده را پیش بگیرید.
  2. هیچگاه بین فرزندانتان تبعیض قائل نشوید.
  3. نگاه زن ستیزانه نداشته باشید.
  4. به دختر خود در دوران بلوغ توجه کنید و با او مانند یک دوست برخورد نمایید تا او در صدد جلب توجه شما بر نیاید.
  5. تا جایی که به دخترتان آسیب وارد نشود ، او را محدود نکنید.
  6. برای هویت یابی جنسی کودک تان پا به پای او تلاش کنید تا در دوره بلوغ و سال های بعد از آن کمتر دچار آسیب های ناشی از بحران هویت جنسی شود. هویت جنسی یعنی پذیرش جنس خود و رضایت داشتن از آن.
  7. بهتر است با رفتارتان در طول روز برای تغییر رویه تلاش کنید.
  8. مراقب باشید میل شما ( پدر ) به بودن در کنار دخترتان ، باعث وابسته کردن او به خودتان و البته سد راه پیدا کردن هویت جنسی اش نشود.
  9. زن بودن را به عنوان یک ایراد و سد راه برایش دخترتان معرفی نکنید.
  10. به پرورش استعدادهای دخترانه در وجود دخترتان بیشتر بها بدهید.
  11. طوری رفتار نکنید تا دخترها از جنسیت خود بیزار شوند.
  12. جامعه رفتارهای پسرانه در دختران را نمی پذیرد و عرف آن ها را طرد و گاهی قانون با آن ها برخورد می کند پس مواظب دختران خود باشید که از سوی قانون ماخذه نشوند.

پیامدهای پیروی از رفتارهای پسرانه در دختران

  1. دختری که تصویری مردانه از خود دارد ، در آینده نمی تواند یک همسر موفق و یا یک مادر موثر و توانمند ، باشد و این رفتار زندگی شخصی و خانوادگی او را تحت الشعاع قرار می دهد.
  2. این نوع دختران با دیگرنمایی ، از آن چه که واقعیت وجودی آن ها است فاصله می گیرند زیرا هویت جنسی در آنها در ابعاد روحی ، روانی و نوع جهان بینی و نگرش به زندگی کمرنگ می شود به همین علت چالش های عمیق و مخرب برای این گروه بروز خواهد کرد.
  3. این دوگانگی ، فرد را دچار تردیدها و شکنندگی های خود خواسته ای می کند و سبب ابتلای فرد به افسردگی ، انزوا شده و در مواردی حتی خودکشی را در پی دارد.
  4. زنانی و دخترانی که به مشاغل سخت یا مردانه چون رانندگی اتوبوس ، کامیون و ... روی می آورند ، باعث می شود فاصله آنها با جامعه و افراد و خانواده شان بیشتر شود زیرا هر فردی برای کار خاصی ساخته شده است. انجام کارهای مردانه سبب می شود به تدریج زنان ظرافت های رفتاری خود را از دست دهند و خوی مردانه پیدا کنند و این امر از نظر فرهنگی برای ما ناملموس است.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(19 رای)
70.6%

نظر دادن

3 نظرها

  • بهدخت یکشنبه, 02 ارديبهشت 1403 09:35 توسط بهدخت

    سلام اتفاقا باید به این نکات توجه کرد هر جنسیتی متناسب با خودش باید بزرگ بشه وگرنه گرفتار عوارضش میشه شما
    باگفتن خوشم نیومد و.. نمیتونی واقعیات رو ندید بگیری زن زنه و مرد مرده قطعا از نظر دانشمندان فیزیولوژیست و زیست شناس باهم متفاوتتد.

  • Atin جمعه, 15 دی 1402 09:49 توسط Atin

    لباس اصلا جنسیت نداره که همین کفش پاشنه بلند که الان زنانه در نظر میگیرین چند سده پیش برای مردا بوده و مردا هم سرمه میکشیدن و ...اینا چیزهایی هستن که بعضی ها دوست دارن کلیشه جنسیتی راه بندازن و از نظر عقلی نه آرایش نه لباس نه شغل و. ..جنسیت خاصی ندارن ای کاش یاد بگیریم که به جای اینکه به علایق مردم گیر بدیم (وقتی که هیچ آسیبی بهمون نمیرسونه )یکم سرمون تو لاک خودمون باشه

  • mobina دوشنبه, 25 ارديبهشت 1402 15:46 توسط mobina

    خوشم نیومد...هرکسی یه علاقه ای داره چه جامعه و قانون بپذیره چه نپذیره.
    درضمن اگه تبعیض جنسیتی تو جامعه کم بشه دختر ها برای خالی کردن عقده هاشون به رفتار پسرانه رو نمیارن. پس بهتره به جای اموزش دادن خانواده ها برای جلوگیری از رفتار های پسرانه دخترهاشون اموزش جلوگیری از تبعیض جنسیتی رو بدید.
    و اینکه لباس دخترانه یا پسرانه نداره...اینکه هرکی چجوری لباس بپوشه بستگی به علاقه اش داره و جنسیت ربطی به لباس نداره.
    این رو هم باید یاد بگیرید که شغل هم ربطی به جنسیت نداره و به علاقه بستگی داره. بهتره این تفاوت های جنسیتی رو بزارید کنار تا بیشتر از این دخترهای جامعه مون آسیب ندیدن.