ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، حوزه حقوق و مسائل حقوقی دارای پیچیدگی های زیاد و مقررات ریز و درشتی است که عدم آگاهی و دانش نسبت به آنها مشکلات زیادی در پی دارد و ممکن است باعث تضییع حقوق افراد و سازمان ها شود.

ویژگی ها و مزایای یک مشاور حقوقی خوب و چگونگی مشاوره گرفتن از آن ها

حوزه حقوق و مسائل حقوقی دارای پیچیدگی های زیاد و مقررات ریز و درشتی است که عدم آگاهی و دانش نسبت به آنها مشکلات زیادی در پی دارد و ممکن است باعث تضییع حقوق افراد و سازمان ها شود.ویژگی ها و مزایای یک مشاور حقوقی خوب و چگونگی مشاوره گرفتن از آن هاویژگی ها و مزایای یک مشاور حقوقی خوب و چگونگی مشاوره گرفتن از آن ها

از سوی دیگر مناسبات بین افراد نیز دستخوش تغییرات قابل توجهی شده و روابط فردی و سازمانی را با دگرگونی توام با پیچیدگی همراه کرده است.

برای پیشبرد هر چه بهتر کارها و قراردادهایی که بین افراد و سازمان ها بسته می شود حضور یک مشاور حقوقی ضروری به نظر می رسد.

مشاور حقوقی

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور و کارشناس حقوقی شخصی است که دارای اطلاعات کامل و به روز نسبت به امور حقوقی و کیفری بوده و از تمام قوانین و مقررات جاری کشور آگاهی دارد و به دلیل آشنایی کامل با قوانین و مقررات حقوقی می تواند برای افراد ، سازمان ها ، ادارت و نهادهای خصوصی و دولتی بسیار مفید باشد. مشاور حقوقی به افراد کمک می کند تا بتوانند در مواقع مهم و ضروری تصمیمات درست و قانون مندی بگیرند و از این طریق از ضرر و زیان های احتمالی جلوگیری نمایند.

بنابراین افراد می توانند در حوزه مشکلات و مسائل حقوقی خود که شامل کلیه معاملات و قراردادها ، مسائل خانوادگی و کیفری و … است با مشاور حقوقی خود مشورت لازم را انجام داده و نسبت به قوانین و مقرراتی که برای انجام امور مختلف وضع شده اطلاعات لازم را از مشاور دریافت نمایند و درست ترین تصمیم را بگیرند.

زمینه های فعالیت یک مشاور حقوقی خوب چیست؟

همان طور که گفتیم مشاور حقوقی در زمینه های گوناگون از جمله معاملات و قراردادها ، مسائل خانوادگی و کیفری و … اطلاعات دارد و افراد با رویارویی با انواع مسائل و مشکلاتی که نیازمند طرح دعوا در محاکم مختلف است می توانند قبل از هر اقدامی با مشاور حقوقی خوب و باتجربه در زمینه مورد نظر مشورت نمایند. ارائه راهکارهای تخصصی با مشاوره حقوقی امکانپذیر است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

مشاور حقوقی

اما به طور کلی زمینه های فعالیت مشاور حقوقی شامل موارد زیر است :

  • امور قراردادها : مشاور حقوقی باید نسبت به ریز و درشت مواد قراردادهایی که قرار است بین طرفین بسته شود بررسی های لازم را انجام داده ، نکات مهم را بازگو و طرف خود را آگاه کرده و در صورت لزوم عواقب انعقاد یا عدم انعقاد قرارداد مذکور را برای افرد بازگو نماید به طوری که در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها قراردادها صرفا با امضـا یا تایید مشاور حقوقی انجام می شود. در واقع مشاور حقوقی با آماده کردن متن های اصولی و قانونی می تواند دیگران را در انعقاد یک قرارداد مناسب یاری کند این امر باعث می شود تا در هنگام ثبت قرارداد از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود.
  • انواع دعاوی : مناسبات و روابط امروزی چه در بین افراد با یکدیگر و چه در بین سازمان ها و شرکت ها ممکن است منجر به دعاوی گوناگونی شود و شرکت یا فرد مورد نظر یا به عنوان خواهان (مطرح کننده دعوا) یا به عنوان خوانده (کسی که دعوا علیه او طرح شده است) قرار گرفته و کار به مراجع قضایی کشیده شود ، در این صورت این وظیفه مشاور حقوقی است که لوایح مورد نیاز را تهیه و تدوین کرده و یا در صورت داشتن پروانه وکالت به عنوان وکیل وارد عمل شود.
  • امور پژوهشی و راهبری یک سازمان : گاهی اوقات یک مشاور حقوقی باید امور پژوهشی را انجام دهد که لازمه عبور شرکت از یکسری بحران ها است ، در این صورت مشاور حقوقی باتوجه به مورد پیش آمده به تحقیق و پژوهش پرداخته و برمبنای تحقیقات خود گزارش یا پیشنهادی را ارائه می کند.

ویژگی های مشاوره حقوقی خوب و باکیفیت

تا این جا با ضرورت حضور مشاور و زمینه فعالیت وی آشنا شدیم. مشاور حقوقی جه برای سازمان ها و چه برای افراد جامعه در بسیاری از زمینه ها لازم و جدی است. اما ویژگی های فردی که بتوان از او مشاوره حقوقی خوب برگزید چیست؟

  • تسلط و آشنایی کامل با قوانین و مقررات حقوقی
  • توانایی سخنوری و قدرت بیان قوی
  • مهارت گـوش دادن
  • توانایی تحلیل و بررسی مسائل
  • امانتداری و صداقت در رفتار و گفتار و بیان واقعیات
  • متعهد بودن و مسئولیت پذیری
  • جسور و شـجاع بودن
  • داشتن مهارت و تجربه کافی در مبانی و رویه های قانونی
  • رعایت عدالت و انصاف
  • توانایی ارتباط مناسب و توجه به مطالب جزئی
  • توانایی تصمیم گیری در شرایط حساس
  • توانایی نگارش متن های دقیق و مناسب برای عقد قراردادها یا دعاوی مختلف
  • رسیدگی به شکایات و دعاوی حقوقی

مشاور حقوقی

بنابراین باتوجه به مطالب گفته شده بهتر است قبل از انجام کار یا اتخاذ تصمیمی که ممکن است در آینده پیامدهای حقوقی برای شما داشته باشد حتما مشاوره حقوقی تخصصی داشته باشید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن